קונקט
יש לעדכן ערך זה. הסיבה היא: קונקט כבר לא מפעילה את הרכבת הקלה בירושלים.
| ||
יש לעדכן ערך זה. הסיבה היא: קונקט כבר לא מפעילה את הרכבת הקלה בירושלים. |
חברת קונקט ירושלים (רכבת קלה) בע"מ היא חברת תחבורה ציבורית, אשר נוסדה בשנת 2006. קונקט היא החברה הראשונה אך גם היחידה בישראל, העוסקת בהפעלת רכבות קלות.[1] החברה מפעילה את הרכבת הקלה בירושלים ומתמודדת על הפעלת הרכבת הקלה בתל אביב.[2]
היסטוריה
חברת קונקט הוקמה בשנת 2006 על ידי תאגיד הסביבה והתחבורה הצרפתי ויאוליה, במסגרת קבוצת סיטיפס. קונסורציום סיטיפס זכה בזיכיון להקמה ולהפעלה של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים. החברה החלה להפעיל שירות מסחרי באמצעות 14 קרונות רכבת ב-11 אוגוסט 2011, והגיעה להפעלה מלאה של 12, על פי הסכם הזיכיון במרץ 2012.
בשנת 2013, לאחר שבוויאוליה מכרו את פעילות התחבורה בכל רחבי העולם, השליטה בקונקט עברה לידי חברת התחבורה הצרפתית טראנסדב (Transdev). באוגוסט 2015 נרכשה החברה על ידי בעלי המניות של חברת סיטיפס ושינתה את שמה לקונקט.[3]
בשנת 2017 קונקט הפכה להיות החברה הישראלית הראשונה, המפעילה רכבות קלות באופן עצמאי וללא ליווי של חברה זרה. מחזור החברה (2015): 130 מיליון ₪.[4] מנכ"ל החברה הוא ערן שכטמן.[5]
הפעלת הרכבת הקלה בתל אביב
בשנת 2017 קונקט הקימה קונסורציום של חברות, במסגרת התמודדות על מכרז הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. לצד קונקט, הקונסורציום הורכב מחברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן ומחברת התחבורה קווים.[6]
הערות שוליים
- ^ ליאור גוטמן, יעקב שחר חובר למפעילת הרכבת בירושלים בהתמודדות על הפעלת הרכבת בתל אביב, באתר כלכליסט, 13 בפברואר 2017
- ^ נתי יפת, קווים ודן מתמודדות עם שותפות זרות על הפעלת הקו האדום, באתר גלובס, 12 בפברואר 2017
- ^ מיכאל רוכוורגר, בת"א חופרים, בירושלים מרוויחים: מפעילת הרכבת הקלה נרכשה ב-100 מיליון שקל, באתר TheMarker, 20 באוגוסט 2015
- ^ ערן אזרן, הדו"חות נחשפים: כמה מרוויחה הרכבת הקלה בירושלים - ואיך השפיע גל הטרור?, באתר TheMarker, 10 במרץ 2016
- ^ איריס ליפשיץ-קליגר, חוויה משפחתית: יוצאים מוקדם מהעבודה, באתר ynet, 2 במרץ 2015
- ^ נתי יפת, קווים ודן מתמודדות עם שותפות זרות על הפעלת הקו האדום, באתר גלובס, 12 בפברואר 2017
34488750קונקט