המכלול:שאל את המומחה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 3 חודשים מאת ליפמן בנושא חישוב תשואה של תיק השקעות
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מעבר לתחתית הדף מעבר לתחתית הדף



דף זה נועד לשאלות בעלות אופי כללי, שלא מצאתם להן תשובה בערכי המכלול:



איתמר בן גביר

למה הערך לא פתוח לעריכה, בעוד שלא מעודכן בו כלל ההיסטוריה של התקופה האחרונה של נשוא הערך שמחלה (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

שמחלה אמנם מאוחר מאד, ובכל זאת, הערך עודכן מאז כבר, ועדכנתי אותו כרגע שוב. הוא חסום לעריכה משום שיש בו תבנית סינון של תוכן ותמונה. דויד (שיחה) ט"ו בחשוון ה'תש"ף 15:49 (IDT)

אינדוקציה

ראיתי הרבה שכותבים על צורת הפעולה של כיריים אינדוקציה אבל לא קיבלתי תשובה ברורה, אשמח. מוישה (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

מוישה אני מקווה שעכשיו תמצא תשובה ברורה. דויד (שיחה) ט"ו בחשוון ה'תש"ף 15:57 (IDT)

כיסוי ראש לנשים (הלכה)

ב"ה

בהערה מס' 40 מופיע בשם הרבי מליובאוויטש: "שטען כי אמנם הכיסוי במטפחת עדיף אלא שלא יתכן במציאות שאשה תכסה את ראשה כהלכה באמצעות מטפחת"...

ברצוני להעיר את תשומת לבכם לניסוח של המשפט במילה "עדיף", שנכתב כנראה בטעות, שכן כשמעיינים במקור שאתם מביאים שם (תורת מנחם כרך י"ב עמוד 188 ואילך) רואים בפירוש שהרבי לא אומר "עדיף" אלא שאם זה היה מכסה כראוי זה היה "טוב" אלא שהנסיון מראה ש...וכו'. פירושו של דבר שאם זה היה כיסוי ראוי זה היה 'טוב', דהיינו שווה ערך לפאה, כמו שפאה זה טוב כך גם זה טוב, אך היות ובמציאות אי אפשר אזי המטפחת לא טוב. אך בשום מקום לא מוזכר שם המילה "עדיף". המילה "עדיף" וכל ההתנסחות בהערה הזאת יוצר רושם לקורא שהרבי הורה ללבוש פאה בתור "אין ברירה" ו"הרע במיעוטו", כשכולם יודעים משיחותיו ומכתביו להיפך ממש, שזה הכיסוי של לכתחילה שבלכתחילה! בהתאם לזאת ברצוני לבקש לתקן ולשנות את הניסוח בהערה 40 ולכתוב כך: "שטען כי אילו המטפחת היה כיסוי ראוי - היה טוב, אלא שלא יתכן במציאות שאשה.....

מודה לכם בשם כל תנועת חב"ד ליובאוויטש על הפרוייקט המבורך שלכם, וזכות הרבים תלויה בכם. הצליחו מחיל אל חיל! ספרן ענבים (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

ספרן ענבים תודה רבה, שיניתי לפי מה שכתבת. נשמח לראות אותך תורם למכלול בתחומי העניין שלך. דויד (שיחה) ט"ו בחשוון ה'תש"ף 15:30 (IDT)

מכלולאים פעילים

לא הצלחתי למצוא מידע המסביר את המונח הזה ~ איש תםשיחה02:29, 10 ביולי 2020 (IDT)תגובה

כיון שאיש תם ודאי כבר מכיר את המושג, אענה לפרוטוקול שזה כל מי שמגדיר את עצמו פעיל, וממילא רוצה לקבל תיוגים בכל מיני נושאים לא מחייבים. לפני כשבועיים הוספתי בתבנית הבהרה שכל מי שרוצה יכול להכניס את עצמו. דויד (שיחה) כ"ח באב ה'תש"ף 23:26 (IDT)

למה לא להעתיק מויקיפדיה ערכים חסרים?

חיפשתי כמה ערכים, כמו למשל "הומו פלורסיינסיס", לא מצאתי. הערכים האלו נמצאים בויקיפדיה. מה הבעיה להעתיק את כל הערכים? ואם אין בעיה אז למה לא להשתמש בויקיפדיה? לא מכאן (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

לא מכאן,
א. רואים שאתה לא מכאן ואולי באמת טוב יותר ככה.
ב."הומו פלורסיינסיס" הוא מושג של נכדי הקופים לא אצלינו יהודים מאמינים.
ג. אולי לא שמת לב אבל זה אנציקלופדיה ליהודים שומרי תורה ומצוות ולכן יש בעיה להעתיק את כל הערכים אז העתקנו רק את רוב הערכים.
ד. למה לא להשתמש בויקיפדיה - אז שוב: ויקיפדיה איננה ראויה לקריאה ליהודים מאמינים.
כל טוב סלה, שרגא - שיחה - ה' באב ה'תש"ף - 23:18 (IDT)
שרגא, נראה לי שמומלץ בכל זאת להכניס ערכים בעייתיים עם תבנית {{לא מתאים}}. כך עשיתי היום בערך מסויים. זה ימנע ממשתמשים בנטפרי לראות את הערכים הללו שהיו ראויים להיחסם, ולא תמיד נטפרי יכולים לבדוק הכל. בנוסף מי שסבור שהערך מתאים, יכתוב את טענותיו בדף השיחה שלהם. אגב הערך הומו פלורסיינסיס כן נמצא כאן עם תבנית {{דף לטיפול}} משתמש:לא מכאן היה יכול פשוט לכתוב בקשה לזירוז הטיפול. למעשה אין צורך לענות לכל מי שעולה כאן רק כדי "לנדנד" על מה שחסר כאן לדעתו. הוא יכול ללכת לאתרים אחרים או לבקש בצורות המקובלות כאן.--יהודה „ שיחה < כ"ו באב ה'תש"ף12:33, 16 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה
יהודה הנוהל הוא שכל עוד השם לא בעייתי, מכניסים כלא מתאים. במקרה הזה השם לא בעייתי (שם בעייתי זה בעיקר בנושאי צניעות). דויד (שיחה) כ"ח באב ה'תש"ף 01:51 (IDT)

בעלי ידע- בריסק

אל כלל המכלולאים פעילים‏, דרוש בעל ידע ב"בית בריסק" לצורך הרחבת ועדכון תבנית:עץ משפחת סולובייצ'יק. יש מישהו בעל ידע בזה? איש הנחמהשלו' ורב ישעצריכים אותך במכלוליטא!12:16, 16 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה

אליהו חזונוביץ מקוהשיחה • כ"ו באב ה'תש"ף 12:18 (IDT)
קובנא--דוב פרח (שיחה) 13:22, 16 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה
איש הנחמה יש לי חבר טוב שהוא בריסקער, הוא כתב לי הרחבות וכבר התחלתי להוסיף אותם. דויד (שיחה) כ"ח באב ה'תש"ף 00:40 (IDT)

זכויות יוצרים

איך אפשר לדעת שאיני גוזל זכויות יוצרים בכתיבת מאמר על הדרך ושיטה של אדם מסוים תוך שימוש מלא בספר/ספרים שבבעלות מאן דהוא מלאכי - הנהלת רצונות ורגשות (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

מתייג מכלולאים פעילים‏--גאון הירדן (שיחה) 14:59, 18 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה
מלאכי - הנהלת רצונות ורגשות ברוך הבא. השיטה הכי טובה היא לקרוא פסקה גדולה, לסגור את הספר, ואז לרשום מהזכרון. הכלל המנחה הוא שעובדות מותר להעתיק, אבל את ניסוח כתיבתם אסור. דויד (שיחה) כ"ח באב ה'תש"ף 15:37 (IDT)

CSS שימוש בפיצ'ר של OPEN TYPE

ראו משתמש:יהודה0/vector.css. וגם שם. שאלתי אם אפשר לעשות שזה יהיה רק בסופי שמות כמו למשל ישראל. וכיו"ב ולא בכל מילה. זה מטריד כשזה גם במילה כמו "שאלה". מכלולאים פעילים‏ מישהו יודע?--יהודה שיחה < י"ד באלול ה'תש"ף21:41, 2 בספטמבר 2020 (IDT)תגובה

חסמו את אפשרותי לערוך, אפשר לדעת למה ?

חסמו לי את אפשרות העריכה אפשר לדעת למה ?

בהגרא, תעשה רענון עמוק ותעדכן אם זה חזר. מרדכי עציון (שיחה) 00:33, 6 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

שלום רב יש ערכים שהאתר לא נותן לערוך אותם כמו ערך יבשת, ועוד הרבה שלא מופיע בהם למעלה מצד שמאל עריכה, קוד מקור מחכה לתשובתכם שמעון שפירא

שלום רב יש ערכים שהאתר לא נותן לערוך אותם כמו ערך יבשת, ועוד הרבה שלא מופיע בהם למעלה מצד שמאל עריכה, קוד מקור

מחכה לתשובתכם

שמעון שפירא

שמעון שפירא פעם הבאה תחתום באמצעות 4 טילדות כאלה ~ בסוף ההודעה, לגופו של עניין הסיבה היא בגלל שיש באותם הערכים תוכן שהוסתר, ואם הוא יפתח לעריכה הוא יהיה גלוי לכל. אם תרצה לערוך תתייג את עורכי אספקלריה באמצעות {{עורכי אספקלריה}} שמש מרפא (שיחה) 14:06, 23 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

השמטת ערכים מרכזיים מסביב לחסידות ברסלב בקובץ הZIM העדכני

למשל: חסידות ברסלב, רבי נחמן מברסלב, קבר רבי נחמן מברסלב. ועוד. ברצוני לברר האם הדבר נעשה בכוונה תחילה, או בטעות? או שבכלל כאן זה לא המקום לשאלה כזאת? אשמח לתגובה, תודה רבה מראש. תוכן ותמיכה (שיחה) 15:25, 14 באפריל 2021 (IDT)תגובה

וגם רבי חיים קנייבסקי רבי שמעון בר יוחאי ועוד :( מישהו (שיחה) 20:57, 14 באפריל 2021 (IDT)תגובה
נשמטו בקובץ הראשון שהופץ כ-20,000 צערכים. מישהו, יצא קובץ מעודכן? --שמש מרפא (שיחה) 20:07, 14 באפריל 2021 (IDT)תגובה
זה בטיפול, לצערי קצת מתעכב. יוסי יש חדש? מישהו (שיחה) 20:57, 14 באפריל 2021 (IDT)תגובה
עדכון יוסי מכין סקריפט למפעילים שיוכלו להפיק קובץ אוטומטי כל תקופה לעדכן את השינויים, בעז"ה יועלה הקובץ המעודכן בקרוב. מישהו (שיחה) 19:52, 15 באפריל 2021 (IDT)תגובה
עדכון: הועלה (כאן) קובץ מעודכן ותקין, מכיל כ187,000 ערכים (הושמטו כל ערכי הדפים לטיפול). ותודה ענקית ליוסי. מישהו (שיחה) 13:48, 25 באפריל 2021 (IDT)תגובה

פדיונות

אשמח לתשובת היודעים באלו חצרות חסידיות היה נהוג לקחת פדיונות, ובאלו לא. יהונתן1 (שיחה) 17:22, 22 באפריל 2021 (IDT)תגובה

לא מכיר חצרות נוספות שלא לקחו פדיונות, מלבד חלק ניכר מבית קוצק. ידוע על הקוצקאי, חידושי הרי"ם וממשיכיו, בית איזביצא, רבי צדוק, האבני נזר והישמח ישראל שנמנעו מלקבל פדיונות כעיקרון קוצקאי. מאידך הרבי מרדזימין הסכים ליטול פדיונות, וכן ממשיכי הישמח ישראל. מלבד זאת היו צדיקים רבים בעבר שנמנעו מליטול פדיונות, אם מפאת סירובם לנהוג באדמו"רות, אם כדי להימנע מליהנות ממתנת בשר ודם. ספרא - שיחה 21:49, 22 באפריל 2021 (IDT)תגובה
תיוג. דויד (שיחה) ט"ו באייר ה'תשפ"א 00:53 (IDT)
תודה. האם יש מקורות לדברים? זה בעיקר מה שחשוב לי. יהונתן1 (שיחה) 20:16, 5 במאי 2021 (IDT)תגובה
חפש באוצר החכמה "לקבל פדיונות". על כל אחד יש שם מקורות. כדי לפרט כאן שורת מקורות - אצטרך להקדיש חצי שעה-שעה, שאין לי מיותרים. ספרא - שיחה 20:38, 5 במאי 2021 (IDT)תגובה

יצירת דף

איך מוסיפים דף חדש? חיי0 (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

מחפש את שם הערך במנוע החיפוש, בודק שהדף לא קיים ולוחץ על הקישור האדום. להרחבה בנושא, ראה המכלול:איך ליצור דף חדש. בהצלחה. תולעת ספרים - שיחה 15:11, 27 ביוני 2021 (IDT)תגובה

כפירה בעיקר - אמונות תפלות מלפני אלפי שנים

מה ההנחיות של המכלול בנוגע לדעות כפרניות על אלילים וכדו'? משאירים אותם או מוחקים? להביא דוגמא? מוטל'ה (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

תלוי מה ומי ובאיזה הקשר. בכל מקרה כזה - מתייגים בדף השיחה הרלוונטי את "עורכי אספקלריה". ספרא - שיחה 15:40, 13 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
מוטל'ה מקוה ששמת לב שקיבלת תשובה. דויד (שיחה) י' באלול ה'תשפ"א 16:36 (IDT)

תבנית חדשות ואקטואליה

התבנית מתעדכנת באופן ידני? שמתי לב עכשיו שזה לא מועדכן, צל"ף הימ"מ נפטר אתמול ועדיין הכותרת היא 'נפצע אנושות'.--מוטל'ה (שיחה) 21:25, 31 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

מוטל'ה כן. יעודכן מידית.

שמתי לב לתרומתך הרבה למכלול, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
על שימת הלב יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 23:38, 31 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

עריכת טיוטה המשויכת למשתמש

האם ערך שנמצא בטיוטה תחת שמו של משתמש פתוח לעריכה? (דוגמה) --מוטל'ה (שיחה) 02:10, 2 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

מוטל'ה, ע"פ הכתוב בהמכלול:טיוטה, טיוטות במרחב משתמש נועדו לכתיבה ללא הפרעות, בשונה מטיוטות רגילות שנועדו לעריכה משותפת. מרדכי עציון (שיחה) 02:17, 2 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
מוטל'ה, יש להוסיף שהרבה פעמים הדף נמצא שם כי הוא הועבר ע"י המנטרים לשם מהמרחב הראשי, והרבה פעמים המשתמש ישמח להוספה והרחבה, לכן כדאי לשאול אותו (ולדעתי האישית אם רואים בהיסטוריה שהועבר לשם ע"י המנטרים ולא נוצר שם ע"י המשתמש אפשר גם להוסיף). דויד (שיחה) כ"ו באלול ה'תשפ"א 00:24 (IDT)

קישור לאותו מאמר בערך אחד

מה צריך לעשות כשאני רוצה לכתוב ערך ואני מתבסס על ראיון בעיתון, אחרי כל מידע בערך לקשר לאותו ראיון או מספיק קישור אחד על המידע הראשוני בערך? מה הכללים? אשמח לעזרה, תודה! --מוטל'ה (שיחה) 12:37, 9 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

נראה שנוצר כאן בלבול, ומעלים כאן שאלו ששייכות למכ:די. לגוף העניין, קש"ח הוא גם צורה מקובלת של מיקור. אם בכל זאת רוצים להשתמש גם בקש"ח וגם בהע"ש ניתן להשתמש ב{{עוגן}}.--שמש מרפא (שיחה) 15:50, 9 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

מדיניות חסימת ערכים

מכלולאים פעילים‏ אבקש את תשומת לבכם לשאלה למה אין מספיק אנשים שמסננים ערכים שחסומים , יש הרבה ערכים שאין בהם בעיות בעצם אלא רק מילים בודדות שצריך לגייר , למה לא לתת לעורכים רבים יותר אפשרות לסנןם דברים בשביל לייעל את המכלול ולגרום ליותר ויתר אנשים שלא לעזוב לויקיפדיה ? אדם חושב (שיחה) 16:45, 30 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

אדם חושב בשביל זה צריך לתייג את מפעילי מערכת‏ ומנטרים למכלולאים אין איך לעזור.. --מוטל'ה (שיחה) 16:47, 30 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

- הועבר מהדף המכלול:פיתוח התשתית
אני לא יודע אם זה קשור לכאן , אבל בכל זאת אני רוצה לשאול למה אין מספיק עורכי אספקלריה על מנת שיסננו ערכים ?!! יש מליון ערכים חסומים , בחלקם לא אמור להיות תוכן בעייתי אלא רק צריך פה ושם לסנן מילים מסויימות , חבל מאד .אדם חושב (שיחה) 16:22, 30 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

זה לא המקום, אבל אענה בכל זאת: אין "מליון" ערכים חסומים, אלא כ-80,000, ורובם המוחלט על הבלים כמו שוער הולנדי בליגה ג' או שחקן משנה בסרט איטלקי, וגם הם יפתחו בקרוב ע"י בוט. אני מציע לך לנסות לבקש טיפול ולראות בתוך כמה זמן זה נפתח.
ולגוף השאלה: המכלול בנוי על מתנדבים, אם יש מי שמוכן להכנס לעניינים, להכיר את מדיניות המכלול ולערוך עריכות תוכן הוא יקבל הרשאות בשמחה (בכפוף להחלטת הוועדה הרוחנית כמובן), לכן קושא מעיקרא ליתא.--שמש מרפא (שיחה) 16:51, 30 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

- סוף העברה

הוספת הערה

אני רוצה להוסיף בדף 'רמתיים צופים' שיש ספר בשם כזה על תנא דבי אליהו. איך אני עושה את זה ? תודה יהודי כשר (שיחה) 00:08, 7 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

מה שמקובל זה ליצור דף פירושונים, ושם מקשרים לערכים השונים הנושאים את השם הזה. גאון הירדן (שיחה) 00:37, 7 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

NEONATAL ALLOIMMUNE THROMBOCYTOPENIA (NAIT)

אני מחפש מידע בנושא זה חיים ויינר (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

חיים ויינר יש ערך בויקיפדיה באנגלית: w:en:Neonatal alloimmune thrombocytopenia. אני לא רואה שתרגמו אותו עדיין לעברית. זה עוזר לך? דויד (שיחה) כ"ב בחשוון ה'תשפ"ב 22:13 (IDT)

ערך חסר

- הועבר לדף המכלול:בקשת ערך#ערך חסר

איך משתפים טיוטה עם עורכים ותיקים

כתבתי טיוטה של נושא ואני מעוניים לקבל חוות דעת של עורכים ותיקים יותר ממני (אני מכלולאי חדש יחסית) ואשמח לקבל חוות דעת ושיפורים מעורכים מנוסן אביA (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

אביA, ראה עזרה:תיוג ו-{{מכלולאים פעילים}} וגם עזרה:חתימה, בהצלחה, שרגא > שיחה > ט' בטבת ה'תשפ"ב > 22:00, 12 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

טיוטה

כיצד אפשר להפוך טיוטה לערך קבוע? חכמי לובלין (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

חכמי לובלין ברוך הבא. קודם כל שים לב שבדפי שיחה רגילים גאלה צריך לחתום בסוף הודעה (עזרה:חתימה). לגבי שאלתך הטובה - מבקשים בקשה (עם חתימה) בהמכלול:העברת דפי טיוטה. אבל בערך המדובר עוד יש מה לעבוד לפני. פתיתי בקשה בדף השיחה של הערך שיעזרו לך. בהצלחה. דויד (שיחה) י' בטבת ה'תשפ"ב 00:06 (IDT)

ציור של אשה

מה מדיניות המכלול לגבי ציורים של נשים? מתן מאורשיחה • י' בשבט ה'תשפ"ב • 17:26, 12 בינואר 2022 (IST)תגובה

מתן מאור זכור לי שעניתי, אולי במקום אחר, בכל מקרה זה אסור. יש דיון בועדה לגבי ציורים ממש צנועים - נעדכן בע"ה. דויד (שיחה) ט"ו בשבט ה'תשפ"ב 03:26 (IDT)
נכון, ענית בדף המשתמש שלי. תודה בכל אופן מתן מאורשיחה • ט"ו בשבט ה'תשפ"ב • 09:42, 17 בינואר 2022 (IST)תגובה

ערך חדש

מה צריך לעשות כדי שערך חדש יופיע ברשימה: ערכים חדשים מבית המכלול. ‏אביגדור אביבי (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

צריך לשפר אותו שהוא יהיה ברמה שאפשר להציגו בחלון הראווה של המכלול. אם הבנתי למה אתה מתכוון, הערך גילוי דעת בגט צריך לעבור דחוף התאמה לערכים הלכתיים דומים, למשל בפני נכתב ובפני נחתם. ספרא - שיחה 00:51, 16 בפברואר 2022 (IST)תגובה

הוספת סקירה קצרה של ערך במעבר על שמו

האם אפשר להוסיף אופציה שכשלוחצים על ערך מסוים שמובא בתוך ערך לחיצה ארוכה (באפליקציה של מכלול) יופיע חלון עם סקירה קצרה על הערך? אוריאל98 (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

@אוריאל98, זה כבר קיים. ריחוף על הקישור נותן את תחילת הפתיח. שמש מרפא (שיחה) 01:54, 6 ביולי 2022 (IDT)תגובה
אם הבנתי נכון השאלה היתה על האפליקציה בסמארטפון ולא על האתר. אפרון (שיחה) 02:27, 6 ביולי 2022 (IDT)תגובה
אכן.זו היתה כוונתי. אוריאל98 (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
אוריאל98 עושה רושם שאין מי שיודע על קיומה של אפשרות כזו. בהצלחה. דויד (שיחה) ט"ז בתמוז ה'תשפ"ב 20:09 (IDT)
שרגא? מקוהשיחה • ט"ז בתמוז ה'תשפ"ב 20:19 (IDT)

איך מדווחים על טעות?

אני נכנס לערך לוחץ על דיווח על טעות הוא פותח לי חלון עם הוראות לשלבים שעשיתי מה הלאה עושים? מאיר לין (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

מאיר לין, תכתוב בהמכלול:דיווח על טעויות, תודה, שרגא > השתתפו > שיחה > כ"ח בתמוז ה'תשפ"ב > 19:51, 26 ביולי 2022 (IDT)תגובה
מאיר לין בעקרון המקום של השאלה הוא בדלפק הייעוץ. למעשה, לוחצים שם למעלה על פסקה חדשה, ממלאים בנושא את שם הערך מוקף בסוגריים מרובעות כך [[שם הערך]] ובתיבה שנפתחה מדווחים על הטעות, בסוף חותמים עם ~~~~ ושומרים. אבל הכי יעיל לעבור לדף שיחה של הערך ושם לכתוב מה הטעות או לתקן אותה לבד. מוטי (לשעבר מיכי) ~ שיחה • 21:17, כ"ז בתמוז שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

למה לא מטפלים בערך "כותים"?

אני מקווה שפה באמת זה המקום לשאול. אבל 2 הערכים השומרונים והשומרונים בהלכה כתובים גרוע ויש סלט שלם מכל הנושא ההלכתי. כתבו על כך בהערה בראש הערך שומרונים. וגם כתבו כמה וכמה הערות בדף השילה בערך השומרונים בהלכה. הבעייה העיקרית שמתייחסים לזה כאל "שומרונים" ולא כאל "כותים" שזה בעצם המושג ההלכתי. ומכאן נובע הבלבול הגדול בנושא ההלכתי כפי שמופיע במספר הערות בדף השומרונים בהלכה.
איפה מבקשים מהמכלולאים "לשבת" על הערך הזה? שמעון חבצלת (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

מבקשים בדף שיחת הערך, אבל כפי הנראה אין כרגע מכלולאי פעיל שיטפל בזה. מוטי ~ שיחה • 13:02, כ"ז באב שמיטה תשפ"ב (IDT)‏ 13:02, 24 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה
אגב, כבר העלו בשיחה זו הבעיה הנ"ל. ניטראלישיחה • כ"ח באב ה'תשפ"ב 23:18 (IDT)
איך זה עובד? אני יכול לעשות זאת נלעל דעת עצמי? או שחייבים מכלולאי? שמעון חבצלת (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
גם אתה מכלולאי. אבל שים לב לדיון שנערך ותראה אם יש לך אפשרות לערוך בהתאם למופיע שם ולצורה המקובלת במכלול. תוכל גם להעתיק את הערך לדף משנה שלך ושם לנסות. מוטי ~ שיחה • 00:27, כ"ח באב שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

עדכונים אקטואליים במכלול

האם כל עדכון אקטואלי לדוגמא עדכון פוליטי כשאין בו לכאורה שום בעיה רוחנית יש סיבה שלא לעדכנו במכלול?? אשמח לקבלת תשובה ברורה בעניין אודי (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

אודי אין שום בעיה לערוך ערכים, קח בחשבון שערכי חולין מתעדכנים מווקיפדיה מעת לעת, והעריכה שלך לא תישאר בהכרח. ניתן לבקש עדכון בהמכלול:בקשת עדכון ערך, גם מתוך הערך עצמו באמצעות כלי ייעודי לכך, תחת הלשונית "עוד". גאון הירדן (שיחה) 11:11, 29 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

עריכה שנמחקה

אם נמחק עריכה שערכתי (לא ברור אם בטעות או בכוונה)ואין כל סיבה הנראית לעיין או הצדקה כלשהי למחיקה זו האם אני יכול לערוך אותה מחדש פעם נוספת(האמור כשלא נכתבה שום סיבה למחיקה)? אשמח לתשובה תודה מראש אודי (שיחה) 05:50, 2 בדצמבר 2022 (IST)ה אותתגובה

אודי אשמח לעזור לך אבל תפנה אותי לאיזה עריכה ואוכל אולי לעזור --אוהב לדעת - (שיחה) - מחזירים את מוישי קליינרמן למכלול 06:00, 2 בדצמבר 2022 (IST)תגובה

מדובר בעריכה על הזמר דדי גראוכר ונמחקה עריכה שלי בקשר לשיר שביצע עם שלומי גרטנר תודה מראש אודי (שיחה) 06:10, 2 בדצמבר 2022 (IST)תגובה

אם זה נמחק בעדכון מויקפדיה כמו שזה נראה זה זכותך לעדכן שוב פעמים רבות נדרסים עריכות טובות ע"י עדכונים מקסימום עם זה היה מכוון שמש מרפא יראה ויבדוק אבל איך שזה נראה שם הוא מחק לך במכוון רק את הנושא של הקשר עם נתניהו תראה כאן המכלול:אולם דיונים#הצילו! דריסת עריכות קודמות, ע"י עדכון מויקיפדיה (מתנצל על האיחור עניתי מקודם ושכחתי לשמור ולקח זמן עד ששמתי לב --אוהב לדעת - (שיחה) - מחזירים את מוישי קליינרמן למכלול 06:35, 2 בדצמבר 2022 (IST)תגובה
שכחתי מתייג אותך כדי שתקבל התראה --אוהב לדעת - (שיחה) - מחזירים את מוישי קליינרמן למכלול 06:36, 2 בדצמבר 2022 (IST)תגובה

חיפוש טיוטה

ערכתי טיוטה לפני זמן רב ואיך אני יכול למצוא את זה אם בכלל ? מנחם גוטליב (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

חודש טוב מנחם גוטליב, אם אתה זוכר את שם הטיוטה או חלק מהתוכן שלה תנסה לחפש כאן, אם לא תחפש במיוחד:תרומות המשתמש של המשתמש ממנו ערכת את הטיוטה, בהצלחה, שרגא > השתתפו >> שיחה > ל' בשבט ה'תשפ"ג > 19:41, 20 בפברואר 2023 (IST)תגובה

ערך "נצל"

למה אין ערך "נצל" רמב"ם הלכות נזירות פרק ז: אי זהו נצל זה בשר המת שנמוח ונעשה לחה סרוחה תלמוד בבלי מסכת נזיר דף מט עמוד ב על אלו טומאות הנזיר מגלח: ..., ועל כזית נצל,

מכלולאים פעילים

אני יודע שישנו מושג במכלול שנקרא "מכלולאים פעילים" ואני יודע שיש עליו פירוט בדף במכלול ואינני מוצא אותו. אשמח לקבלת עזרה, תודה רבה --אודי (שיחה) 05:51, 23 במרץ 2023 (IST)תגובה

אודי, מכלולאים פעילים הינה תבנית המשמשת לתיוג מכלולאים המעוניינים בכך, מקומה הוא בתבנית:מפ או תבנית:מכלולאים פעילים (אותו דבר, פשוט שם מקוצר לצרכי תיוג). אפרון (שיחה) 06:07, 23 במרץ 2023 (IST)תגובה
תודה רבה אודי (שיחה) 12:37, 23 במרץ 2023 (IST)תגובה

כותרת אוטומטית "ויקיפדיה מכילה ערכים המסולפים בכוונה תחילה" 

כותרת זאת מופיעה לי (החל מהיום, בשני מחשבים שונים), גם בכניסתי להמכלול. האם זה קורה לעוד חברים הגולשים בנטפרי? טישיו (שיחה) 02:39, 26 במרץ 2023 (IDT)תגובה

אכן גם לי קרה פעם אחת משום מה. אפרון (שיחה) 02:44, 26 במרץ 2023 (IDT)תגובה
היום גם לי --לעבעדיג (שיחה) 02:46, 26 במרץ 2023 (IDT)תגובה
כנ"ל. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 3:35, 26 במרץ 2023
טעות של נטפרי, בוטל כעת. מישהו (שיחה) 10:49, 26 במרץ 2023 (IDT)תגובה

פתיחת דף ערך חדש

אני לא מצליח לפתוח דף ערך חדש. איך עושים את זה??? יוסף חיים עיני (שיחה) 22:22, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה

בדף למעלה בצד שמאל יש רשימה, יציאה מהחשבון, תרומות, וכו' ו"טיוטה", פשוט תלחץ על זה...(איני יודע אם זה כך גם בתצוגה בטלפון נייד שכפי הנראה הנך משתמש באופציה זו). נאר אמונהשיחה • ט' בסיוון ה'תשפ"ג • 22:24, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה
העברתי את התצוגה לתצוגת מחשביםן נהיידם ואני לא רואה שם פתיחת ערך 22:30, 28 במאי 2023 (IDT)
לא כתוב "פתיחת ערך", כתוב "טיוטה"!! שים לב נהוג להזיח תשובה ע"י הקלדת נקודתיים (:) אחד ויותר מקודמך-ראה איך שאני כתבתי וסידרתי. נאר אמונהשיחה • ט' בסיוון ה'תשפ"ג • 22:34, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה
ראה המכלול:אשף הערכים והמכלול:איך ליצור דף חדש שרגא > השתתפו >> שיחה > ט' בסיוון ה'תשפ"ג > 00:20, 29 במאי 2023 (IDT)תגובה

האם לכתוב ערך על עבר הנהר

בספר מלכים ובסוף ספר יהשוע מוזכר מחוז עבר הנהר השאלה אם זה קשור לערך ארם נהריים או לערך עבר הנהרה או ערך בפני עצמו? יהודה פיש (שיחה) 18:38, 15 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

חיפוש משתמשים

איך אפשר למצוא את רשימת המשמתמשים והעורכים

שמואל רובין לשאלתך חפש מיוחד:רשימת משתמשים, אם אתה יודע את שם המשתמש חפש משתמש:XXX, אגב נהוג לחתום בסיום הודעה בדפי שיחה באמצעות ארבעה ~ (נמצא בצד שמאל למעלה יחד עם לחיצה על שיפט), וגם נהוג לתייג במקרה זה פשוט {{מכלולאים פעילים}.} ללא הנקודה אני ואתה (שיחה) 04:54, 29 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה

העברת ערך מטיוטה למרחב הערכים

שלום וברכה, אני לא חדש בכתיבה-אבל אני חדש ב"המכלול". כתבתי ערך-והוא נמצא כבר כמה ימים ב"טיוטה". איך בעצם הערך אמור לעבור מ"טיוטה" למרחב הערכים? הוא עובר לבד? צריכים לזה אישור ממישהו? אשמח לדעת!אורחות חיים (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

אם הטיוטה כבר מוכן, (כדי לדעת זאת, אתה יכול לבדוק אם הוא דומה כמו כל הערכים האחרים בנושא זה) אפשר לבקש רק פה. בהצלחה! איךשיחהי"ד בחשוון ה'תשפ"ד. 14:23, 29 באוקטובר 2023 (IST)תגובה
הטיוטה מוכנה כבר, היא עומדת בכללים-לא הבנתי איך היא אמרוה לעבור למרחב הערכים-כבר ביקשתי שהיא תעבור, מישהו יכול לעשות לי סדר? ארחות חיים (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום
לענ"ד הערך דומה יותר לכתבה מאשר לערך באינצי', צריך לתמצת ולהסיר המון סופרלטיבים (רק לשם דוגמא - איך לישיבה שקיימת 13 שנה יש אלפי תלמידים ובוגרים?), בנוסף עליך לדעת שככה"נ אין לערך חשיבות, ישי"ק זכאית לערך רק אם היא מפורסמת מאוד.
בנוסף למען הסדר, נא ראה: המכלול:הזחה, וכן עזרה:חתימה איכא דאמרי (שיחה) 19:43, 31 באוקטובר 2023 (IST)תגובה
תודה, אקח את דבריך לתשומת ליבי, אשמח לעוד עזרהאורחות חיים (שיחה) 13:36, 1 בנובמבר 2023 (IST)תגובה

שימוש בספרות המוכרות לנו "1,2,3,.." בספרות תורנית

מישהו יודע מתי התחיל לראשונה השימוש בספרות המוכרות לנו בספרות תורנית? השימוש המוקדם ביותר שמוכר לי הוא בספר תפארת ישראל אבל למעשה הספרות הגיעו לאירופה כבר באלף החמישי. בשנת ד'תתקס"ב בערך. ועוד קודם לכן. האם לא היו ידועים בציבור היהודי, או שהיתה התנגדות לשימוש בהם?--ליפמן (שיחה) 20:41, 20 בנובמבר 2023 (IST)תגובה

בינתיים מצאתי בהיברובוקס ספר שנדפס בשנת קטז ויש שם ספרות מסוג זה רק בחלק שהוא תרגום (לאיטלקית כמדומני) בעוד שבחלק העברי אין שום ספרות. רק גימטריות של אותיות. אני משער שלא רצו להשתמש עם לשון הקודש בשום סמל אחר. כיון שאפשר להשתמש באותיות של לשון הקודש. השאלה אם כן האם אלה שהשתמשו בכל זאת היו נחשבים לחריגים? (הראשון שמצאתי שם הוא רבי רפאל הלוי מהנובר) גם כך זה "מחקר ראשוני" בלי מקור מבוסס. מכלולאים פעילים‏, אשמח אם מישהו יודע. (יש כאן מהללו,מקוה, ואולם חי אני, צלמי חד מקמאי, צמא לדעת, הישיבישער, שלוימי איךבעלי הידע בהיסטוריה)?--ליפמן (שיחה) 21:58, 20 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
האבן עזרא עוסק בהרחבה בספירה העשרונית באחד מספריו, ואף משתמש בספרה 0. שמש מרפא (שיחה) 15:42, 22 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
איפה? שימוש בסיפרה 0 ראיתי אולי בלבוש או מישהו אחר בקשר לחשבון הלוח, שכתב סוגריים ריקות במקום 0. אבל שימוש ב1,2,3 לא ראיתי. צורת הספרות הגיעה לאירופה רק בד'תתקס"ב כך שזה קצת פלא שיהיה כבר בכתבי האבן עזרא.--ליפמן (שיחה) 18:12, 22 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
האבן עזרא היה מאלה שהכניסו את זה לאירופה, ראה בערכו. הספר נקרא S:ספר המספר. שמש מרפא (שיחה) 19:35, 22 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
מעניין, באמת השתמש באותיות עבריות לכל הספרות חוץ מ-0. וקרא ל-0 "גלגל".--ליפמן (שיחה) 19:36, 23 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
אם כבר חקרת את הנושא, אתה יכול לכתוב קטע בתוך הערך. איךשיחה ~ מיילי' בכסלו ה'תשפ"ד. 19:37, 23 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
איך באמת רציתי להכניס בערך על הספרות, אבל לא מצאתי מקורות. לגבי האבן עזרא כתוב בערך עליו. --ליפמן (שיחה) 19:39, 23 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
וזה מתאים גם בערך הזה. איךשיחה ~ מיילי' בכסלו ה'תשפ"ד. 19:40, 23 בנובמבר 2023 (IST)תגובה
איךבוצע בוצע--ליפמן (שיחה) 08:44, 27 בנובמבר 2023 (IST)תגובה

איחורים

אנשים שרגילים לאחר באופן קבוע למפגש אירוע או נסיעה ואז מתנצלים על כך בעבר חשבו שמדובר בהפרעות אישיות כיום ידוע כי להיפך דווקא אנשים העוסקים בתחום אקדמי גבוה כגון רופאים מנתחים פסיכיאטריים רגילים לאחר וזאת מכיוון שהם מחוברים לעצמם ולא למה יחשבו עליהם עוזיאל בריח (שיחה) 21:58, 5 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

בקשת ייבוא ערך מויקיפדיה

איך אפשר לבקש ייבוא ערכים מויקיפדיה ?רינה סויסא (שיחה) 19:12, 17 בדצמבר 2023 (IST) רינה סויסאתגובה

@רינה סויסא פה איךשיחה ~ מיילה' בטבת ה'תשפ"ד. 19:28, 17 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

היחס במכלול לעולם המחקר

בעבקתא דמשיחא חוצפא יסגי, כך אמרו חכמינו ז"ל, ובדורינו אנו לצערינו אנו רואים זאת בבירור. הערכה רבה יש לי אל מפיקי המכלול, שנתן אל ליבו להנגיש את כל הידע שאליו תאב כל צורב ומחכים, בצורה טהורה וזכה. אך לא נקי הוא משגיאות, כמובן. תלונתי העיקרית היא בשורש, כי הגם שידוע וברור לכולם על הבעייתיות של חוסר צניעות וכדו', ובענין זה מושקעים מאמצים גדולים שלא יכנסו ערכים בעייתיים. כמו כן בנושא כפירה בעיקר ח"ו, שלא תדרוך כף רגל של ערך בעייתי. אך יש נושא שחשוב מאוד לערכים התורניים שהרי הוא כמת מצוה בדורינו. עולם המחקר שגדל למימדים שלא היו מעולם נכנס גם לתוככי הציבור החרדי, ועניינים רבים שלו היה אומר זאת אדם, היו מוציאים אותו מעדתינו, מפאת שהדבר נאמר בצורה מחקרית, שהחוקרים טוענים / מפקפקים/ וכו', ניתן לזה גושפנקא של ממש, ובתוככי הלב מתחיל הקורא להאמין בכך, כי הרי העניין נאמר מבחינה מחקרית. הבאתי כאן מקצת מן המקצת שנתקלתי בהם כעת.

בערך על הרה"ק ר' שמשון אוסטרופולי, כתב העורך: מאידך, ישנם ספרים אותם פירש רבי שמשון ואת גוף החיבור יחס למחברים אחרים, כאשר לדעת החוקרים הוא זה שכתב הן את החיבור והן את פירושו. כך הספר "קרנים", המיוחס על ידי רבי שמשון לרבי אהרן בן אברהם מקרדינא (מחבר "אגרת הטעמים" שנדפסה כפנים החיבור "שפע טל" של רבי שבתי שפטל הורביץ, (חוברה, לדעת גרשום שלום, על ידי רבי שמשון[2]. אולם, יש קושי בעמדה זו, היות שספר קרניים מזכיר ספרים אשר ר' שמשון בפירושו "דן ידין" כותב שחיפש אותם ולא מצא אותם[3], ולעיתים גם חולק על תוכן דבריו של בעל ספר הקרניים עצמו.[4] גרשום שלום היה אדם חכם ומשכיל לאין חולק, אך בנוגע לאמונה טהורה ראוי שרגלינו תידרנה מביתו והשקפתו. ר' שמשון התקבל בפי כל קדושי וצדיקי אומתינו בהערצה רבה, היתכן שיבוא אדם בן דורינו בהשמצה פרועה שכזאת? היתכן שכל אדם שירצה לבדוק מי היה האיש ופועלו של ר' שמשון מאוסטרופולי, וילך ויבדוק מה כתוב במכלול, זה מה שהוא ימצא על שרף עליון זה? היתכן להעמיד אדם כזה כנגד דברי ר' שמשון עצמו שכותב שספר זה היה קדום בהרבה ממנו? היתכן שצריך להביא ראיה כנגד דעתו השפלה של גרשום שלום ולהצדיק בכך את דברי ר' שמשון (שאגב ראיה זו אינה מוכחת ואכמ"ל)? (מיותר לציין שח"ו לא הלכתי לקרוא את דברי גרשום שלום עצמם, כי מנע רגלך מנתיבתם).

בערך על ר' ישראל סרוג כתב העורך: במשך שנים שררה הדעה באירופה כי היה תלמיד האר"י בעצמו, כפי שאמר בעצמו לתלמידיו. למרות זאת, ברשימה שכתב וסידר ר' חיים ויטל מהתלמידים שנכנסו ללמוד אצל האר"י שמו נעדר, ובכתבי תלמידי האר"י הידועים אין זכר לשמו של רבי ישראל, וכן בספרים שכתב לא הזכיר את האר"י כרבו. 'כפי שאמר בעצמו לתלמידיו'? והאמת הפוכה? היש משפט מחוצף מזה? (אגב, בספר הגלגולים פל"ה, מציין מהרח"ו עצמו שר' ישראל סרוג היה תלמידו של האר"י, ואכמ"ל).

בערך ר' יעקב קאפיל כתב העורך:

עם זאת, הוא הושפע מדברי נתן העזתי. בספר "שערי גן עדן", ניתן לראות השפעה מפרשנותו של נתן על ההפרדה בין מעשה בראשית למעשה מרכבה כתקופות שלפני ואחרי שבירת הכלים. לתקופה שאחרי השתלשלות העולמות הוא קורא "מעשה מרכבה".

ר' יעקב קאפל התקבל בהערצה בכל האוכלוסיות השונות, ובעולם החסידות בפרט, הנסיון לייחס אליו בפשטות כה רבה את דברי נתן העזתי, זה עזות פנים ומעשה נלוז.

בערך ר' שלמה מולכו כתב העורך: בשאלת משיחיותו של הרב מולכו חלוקים בדעותיהם החוקרים של ימינו. אלו הגורסים[דרוש מקור] שהרב מולכו ראה עצמו כמשיח רואים את הסבת שם משפחתו למולכו כרמז לשאיפות מלוכניות כדוגמת מלך המשיח, אך בעיקר מביאים כראיה את חישובי הקץ שלו, ודרשותיו שבהם הוא רומז לכאורה על משיחותו. לעומתם, יש חוקרים שסבורים[דרוש מקור] כי הרב מולכו לא ראה את עצמו כמשיח, אלא היה דמות טראגית שהקדימה את זמנה: הרעיון של גאולת ישראל בכוח צבאי ופוליטי התגבש כמה מאות שנים מאוחר יותר, אך בזמנו של הרב מולכו נראה רעיון זה מופרך והזוי. אינני חושב שמתאים שקדוש זה, שמרן הבית יוסף העריצו עד מאוד, וכן כל כלל ישראל על קדושיו וצדיקיו במהלך כל הדורות, יהיה נתון לחילוקי דעות של חוקרים שקטניו של ילד יהודי עבה ממותניהם אלף אלפי שיעורים בעניין האמונה.

יכולתי למצוא עוד נושאים רבים, ולא שהייתי צריך לטרוח הרבה בשביל כך. כמדומני שיש לשים את לידנו על כך. החותם בצער ובתקוה, בתוך עמי!בתוך עמי (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

הרב יעקב אפשטיין

הרב יעקב אפשטיין מגיד השיעור בישיבה גדולה הצעיר בארץ,

נמנה על מגידי השיעור בישיבת פנוביז' המובחרת.

בנוסף לזה במקביל משמש ג"כ כראש קיבוץ, ומוסר שיעורים על שאר סדרי הישיבה.

בן הוא לחתנו של הג"ר חיים שלמה ליבוביץ נכדו של הגרב"ד זצ"ל, אשר הי' ראש ישיבת קמניץ ופנביז' עד לפני כמה שנים.

ממשיך הוא את מורשת סבו במסירת תורת הגרב"ד אשר עמוקה היא בסגנונה המסוים. 'זיקת זרש' (שיחה) 11:28, 5 בינואר 2024 (IST)תגובה

אספקלריא

לא מצאתי ערך אספקלריא במכלול ובערך מראה כתוב בסוגריים אספקלריא אך אין זה פירוש רשי ורמבם והתחלתי לכתוב על ערך אספקלריא בדף משתמש משך חכמה וברצוני לדעת אם אכן צריך לכתוב על הערך הזה תודה רבה00:39, 28 בינואר 2024 (IST)משך חכמה (שיחה) 00:41, 28 בינואר 2024 (IST)תגובה

תוכנת המכלול לאנדרואיד

- הועבר לדף המכלול:דלפק ייעוץ#תוכנת המכלול לאנדרואיד

מכשיר עיסוי .לא מופיעה אצלכם מה טיבו

מכשיר עיסוי .לא מופיעה אצלכם מה טיבו

פצצת ביקוע גרעיני

מה כוונת המשפט "נשק המנצל את האנרגיה הרבה שאגורה בגרעיני אטומים הכבדים מברזל.", הרי אין שימוש בברזל בתור יסוד לביקוע גרעיני. איצי (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

איצי, הכוונה שהנשק מנצל את האנרגיה הרבה שנמצאת בגרעיני אטומים שהם כבדים יותר מברזל, שרגא > השתתפו >> שיחה > ח' בניסן ה'תשפ"ד > 15:59, 16 באפריל 2024 (IDT)תגובה

שומן מן החי בכוסות קרטון

האם זה נכון שבתהליך הייצור של כוסות קרטון - שתיה חמה, משתמשים בשומן מן החי. ואם כן, איזה חברות תודה רבה --מאיר אלימלך (שיחה) 14:59, 31 במאי 2024 (IDT)תגובה

ציון קואורדינטות בערכים על מקומות ואתרים

בערכים על מקומות ואתרים שונים מופיע בצד שמאל למעלה ציון הקואורדינטות של האתר והציון מקושר לאתר GeoHack ששם מופיעות קואורדינטות בשיטת WGS84 בשני צורות: האחת היא זו שמופיעה בדף הערך והאחת היא זו שאתרי המפות למיניהם כדוגמת google maps משתמשים ועניין אותי לדעת למה בדף הערך מופיעה השיטה שאינה מצויה באתרי המפות השימושיים? אשמח למענה כי כבר התבלבלתי באיתור מקום ע"י הקואורדינטות שהופיעו בדף הערך לאחר שהזנתי אותם בgoogle maps בתודה מראש! --הירושלמי (שיחה) 21:07, 2 ביוני 2024 (IDT)תגובה

כתובת מגורים

- הועבר לדף המכלול:דלפק ייעוץ#כתובת מגורים

מסחר רציף במטבע חוץ, מי קובע את השערים?

במסחר במניות, ראיתי שיש פקודת LMT שהיא הגבלת שער. כלומר אני יכול לקבוע שאני רוצה לקנות, לא מעבר למחיר מסויים, או למכור לא מתחת מחיר מסויים. במקרה שזה לא רחוק מדי משער הבסיס, הפקודה נשלחת וממתינה בספר הפקודות של הבורסה, עד שמפגישים קונה ומוכר באותו השער. אבל במט"ח, לשוא ניסיתי למצוא דבר דומה. בכל זירת מסחר אני רואה שערים אחרים. תמיד יש שער ביקוש ושער היצע. מצאתי רק אתה שנותן מסחר בחוזי הפרשים והוא נותן לי אפשרות לקבוע באיזה שער להיכנס ובאיזה לצאת. אבל לא נראה שכך מזיזים את השער בשוק. האם אכן המסחר האמיתי מתנהל רק בין בנקים מרכזיים, או בורסות? מאידך באתר טריידינג ויו, יש ציטוט של שערי ביקוש והיצע ויש שם גם אפשרות לקבוע פקודה משלי. אמנם אני צריך להתחבר דרך ברוקר ולא הצלחתי לעשות את זה. --ליפמן (שיחה) 12:49, 16 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

חישוב תשואה של תיק השקעות

אני לא יודע איך זה במקומות אחרים אבל בנק לאומי מחשב תשואה יומית באחוזים, ומכפיל כל תשואה יום אחר יום(נראה לי שזה בעוד מקומות, ראיתי את זה גם באתר שמסביר על TWR). כך יוצא למשל שאם השקעתי ביום א' 100 והפסדתי 25 וביום ב' השקעתי שוב 100 והפסדתי שוב 25(בשני הימים יצאתי מההשקעה בהפסד, זו כמובן דוגמא) מחשיבים את זה כהפסד של 43.75%. זה נראה לי מוזר כי באמת אם השקעתי 200 והפסדתי סך הכול 50 אז ההפסד באחוזים הוא 25%. מה ההיגיון לחשב בדרך שהצגתי?--ליפמן (שיחה) 23:11, 22 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

המכלול להורדה עם תמונות

- הועבר לדף המכלול:דלפק ייעוץ#המכלול להורדה עם תמונות