המכלול:תבנית/אולם דיונים
דף זה משמש לדיונים מקדימים ליצירת תבניות חדשות מכל סוג, ולדיונים בבקשות לשינויי עיצוב מהותיים בתבניות קיימות, כדי שהקהילה תחווה דעתה בנוגע להצעה, כך שתהיה הסכמה על הצורך בתבנית, העיצוב המוצע לה, והערכים שבהם תוכלל.
לפני שתאושר יצירת תבנית או שינוי כלשהו בתבנית קיימת, יש להעמידם לדיון פה. היעזרו בתיבת הקלט להוספת דיון חדש. לאחר שמתקבלת החלטה, היא תצוין בתחתית הדיון.
- אורך הדיון אינו קבוע בצורה נוקשה. אחראי הדף יקבע את סיום הדיון ויוסיף את ההחלטה שהתקבלה לסופה.
- פורום זה חותר להגיע לקונצנזוס לגבי הצורך בתבנית או בביצוע שינוי מסוים תבנית. עם זאת, כאשר דיון נסגר (בין אם הוחלט ליצור או לשנות תבנית, או שהוחלט שלא) מבלי שמצליחים להגיע לתמימות דעים בנושא, יכולים הצדדים לבחור בורר/ת או לפתוח הצבעת מחלוקת.
- דיונים על תבניות קיימות או שהוחלט ליצור, יאורכבו בדף שיחת התבנית. בקשות לפתיחת תבנית שנדחו, יאורכבו בארכיון.
תבנית:קבלה
אני מעוניין ליצור תבנית שתוצב בכל ערך קבלי שתוכנה יהיה אזהרה לקורא שזה לא שקול כלימוד מתוך הספר. בהלכה יש תבנית דומה {{הבהרה הלכתית}}. נדרש כן גם בקבלה ששגיאה קלה בה עלולה להיחשב לקיצוץ בנטיעות.--יהודה • שיחה •בואו נבנה את המכלול ביחד • כ"ו בניסן ה'תשע"ח • 18:54, 10 באפריל 2018 (IDT)
נגד חלשמיותר כיון שאפשר לכלול זאת בתבנית הלכה. עלה ירוק (שיחה) 23:49, 12 במרץ 2020 (IST)
לעיונכם. המבקר (שיחה) 15:00, 2 בדצמבר 2021 (IST)
- השדות: רבותיו, חבריו, תלמידיו, וגם חוקרי הרמב"ן - מיותרות. מכלולאים פעילים ספרא - שיחה 16:55, 2 בדצמבר 2021 (IST)
מכלולאים פעילים אני מעוניין להוסיף לתבנית את מגדל שבעת הכוכבים שהולך ונשלם כעת בבני ברק שיהיה הרביעי בגובהו בישראל. מה דעתכם? מצב רוח (שיחה) 21:16, 30 ביוני 2022 (IDT)
- מצב רוח למה לא?! תוסיף. אגב, שאלה זו היתה אמורה להישאל בדף השיחה של התבנית הספיציפית.-- הכל לטובה 😊 שיחה ב' בתמוז ה'תשפ"ב • 09:36, 1 ביולי 2022 (IDT)
תבנית:שלשלת הקבלה
ארבעת הנהרות
האם כדאי/רצוי לתת תבנית ניווט לארבעת הנהרות (פישון גיחון חדקל ופרת)? ―גם אני (שיחה | תרומות) לא חתם
מכלולאים פעילים רצוי להוסיף בתבנית הוראה שלא למחוק את התבנית {{/מחיקה}} מצב רוח • שיחה • ז' בכסלו ה'תשפ"ג • 19:58, 1 בדצמבר 2022 (IST)
- @מצב רוח זו לא תבנית זה דף משנה שמוכלל. המקום להערה זו, בדף השיחה של הדף שבכותרת. מוטי ~ שיחה • ז' בכסלו ה'תשפ"ג • 20:24, 1 בדצמבר 2022 (IST)
תבנית:תצוגה מקדימה
מכלולאים פעילים רצוני לעשות תבנית:תצוגה מקדימה למשתמשים חדשים שאינם יודעים למה משמש הכפתור. הרבה משתמשים חדשים (כולל אני בימי חרפי) לוחצים על הכפתור שמירת השינויים, מסתכלים על התוצאה, ואם היא לא משביעה רצון עורכים שוב, ושוב ושוב וחוזר חלילה. אין צריך להסביר מה הנזק היוצא מכך. לכן רציתי לעשות את התבנית הבאה:
שלום משתמש יקר, אנו מודים לך על תרומותיך למכלול.
רצינו להסב את תשומת ליבך כי קיים כפתור בשם שבלחיצתו אפשר לראות את העריכות החדשות לפני פרסומן. רק לאחר שבטוחים עם העריכות יש ללחוץ על "שמירת השינויים".
למאי נ"מ (שיחה) 18:25, 11 באוקטובר 2023 (IDT)
- @למאי נ"מ תעשה. ואולם חי אני • שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ד 19:33, 11 באוקטובר 2023 (IDT)
- עיין.
תבנית:תצוגה מקדימה ואולם חי אני • שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשפ"ד 19:45, 11 באוקטובר 2023 (IDT)- האם יש אפשרות לראות "תצוגה מקדימה" גם בעריכה חזותית או רק בקוד מקור? תהלים (שיחה) 20:49, 11 באוקטובר 2023 (IDT)
- יש אפשרות של סקירת שינויים, אולי צריך להוסיף את זה בתבנית. למאי נ"מ (שיחה) 20:53, 11 באוקטובר 2023 (IDT)
- תהלים זה כל ענינה של עריכה חזותית. מוטי ~ שיחה • כ"ז בתשרי ה'תשפ"ד • 21:00, 11 באוקטובר 2023 (IDT)
- אכן רעיון יפה ובעריכה חזותית לא צריך תצוגה מקדימה כי התצוגה פשוט מופיעה אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו ~ י"ג באלול ה'תשפ"ד ~ 09:25, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
- האם יש אפשרות לראות "תצוגה מקדימה" גם בעריכה חזותית או רק בקוד מקור? תהלים (שיחה) 20:49, 11 באוקטובר 2023 (IDT)
- עיין.
תבנית:1956 שנה לחורבן הבית
- הועבר לדף שיחה:עמוד ראשי#תבנית:1956 שנה לחורבן הבית
תבנית מידע למצוות
מכלולאים פעילים ברצוני ליצור תבנית לתרי"ג מצוות אשר תמספר את המצוות לפי סדר של ספר המצוות ו/או ספר החינוך וכו', וכן מנין העשיין והלאווין כך שיוכלו לעבור ממצוה א': פריה ורביה למצוה ב': ברית מילה וממנה למצוה ג': גיד הנשה וכן הלאה. מה דעתכם, מְכֻבָּדַי, על הרעיון? ―פלאלמוני (שיחה | תרומות) לא חתם
- למען הבהירות. כרגע אין תבנית ייעודית למצוות וערכיהן משתמשים בתבנית:סוגיה, ההצעה כעת היא ליצור תבנית ייעודית שהמבנה שלה יהיה דומה ל{{סוגיה}} ותכלול פרמטרים נוספים, למשל, פרשה מיקום במניין הרמב"ם, החינוך. אפשר גם להוסיף אותה גם במצוות שנחלקו בהן ולהוסיף פרמטר של אלו מונים מנו אותה. מוטי ~ שיחה • ז' באלול ה'תשפ"ד • 16:10, 10 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעלי זכות הצבעה. מוטי ~ שיחה • ז' באלול ה'תשפ"ד • 16:20, 10 בספטמבר 2024 (IDT)
- רעיון יפה. אך נצטרך להכריע הכרעות שלא הכריעו בהן מאות שנים. לפי איזה מניין (יש כמדומה כ-10 מונים), ולפי איזה סדר (פרשיות התורה כמו החינוך, או לפי סדרו של הרמב"ם) בעיקרון החומר כבר מרוכז בצורה מסודרת בערכים הבאים: מניין המצוות על פי הרמב"ם, מניין המצוות על פי הרמב"ן , מניין המצוות על פי ספר החינוך , (אני הייתי בונה את התבנית כמו ספר החינוך תוך הדגשה שזה לשיטתו בלבד) • מטעמים • 18:31, 10 בספטמבר 2024 (IDT)
- אני מבין שאתה תומך עקרונית ביצירת תבנית כזו, כמובן שאם יהיה מבנה של מספור יופיע איפשהו על איזו שיטה זה מבוסס. לא מצאתי משהו דרמטי שנצטרך ,כידוע אנחנו באים לשקף את המציאות, כפי שציינתי יש מקום להכליל את התבנית גם במצוות שנחלקו בהן ולהוסיף את המידע הזה עצמו בתבנית.
תוספת: אני רואה שהשם מצווה כבר תפוס, במידה ויוחלט על יצירת התבנית נצטרך להזיז אחת מהן לשם אחר. מוטי ~ שיחה • ז' באלול ה'תשפ"ד • 18:43, 10 בספטמבר 2024 (IDT) - אני חושב שדווקא אלו שיש עליהם ערך ב'המכלול', (רמב"ם, רמב"ן וספר החינוך) הם אלה שעליהם ניתן ליצור את התבנית וכמובן תמיד ניתן להוסיף פלאלמוני (שיחה) 09:16, 11 בספטמבר 2024 (IDT)
- חשוב המיספור הסדרתי דוקא? אם לא אז אפשר לעשות קטגוריה בתבנית של המצוות שבמחלוקת אם הן נכנסות במנין מישהו (שיחה)
- אני
בעד הרעיון העקרוני ולגבי השאלות הספציפיות אינני מבין בהם ולכן לא אחווה את דעתי וזה לא אומר שאני מסכים או לא מסכים עם אחת הדעות אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו ~ י"ג באלול ה'תשפ"ד ~ 09:24, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
- אני
- חשוב המיספור הסדרתי דוקא? אם לא אז אפשר לעשות קטגוריה בתבנית של המצוות שבמחלוקת אם הן נכנסות במנין מישהו (שיחה)
- אני מבין שאתה תומך עקרונית ביצירת תבנית כזו, כמובן שאם יהיה מבנה של מספור יופיע איפשהו על איזו שיטה זה מבוסס. לא מצאתי משהו דרמטי שנצטרך ,כידוע אנחנו באים לשקף את המציאות, כפי שציינתי יש מקום להכליל את התבנית גם במצוות שנחלקו בהן ולהוסיף את המידע הזה עצמו בתבנית.
- רעיון יפה. אך נצטרך להכריע הכרעות שלא הכריעו בהן מאות שנים. לפי איזה מניין (יש כמדומה כ-10 מונים), ולפי איזה סדר (פרשיות התורה כמו החינוך, או לפי סדרו של הרמב"ם) בעיקרון החומר כבר מרוכז בצורה מסודרת בערכים הבאים: מניין המצוות על פי הרמב"ם, מניין המצוות על פי הרמב"ן , מניין המצוות על פי ספר החינוך , (אני הייתי בונה את התבנית כמו ספר החינוך תוך הדגשה שזה לשיטתו בלבד) • מטעמים • 18:31, 10 בספטמבר 2024 (IDT)
תבניות חדשות
ברצוני להציע ליצור תבניות לאתרים בחצרות הקודש ואייוועלט, אני מקשר לאתרים האלו רבות, ולדעתי הם תועלתיים ושימושיים. החסרון בהם שזה בשפת האידיש, כך שלא כל משתמשי האתר בקיאים בהן, וזה תקדים. אשמח לשמוע את דעת מרנן ורבנן הבעלי זכות הצבעה האם אתם תומכים או לא. תודה מראש לכל המשתתפים.
תוצאות קישורים נוכחיים במכלול: בחצרות הקודש-85 קישורים. ואייוועלט-297 קישורים. ויש עתיד מבורך לקשר אליהם, בפרט כשיהיה תבנית.
יש לציין שבמכלול האידי יש תבנית לאייוועלט. ~ המלקט • שיחה • י"ט באלול ה'תשפ"ד 19:35 (IDT) 19:35, 22 בספטמבר 2024 (IDT)
- לדעתי יש מקום של ממש, שפה זה לא נושא כלל (רק לדוגמה את בריטניקה). (אגב, רק מזכיר שאייוועלט איננו מקור, זה טוב לקריאה נוספת) איך • שיחה • י"ט באלול ה'תשפ"ד, למנינם: 19:44, 22 בספטמבר 2024 (IDT)
- מצטרף לדברי איך, פורומים אינם מקור. עמוס חדד (שיחה) 19:55, 22 בספטמבר 2024 (IDT)
- לא מוצא סיבה להתנגד. למאי נ"מ • שיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 20:31, 22 בספטמבר 2024 (IDT)
- זה אכן לא ייחשב למקור אלא להעשרה בקישו"ח, (ובמכלול האידי זה כן משמש כמקור) אבל זה סותר ליצירת תבנית?
בחצרות הקודש הוא אתר לכל דבר, אז ר' עמוס מה דעתך על בחצרות? ~ המלקט • שיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 20:42 (IDT) 20:42, 22 בספטמבר 2024 (IDT)- תוספת להנכתב בראש הדיון: לאור זה שעורער על אתר אייוועלט שזה לא נחשב למקור כיון שזה פורום, אז יש להביע דעה נפרדת על 'בחצרות הקודש' ועל 'אייוועלט'. @איך, @למאי נ"מ, אשמח שתפרטו דעתכם. ~ המלקט • שיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 21:49 (IDT) 21:49, 22 בספטמבר 2024 (IDT)
בעד על תבנית ל'בחצרות'. סענדער • שיחה 00:59, 23 בספטמבר 2024 (IDT)
בעד לשתיהם והנושא אם זה משמש למקור זה לא קשור זה יכול לשמש גם לקישו"ח להעשרה כמו ויקיטקסט שהרבה פעמים משמש להעשרה בלבד אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו ~ כ' באלול ה'תשפ"ד ~ 13:53, 23 בספטמבר 2024 (IDT)
- בעד, טיוטה:תבנית:בחצרות הקודש, שרגא > השתתפו >> שיחה > כ' באלול ה'תשפ"ד > 13:58, 23 בספטמבר 2024 (IDT)
- שכחתי להביע את דעתי, אז אני
בעד לשניהם, כי כנכתב אייוועלט אכן לא נחשב למקור, אבל זה טוב ללקריאה נוספת ולהעשרת הידע, וזה לא סותר ליצירת תבנית שתקל את המלאכה לקשר אליה. ~ המלקט • שיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 16:30 (IDT) 16:30, 23 בספטמבר 2024 (IDT)
- שכחתי להביע את דעתי, אז אני
- בעד, טיוטה:תבנית:בחצרות הקודש, שרגא > השתתפו >> שיחה > כ' באלול ה'תשפ"ד > 13:58, 23 בספטמבר 2024 (IDT)
- קישור לתבנית אייועלט באידי ~ המלקט • שיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 19:22 (IDT) 19:22, 23 בספטמבר 2024 (IDT)
- תוספת להנכתב בראש הדיון: לאור זה שעורער על אתר אייוועלט שזה לא נחשב למקור כיון שזה פורום, אז יש להביע דעה נפרדת על 'בחצרות הקודש' ועל 'אייוועלט'. @איך, @למאי נ"מ, אשמח שתפרטו דעתכם. ~ המלקט • שיחה • כ' באלול ה'תשפ"ד 21:49 (IDT) 21:49, 22 בספטמבר 2024 (IDT)
- מצטרף לדברי איך, פורומים אינם מקור. עמוס חדד (שיחה) 19:55, 22 בספטמבר 2024 (IDT)
מכלולאים פעילים מוזמנים להציע שיפורים והערות (או התנגדויות אם יש למישהו). מוטי ~ שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"ה • 10:36, 27 בנובמבר 2024 (IST)
- רעיון יפה, אני
בעד. (כרגע אין לי הערות, מקווה שאתה בקבל גם תגובות ללא ביקורת..) איך • שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"ה, למנינם: 12:18, 27 בנובמבר 2024 (IST)
- אפשר, אם כי הסיבה לפתיחת הדיון על ידי, היא שכרגע התבנית מכילה מעט מאד מידע, כך שכמעט חסר טעם להציג אותה. מוטי ~ שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"ה • 12:21, 27 בנובמבר 2024 (IST)
- לדעתי הקישורים לפרקים הסובבים מספיק חשובים - רק צריך לדאוג אכן שיהיה מכובד. (אגב, אני חושב אם לשנות את השם למזמור תהלים - כשמות הערכים כאן) איך • שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"ה, למנינם: 12:26, 27 בנובמבר 2024 (IST)
- ואני מסתפק אם לשנות חלק מהפרמטרים לחובה (כגון מספר פסוקים שלא מסובך להוסיף את המידע) וכן אם להוסיף קישור מובנה לשיתופתא או משהו בסגנון אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו ~ כ"ז בחשוון ה'תשפ"ה ~ 20:42, 27 בנובמבר 2024 (IST)
- אני חושב שכדאי להוסיף פרמטר של הכותרת למזמור כלומר על מה ולמה דוד הלך חיבר את המזמור (בהרבה ספרי תהילים זה מופיע מעל המזמור), ואולי כדאי להוסיף את סגולת המזמור (אני חושב שיש רשימה של רב האי גאון). אני ואתה (שיחה) "עם ישראל חי" כ"ז בחשוון ה'תשפ"ה 17:02, 28 בנובמבר 2024 (IST)
- רק אציין שפרמטר רשות מבחינתי למה לא להוסיף דברים (הגיוניים כמובן) אבל פרמטר חובה צריך רק דבר שפשוט להביא את המידע על זה אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תתיאשו ~ כ"ז בחשוון ה'תשפ"ה ~ 17:06, 28 בנובמבר 2024 (IST)
- איך, אתה מתכוון שזה מספיק להציג תבנית כשזה בלבד יהיה המידע? מה דעתכם על פרמטר
|סוגה/סוג=
שיציין את סוג המזמור, מזמור/תפילה/למנצח וכדו'? מוטי ~ שיחה • כ"ז בחשוון ה'תשפ"ה • 17:50, 28 בנובמבר 2024 (IST)- לא אמרתי מה, רק מציין את דעתי העקרונית לגבי פרמטר חובה שצריך שלא מסובך להביא את המידע הזה לדעתי מזמור קודם ומזמור הבא וכן מס' פסוקים זה מינימום שיהיה חובה אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תתיאשו ~ כ"ח בחשוון ה'תשפ"ה ~ 21:48, 28 בנובמבר 2024 (IST)
- איך, אתה מתכוון שזה מספיק להציג תבנית כשזה בלבד יהיה המידע? מה דעתכם על פרמטר
- רק אציין שפרמטר רשות מבחינתי למה לא להוסיף דברים (הגיוניים כמובן) אבל פרמטר חובה צריך רק דבר שפשוט להביא את המידע על זה אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תתיאשו ~ כ"ז בחשוון ה'תשפ"ה ~ 17:06, 28 בנובמבר 2024 (IST)
- אני חושב שכדאי להוסיף פרמטר של הכותרת למזמור כלומר על מה ולמה דוד הלך חיבר את המזמור (בהרבה ספרי תהילים זה מופיע מעל המזמור), ואולי כדאי להוסיף את סגולת המזמור (אני חושב שיש רשימה של רב האי גאון). אני ואתה (שיחה) "עם ישראל חי" כ"ז בחשוון ה'תשפ"ה 17:02, 28 בנובמבר 2024 (IST)
- ואני מסתפק אם לשנות חלק מהפרמטרים לחובה (כגון מספר פסוקים שלא מסובך להוסיף את המידע) וכן אם להוסיף קישור מובנה לשיתופתא או משהו בסגנון אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו ~ כ"ז בחשוון ה'תשפ"ה ~ 20:42, 27 בנובמבר 2024 (IST)
- לדעתי הקישורים לפרקים הסובבים מספיק חשובים - רק צריך לדאוג אכן שיהיה מכובד. (אגב, אני חושב אם לשנות את השם למזמור תהלים - כשמות הערכים כאן) איך • שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"ה, למנינם: 12:26, 27 בנובמבר 2024 (IST)
- אפשר, אם כי הסיבה לפתיחת הדיון על ידי, היא שכרגע התבנית מכילה מעט מאד מידע, כך שכמעט חסר טעם להציג אותה. מוטי ~ שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"ה • 12:21, 27 בנובמבר 2024 (IST)
הוספה לתבנית:אישיות רבנית
מפעילי מערכת משתמש:מוטי אם תוכלו בבקשה, להוסיף לתבנית:אישיות רבנית, את הפרמטר שמופיע בויקיטקסט ראה לדוגמא מחבר:אברהם נויבאואר, הנקרא במספר, שגורם שיראו בפיסקא ששנת פטירה לפני כמה זמן נפטר במספרים לדוגמא, (לפני 118 שנה), על הדרך לא ברור למה א"א לפתוח את הערך לפחות חלקית על אדלוף נויבאואר. Yehuda_Fish • שיחה • י"ג בכסלו ה'תשפ"ה • 18:41, 14 בדצמבר 2024 (IST)
- אני
נגד כל שינוי מויקיפדיה בתבניות, העבודה שזה גורם בהמשך היא אין סופית. מקוה • שיחה • י"ד בכסלו ה'תשפ"ה 18:43 (IDT)
- מקוה לא ניתן לעשות זאת בקלות בלי שיהיה בלעגנים אח"כ?, כי לדעתי זה חשוב, לאנשים קשה לחשבן לפני כמה זמן יוצא שנפטר, לדעתי זה קריטי.
Yehuda_Fish • שיחה • י"ג בכסלו ה'תשפ"ה • 18:47, 14 בדצמבר 2024 (IST)
- אם זה אפשרי ברמת התבנית בצורה אוטומטית, לא בתבניות שבערכים הרי שזה מומלץ, שרגא > השתתפו >> שיחה > י"ד בכסלו ה'תשפ"ה > 20:50, 14 בדצמבר 2024 (IST)
- נריה יש מצב לבדוק הוספה כזאת בויקי? מקוה • שיחה • י"ד בכסלו ה'תשפ"ה 09:35 (IDT)
- שרגא, אכן למען הדיוק, לא מדובר על הוספה של פרמטר, אלא על שימוש בתאריך הקיים לחישוב של מרחק מפטירה (בויקיטקסט זה פרמטר נפרד אבל במבנה שלנו/ויקיפדיה אין שום סיבה לזה), באמת חבל לעשות את זה כאן אם אפשר בויקי.
- @נריה לכאורה אמורים לממש את זה דרך י:תבנית מידע/אישיות. מוטי ~ שיחה • י"ד בכסלו ה'תשפ"ה • 10:58, 15 בדצמבר 2024 (IST)
- מתלבט האם יש מקום להוספה גורפת/אוטומטית. בשונה מ"מחבר" בוויקיטקסט, שלעיתים יש עיניין בהצגת תקופת חייו, ברוב ערכי ה"אישיות רבנית" אין צורך בכך. נריה - 💬 - 13:23, 15 בדצמבר 2024 (IST)
- למה אין עניין? כמו תב:ציר זמן לרבנים. מוטי ~ שיחה • י"ד בכסלו ה'תשפ"ה • 17:09, 15 בדצמבר 2024 (IST)
- @מוטי, @נריה איך מתקדמים? Yehuda_Fish • שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה • 20:52, 24 בדצמבר 2024 (IST)
- באופן רגיל אין לי גישה לוויקיפדיה. מקוה מתנגד לשינוי מקומי. אציין שמדובר ביחידות שממילא יש בהן שינויים שקשורים לויקידאטה. מוטי ~ שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה • 23:31, 24 בדצמבר 2024 (IST)
- @מוטי, @נריה איך מתקדמים? Yehuda_Fish • שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה • 20:52, 24 בדצמבר 2024 (IST)
- למה אין עניין? כמו תב:ציר זמן לרבנים. מוטי ~ שיחה • י"ד בכסלו ה'תשפ"ה • 17:09, 15 בדצמבר 2024 (IST)
תבנית:דורות חז"ל
אני (ועמנואל) רוצה ליצור תבנית לדורות חז"ל המוקדמים (חורבן בית ראשון - סוף ימי הגאונים) שתהיה שימושית לערכים שמסכמים תקופות, או לערכי דורות כרגע אני עובד על ערך דור הראשון - ראה מש:ממי/הדור הרביעי לאמוראי בבל התבנית אמורה לכלול לפחות: זמן התקופה (התאריכים משנת עד שנת וסיכום מספר השנים), ריש גלותא, נשיא הסנהדרין, הממלכה השלטת, הקיסר, מנהיגי הדור, מיקום הישיבות וראשי הישיבות, וכן מיקום הסידרא וראשיהן (אולי גם את ראשי הפירקא). ממי • שיחה - בס"ד • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 22:09, 15 באפריל 2025 (IDT)
- נראה לי רעיון מעולה. איך • שיחה • י"ז בניסן ה'תשפ"ה, למנינם: 22:15, 15 באפריל 2025 (IDT)
- ברור
(רק התבנית או ערכי הדורות באופן כללי?) ולי יש רעיון עוד יותר מעולה, שאתה תבצע את זה. ממי • שיחה - בס"ד • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 22:17, 15 באפריל 2025 (IDT)
- @ממי פה זה אולם דיונים, וכל אחד צריך לכתוב אם הוא באמת בעד. עכ"פ שניהם מוצאים חן בעיני, אך עכשיו התיחסתי לתבנית. איך • שיחה • י"ז בניסן ה'תשפ"ה, למנינם: 22:23, 15 באפריל 2025 (IDT)
- אז אני
בעד ממי • שיחה - בס"ד • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 22:27, 15 באפריל 2025 (IDT)
- יצויין שהכוונה לתבנית נושא (מעין תבנית אישיות).
- אני עובד במקביל על תבנית ניווט שתשובץ אי"ה בכל הערכים ששייכים אליה. עמנואל (שיחה) 19:20, 16 באפריל 2025 (IDT)
- ההגדרה המקובלת במכלול לתבנית המדוברת היא תבנית מידע.
- אפשר להוסיף גם פרמטר של מלך, תקף בתקופת החשמונאים. מוטי ~ שיחה • י"ט בניסן ה'תשפ"ה • 20:02, 16 באפריל 2025 (IDT)
- @מוטי או פשוט לעשות אפשרות להחליף בין קיסר/מלך/חליף ולהוסיף אפשרות לנציב. ואגב בישיבות עדיף לעשות ישיבה1, ואז ראש ישיבה1 ובתוצאה לכתוב ראש ישיבה פלונית. (לדוגמא = מתיבתא1=בית שערים. ראש ישיבה1=רבי יהודה הנשיא. והתוצאה תהיה:ראש מתיבתא בית שערים - רבי) ממי • שיחה - בס"ד • י"ט בניסן ה'תשפ"ה 22:47, 16 באפריל 2025 (IDT)
- אה"נ (בתבנית עיר יש פרמטר
|סוג שליט=
). נכון. מוטי ~ שיחה • י"ט בניסן ה'תשפ"ה • 22:53, 16 באפריל 2025 (IDT)
- אה"נ (בתבנית עיר יש פרמטר
- @מוטי או פשוט לעשות אפשרות להחליף בין קיסר/מלך/חליף ולהוסיף אפשרות לנציב. ואגב בישיבות עדיף לעשות ישיבה1, ואז ראש ישיבה1 ובתוצאה לכתוב ראש ישיבה פלונית. (לדוגמא = מתיבתא1=בית שערים. ראש ישיבה1=רבי יהודה הנשיא. והתוצאה תהיה:ראש מתיבתא בית שערים - רבי) ממי • שיחה - בס"ד • י"ט בניסן ה'תשפ"ה 22:47, 16 באפריל 2025 (IDT)
- אז אני
- @ממי פה זה אולם דיונים, וכל אחד צריך לכתוב אם הוא באמת בעד. עכ"פ שניהם מוצאים חן בעיני, אך עכשיו התיחסתי לתבנית. איך • שיחה • י"ז בניסן ה'תשפ"ה, למנינם: 22:23, 15 באפריל 2025 (IDT)
- ברור
- לאור ההסכמה הכוללת פותח תבנית לע"ע במרחב טיוטה. ממי • שיחה - בס"ד • כ' בניסן ה'תשפ"ה 09:28, 18 באפריל 2025 (IDT)
- ע"פ רוב בדיון מחכים שבוע לכל הפחות, בפרט בימי ניסן - אבל מעולה שפתחת טיוטה, זה רק מקדם. איך • שיחה • כ' בניסן ה'תשפ"ה, למנינם: 10:13, 18 באפריל 2025 (IDT)
- @איך בדיוק לכן פתחתי רק טיוטה. (ואגב אני לא חושב שיש עוד מכלולאים שזה בכל יעניין אותם) ממי • שיחה - בס"ד • כ' בניסן ה'תשפ"ה 15:54, 18 באפריל 2025 (IDT)
- אני
בעד אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ו בניסן ה'תשפ"ה ~ 17:58, 24 באפריל 2025 (IDT)
- לכאורה זה גמור. ואני גמור מזה
אשמח אם מישהו עכשיו יעבור על זה, ואם מישהו חושב שיש פרמרטר כלשהו שיש להוסיף. (תיוג: @מוטי @אלינדב @איך @עמנואל @נריה @מראש צורים)
(יש צורך בתמיכה נוספת?) ממי • שיחה - בואו לעזור! • כ"ג באייר ה'תשפ"ה 22:30, 20 במאי 2025 (IDT)- @ממש יפה. לא קופץ לי כרגע איזה חסרון. עמנואל (שיחה) 09:09, 21 במאי 2025 (IDT)
- לכאורה זה גמור. ואני גמור מזה
- אני
בני ברק
בעלי זכות הצבעה אשמח לשמוע את דעתכם על תבנית זו: (משתמש:עבד ד'/תבנית:בני ברק)
עבד ד' • שיחה • ד' בתמוז ה'תשפ"ה • 18:03, 30 ביוני 2025 (IDT)
נגד. זה נושא הרבה יותר מדי כללי בשביל לכלול בתבנית אחת. מקוה • שיחה • ה' בתמוז ה'תשפ"ה 18:05 (IDT)
- עבד ד' - יש תקדים למשהו סגנון הזה? דויד (שיחה) ה' בתמוז ה'תשפ"ה 22:45 (IDT)
נגד. נריה - 💬 - 09:49, 2 ביולי 2025 (IDT)
בעד, לא גרע ממוסקבה ראו כאן. חד גדיא (שיחה) - לטהר את המכלול - 01:58, 4 ביולי 2025 (IDT)
- מתייג את @דויד לשאלתך האם יש תקדים לתבנית כזו, ראה בקישור למוסקבה שהביא חד גדיא. --עבד ד' • שיחה • ח' בתמוז ה'תשפ"ה • 09:49, 4 ביולי 2025 (IDT)
- מקוה, נריה - עדיין מתנגדים? דויד (שיחה) י"א בתמוז ה'תשפ"ה 15:07 (IDT) 15:07, 7 ביולי 2025 (IDT)
- כן. רוב הערכים שנמצאים בתבנית התבנית לא מתאימה להם. אמור להיות (אולי) תבנית נפרדת לראשי העיר ותבנית נפרדת לרבני העיר ואולי גם לשכונות. אין סיבה לאלץ אותם לחיות זה לצד זה. מקוה • שיחה • י"א בתמוז ה'תשפ"ה 15:47 (IDT)
- כמו מקוה. נריה - 💬 - 16:41, 7 ביולי 2025 (IDT)
- כן. רוב הערכים שנמצאים בתבנית התבנית לא מתאימה להם. אמור להיות (אולי) תבנית נפרדת לראשי העיר ותבנית נפרדת לרבני העיר ואולי גם לשכונות. אין סיבה לאלץ אותם לחיות זה לצד זה. מקוה • שיחה • י"א בתמוז ה'תשפ"ה 15:47 (IDT)
- מקוה, נריה - עדיין מתנגדים? דויד (שיחה) י"א בתמוז ה'תשפ"ה 15:07 (IDT) 15:07, 7 ביולי 2025 (IDT)
- מתייג את @דויד לשאלתך האם יש תקדים לתבנית כזו, ראה בקישור למוסקבה שהביא חד גדיא. --עבד ד' • שיחה • ח' בתמוז ה'תשפ"ה • 09:49, 4 ביולי 2025 (IDT)
- עבד ד' - יש תקדים למשהו סגנון הזה? דויד (שיחה) ה' בתמוז ה'תשפ"ה 22:45 (IDT)
ברצוני לבצע מספר שינויים מהותיים: 1. להחליף, את התאריכים לתאריכים עבריים, (ולאמת אותם). 2. להסיר את הדור השמיני (לפי הדעה המקובלת לא היה) 3. להוסיף את דור המעבר. בעלי זכות הצבעה (דיון מוקדם: שיחת תבנית:אמוראים#החלפת תאריכים) (תיוג: @מקוה @נריה @חד גדיא חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • י"א בתמוז ה'תשפ"ה למניין הכופרים: 22:45, 6 ביולי 2025 (IDT)
- לפני כל שינוי אחר – להפריד בין אמוראי בבל לאמוראי ארץ ישראל. נריה - 💬 - 22:48, 6 ביולי 2025 (IDT)
- לא טיפלת בזה? כאמור תשאיר גם את התבנית הקיימת.
לגופש"ע אניבעד כמובן, כולל השינוי הזה. חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • י"א בתמוז ה'תשפ"ה למניין הכופרים: 22:55, 6 ביולי 2025 (IDT)
בעד כמוש"כ הרב חד מבתראי. חד גדיא (שיחה) - לטהר את המכלול - 23:19, 6 ביולי 2025 (IDT)
- 1. רעיון יפה. 2. מתספק, אתה רוצה להסיר לגמרי את הדור? 3. בעד.
ומה אכן יהיה עם פיצול תבנית אמוראים או איחוד? איך • שיחה • י"ב בתמוז ה'תשפ"ה, למנינם: 08:09, 8 ביולי 2025 (IDT)- @איך 1. אכן, מעבר לכך שזה יותר זה גם ראוי יותר נכון כמבואר בדיון המקדים. 2. אני רוצה להסיר אותו כמו שאני רוצה להסיר את הדור התשיעי - לפי רוב הדעות הוא לא קיים, ובקשר לאמוראים שנמצאים שם - חלקם להעלות לדור השביעי וחלקם להעביר לסבוראים. ובקשר לאיחוד אין לי מושג מי הציע את זה, זה לא רלוונטי - הזמנים הם ללא קשר בין אחד לשני ואכמ"ל (רק מסברא, דור תלוי בפטירת הרה"י - נראה לך שבאורח קבע בשתי הארצות הרה"י נפטרו באותה שנה?) חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • י"ב בתמוז ה'תשפ"ה למניין הכופרים: 14:22, 8 ביולי 2025 (IDT)
- 1. רעיון יפה. 2. מתספק, אתה רוצה להסיר לגמרי את הדור? 3. בעד.
- לא טיפלת בזה? כאמור תשאיר גם את התבנית הקיימת.
- את הסבוראים יש להסיר. אבל מה הכוונה שלפי הדעה המקובלת לא היה דור שמיני? אם רבה תוספאה ורבינא האחרון הם חכמי הדור השביעי או השמיני, זו רק שאלה של הגדרה. דור תשיעי כלל אין בתבנית, ודבריך נפלאו ממני.
- לגבי דור מעבר – אני מניח שכוונתך לדור שבין התנאים לאמוראים, שכן בין האמוראים לסבוראים אין דור מעבר, ככל הידוע לי (הסבוראים עצמם הם כעין מעבר בין האמוראים לגאונים...). איש הישראלי (שיחה) 01:06, 9 ביולי 2025 (IDT)
- ובהגדרה הזו נחלקו ההסטריונים, ורובן ככולן סברו שאין דור שמיני, לפיכך בנוגע לשאלתו של איך - האם ברצוני למחוק את הדור שמיני, אמתי שזה לא קשור לרצוני למחוק - פשוט לא היה, בדיוק כמו שאני לא "מוחק" את הדור התשיעי - כי לא היה. אני מבין שעברתי על חוק פו. בנוגע לתבנית אכן, דור המעבר בסתמא פירושו בין התנאים לאמוראים. חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • י"ג בתמוז ה'תשפ"ה למניין הכופרים: 14:26, 9 ביולי 2025 (IDT)
- אה, הבנתי. אשמח למקורות על המחלוקת. איש הישראלי (שיחה) 14:34, 9 ביולי 2025 (IDT)
- ובהגדרה הזו נחלקו ההסטריונים, ורובן ככולן סברו שאין דור שמיני, לפיכך בנוגע לשאלתו של איך - האם ברצוני למחוק את הדור שמיני, אמתי שזה לא קשור לרצוני למחוק - פשוט לא היה, בדיוק כמו שאני לא "מוחק" את הדור התשיעי - כי לא היה. אני מבין שעברתי על חוק פו. בנוגע לתבנית אכן, דור המעבר בסתמא פירושו בין התנאים לאמוראים. חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • י"ג בתמוז ה'תשפ"ה למניין הכופרים: 14:26, 9 ביולי 2025 (IDT)
- לסיכום: הצעה 1: 3 תומכים (אני, חד גדיא, איך) הצעה 2: 3? תומכים (אני, חד גדיא, איש הישראלי ככה"נ בדף שיחתו) 1 מתלבט (איך). הצעה 3: 3 תומכים (אני, חד גדיא, איך). מלבד התומכים בדיון המקדים.
ניתן להלחליף? (@נריה @מקוה) חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • י"ט בתמוז ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 14:03, 15 ביולי 2025 (IDT)- מה לגבי הפרדה בין אמוראי בבל לאמוראי א"י? נריה - 💬 - 14:04, 15 ביולי 2025 (IDT)
- תמיכה מלאה כאמור, רק תעשה את זה. (אתה ב"שיטה" חוסם את כל הדיונים עד שנקדם את החוק שלך? כמה מקורי
) כרגע אני דן לתבנית הנפרדת של אמוראי בבל כך שזה לא מעכב מה קודם למה. חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • י"ט בתמוז ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 14:07, 15 ביולי 2025 (IDT)
- @מקוה? חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • כ' בתמוז ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 21:47, 15 ביולי 2025 (IDT)
- תמיכה מלאה כאמור, רק תעשה את זה. (אתה ב"שיטה" חוסם את כל הדיונים עד שנקדם את החוק שלך? כמה מקורי
- אני לא תומך בהצעה 2, וגם לא מתנגד. לשתי האפשרויות יש מקורות, ושתיהן תקינות. אם אראה מחקר שמסביר את עדיפותה של שיטה אחת – אולי אשתכנע. את ספרו של שמואלי לא ראיתי. איש הישראלי (שיחה) 23:02, 15 ביולי 2025 (IDT)
- אין בעייה. רוב בלעדיך
כאמור - הדעה המקובלת ביותר היא כך. לא הכחשתי שיש עוד דעות פשוט תבדוק - מספר הסוברים כך הוא ללא פרופורציה לדעות האחרות. מה דעתך בקשר לשאר ההצבעות? חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • כ' בתמוז ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 23:06, 15 ביולי 2025 (IDT)
- אין בעייה. רוב בלעדיך
- מה לגבי הפרדה בין אמוראי בבל לאמוראי א"י? נריה - 💬 - 14:04, 15 ביולי 2025 (IDT)
מה דעתכם על תבנית זו?
דיני חופה וקידושין | ||
---|---|---|
סדר חופה וקידושין | קידושין • ברכת אירוסין • כתובה • חופה • חדר ייחוד • שבע ברכות • נישואים בהלכה | ![]() |
הלכות | שטר אירוסין • תפיסת קידושין • שיור בקידושין • גיל הנישואים • נישואי קטן • פרייה ורבייה • חופת נידה • שהשמחה במעונו • מצוות שמחת שנה ראשונה • הכנסת כלה • פנים חדשות • האירוסין והנישואין בזמן המשנה והתלמוד • חמישה קולות • הבחנת שלושה חודשים • דם חימוד • ייבום • אין מערבין שמחה בשמחה | |
מנהגים | טבעת נישואין • שושבין • חופת מיין • חתן מאהל • מצווה טאנץ • שבת חתן • חופה שחורה • חתונת מגיפה • חתונה ביום שישי • שבירת הכוס בעת החופה • חינה (טקס) • תקנת הרווקים • ליל תיפח | |
מסכתות בש"ס | מסכת קידושין • מסכת כתובות • מסכת יבמות |
מנטרים מכלולאים פעילים --פרפרת (שיחה) 23:11, 15 ביולי 2025 (IDT)
- אמרתי את דעתי שם,
בעד להעברה. חד גדיא (שיחה) 23:14, 15 ביולי 2025 (IDT)
- אם אפשר להתכנס להצבעה? מנטרים בעלי זכות הצבעה או לא יודע מי... פרפרת (שיחה) 17:27, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
בעד חזק חד גדיא (שיחה) 17:28, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
- א. על עצם התבנית -
בעד חזק. ב. לדעתי התבנית צריכה להיות חופה וקידושין ללא דיני. ג. נראה לי שתמונה של חופה יותר מטעים מתמונה של טבעת. דולה ומשקה • שיחה • י"ט באב ה'תשפ"ה • 18:50, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
בעד אני מסכים עם דולה ומשקה שהתבנית צריכה להיות "חופה וקידושין" פלאלמוני (שיחה) 20:25, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
- אני מילה במילה כדולה ומשקה. (אם כי מסתבר שפרפרת לא שם תמונה של חופה כי לא היה לו) חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • כ' באב ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 21:46, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
- חן חן ל@חד מבתראי שקלט את הברוך, ואני מסכים עם חופה וקידושין כמו תבנית האחות הגרושה פרפרת (שיחה) 22:04, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
בעד חזק להעברה רבה ~ תדברו איתי 🏖️ חופשה מהנה!😄 23:27, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
- חן חן ל@חד מבתראי שקלט את הברוך, ואני מסכים עם חופה וקידושין כמו תבנית האחות הגרושה פרפרת (שיחה) 22:04, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
- אני מילה במילה כדולה ומשקה. (אם כי מסתבר שפרפרת לא שם תמונה של חופה כי לא היה לו) חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • כ' באב ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 21:46, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
- ג"א מצטרף לדבריו של דולה ומשקה.
- וכמובן
בעד ועמך כולם צדיקים (שיחה) 23:35, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
בעד חופה וקידושין ולגבי תמונה של חופה, אולי חופה ריקה בכל אופון בלי כלה כמובן אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ' באב ה'תשפ"ה ~ 23:41, 13 באוגוסט 2025 (IDT)
- אחרי תמיכה של 6 משתמשים, מנטרים נא להעביר למרחב הראשי תחת השם תבנית:חופה וקידושין. חד גדיא (שיחה) 00:27, 14 באוגוסט 2025 (IDT)
- לא שאני מנטר, אבל בד"כ עדיף לתת לדיון יום יומיים (ולו בשביל השבחת התבנית, אפשר לראות בדיונים קודמים), בייחוד שלא השתתפו בו מנטרים. מוטי ~ שיחה • כ' באב ה'תשפ"ה • 01:06, 14 באוגוסט 2025 (IDT)
- 7 משתשים. רבה ~ תדברו איתי 🏖️ חופשה מהנה!😄 13:02, 14 באוגוסט 2025 (IDT)
- אחרי תמיכה של 6 משתמשים, מנטרים נא להעביר למרחב הראשי תחת השם תבנית:חופה וקידושין. חד גדיא (שיחה) 00:27, 14 באוגוסט 2025 (IDT)
- א. על עצם התבנית -
- אם אפשר להתכנס להצבעה? מנטרים בעלי זכות הצבעה או לא יודע מי... פרפרת (שיחה) 17:27, 13 באוגוסט 2025 (IDT)