המכלול:העברת דפי טיוטה/ארכיון 8

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

Skip to top
Skip to bottom


מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי יוסף הלוי צימרמן למרחב הערכים. תודה ארי' דובער (שיחה) 21:13, 8 באוקטובר 2022 (IDT)

@יוסי דובער בהתחשב ש(לפחות) חלק מהתוכן בערך מועתק (כולל ניסוח) מספרים שמצוינים בו, הוא לא יכול להישאר במכלול ללא שכתוב. אם זה לא ברור המתן למנטרים שידריכו אותך. מוטי ~ שיחה • י"ד בתשרי ה'תשפ"ג, 23:35 (IDT) 8 באוקטובר 2022 (IDT)
מנטרים מוטי הערך שוכתב ונוסף בו מידע ונראה לי שהוא כבר ראוי להיות דף מן המניין ארי' דובער (שיחה) 03:28, 13 באוקטובר 2022 (IDT)
מנטרים יש למישהו השגות על הערך? הוא בשל לעבור למרחב הערכים? ארי' דובער (שיחה) 18:49, 27 באוקטובר 2022 (IDT)
שמש מרפא אפשר לעביר את זה למרחב הערכים? נשמה יתרה 10:33, 3 בנובמבר 2022 (IST)

שמש מרפא סליחה שעברתי את הערך, פשוט אני מחכה כבר הרבה זמן למענה. למה הערך לא בשל? נשמה יתרה 10:53, 6 בנובמבר 2022 (IST)

@נשמה יתרה, אם לא תתייג ככל הנראה קולך יהיה כקול קורא במדבר. לגוש"ע, צריך לעבוד על פיסוק וניסוח, וכן להשמיט פירוט יתר. יישר כח. שמש מרפא (שיחה) 14:31, 6 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:שיחה (מוסר) למרחב הערכים. תודה יוסי לוי 461 (שיחה) 11:29, 9 באוקטובר 2022 (IDT)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב מרדכי שלמה יעקובוביץ למרחב הערכים. תודה נח1 (שיחה) 10:49, 23 באוקטובר 2022 (IDT)

נח1, למה לדעתך הוא זכאי לערך? אפרון (שיחה) 17:58, 23 באוקטובר 2022 (IDT)

מנטרים לדעתי הערך מוכן. תודה. כהן משורר (שיחה) 20:06, 6 בנובמבר 2022 (IST)

@כהן משורר, התחלתי לעבוד על זה, אבל לא ברורה לי מידת החשיבות האנציקלופדית. לרוב אין לנו ערכים על רבני שכונות, אא"כ יש איזשהי השפעה שחורגת מהרמה המקומית. שמש מרפא (שיחה) 22:47, 6 בנובמבר 2022 (IST)

@שמש מרפא, הרב היה מוזמן לכל הכנסים של ועתה כתבו לכם וש"ס שזה ודאי לא רמה מקומית, הרב עשה מהפך בליסטי בשכונה שבעבר הייתה שכונת פשע והיום כבר מבקשים ממנו לפתוח שם תלמוד תורה, רק מציין שכאשר הרב רצה לצאת לפנסיה הפציר בו יו"ר המועה"ד אלדד גדסי להישאר בתפקידו, הרב עורך חופות גם לאנשים מהערים הסמוכות, בקשר למוסדות שם התחיל השיעור הראשון של מחבר ספרי אור ההלכה הרב דוד הכהן מב"ש ופעמיים בשבוע המקום מלא עד אפס מקום אתה יכול לכתוב בגוגל בית כנסת דוד בן ישי רחובות כהן משורר (שיחה) 09:19, 7 בנובמבר 2022 (IST)

עקרונית כל מה ש @ציינת עדיין כלול בהשפעה מקומית, גם אם היא גדולה. רבני שכונות שזכאים לערך זה בד"כ כאלה כמו הרב ישראל גואלמן שעוסק גם בתוכניות לסמינרים וכו'. כיבודים בכנסים ועריכות חופה ודאי אינם משהו יוצא דופן לרב בישראל. מכל מה שציינת מה שיכול להעניק חשיבות (אנציקלופדית כמובן) זה רק המוסדות, אם הם גדולים מספיק. שמש מרפא (שיחה) 11:20, 10 בנובמבר 2022 (IST)

@שמש מרפא, המוסדות בהחלט גדולים בקנה מידה, הבית כנסת הוא מהראשונים שהתחילו את היום שכולו תורה ביום העצמאות ועד היום מגיעים מאות לכנס הזה גם מהערים הסמוכות והרחוקות, השיעור של הרב דוד הכהן מח"ס אור ההלכה הוא פופולארי במיוחד אתה יכול לבדוק בכרטיס המידע בגוגל מתי העומס במקום וזה בשני ומוצ"ש שאז יש את השיעור כהן משורר (שיחה) 12:13, 10 בנובמבר 2022 (IST) @שמש מרפא, מה דעתך על הנ"ל שיש לו חשיבות בגלל מוסדותיו הרבים, רק עכשיו נתלה שלט של הערייה על הקמת מעון דו קומתי של 4 כיתות, כהן משורר (שיחה) 18:36, 15 בנובמבר 2022 (IST)

@כהן משורר גבולי מאד וגם אין מקורות, אבל העברתי. שמש מרפא (שיחה) 20:48, 19 בנובמבר 2022 (IST)
כהן משורר ושמש מרפא, צריך להוסיף תבנית ערך נוסף לשני הערכים רבי צבי כהן והרב צבי כהן (רחובות). עמוס חדד (שיחה) 21:41, 19 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את משתמש:יעקב/משפט מחנה דכאו למרחב הערכים. תודה יעקבשיחהתרומותמייל • י"ד בחשוון ה'תשפ"ג 21:11, 8 בנובמבר 2022 (IST)

לפרוטוקול: הגבנו בדפ"ש. שמש מרפא (שיחה) 11:16, 10 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי שלמה זלמן טיקטין למרחב הערכים, ולתקן את הקרדיט לויקיפדיה הגרמנית. תודה מוטל (שיחה) 17:23, 13 בנובמבר 2022 (IST)

@מוטל, יש עדיין הרבה תרגמת, מלבד זאת מומלץ לבסתייע במקורות שהוספתי. שמש מרפא (שיחה) 21:41, 13 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:משנתית – משנה בשנה למרחב הערכים. שכתבתי וערכתי אותו מחדש. לדעתי הוא ראוי להיכלל במרחב הערכים, הן מבחינת נוסח העריכה, והן מבחינת חשיבות המידע שבו. תודה נתן טוביאס (שיחה) 23:57, 13 בנובמבר 2022 (IST)

נתן טוביאס לא ראיתי בערך אפילו מילה על תפוצה. ראה שוב את דבריו של ספרא בדף השיחה, אם המיזם לא צובר תאוצה בצורה מיוחדת, אינו חשוב דיו.-- הכל לטובה 😊 שיחה כ' בחשוון ה'תשפ"ג • 04:06, 14 בנובמבר 2022 (IST)
אין כאן בכלל דיון של חשיבות. קוראים לזה פרסומת. מקוהשיחה • כ' בחשוון ה'תשפ"ג 05:39 (IDT)
אם היתה חשיבות, אפשר היה לתקן את הערך. אכן אתה צודק שאם החשיבות אינה קיימת, הרי שזו פרסומת הכל לטובה 😊 שיחה כ' בחשוון ה'תשפ"ג • 10:11, 14 בנובמבר 2022 (IST)
מבחינת תפוצה, בוודאי שמדובר במיזם עם תפוצה רחבה מאוד - המספיקה דיו בשביל לקבל ערך ב'המכלול'; בקישורים החיצוניים הבאתי מספר הפניות לגופים וארגונים שמפרסמים את הלימוד, וכן למספר כתבות באתרים מוכרים שהנושא מוזכר בהם; בנוסף, תעשה חיפוש בגוגל למילים 'משנתית משנה בשנה' ותעבור על התוצאות, ותראה שמדובר בתוכנית מצליחה מאוד.
מבחינת פרסומת, איני חושב שבנוסח הערך כפי שהוא עכשיו יש איזשהו נוסח פרסומי; אך אם אני טועה, אדרבה, תקנו אותו כפי שנראה לכם.
במאמר המוסגר, אני חושב שתוכנית 'משנתית' מזכירה מאוד את תוכנית תרי דף, הן מבחינת הרעיון והן מבחינת התפוצה.
מבחינת נתונים מספריים על כמות הלומדים, אני מוכן לנסות לאסוף קצת נתונים. אך נראה לי שיהיה קשה לקבל מספרים מדויקים.--נתן טוביאס (שיחה) 10:59, 14 בנובמבר 2022 (IST)
הנה כמה נתונים שהצלחתי לאסוף [הנתונים נכתבו במספרים עגולים]: כ-1350 בקשות ללוח 'משנתית' מארגון קביעותא; 1,650 הורדות של 'תוכנת 'משנתית' מאתר 'קביעותא'; 1,300 מאזינים יומיים לשיעורי 'משנתית' בקו תרי דף; כמה מאות מנויים לשיעורי 'משנתית' של הרב יעקב בו'צקובסקי בדוא"ל; 450 נבחנים יומיים במסלול 'משנתית' בארגון 'שיח התורה' בנדרים פלוס ובקו מבחנים ייעודי שמופעל על ידם; 24,000 צפיות בשיעורי 'משנתית' בקול הלשון; אני מעריך שיש עוד מאות נוספים, וייתכן מאוד שאף יותר מכך, של לומדים עצמאיים שנחשפו לסדר הלימוד באתרים שונים ברשת, כמו 'טעמו וראו', תורה אחת, פורטל הדף היומי, פורומים, או בערוצי תקשורת שהתפרסמו בהם ידיעות רבות על הלימוד, כמו: עיתון יתד נאמן, עיתון המודיע, העיתון הדיגיטלי שחרית, רדיו קול חי, אתר JDN, ערוץ 7, עיתון בשבע, ויקיפדיה ואתרי אנציקלופדיה נוספים, וכן כאלו שנחשפו אליו - במשניות שבהוצאת משנה סדורה שסדר הלימוד משולב בהן על נוסח המשנה, בלוח השנה דבר בעתו, במשניות המחולקות בבתי אבלים; ובמקומות נוספים. הרשימה שהבאתי היא חלקית ולא מקיפה. אוסיף, שסדר הלימוד הזה מופץ גם בארה"ב ובמדינות נוספות, וקשה לדעת מה היקף מספר הלומדים שם.
אגב, בערך יש מידע גם על שני סדרי הלימוד הנוספים של ש"ס משניות בשנה אחת, סדר הלימוד של הרב שלמה סובל בחלוקה לפי פרקים, וסדר הלימוד של מכון 'מאור החיים' ושל משפחת הלפרין, סדרי לימוד שלפי הערכתי נמנים עליהם אלפי לומדים נוספים.
אני חושב שהמספרים האמורים משקפים תמונת מצב מרשימה, המצדיקה ערך ב'המכלול'. כמובן, שאשמח לקבל את חוות דעתם של המנטרים הוותיקים והמנוסים הכל לטובה, מקוה ונוספים. תודה רבה.--נתן טוביאס (שיחה) 21:57, 14 בנובמבר 2022 (IST)
האם טיוטה:משנתית – משנה בשנה ראוי לעבור למרחב הערכים, על בסיס הנתונים שהצגתי?!--נתן טוביאס (שיחה) 18:55, 16 בנובמבר 2022 (IST)
עדיין סבורני שמדובר בפרסומת לכל דבר, משהו לא תקין באנציקלופדיה. כנ"ל תרי דף, שעדיין כאן מכיון שהוא נכתב בתקופה הפרהיסטורית של המכלול. ספרא - שיחה 16:04, 17 בנובמבר 2022 (IST)
ספרא, אנא ואנא, כתוב לי את הנקודות המרכזיות בערך כפי שהוא כתוב עכשיו, שמהוות פרסומת ולא מידע אנציקלופדי, ואתקן אותן מיד.
בנוסף, לפני כשנה דיברתי עם הבעלים של המכלול, והוא אישר לי את חשיבות התוכנית להיכלל במרחב הערכים. אשמח לפרט על כך יותר במישור האישי. תודה רבה מראש.--נתן טוביאס (שיחה) 19:14, 17 בנובמבר 2022 (IST)
ביחס לטענה השניה, לפי המקובל באתרי ויקי, המשתמשים באתר הם הקובעים בנידונים פרטניים, כך מקובל גם כאן למעט בנושאים רוחניים. עוד אחד (שיחה) 19:22, 17 בנובמבר 2022 (IST)
קיבלתי. ומה עם הבקשה הראשונה?--נתן טוביאס (שיחה) 19:54, 17 בנובמבר 2022 (IST)
כיון שאני לא מנטר (ואפילו לא בז"ה), אין לי מה להגיב. עוד אחד (שיחה) 19:57, 17 בנובמבר 2022 (IST)
אתה בטיעון השני הבהרת מדוע הערך הוא פרסומת. מכיון שזה חשוב לכותב הערך עד כדי דיבור עם הבעלים של המכלול שהתוכנית חשובה. אם הערך לא משקף מציאות אובייקטיבית - הרי שהוא משמש כבמת פרסומת כדי לייצר מציאות. הערך משקף מצב שהמיזם צבר תאוצה באופן משמעותי, בעוד שבמציאות זה לא כך. ולכן חשוב שיעברו עוד מספר שנים כדי שזה יגיע לממדים של ארגונים דומים ותוכניות שצברו תאוצה. (אני רואה את זה כערך אוטוביוגרפי לחלוטין, משהו לא מומלץ. עדיף להמתין שזה יתפרסם מאוד ואז אחרים יכתבו על זה, עם תוכן אמיתי ועם אסמכתאות). ספרא - שיחה 21:01, 17 בנובמבר 2022 (IST)
בסדר גמור. תודה רבה.--נתן טוביאס (שיחה) 00:19, 18 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את משתמש:ואולם חי אני/הרב חיים יוסף דוד אברג'ל למרחב הערכים. תודה ואולם חי אנישיחה • כ"ד בחשוון ה'תשפ"ג • 08:52, 18 בנובמבר 2022 (IST)

ואולם חי אני, צריך מידע ברור על תחומי פעילות המוסדות, גיידסטאר מדבר רק על מטרות - יש הבדל גדול. שמש מרפא (שיחה) 22:09, 19 בנובמבר 2022 (IST)
שמש מרפא , אני לא מבין מה לא ברור, אני מכיר את המקום המקום מלא במוסדות רוחניים בהם ביהמ"ד גדול, ישיבות חיידרים, קהילה ענקית בניהולו בנתיבות אני לא מבין מה צריך להרחיב, אשמח להרחיב. (האמת היא - שהוא המשיך את כל מה שכתוב אצל הרב יורם) ואולם חי אנישיחה • כ"ה בחשוון ה'תשפ"ג • 22:42, 19 בנובמבר 2022 (IST)
רק תוהה, אם הוא רק המשיך, אפשר לעשות פססקה קצרה בערכו של הרב יורם ולעשות הפניה וחסל. לא כן? ספרא - שיחה 01:17, 20 בנובמבר 2022 (IST)
א' עיין מה שנכתב בדף זה ב' גם אם המשיך את מוסדות אביו לא מגיע לו ערך ? הרי הוא היום מנהל אותם, והוא גם הוסיף כוללים ובתי מדרשות נרחבים, וכו' ואולם חי אנישיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"ג • 12:45, 20 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את משתמש:ואולם חי אני/רבי נח צבי אולמן למרחב הערכים. תודה . ואולם חי אנישיחה • כ"ו בחשוון ה'תשפ"ג • 17:14, 20 בנובמבר 2022 (IST)

@ואולם חי אני, מה מקורות הערך? שמש מרפא (שיחה) 08:59, 21 בנובמבר 2022 (IST)
שמש מרפא אני לא יודע היכן כותבים את מקורות הערך, אבל המקור הוא מההקדמה לספרו נחלת צבי שנכתב ע"י בנו ואולם חי אנישיחה • כ"ז בחשוון ה'תשפ"ג • 10:41, 21 בנובמבר 2022 (IST)

שמש מרפא היכן כותבים מקורות ?ואולם חי אנישיחה • כ"ז בחשוון ה'תשפ"ג • 17:57, 21 בנובמבר 2022 (IST)

@ואולם חי אני בקש"ח, ראה איך זה בערך כעת. מפעילי מערכת‏ נא להעביר (צריך למחוק הפניה), תודה. שמש מרפא (שיחה) 20:23, 21 בנובמבר 2022 (IST)
שמש מרפא לא כ"כ הבנתי מה שכתבת בגלל הר"ת ומה זה מפעילי מערכתואולם חי אנישיחה • כ"ז בחשוון ה'תשפ"ג • 23:48, 21 בנובמבר 2022 (IST)
ואולם חי אני מפעילי מערכת זה מה שכתוב כאן: המכלול:מפעיל מערכת. רק מפעילי מערכת יכולים למחוק דפים וכנראה שהיה כזה ערך כבר שהיה צריך למחוק אותו כדי להעביר את שלך. דויד (שיחה) כ"ח בחשוון ה'תשפ"ג 17:20 (IDT)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:נסיונות למרחב הערכים. תודה שלייקעס (שיחה) 03:04, 21 בנובמבר 2022 (IST)

הערך לא בשל -תחילתו כתוב כמאמר ולא כערך אנציקלופדי, וסופו הוא אוסף ציטוטים. שמש מרפא (שיחה) 16:14, 21 בנובמבר 2022 (IST)


מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:שמורה במבול למרחב הערכים.

שמש מרפא כמדומני שביקשתי כבר בעבר, אשמח לדעת למה לא עובר תודה רבה

תודה שפכי כמים לבך (שיחה) 21:27, 21 בנובמבר 2022 (IST)
@שפכי כמים לבךבוצע בס"ד בוצע בס"ד שמש מרפא (שיחה) 21:40, 21 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את משתמש:ואולם חי אני/רבי אברהם אולמן למרחב הערכים. תודה ואולם חי אנישיחה • כ"ח בחשוון ה'תשפ"ג • 16:13, 22 בנובמבר 2022 (IST)

קודם כל, תטפל בפיסוק בבקשה. אין שום סיבה לירידות השורה האלה באמצע משפט. תחשוב איך ערך ערך ממוצע מעוצב ומפוסק, ותפעל בהתאם. יישר כח. שמש מרפא (שיחה) 20:17, 22 בנובמבר 2022 (IST)
שמש מרפא תיקנתי מה שלדעתי היה צריך תיקון עדיין יש מה ? ואולם חי אנישיחה • כ"ח בחשוון ה'תשפ"ג • 21:36, 22 בנובמבר 2022 (IST)
לא ממש. הנה קטע מהערך:
משנת ה'תק"ע עד לשנת ה'תק"פ היה גר בטאפאלטשאן, עד שנקרא לכהן כרב בסאבאטקה, והרביץ תורה לבני המקום, הוא גם איגד את כל רבני האיזור, לשמירה על דרך התורה, הוא גם היה מתכתב עם החתם סופר,
לאחר פטירת אביו בשנת ה'תקפ"ה הוא מילא את מקומו ברבנות העיר לקנבך, שם ניהל ישיבה,
הוא היה מתכתב עם רבים מגדולי הדור אז ביניהם החתם סופר, המהרי"א, האמרי אש, הדברי חיים,ועוד.

משפט לא אמור להסתיים בפסיק, אלא בנקודה. מנגד, יש גם מקומות במצוטט שצריך להיות פסיק, כמו אחרי המילה "אז" (דרך אגב, אין צורך להשתמש במילה הזאת כלל - ברור שהערך מדבר על "אז".) שמש מרפא (שיחה) 22:37, 22 בנובמבר 2022 (IST)

שמש מרפא אתה מדבר על פיסוק או על ירידת שורות ?ואולם חי אנישיחה • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ג • 08:40, 23 בנובמבר 2022 (IST)
שמש מרפא אני חושב שתיקנתי ? ואולם חי אנישיחה • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ג • 08:43, 23 בנובמבר 2022 (IST)
אם תיקנת, אז זה בצורה חלקית מאד. אנא עבור על הערך כולו וודא שהוא מפוסק כראוי. שמש מרפא (שיחה) 21:24, 23 בנובמבר 2022 (IST)
שמש מרפא א' מדוע אני לא מקבל התראה כשאתה מגיב פה ב' מה עכשיו ? ואולם חי אנישיחה • ל' בחשוון ה'תשפ"ג • 12:25, 24 בנובמבר 2022 (IST)

אבקש להעביר את משתמש:ואולם חי אני/פלייר למרחב הערכים. זה לא נצרך שעה לחפש פלייר עלון... תודה ואולם חי אנישיחה • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ג • 11:33, 23 בנובמבר 2022 (IST)

@ואולם חי אני ו @ספרא, מתוך המכלול:פירושונים: ”לרוב כאשר יש שני פירושים בלבד, לא יוצרים דף פירושונים - פירוש אחד הוא הראשי והאחר מקושר באמצעות תבנית {{פירוש נוסף}}.” שמש מרפא (שיחה) 13:59, 23 בנובמבר 2022 (IST)
יש לנו אלפי פירושונים המכילים 2 פירושים בלבד. הדף הזה נכתב בוויקיפדיה לפני שהמציאו את הפתרון להוסיף "פירושונים" לשם הערך, מאז ממש מקילים ביצירת פירושונים, מאחר ולא מקשים על המחפש, ולא מכריחים אותו לבקר קודם כל בדף הפירושונים, ככל שיש משמעות ראשית. ספרא - שיחה 15:15, 23 בנובמבר 2022 (IST)
כשיש משמעות ראשית? אשמח שתפנה אותי לדוגמה כזאת. הנ"ל קיים אף בדף המדיניות המקביל בויקי, אני גם לא מבין למה זה נצרך - מי שיחפש פלייר יכתוב פלייר, יגיע לערך, וימצא את הקישור בראשו. שמש מרפא (שיחה) 15:21, 23 בנובמבר 2022 (IST)
לא בקטע של לחפש כעת, אבל ייבאתי בתקופה מסויימת כ-80 אלף פירושונים, כך שזכור לי המון כאלה, ודף המדיניות כדקאי קאי. ספרא - שיחה 16:02, 23 בנובמבר 2022 (IST)
אתה בטוח שהיתה משמעות ראשית? אני מעולם לא נתקלתי בפירושונים כאלה, וזה גם מיותר לחלוטין וכנ"ל. גם נראה לי מוזר מאד שאף אחד לא תיקן שם. אין אפילו הערה בדף השיחה או משהו. שמש מרפא (שיחה) 20:32, 23 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את משתמש:ואולם חי אני/רבי דוד אולמן למרחב הערכים. תודה ואולם חי אנישיחה • ל' בחשוון ה'תשפ"ג • 19:36, 24 בנובמבר 2022 (IST)

@ואולם חי אני, הערך מאד דליל, מומלץ להרחיב ע"פ הקישור שהוספתי. שמש מרפא (שיחה) 23:59, 26 בנובמבר 2022 (IST)
אתה רוצה שאכתוב את השקפותיו ? הנהגותיו ? מה להוסיף על רבי דוד ? ואולם חי אנישיחה • ג' בכסלו ה'תשפ"ג • 11:02, 27 בנובמבר 2022 (IST)
מה קורה? מה נתקע ?ואולם חי אנישיחה • ו' בכסלו ה'תשפ"ג • 11:30, 30 בנובמבר 2022 (IST)
צריך עדיין שיפוץ, יטופל מחר בעז"ה שמש מרפא (שיחה) 01:53, 1 בדצמבר 2022 (IST)
אולי תסביר לי למה לא תמיד הדף טיוטה נמחק ואולם חי אנישיחה • ח' בכסלו ה'תשפ"ג • 13:03, 2 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים

אבקש להעביר את משתמש:ואולם חי אני/רבי רפאל ריס למרחב הערכים. תודה ואולם חי אנישיחה • ג' בכסלו ה'תשפ"ג • 13:58, 27 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי פנחס יצחק בידרמן למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 14:54, 27 בנובמבר 2022 (IST)

אבקש להעביר, אדמו"ר מפורסם מאוד בכל שכבות הציבור, בארץ ובעולם, מאות מעריצים, ועשרות חסידים.

האם יש לו 100 חסידים או 200 מקומות בבי"מ? שמש מרפא (שיחה) 15:55, 27 בנובמבר 2022 (IST)
במקרה הזה יש פרסום חריג של אדמו"ר פופלרי מאוד (למרות כי אין לו את מספר הבתי אב הדרושים), בשמחות צאצאיו כמו גם בביקורים רשמיים - פוקדים מאות חסידים את שולחנותיו --תפארת אבות (שיחה) 16:51, 27 בנובמבר 2022 (IST)
אדמו"ר מפורסם מאוד לדעתי מצב רוחשיחה • ג' בכסלו ה'תשפ"ג • 18:15, 27 בנובמבר 2022 (IST)
אין מה להוסיף על דברי תפארת אבות, אדמו"ר שאכן אולי לא עומד בקריטוריונים הפשוטים. אבל מקובל ומפורסם בציבור החסידי בכל העולם. חושב שהוא שוה יותר מהכללים הפשוטים. תודהשרביט (שיחה) 20:15, 27 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את משתמש:ואולם חי אני/רבי בונם איגר למרחב הערכים. תודה ואולם חי אנישיחה • ג' בכסלו ה'תשפ"ג • 18:19, 27 בנובמבר 2022 (IST)

גם בזה אני רואה שעשית עריכות ללא ספק הערך בטח חשוב... ואולם חי אנישיחה • ו' בכסלו ה'תשפ"ג • 11:32, 30 בנובמבר 2022 (IST)
@בהחלט, אבל זה עדיין דורש עבודה. יש לעבור על המקורות ולהכניס את כל המידע האנציקלופדי. בנוסף יש לשים לב ולדייק בכתיבה - היו כמה שגיאות בערך. שמש מרפא (שיחה) 01:29, 1 בדצמבר 2022 (IST)
מה קורה הרבנים ? ואולם חי אנישיחה • י"ד בכסלו ה'תשפ"ג • 09:50, 8 בדצמבר 2022 (IST)
@ואולם חי אני, הועבר. זה באמת לקח קצת יותר מדי זמן, אבל עליך לשים לב שאתה גם משאיר לנו עבודה, ולא בטוח שהיא תתבצע מיד. יישר כח. שמש מרפא (שיחה) 01:15, 9 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רמפו למרחב הערכים. תודה הדייג (שיחה) 13:10, 28 בנובמבר 2022 (IST)

בקשר לשם שצריך לתת לערך, נא עיינו בדף השיחה קודם שתחליטו--הדייג (שיחה) 13:11, 28 בנובמבר 2022 (IST)

@הדייג, יש עדיין בעיות תרגמת, כמו למשל בלבול בין "ישיבות" לבי"ס ות"תים, והשימוש השגוי במונח "קהילות". חוץ מזה יהיה מאד מאד מוזר להעביר את הערך כמעט ללא מידע על היישוב החרדי המונה כ-75,000 איש. שמש מרפא (שיחה) 13:39, 28 בנובמבר 2022 (IST)
שמש מרפא "ישיבה" הוא המונח האמריקאי לחיידר, ואפילו לבית ספר בית יעקב(!), 'ישיבה גירל' (בת ישיבה) הוא ביטוי רווח--הדייג (שיחה) 16:13, 28 בנובמבר 2022 (IST)
כן, אבל המכלול נכתב בעברית, ויש להשתמש במונח המקובל בעברית. לזה בדיוק קוראים "תרגמת"... שמש מרפא (שיחה) 16:20, 28 בנובמבר 2022 (IST)
ובקשר למידע על הישוב החרדי. למה אי אפשר להעלות את הערך ואח"כ להוסיף מידע חרדי? ראה ספרינג ואלי ומונסי כדוגמא לערכים שהמידע החרדי התווסף אליהם אחרי שהות (ממושכת במקרה של מונסי) במכלול. איפה יתווסף מידע לערכים כאלו אם לא אצלנו, ואיך יתווסף אצלנו מידע כזה אם לא במרחב הערכים?--הדייג (שיחה) 16:24, 28 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי פנחס יצחק בידרמן למרחב הערכים. תודה דייקן (שיחה) 21:08, 28 בנובמבר 2022 (IST)

הערך לא בשל, ולא ברור האם הוא עומד בקריטריונים. שמש מרפא (שיחה) 21:28, 28 בנובמבר 2022 (IST)
אכן יכול להיות שלא עומד בסטנדרטים של למעלה ממאה משפחות חסידים. אבל אדמו"ר מפורסם מאוד בקנה מידה גדולה מאוד. מאות מעריצים שמתייעצים עימו ועל פיו יושק כל דבר. גבירים ועשירים בחו"ל בטלים אליו.
כל אירוע שלו מושך אלפי איש. ובנו של אחד מצדיקי דור הקודם. ומזקני האדמו"רים בדורינו. שרביט (שיחה) 22:15, 28 בנובמבר 2022 (IST)
מהו הקובע של המושג חסידים? לדעתי יש יותר מ100 אנשים שרואים בו כאדמו"ר שלהם
לא תייגת, ואני מצטרף לדבריך הנכונים! - שרביט (שיחה) 23:39, 28 בנובמבר 2022 (IST)
דעתו של אף אחד מאיתנו לא חשובה. תביאו מקורות ונדון. בסדר? ספרא - שיחה 23:41, 28 בנובמבר 2022 (IST)
מקורות למה? לדבר שמפורסם לכל המי ומי כמו שתבקש מקור שלא יודע מה... דבר גלוי ומפורסם לכל מי ש'חסיד' מכונה.
מדובר באחד מזקני האדמו"רים בדורינו. והעדה מטורפת של בזקנים, אברכים ובחורים מכל שכבות ציבור החסידי וכן מאות אנשים רואים בו כרבם ומאורם לכל דבר וענין שרביט (שיחה) 23:44, 28 בנובמבר 2022 (IST)
ראשית לך תקרא על הזחה. שנית צריך מקורות לכ---ל הנכתב בערך. צריך גם מקורות על פרסומו והשפעתו וכו'. אני חסיד ותיק, שגם התפלל בצעירותו לא פעם בבית מדרשו, יחד עם עוד 30 מתפללים תושבי השכונה, ודווקא לכן אני מתפלא לקרוא על כך. זה שמוטי שטיינמץ מספר על הקשר ביניהם זה ידוע וממוסמך, כל הדברים האחרים לא ידוע ולא ממוסמך. ככה לא כותבים אנציקלופדיה. ספרא - שיחה 23:51, 28 בנובמבר 2022 (IST)
הפרסום הגדול החל יותר בשנים האחרונות, כאשר ב'טיש' רגיל בשבת רגילה יכול להיות לו יותר אנשים מב'טיש' אצל אדמו"ר בעל חסידות בינונית... אמנם שמספר ה'בתי אב' אינו מוגדר, אך הפרסום אליו הוא זוכה - הוא משמעותי --תפארת אבות (שיחה) 02:14, 29 בנובמבר 2022 (IST) איני יודע במדויק איך להעלות קישורים אך לדעתי אם תצליחו לפותחם זה אולי יהיה מקור למידת השפעתו וכמות האנשים שרואים בו כרבם כי אני לא מבין מה שייך מקור לכזה דבר https://www.bhol.co.il/news/1297787 https://archive.jdn.co.il/breakingnews/1635867/ תודה.דייקן (שיחה) 12:59, 29 בנובמבר 2022 (IST)
אוקיי, תביאו מקורות לנכתב בערך ונעביר. ספרא - שיחה 16:31, 29 בנובמבר 2022 (IST)
אני חושב שמוטב יהיה למחוק חלק גדול מהקטסט ב'קובץ', כי באין 'מקור' - לא ניתן למדוד עד כמה היה קרוב לצדיקים אלו, אם ב'ביקור' בעלמא או ברמה של 'תלמיד'... על זה נאמר 'כל המוסיף גורע'...
בכל אופן, חשיבותו נמדדת גם לא לפי כל האריכות הזאת - אלא לפי הפופולריות שלו, הניכרת בין היתר בקישור שהביא 'שרביט' מנישואי בן הזקונים, שבו ניתן לראות את מאות האוהדים גודשים את האולם, כשבראשם כל אדמור"י בית לעלוב שבאו לחלוק את הכבוד ל'זקן אדמו"ר בית לעלוב'... --תפארת אבות (שיחה) 16:38, 29 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב יצחק מאיר אייזיק בידרמן למרחב הערכים. תודה דייקן (שיחה) 21:20, 28 בנובמבר 2022 (IST)

הערך לא בשל, ולא ברור האם הוא עומד בקריטריונים. שמש מרפא (שיחה) 21:28, 28 בנובמבר 2022 (IST)
הוא אין ספק שהוא עומד. ומי שאומר שלא לא יודע. ופשוט תמהתי שלא היה עד עכשיו. חסידות עם כמאתיים משפחות ויותר. ישיבה גדולה וקטנה בביתר.
ביהמ"ד ברח' צפניה בירושלים. ביהמ"ד בביתר. ביהמ"ד ברמה ד' בי"ש. ביהמ"ד בטבריה עם קהילות תוססות וגם בארה"ב ובלונדון. ממש מגוחך לומר שלא זכאי שרביט (שיחה) 22:15, 28 בנובמבר 2022 (IST)


מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב שמעון יצחק שלזינגר למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 12:13, 29 בנובמבר 2022 (IST)

אבקש להעביר את הדף למרחב. חבר ביד"ץ העדה החחרדית ורב קהילה שמונה כמה מאות משפחות. תודה 12:15, 29 בנובמבר 2022 (IST)שרביט (שיחה)

החשיבות ברורה, לפי הקריטיונים - חבר בד"ץ העדה החרדית זכאי לערך, אלא שצריך לשפר את הכתוב בערך --תפארת אבות (שיחה) 12:46, 29 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי יוסף פנט למרחב הערכים. תודה תפארת אבות (שיחה) 14:11, 29 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי פנחס יצחק בידרמן למרחב הערכים. תודה דייקן (שיחה) 02:08, 30 בנובמבר 2022 (IST)

הוספתי קצת מקורת למה שאני יודע מקוה להביא עוד דייקן (שיחה) 02:10, 30 בנובמבר 2022 (IST)

המקורות שהוספת לא שווים שום דבר. מקור צריך להיות עם ביבליוגרפיה מסודרת, שכל קורא יוכל לאמת את הנכתב בערך. כאן לא עלון ולא ספר סיפורים. ספרא - שיחה 16:04, 30 בנובמבר 2022 (IST)

קצת נעלבתי מהניסוח אז דרך אגב הערך רבי חיים מנחם מנדל שטייגר שנערך ע"י מע"כ אינו מכיל מקורות גם כאלו ש"לא שווים שום דבר" ולמרות כן הועלה, בכל הכבוד ובתודה.דייקן (שיחה) 22:58, 30 בנובמבר 2022 (IST)

זה לא אמת. הערך מבוסס על מקורות מצויינים, המופיעים בפרק קישורים חיצוניים. שמש מרפא (שיחה) 01:42, 1 בדצמבר 2022 (IST)

אם לא הבינו אותי נכון אז ראשית אין לי טענה על עצם הערך הנ"ל, הבאתיו רק כדוגמא לכמה ערכים שהועלו ללא מקורת, שנית אני גם מקבל את זה שרוצים מקורות יותר מסודרים, רק אמרתי שכשכותבים על משהו שעבדתי לברר שזה לא שוה שום דבר אז זה מעליב קצת. תכלס האם זה עומד להיות מועלה בקרוב? דייקן (שיחה) 07:29, 1 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי דוב בער פרידמן (צ'ורטקוב) למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 15:35, 30 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים

אבקש להעביר את משתמש:ואולם חי אני/רבי ישראל מאיר המניק למרחב הערכים. תודה ואולם חי אנישיחה • ז' בכסלו ה'תשפ"ג • 20:17, 1 בדצמבר 2022 (IST)

ואולם חי אני, בשלב זה אני מצפה ממך לדעת בעצמך שלא ניתן להעביר ערך שמכיל 2 שורות של ביוגרפיה. שמש מרפא (שיחה) 20:21, 1 בדצמבר 2022 (IST)
שמש מרפא, אני יודע שלא יכנס, אני מחכה שמישהוא ירחיב מידע אני לא יודע... ואולם חי אנישיחה • ז' בכסלו ה'תשפ"ג • 20:23, 1 בדצמבר 2022 (IST)
אז למה @אתה מבקש העברה? יש אפשרות גם ליצור טיוטה בלי לבקש העברה 2 דקות אח"כ. שמש מרפא (שיחה) 20:46, 1 בדצמבר 2022 (IST)
ואולם חי אני במקרה כזה פונים בדף שיחת הטיוטה ל{{מכלולאים פעילים}} ומבקשים את עזרת היודעים. מוטי ~ שיחה • ז' בכסלו ה'תשפ"ג • 20:49, 1 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים בקשת העברה.נאר אמונהשיחה • י"א בכסלו ה'תשפ"ג • 20:18, 4 בדצמבר 2022 (IST)

גם אני מצטרף להנ"ל ורואה חשיבות יתירה בהעברת הערך למרחב הערכים --תפארת אבות (שיחה) 18:59, 5 בדצמבר 2022 (IST)
@ספרא הגיב בדף השיחה. שמש מרפא (שיחה) 22:24, 6 בדצמבר 2022 (IST)
באיזה דף שיחה הגיב ספרא, ומה התגובה, ומה נשאר עם זה?! שימו לב כי חנוכה קרב ובא, ויש לזה חשיבות מרובה בימים אלה... נאר אמונהשיחה • כ"א בכסלו ה'תשפ"ג • 15:42, 15 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי פנחס יצחק בידרמן למרחב הערכים. תודה דייקן (שיחה) 22:20, 6 בדצמבר 2022 (IST)

יש בו תוכן רב שאינו אנציקלופדי, בעיקר בקטע האחרון. שמש מרפא (שיחה) 14:27, 7 בדצמבר 2022 (IST)
@שמש מרפא הסרתי את התוכן השולי, ועתה הוא בשל להעברה למרחב הערכים (סליחה 'דייקן'\'שרביט', על הניתוח הכואב, אך רק כך יהיה הערך בשל להעברה...) --תפארת אבות (שיחה) 15:55, 7 בדצמבר 2022 (IST)
@דייקן @תפארת אבות העברתי, למרות שאיני משוכנע בחשיבות. שמש מרפא (שיחה) 01:20, 9 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:אדא דיילא למרחב הערכים, צריך עוד ליטוש. תודה מוטל (שיחה) 10:29, 7 בדצמבר 2022 (IST)

@מוטל, יש עליו תבנית בעבודה. שמש מרפא (שיחה) 14:28, 7 בדצמבר 2022 (IST)

משתמש:מעשי/רבי שאול ברזם

מנטרים אם אפשר להעביר משתמש:מעשי/רבי שאול ברזם, תודה.

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב ברוך הגר (סרט ויז'ניץ) למרחב הערכים. תודה שלש שבועות (שיחה) 22:30, 10 בדצמבר 2022 (IST)

@שלש שבועות, אין במה שכתוב בטיוטה שום עילה לחשיבות אנצייקלופדית, ולא הקלושה ביותר. שמש מרפא (שיחה) 23:53, 10 בדצמבר 2022 (IST)
@שמש מרפא, האם אין חשיבות אנציקלופדית בשל היותו יורש העצר בחסידות בת כאלף משפחות? (ברור שהערך כפי שהוא עכשיו אינו ראוי להעברה, אלא כי כוונתי אחר שהערך יושלם) --תפארת אבות (שיחה) 00:15, 11 בדצמבר 2022 (IST)
לא. שמש מרפא (שיחה) 00:43, 11 בדצמבר 2022 (IST)
לבנימין הרשלר יהיה ערך מהר יותר, ככל הנראה. אז לכן אנו צריכים לכתוב ערך עכשיו?! ממתינים עם זה, וכאשר רלוונטי - יש ערך, וערך עם תוכן. ספרא - שיחה 20:16, 14 בדצמבר 2022 (IST)

אבקש להעביר את טיוטה:תבנית:משתמש חסיד ויז'ניץ 1 למרחב הערכים. תודה שלש שבועות (שיחה) 13:12, 11 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את משתמש:ואולם חי אני/הרב שמואל מונטג למרחב הערכים. - הוא רב הקהילה החרדית תודה ואולם חי אנישיחה • י"ט בכסלו ה'תשפ"ג • 17:12, 13 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים בקשת העברה משתמש:נאר אמונה/מאיר עיני חכמים (לקראת ימי החנוכה הממשמשים ובאים, מה נאה ומה יאה יהיה לצרף ערך זה להמכלול נאר אמונהשיחה • כ' בכסלו ה'תשפ"ג • 15:46, 14 בדצמבר 2022 (IST)

תיקון תיוג. שמש מרפא (שיחה) 19:04, 14 בדצמבר 2022 (IST)
מנטרים מה נשאר ?! נאר אמונהשיחה • כ"א בכסלו ה'תשפ"ג • 15:45, 15 בדצמבר 2022 (IST)
הערך מושלם להעברה --תפארת אבות (שיחה) 15:51, 15 בדצמבר 2022 (IST)
משתמש:תפארת אבות נסה לעשות גם אתה ככל יכלתך לדאוג להעברת הערך למרחב. תודה רבה נאר אמונהשיחה • כ"ב בכסלו ה'תשפ"ג •
הערך לא נראה כמו ערכי הספרים הדומים לו. הוא נראה ממש בוסר. ספרא - שיחה 23:47, 15 בדצמבר 2022 (IST)
יש בעיה, שאין באמת כל כך הרבה חומר לכתוב עליו, מלבד מה שכבר נכתב, ומה שנכתב הוא בעל חשיבות רבה מאוד בערך זה נאר אמונהשיחה • כ"ב בכסלו ה'תשפ"ג •
אגב, יש לי בעיה שכמעט ואינני מקבל התראות על הודעות חדשות אף שזה ברשימת המעקב שלי, יש לזה איזה הסבר? נאר אמונהשיחה • כ"ב בכסלו ה'תשפ"ג •
צריך לתייג. יש חומר בספר שבהוצאת שפתי צדיקים. אבל בעיקר צריך לכתוב את זה בצורה נכונה ואנציקלופדית, בפורמט של ערכים דומים. ספרא - שיחה 11:06, 16 בדצמבר 2022 (IST)
תייגתי. כל מה שנכתב כאן נלקח משם, אין עוד חומר על 'הספר' שם. הערך מונח על השולחם כבר כמה שבועות, והוא לוטש רבות, וכל העוסקים בזה (ראה את דף השיחה) סוברים כי הוא ראוי ובשל להעברה למרחב. תודה רבה! נאר אמונהשיחה • כ"ב בכסלו ה'תשפ"ג •
כאמור, אינני סבור כך. חסר כאן מאמץ שהערך יהיה דומה לערכי ספרים אחרים. אם תסכים להמתין יום יומיים אתפנה לזה. ספרא - שיחה 11:18, 16 בדצמבר 2022 (IST)
לא תייגתני... תודה רבה, ומקווה שיום יומיים זה עוד לפני ימי החנוכה... בעזהשי"ת גוט שאבעס נאר אמונהשיחה • כ"ב בכסלו ה'תשפ"ג •

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רב זוטרא בר טוביה למרחב הערכים. תודה מוטל (שיחה) 18:32, 14 בדצמבר 2022 (IST)

עברתי עליו לדעתי למרות שיוצרו עמוס חדד מעוניין לשפר אותו הוא ראוי להיות ערך, (ובשביל התחרות יקבע שהוא רשאי להיצטרף בעתיד לתחרות על שיפור ערך קיים --אוהב לדעת (שיחה) 20:17, 17 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים שכחתי לתייג --אוהב לדעת (שיחה) 20:31, 17 בדצמבר 2022 (IST)
אפשר להשאיר את זה ל יוצר. שמש מרפא (שיחה) 20:37, 17 בדצמבר 2022 (IST)
אוהב לדעת, אינני מעוניין לשפר אותו. אני מעוניין לכתוב אותו. העיקר כולו חסר מן הספר. בינתיים יש רק פרטים מינוריים. זה אמור להיות ערך ענק בע"ה. עמוס חדד (שיחה) 22:44, 17 בדצמבר 2022 (IST)
עמוס אבל כבר עכשיו הוא יכול להיכנס לרשימת הערכים המומלצים, וחבל על התועלת שתבוא עד שתגיע התחרות הבאה. --אוהב לדעת (שיחה) 22:47, 17 בדצמבר 2022 (IST)
קרא בבקשה את הספר זמרת הארץ ותבין שאין בערך שום כלום. זה לא עניין של תחרות. זה עניין שזה לוקח המון זמן. ואין לי. עמוס חדד (שיחה) 22:56, 17 בדצמבר 2022 (IST)
עמוס, התכוונת בטח לתייג את אוהב לדעת. המבקר (שיחה) 00:36, 18 בדצמבר 2022 (IST)

אבקש להעביר את הטיוטה משתמש:ואולם חי אני/רבי שמעון לנגבורט למרחב הערכים וכן את הטיוטות הישנות לכה"פ אם אפ' לקבל תגובה אשמח תודה ואולם חי אנישיחה • כ"ה בכסלו ה'תשפ"ג • 15:12, 19 בדצמבר 2022 (IST)

אני מכיר את העומס אבל מה עם הערך הנ"ל ? ואולם חי אנישיחה • כ"ח בכסלו ה'תשפ"ג • 19:30, 22 בדצמבר 2022 (IST)

ספרא מה עם הערך הזה ? ואולם חי אנישיחה • א' בטבת ה'תשפ"ג • 16:52, 25 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים לענ"ד אפשר כבר להעבירו למרחב ערכים ולשנות את שם הערך ל-אכילת דג עם חלב, בדומה לשם הערך-אכילת דג עם בשר. לעבעדיג (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום תודה

אני חושב ש משתמש:מעשי/רבי שאול ברזם ראוי כבר לעבור למרחב הערכים, תודה

@מעשי, הניסוח טעון שיפור - הוא נראה יותר כמו כצבה בעיתון ולא ערך אנצי. שמש מרפא (שיחה) 01:31, 23 בדצמבר 2022 (IST)
הערך נראה סביר, בעד העברה, מתייג את @דויד שדן על זה בדף שיחה. המבקר (שיחה) 14:18, 26 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אפשר להוסיף למרחב הערכים אין הרבה מקורות חוץ מזה שגדולי החסידות מצטטים אותו הרבה בספריהם יש שקוראים לו רבי זכריה מנדל מירוסלב לכן אולי זה צריך להיות ערך מופנה תודה!--לעבעדיג (שיחה) 19:25, 22 בדצמבר 2022 (IST)

2, אם אפשר לקבל תגובה אשמח מאוד (אני מבין את העומס)

מנטרים אשמח שתעבירו את הטיוטה משתמש:תמרוז/דאפו למרחב הראשי. בתודה תמרוז תמרוז (שיחה) 23:18, 22 בדצמבר 2022 (IST)

הגבתי בדף השיחה. מוטי ~ שיחה • כ"ח בכסלו ה'תשפ"ג • 23:59, 22 בדצמבר 2022 (IST)

הערך אמנם קצרמר, ויש בהחלט מה להרחיב בו, אך יתכן שאם הוא יישכב כאבן שאין לו הופכין במרחב הטיוטות - הוא יישאר כך לעולם.
האם יש בו מספיק בשר כדי להעבירו? [ואולי הוא בכלל ערך מיותר מלכתחילה?] משה מ (שיחה) 20:02, 26 בדצמבר 2022 (IST)

יש מקום לכאורה לערך, תחת השם "איסורי דיבור ביהדות" או משהו כזה. עם זאת, אכן אין בו הרבה בשר, והנימוק שהוא שוכב הרבה זמן הוא חלש למדי. שמש מרפא (שיחה) 03:28, 28 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב שמעון סורוצקין למרחב הערכים. תודה ברוך יפה (שיחה) 22:08, 27 בדצמבר 2022 (IST)

ברוך יפה הטיוטה כרגע עדיין לא ערוכה במבנה המקובל, השווה לערכים אחרים. ובכל מקרה ככל הנראה אין חשיבות אנציקלופדית, כלומר הוא לא מספיק מפורסם בכדי שיהי' עליו ערך. מוטי ~ שיחה • ג' בטבת ה'תשפ"ג • 22:14, 27 בדצמבר 2022 (IST)
יש לציין שהוא לא זכאי לערך כי הוא לא עומד בשום פרמטר של מבחן חשיבות, ידידי מוטי כנראה התכוון שלא ניתן להחריג אותו מהמקובל כי בשביל זה צריך סיבה ממש טובה. אפרון (שיחה) 22:20, 27 בדצמבר 2022 (IST)

מדובר בעיקר בתרגום מויקיפדיה האנגלית https://en.wikipedia.org/wiki/Jabuticaba עם מספר הוספות רלוונטיות. נודעת לערך חשיבות הלכתית באשר לשאלה לגבי ברכתו, ואם כי לא מצאתי מקורות לצטט מהם הכרעה ברורה, תקוותי שהציבור, בעיקר בני ויוצאי ברזיל, יוכל לתרום מידיעותיו בנושא.

זהו הערך הראשון שהשלמתי ואהיה אסיר תודה על כל פיסת הדרכה הערה וביקורת בונה. ברמזא (שיחה) 03:40, 28 בדצמבר 2022 (IST)

@ברמזא, הועבר. יישר כח. שמש מרפא (שיחה) 01:31, 29 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים לדעתי ראוי להיות קצרמר אין מקורות עליו כלל אשמח לשמוע את דעתכם--לעבעדיג (שיחה) 07:18, 28 בדצמבר 2022 (IST)

אני חושב שהערך בשל דיו. כמו שהסכימו איתי בדף השיחה, צריך להעבירו במקום הערך ערבות (הלכה).--פרפרת (שיחה) 16:38, 20 באוקטובר 2022 (IDT)

פרפרת, לא תייגת ולכן לא ראינו. לגוש"ע, הגבתי בדף השיחה, ונתקדם. שמש מרפא (שיחה) 20:40, 23 באוקטובר 2022 (IDT)
כעת נראה לי שהערך בשל ומוכן ואפשר להעבירו, במקום הערך ערבות (הלכה), מנטרים--פרפרת (שיחה) 23:28, 14 בנובמבר 2022 (IST)
גא"מ, שימת לב שבויקי ההערך מקוצר אף ממה שקיים כעת במכלול, כך שיתכן שא"צ בקרדיט מנטרים מאיר (שיחה) • ט"ו בטבת ה'תשפ"ג • 08:36, 8 בינואר 2023 (IST)
לא נעים לי לנדנד...מנטרים --פרפרת (שיחה) 21:04, 15 בינואר 2023 (IST)
מורכב. בטיפולו של @שמש מרפא, מקווה שמה שיותר מהר. ספרא - שיחה 03:22, 20 בינואר 2023 (IST)
@פרפרת, זה נראה כמעט מוכן. אני אשמח שתנדנד לי בדף השיחה מדי פעם. מתנצל על הסחבת. שמש מרפא (שיחה) 09:25, 20 בינואר 2023 (IST)
הערך בשל להעברה, גם אם לא מושלם. חשוב להבהיר שערך כזה דורש עבודה יסודית ומאמץ רב יותר מערך ביוגרפי וכד', ולכן גם התארכות הטיפול. מפעילי מערכת‏, אפשר למחוק את הערך ערבות (הלכה) ולהעביר. שמש מרפא (שיחה) 22:42, 22 בינואר 2023 (IST)
העברתי ספרא - שיחה 22:44, 22 בינואר 2023 (IST)
 בוצע בס"ד בוצע בס"ד פרפרת (שיחה) 20:31, 23 בינואר 2023 (IST)

גם ערך זה לכאורה בשל וניתן להכניסו למרח הערכים. תודה. (שיחה)ואולם חי אנישיחה • י"ב בחשוון ה'תשפ"ג • 16:45, 6 בנובמבר 2022 (IST)

הערך סובל מחוסר סדר. משפט לדוגמא כזו: "נסע לאוסטרליה ולאמריקה שם כיהן כראש ישיבה במלבורן ולאחר מכן מונה לרב בקהילות שונות במלבורן וסידני, ובקהילת עדת ישראל שבאוסטרליה, כן כיהן כרבנות במנהטן.." שמש מרפא (שיחה)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי יצחק לייב סופר למרחב הערכים. תודה ואולם חי אנישיחה • י"ד בחשוון ה'תשפ"ג • 15:38, 8 בנובמבר 2022 (IST)

כמו שזה נראה, מדובר בהעתקה מהאנצ"י בשינויים קוסמטיים, לא משהו שיכול לעבור. באופן כללי אני אישית לא אשתתף בהעתקות כאלה, גם אם אין בהן הפרת זכויות יוצרים. שמש מרפא (שיחה) 11:09, 10 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אשמח אם ביכולתכם להעביר את הערך משתמש:ואולם חי אני/רבי יצחק לייב סופר למרחב הערכים תודה. - יש קטגוריות למטה. 21:25, 28 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב צבי איזנשטיין למרחב הערכים. תודה מעשי (שיחה) 11:52, 17 בנובמבר 2022 (IST)

אין שום מידע ביוגרפי. לא ניתן להעביר ערך במצב כזה. שמש מרפא (שיחה) 14:34, 17 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי שמואל אהרן לידר למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 01:10, 20 בנובמבר 2022 (IST)

אבקש להעביר את הדף למרחב, משפיע מפורסם ודמות קמאית וידועה בעולם החסידות! שרביט@

ממליץ לבדוק בגרסה זו - אלו פרטים וניסוחים לא נכנסו לערך רבי אשר אנשיל וייס, כדי ללמוד על אלו ניסוחים כדאי לוותר, ואלו פרטים לא שייכים לאנציקלופדיה. משוכנע שתכתוב ערכים טובים יותר לאחר שימת הלב לעריכות שעורכים אחריך. ספרא - שיחה 01:15, 20 בנובמבר 2022 (IST)

לדעתי כבר מנוסח טוב, זכאי לערך ללא צל של ספק, בדיוק כמו רבי חיים מנדל שטייגר, רבי אליעזר דוד פרידמן ועוד

הבעיות עדיין ישנן. אפשר להתחיל עם פיסוק - כשאתה מגיע לסופו של משפט, שים נקודה, לא פסיק. שמש מרפא (שיחה) 16:21, 21 בנובמבר 2022 (IST)
מה עם הדף, הגיע הזמן להכניס למרחב? לא? תודה שרביט.
יש עדיין מה לטפל בערך, בשלב ראשון יש לכתוב למשל במקום "רבי אברהם וינברג (השני) מסלונים בעל הבית אברהם", לכתוב רק רבי אברהם וינברג (השני) וזהו. וכך הלאה. בלי כפילות. בנוסף חייבים להוסיף מקורות לערך, אחרת כל הערך הוא מחקר מקורי. ספרא - שיחה 08:09, 24 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי שמואל אהרן לידר למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 21:01, 26 בנובמבר 2022 (IST)

ערכתי וניסחתי, אבקש להעביר. תודה.

שרביט, זה לא פייר. הצביעו לך על סגנון לא טוב וסגנון טוב יותר, המליצו לך ללמוד מעריכות שעורכים אחריך ולפעול על פיהן, ביקשו מקורות ברורים לכל פרט הנכתב בערך, ועדיין לא ביצעת כל זה, אתה חושב שנכון יהיה להטריד מידי יומיים? תשקיע מעט במציאת מקורות, ואז אני אתנדב לשפר את הסגנון. סיכמנו? ספרא - שיחה 21:11, 26 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי שמואל אהרן לידר למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 14:46, 30 בנובמבר 2022 (IST)

שרביט, אציין שעברת מזמן את גבול הטעם הטוב. הערך הזה כבר מוזכר במעלה הדף פעמיים. בשני הפעמים ביקשו ממך להביא מקורות למה שכתבת, הבאת לנו כתבה של 4 פסקאות בJDN וזהו. סלח לי, זה לא יוכל להמשיך כך. ספרא - שיחה 16:02, 30 בנובמבר 2022 (IST)
ספרא, לא ידעתי שהמכלול זה דרך 'לעקוץ' אנשים, טוב שאתה מלמד אותי. אדע מכאן ולהבא.שרביט (שיחה) 20:23, 30 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי שלמה טויב למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 14:36, 21 בנובמבר 2022 (IST) רוצה להבהיר כמה נקודות, האיש זכאי לערך ודאית בלי ספק, ושוכב בטיוטות זמן רב, אם זה בגלל הערך הדליל, אז אני אומר שאין מה להוסיף, מכיר את האיש ואין כלום להוסיף, אשמח אם יועבר לתרחב, תודה

כנ"ל הודעה קודמת. בנוסף - אין מקורות. שמש מרפא (שיחה) 16:22, 21 בנובמבר 2022 (IST)
@שרביט. שמש מרפא (שיחה) 16:22, 21 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי שלמה טויב למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 15:13, 30 בנובמבר 2022 (IST)

בפעם ה-34: נא להוסיף מקורות. שמש מרפא (שיחה) 01:40, 1 בדצמבר 2022 (IST)
הבאתי מקור מספר באר יצחק, בהערות שוליים. הכל לקחתי משם. שרביט (שיחה) 12:53, 1 בדצמבר 2022 (IST)
נא לציין ביבליוגרפיה תקינה. ספרא - שיחה 15:25, 1 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי חיים יוסף דוד וינברג למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 00:42, 24 בנובמבר 2022 (IST)

זכאי לערך, ראש ישיבות סלאנים למעלה מ 400 בחורים ישב"ק וישב"ג, ובעבר ראש ישיבת גור בלונדון, הסמכות העליונה בחסידות סלאנים אחרי האדמו"ר, מחבר ספרים ות"ח עצום, תודה

נא להוסיף מקורות לכל הנכתב בערך. ספרא - שיחה 08:03, 24 בנובמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי חיים יוסף דוד וינברג למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 20:58, 26 בנובמבר 2022 (IST)

אבקש להעביר, חושב שמוכן הערך.

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי שלום יוסף פרידמן ממילניצה למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 11:22, 29 בנובמבר 2022 (IST)

אני ממש לא מבין למה מיותר? מדובר בצדיק לפני כמאה שנה, אדמו"ר גדול מצדיקי בית רוזין. וזה שלא שמעת עליו לא אומר כלום. ומה יש מזה שהוא רשום בערך אביו. הוא לא זכאי לערך נפרד? אפשר למחוק מערך אביו את הפרטים ולעשות דף מיוחד עליו.

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי יהודה צבי טויב למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 15:12, 30 בנובמבר 2022 (IST)

@שרביט, נא להוסיף מקור מלא שעליו מתבסס הערך. שמש מרפא (שיחה) 09:16, 4 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב יהודה פישר למרחב הערכים. תודה שרביט (שיחה) 14:33, 1 בדצמבר 2022 (IST)

@די עם זה. תפסיק ליצור 7 טיוטות ביום שכולן סובלות מאותן בעיות. שמש מרפא (שיחה) 14:39, 1 בדצמבר 2022 (IST)
איזו בעיות? שרביט (שיחה) 14:40, 1 בדצמבר 2022 (IST)
אין מקורות לטענות שחייבות מקור (כמו הסיפור עם גולובנציץ), ואין מידע ביוגרפי, ולו הבסיסי ביותר. שמש מרפא (שיחה) 14:57, 1 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב יעקב מנדל יורוביץ' למרחב הערכים. תודה מוטל (שיחה) 12:58, 15 בדצמבר 2022 (IST)

מוטל, ללא מקורות, אף לדברים המחייבים מקור. הוא בכלל מה'לינקע', אז איך תמך בעמדת הגאב"ד? ספרא - שיחה 13:01, 15 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים. צבי סופר (שיחה) 20:57, 24 בדצמבר 2022 (IST)

צריך עדיין מעט ניסוח ועריכה. מבנה המשפטים ארוך מדי. נ.ב. כפי שהבהרתי בעבר, אישית איני מתכוון להשקיע יתר על המידה בערכים מעין אלה. (כמובן שמי שרוצה - מוזמן). שמש מרפא (שיחה) 15:32, 27 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי נתן לוברט למרחב הערכים. תודה יוסף מאיר (שיחה) 15:55, 25 בדצמבר 2022 (IST)

יוסף מאיר, הטיוטה מלאה בהגיוגרפיה. לא ניתן להעביר במצב הזה. ספרא - שיחה 16:00, 25 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים לא בקטע של איומים, אך אם אין כוונה להעביר טיוטה למרחב הערכים, אני אוסר בתוקף על שימוש בה או בחלק ממנה. זה חלק מכללי משחק הוגן, פייר.

ד.א. אשמח להתרשם מכתיבה "לא הגיגיורגפית" על תלמידי חכמים במכלול. לשם דוגמית בערך על הגר"א נכתב כך: הַגְּרָ"א (הגאון רבנו אליהו), היה פוסק, מקובל ואיש אשכולות, שבלט במעמדו החריג בתקופת האחרונים כסמכות רבנית עליונה. הגר"א היה גדול במקרא, בתלמוד ובקבלה, פוסק מקורי ומרכזי, ובקי, להבדיל, גם במדעים. סיפורים רבים נכרכו בשמו. הוא היה ידוע בהתמדתו הבלתי רגילה.

הגר"א סירב לשמש במשרת רבנות בווילנה או בכל מקום אחר, כנראה בשל רצונו להימנע מביטול תורה. ע"כ ציטוט.

ועכשיו היכי דמי "לא הגיגיוגרפיה"? או שזה סלקטיבי משתמש:יוסף מאיר

לא צריך להגזים, זה ברור שדמות כזאת כמו ר' נתן לוברט זכאית וחייבת ערך בהמכלול, יחד עם זאת יש עדיין הבדל ברור בין דמויות הוד מהדורות הקודמים שמפיהם אנו חיים, לדמויות הוד מהדורות שלנו שאם אתה מתחיל הגיגיוגרפיה אתה לא תגמור עם זה כיוון שלכל אחד יש איזה רב שהוא מעריץ, וד"ל ואז אתה הופך את המכלול לאתר סיפורי מלוה מלכה ...

בנוסף הערך על הגר"א יבש בעיני יותר מהטיוטא על ר' נתן לוברט.--פרפרת (שיחה) 14:02, 26 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים אם ערך המתבסס כולו על מקורות מאוזכרים ביביליוגרפית הוא סיפורי סבתא (בא נוציא את המלוה מלכה) אינני יודע. אכן לא מקורות "מדעיים"... אני התייחסתי לטיעון על הגיגיוגרפיה. זה מגוחך. אם בעיני עורכי המכלול לגטימי לכתוב על הגר"א סמכות רבנית עליונה (על אף שמעטים המה הצועדים לאור פסיקותיו בכל) ניחא. רק רציתי לברר מה הקריטוריון המתיר משפט כמו "סיפורים רבים נכרכו בשמו" על הנ"ל. אלו סיפורים? בשם מי? אם "לשבח" את העורכים שבערך המועתק מויקי על הבעש"ט נזהרו לא לשכתב ח"ו ולהציב שם ,בהדגשה, קרקס הזוי של איידל, רוסמן, דובנוב ועמיתיהם כ"מקור" אהלן וסהלן. אפילו לא מילה אחת על כך שחקר החסידות כדיסציפלינה מדעית שרוי במחלוקת חריפה בעולם המחקר עצמו, ושה"חוקרי חסידות" עצמם מתכתשים מתנגחים וסותרים זה את זה ואת עצמם ללא הרף, ומשנים ברגע מתודות מחקריות מבלי למצמץ.

עוד לא נרגענו מהתגלית המרעידה אמות סיפים של רוסמן על "דוקטור בעל שם" המופיע במשלמי מיסים (או הפטורים ממס) במ'זיבוז, שמאשר סופית גם את הבעש"ט כדמות "היסטורית"... וגם את רשימת התלמידים המפורטת ב"שבחי" ועדיין נגזר גורלו של ה"שבחי" להידון לנצח כ"קובץ הגיגיוגרפי".... על אף שהאחרון הוא המקור הכמעט יחיד של ה"חוקרים".... המבדילים בתבונתם העילאית בין הגיגיגרפיית ה"שבחי" פשקוילי "מגלה טמירין" ורשימות העירייה.... עוד לא יבשה הדיו מצחוק, קמה גם ניצבה המסקנה הנחרצת של רוסמן: "דוקטור בעל שם" לא נבדל משאר "דוקטורי" דורו ועל כן אין להכיל את תפוצתו ונדודיו מעבר למחוזו הצר...

נחזור לערך. אכן הוא "מענין". סו? זוהי הדמות, לגמרי מרתקת ולא שגרתית. ע"ע בערך למשל על מר שושני או ערכי קונספירציה למיניהם. ערך "יבש" עליו לא יתאר נכונה את דמותו. משתמש:יוסף מאיר

יוסף מאיר, קודם כל כדי שהמשתתפים בדיון יוכלו לתקשר בקלות ולהבין מי כתב כל משפט, נהוג לחתום בדפי שיחה באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה, גלים) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה.
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש סימן אחד או יותר של נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים, מוסיפים : אחד יותר. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.
בנוסף, רק על ידי חתימה תיקנית התיוג ייתפס, כרגע לא תוייגו המנטרים. לעצם העניין, תוכל לקטר בדף זה ובדפים נוספים על סגנון כזה או אחר, אך לא כל כך יעזור להרחבת מרחב הערכים בעוד ערך משובח על רבי נתן לוברט. אם ברצונך שזה ייכנס למרחב הערכים, יש להתאימו לפורמט אנציקלופדי מקובל, רק כך זה ייכנס. תוכל לבצע את זה בעצמך, או לבקש מאחרים לעשות זאת. בברכה. ספרא - שיחה 14:35, 26 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים‌אפשר להעביר לערכים כערך-"נתן דצוציתא" בכל מקרה אשמח לשמוע ביקורת (כולל מחמאות...)--לעבעדיג (שיחה) 00:04, 28 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים נראה לי שיכול להיכנס לקצרמרים אין כמעט חומר על אף שכולם יודעים ממנו תודה --לעבעדיג (שיחה) 03:08, 28 בדצמבר 2022 (IST)

מנטרים זה ערך קצרמר נראה לי שאין יותר אני פשוט גם אוהב לכתוב קצרמרים בזמן מנוחה אם כי שזה גם דורש עבודה כתבו לי מה דעתכם --לעבעדיג (שיחה) 03:53, 1 בינואר 2023 (IST)

בא נלמד ביחד: נקודה בסוף משפט, ולא פסיק. הערות שוליים צמודות וללא רווח. פסיקים ונקודות צמודים למילה האחרונה וללא רווח. חסר קטגוריות. ניסוח הכותרת 'מהמסופר עליו'. עיין בערך של אמורא מקביל ותראה מה עוד. עמוס חדד (שיחה) 23:19, 1 בינואר 2023 (IST)
משתמש:עמוס חדד תיקנתי, מה עכשיו? פשוט זהו אין חומר ניסיתי להרחיב לייפות וכו. תסתכל באמוראים שאין להם כמעט חומר, עכ"פ תיקנתי. --לעבעדיג (שיחה) 04:40, 2 בינואר 2023 (IST)
לעבעדיג. תרגום של המשפט בארמית. עריכת הפיסקה עם שמואל כפיסקה ולא כמספר שורות ללא קשר. עמוס חדד (שיחה) 18:39, 2 בינואר 2023 (IST)
עמוס חדד תודה על ההכוונה ניסיתי.--לעבעדיג (שיחה) 04:40, 3 בינואר 2023 (IST)
לעבעדיג. עוד כמה דברים: היכן ראית בב"מ עה. שהוא ת"ח? לדעתי צריך פסקה שתיקרא דמותו ובתוכה להכניס את הפיסקה בתלמוד ואת הפיסקה של הנהגותיו. צריך להמשיך לתרגם את המשפט של תיתי. תנסה להשתמש בתבנית {{מונחון}} יכול להיות שזה יראה טוב יותר. עמוס חדד (שיחה) 13:33, 3 בינואר 2023 (IST)
עמוס חדד בבבא מציעא נזכר שהוא תלמיד חכם כי הלווה לשמואל בריבית כדין תלמידי חכמים והגמרא שם אומרת שעשה טוב, אנסה לשפר את הערך.--לעבעדיג (שיחה) 19:23, 3 בינואר 2023 (IST)
תלמיד חכם הערך אמור להיות ברור גם למי שאינו תלמיד חכם כמוני. כתוב את הסיפור הזה בכמה מילים אנציקלופדיות לשם ההבהרה. עמוס חדד (שיחה) 19:29, 3 בינואר 2023 (IST)
תודה על המחמאה זה מובהר בפיסקה אחר כך ביחסיו עם שמואל אולי צריכים לשלב את זה?--לעבעדיג (שיחה) 19:34, 3 בינואר 2023 (IST)
כתבתי לעיל שלדעתי יש לאחד את הפסקאות האלו. עמוס חדד (שיחה) 19:39, 3 בינואר 2023 (IST)
עמוס חדד איחדתי אשמח לקבל את תגובתך--לעבעדיג (שיחה) 20:05, 3 בינואר 2023 (IST)
מזל טוב. בוצע בס"ד בוצע בס"ד. עמוס חדד (שיחה) 20:54, 3 בינואר 2023 (IST)

בשל כבר--אטיאס (שיחה) 13:38, 1 בינואר 2023 (IST)

הוספתי כמה [דרוש מקור מלא] וגם [דרושה הבהרה], ועדיין יש להביא מקורות נוספים. צריך גם ליטוש בניסוח (עשיתי קצת). בהצלחה.--הכל לטובה (שיחה) 22:40, 1 בינואר 2023 (IST)
לא אמרתי שכבר שלם אבל כן בשל--אטיאס (שיחה) 22:41, 1 בינואר 2023 (IST)
כמאכל בן דרוסאי...--הכל לטובה (שיחה) 22:48, 1 בינואר 2023 (IST)
הוא עדיין לא נשחט... (פסיק בסוף משפט? חסר מילות שיוך. ועוד ועוד.) עמוס חדד (שיחה) 23:17, 1 בינואר 2023 (IST)
קצת ערכתי את הערך והוספתי תבניות מה צריך עוד לתקן אבל אפשר כבר להעביר למרחב הערכים--אטיאס (שיחה) 19:16, 3 בינואר 2023 (IST)
מנטרים ערכתי עוד קצת והוספתי מקורות יכול להיות ערך נאה לענ"ד.--לעבעדיג (שיחה) 18:22, 8 בינואר 2023 (IST)

מנטריםא בוחער (שיחה) 17:41, 2 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רמת בית שמש ד' למרחב הערכים. תודה פלו ני (שיחה) 18:32, 2 בינואר 2023 (IST)

הערך מושלם, למה הוא עדיין לא מועבד למרחב הערכים? --תפארת אבות (שיחה) 13:17, 5 בינואר 2023 (IST)
כן?! הוא נטול מקורות לחלוטין. וקטעים מסויימים נראים כמו כתבה עיתונאית. ספרא - שיחה 13:21, 5 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:המובן מאליו למרחב הערכים. תודה אחד יחיד (שיחה) 12:00, 5 בינואר 2023 (IST)

לא מתאים למרחב הערכים שלנו. ספרא - שיחה 13:12, 5 בינואר 2023 (IST)
למה??? כלומר, האם זה לא מתאים בגלל העריכה, או שזה נקרא תוכן לא הולם אחד יחיד (שיחה)
הערך דל מדי וחסר מקורות. כמו"כ לא ברור האם הפודקאסט מפורסם מספיק בכדי להיות זכאי לערך. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 12:44, 8 בינואר 2023

מנטרים אבקש להכניס את הערך משתמש:ואולם חי אני/הרב יהודה טשזנר למרחב למרות הקיצור בביוגרפיה עיינו בדף השיחה כאן תודה. ואולם חי אנישיחה • י"ג בטבת ה'תשפ"ג • 11:10, 6 בינואר 2023 (IST)

הגבנו שם. שמש מרפא (שיחה) 01:24, 10 בינואר 2023 (IST)

מנטרים ראיתי שליקום איש צרורות יש רק ערך מופנה לאלקימוס כשכל הקשר הוא דמיון של אנשים פורקי עול לכן כתבתי ערך חדש על יקום איש צרורות ניסיתי קצת להרחיב על אף שיש רק מקור אחד שזה המדרש ואין הרבה פרשנויות לסיפור אשמח לשמוע את דעתכם!--לעבעדיג (שיחה) 03:44, 8 בינואר 2023 (IST)

@לעבעדיג, בלי קשר לפריקת העול שלח החוקרים, אכן יש הצדקה לערך נפרד. בטיפול בע"ה. שמש מרפא (שיחה) 16:08, 12 בינואר 2023 (IST)
שמש מרפא מה העניינים? עדיין בטיפול? --לעבעדיג (שיחה) 00:20, 19 בינואר 2023 (IST)
הערך מוכן מבחינתי, אבל יש צורך במפעילי מערכת‏ שיעבירו. שמש מרפא (שיחה) 02:11, 20 בינואר 2023 (IST)
אלוף עבודה מדהימה אתה פשוט מכונת ליטוש תודה רבה! --לעבעדיג (שיחה) 02:14, 20 בינואר 2023 (IST)
הבנתי שאתה דואג למפעילי מערכת‏ שיעבירו כן (כך מסתבר)? אגב למה יש צורך כזה וזה לא כמו ערך רגיל, בגלל ההפניה? --לעבעדיג (שיחה) 02:53, 20 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אשמח אם תוכלו להעביר ערך משתמש:ואולם חי אני/הרב יוסף גולדנטל למרחב הערכים. תודה. ואולם חי אנישיחה • ט"ו בטבת ה'תשפ"ג • 14:30, 8 בינואר 2023 (IST)

@ואולם חי אני, טיפלתי עד "ישיבת אופקים", השאר צריך הרבה ליטוש. השארתי שתי בקשות הבהרה. כמו כן, השארת 4 קישורים - רצוי להניח הערת שוליים ליד כל טענה עם מקור המאשש אותה. שמש מרפא (שיחה) 01:45, 10 בינואר 2023 (IST)
שמש מרפא לא הבנתי מה רצונך בקשר ל 4 קישורים.ואולם חי אנישיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ג • 19:31, 10 בינואר 2023 (IST)
@ואולם חי אני, התכוונתי שצריך להעביר את המקורות להע"ש. נראה שדווקא הבנת. שמש מרפא (שיחה) 19:33, 10 בינואר 2023 (IST)
@שמש מרפא להערות שוליים ולא ?, בדרך אגב יש עניין ב@ ואולם חי אנישיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ג • 19:37, 10 בינואר 2023 (IST)
@ולא בקש"ח. אין בזה עניין, זה רק הגאדג'ט שאני משתמש בו. שמש מרפא (שיחה) 19:54, 10 בינואר 2023 (IST)
שמש מרפא זה היה רק בל קריאה נוספת ועדייין נראה מלי ישאר למי שרוצה לראות הכל ואולם חי אנישיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ג • 19:57, 10 בינואר 2023 (IST)
אין בעיהה שזה ישאר גם שם. שמש מרפא (שיחה) 19:58, 10 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:שבת טהרנו למרחב הערכים. תודה חכמי לובלין (שיחה) 16:00, 8 בינואר 2023 (IST)

הגבתי בדף השיחה, מעבר לכך הערך לא ממש בשל. שמש מרפא (שיחה) 15:58, 12 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי מנשה רובין למרחב הערכים. תודה תכליתי (שיחה) 19:56, 9 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב אליקים שלזינגר למרחב הערכים. תודה מנשה ואפרים (שיחה) 21:13, 9 בינואר 2023 (IST)

ג"א מצטרף תכליתי (שיחה) 21:19, 9 בינואר 2023 (IST)

מנשה ואפרים ותכליתי כמה תיקונים: הערך דורש כמה הבהרות. לא כותבים היסטוריה אלא ביוגרפיה. דילול תלמידיו ומשפחתו. סידורם באותו אופן. קטגוריות. עמוס חדד (שיחה) 21:37, 9 בינואר 2023 (IST)
והכי חשוב - מקורות. עמוס חדד (שיחה) 21:38, 9 בינואר 2023 (IST)

מנטרים נא להעבירו למרחב ערכים איש ידוע אך אין עליו מידי פרטים לכן יכול להיות שכתבתי בסוף קצת גיוגרפיה לדעתי זה יפה אך עשו כהבנתכם תודה על הכל!!!--לעבעדיג (שיחה) 01:16, 10 בינואר 2023 (IST)

אחרי בירור השם הוא רבי רבי יוסף ספראווידליווער. --לעבעדיג (שיחה) 02:24, 10 בינואר 2023 (IST)
קצת בעיה השם הזה, לא נוהגים לכתוב שמות ערכים בכתיב יידי. אותיות א' וו' ע' הן לא אותיות שמשתמשים בהם בכתיב עברי. ספרא - שיחה 02:41, 11 בינואר 2023 (IST)
אפשר לכתוב ספראווידליוור בלי העי"ן בסוף זה מופיע בחיפוש גוגל, ואפשר פשוט לקרא לערך "רבי יוסף איש האמת" כפי שהרבה אכן קוראים לו על אף שזה לא היה השם המקורי ולעשות הפניות עם השם המקורי כמובן --לעבעדיג (שיחה) 02:44, 11 בינואר 2023 (IST)
@לעבעדיג, אני יכול לנסות לטפל בערך. אבל באותה מידה אני יכול לכותבו מחדש. זה יצריך בערך אותו מאמץ.
תנסה לכתוב אותו מחדש בצורה אנציקלופדית, דומה לערך על בנו, למשל. ותאחד את המידע מהטיוטה על אביו. ספרא - שיחה 00:24, 16 בינואר 2023 (IST)
ספרא לכתחילה כבר כתבתי לך שזה מלא גיוגרפיה, חשבתי שכדאי קצת לכתוב כי זה סיפורים די ידועים אך השמטתי את רוב המלל סביב מה דעתך? --לעבעדיג (שיחה) 11:25, 16 בינואר 2023 (IST)
@לעבעדיג, הגיוני שהעורך יסיר בעצמו את ה'הגיוגרפיה'. עכשיו הרבה יותר טוב. אפשר להתקדם על בסיס זה. ספרא - שיחה 11:57, 16 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי אפרים פישל הורוביץ למרחב הערכים. תודה מוטל (שיחה) 13:04, 10 בינואר 2023 (IST)

אבקש להעביר את טיוטה:רבי יצחק מבנדר למרחב הערכים. תודה מוטל (שיחה) 18:32, 10 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הגט מונציה למרחב הערכים, הערך נראה די בשל, חסר לו מעט מכלוליזציה. תודה מאיר (שיחה) • י"ט בטבת ה'תשפ"ג • 14:02, 12 בינואר 2023 (IST)

@מאיר, יש בקש"ח מקורות רבים ואיכותיים, האם הערך נשען עליהם? אם כן, יש לציינם כהע"ש, אם לא, יש לשלב את המידע. אם יש לך בעיה עם זמינות המאמרים אוכל לסייע. שמש מרפא (שיחה) 20:04, 12 בינואר 2023 (IST)
שמש מרפא אכן, הערך מבוסס עליהם אך זה נראה לי מורכב להפנות כל משפט שני להע"ש. מאיר (שיחה) • י"ט בטבת ה'תשפ"ג • 21:04, 12 בינואר 2023 (IST)
מאיר נדמה לי שיש עוד ללטש קצת את הערך, ובפרט אחידות לשון, כגון הבחור/המגרש, נוסח המגרש נדמה לי מדויק ואנציקלופדי יותר, על כן בכל מקומות שכתוב בהם הבחור יש לשנותו להמגרש-לענ"ד-דעת בעה"ב... נאר אמונהשיחה • כ' בטבת ה'תשפ"ג •
טופל. בר מן דין הוספתי קישורים רבים.מאיר (שיחה) • כ' בטבת ה'תשפ"ג • 09:35, 13 בינואר 2023 (IST)
מאיר (שיחה) • כ' בטבת ה'תשפ"ג • 09:34, 13 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר למרחב הערכים לענ"ד זה ערך נאה ובשל חבל על כל יום... תודה! --לעבעדיג (שיחה) 15:37, 12 בינואר 2023 (IST)


מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב מרדכי בונים זילברברג למרחב הערכים. תודה יהושע ק (שיחה) 22:51, 12 בינואר 2023 (IST)

יהושע ק בוצע בוצע. שים לב שנפתח דיון חשיבות בשיחה:הרב מרדכי בונים זילברברג. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 18:53, 16 בינואר 2023

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:ישיבת "אבני נזר" למרחב הערכים. תודה שמעון ירחי (שיחה) 00:02, 13 בינואר 2023 (IST)

שמעון ירחי בוצע בוצע: אבני נזר (ישיבה). אולם ראה לטפל בשני המשפטים המשפטים שסימנתי בדרישת מקור. הם בעייתיים כשאין להם מקור. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 20:37, 14 בינואר 2023

מנטרים נא להעבירו למרחב הערכים השם הוא רבי משה מסווירז' תודה. --לעבעדיג (שיחה) 04:33, 15 בינואר 2023 (IST)

א. מלא סופרלטיבים. לא ראוי למרחב הערכים. לאחר מספר ערכים נדרש ממך להתחיל ללמוד איך עורכים ערכים אנציקלופדיים לבד. ב. חושב שיש להכניס את הסיפור בקצרה לטיוטה על בנו. חוץ מהסיפור הזה אין שם תוכן ביוגרפי כלשהו. ספרא - שיחה 12:31, 15 בינואר 2023 (IST)
ספרא אני לא יודע איך לשלבו יחד עם המידע על בנו אך בכל מקרה חשבתי להציג אותו כדוגמא של בעל עמוד העבודה שידוע מאוד בל הספרים פשוט צריכים לשנות את הסגנון אני מחכה לתגובתך --לעבעדיג (שיחה) 11:42, 16 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי יוסף יוסקה מרובנה למרחב הערכים. תודה מוטל (שיחה) 18:01, 15 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:רבי אברהם זילביגער למרחב הערכים. תודה ברוך באב"ד (שיחה) 16:26, 16 בינואר 2023 (IST)

ברוך באב"ד הטיוטה טעונה עריכה רצינית: מבחינת המבנה והמראה, ראה המכלול:מדריך לעיצוב דפים, ומבחינת הנוסח - נסה לדמות אותו לערך קיים כלשהו. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 17:24, 16 בינואר 2023
ומדוע בעצם יש חשיבות? איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 17:25, 16 בינואר 2023
תגיד אתה רציני בהעברת הערך הזה למרחב הערכים?! נאר אמונהשיחה • כ"ג בטבת ה'תשפ"ג •

הערך בשל לטעמי.

עובר מבחן חשיבות מעל כל ספק. אדמו"ר ליותר ממאה חסידים, בית מדרש גדול (בית המדרש של אביו)

לפני העברה לערך, ככל אשר יוחלט על כך. יש לתת את הדעת לשם הערך. האם השם: הרב אביש הורוביץ הוא השם המתאים, וככינויו הרווח, או שמא השם המלא: הרב מאיר אברהם אביש הורוביץ, וכמו אצל אחיו רבי ישכר דב בעריש הורוביץ והרב אלעזר יצחק אייזיק הורוביץ. למרות כינויים הרווח ר' בעריש או ר' אייזיק. סענדער  •  שיחה 22:41, 16 בינואר 2023 (IST)

ערך קצר ויפה. נראה לי שכדאי להמשיך במסורת השם המלא. ספרא - שיחה 22:44, 16 בינואר 2023 (IST)
כמעט ואין מקורות. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 0:46, 17 בינואר 2023
אכן, אולם בספר שציינתי בפיסקת לקריאה נוספת, מופיעים פרטים רבים הכתובים בערך. סענדער  •  שיחה 00:52, 17 בינואר 2023 (IST)
אם כן יש לציין אותו בהערות במקומן. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 0:54, 17 בינואר 2023
במקרה זה אין צורך. סענדער  •  שיחה 00:56, 17 בינואר 2023 (IST)
במקרה כזה אכן חשוב לציין בהערות, משום שהקורא לא יכול לאמת את זה בקליק אחד. ספרא - שיחה 00:56, 17 בינואר 2023 (IST)
תיוג. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 18:26, 17 בינואר 2023
ספרא אמר ספרא לא יודע, אין דרישה כזו. ראה המכלול:ביבליוגרפיה. סענדער  •  שיחה 00:14, 19 בינואר 2023 (IST)
@ביקשו יפה, לא רוצה - לא צריך. אבל אתה עושה צחוק. ציינת שם של ספר / קונטרס / ספרון / עלון או לא יודע מה זה, ללא שום פירוט איך הקורא יכול לאמת את זה.
כבר הבהרתי בדף השיחה: יש לציין בצורה ביבליוגרפית תקינה. שם מחבר, שם ספר, הוצאה, שנת הוצאה, ועמוד/ים. ספרא - שיחה 00:28, 19 בינואר 2023 (IST)


מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:הרב חנניה יוסף עקיבא רבינוביץ למרחב הערכים. תודה תכליתי (שיחה) 22:20, 18 בינואר 2023 (IST)

חסר מקורות, אבל לא נראה לי שאמצא. תכליתי (שיחה) 22:20, 18 בינואר 2023 (IST)

תכליתי, חבל למהר, עדיף להשלים את כל מה שאפשר ואח"כ להעביר, גם מסיבות מקצועייות וגם תראה שהסיפוק מהעברת ערך מושלם הוא גדול בהרבה, בהצלחה. אפרון (שיחה) 22:25, 18 בינואר 2023 (IST)
מה אתה סבור שאנו צריכים לעשות עם ערך חסר מקורות?
כלומר איך יידע הקורא שהוא לא קורא בערך גם דברים מצוצים מהאצבע של עורך שחמד לו לצון?
הוא לא מכיר את העורכים המנוסים כאן, והוא גם לא רואה איך ערכו את זה.
הוא רואה ערך ללא סימוכין. מה אתה מצפה שהוא יחשוב? ספרא - שיחה 22:27, 18 בינואר 2023 (IST
צודק, לא חשבתי על נקודה זו. אבל מה אעשה שאין לי מקורות לכל הביוגרפיה שלו. וזה נראה לי די חשוב ערך זה. אולי אתה או מישהו אחר יתנדבו להביא מקורות וכדו'. תכליתי (שיחה) 22:38, 18 בינואר 2023 (IST)
הוספתי מקורות וקישורים חיצונים, תבדקו. תכליתי (שיחה) 19:11, 19 בינואר 2023 (IST)
הבאתי מקורות והערות שוליים. תכליתי (שיחה) 17:57, 22 בינואר 2023 (IST)
מנטרים אבקש שוב את העברת הערך --תפארת אבות (שיחה) 22:17, 22 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:מרכז תורני רמת השרון למרחב הערכים. תודה טובה (שיחה) 12:39, 19 בינואר 2023 (IST)

עבודה יפה. יהיה אפשר להעביר, אבל צריך פתיח שיגדיר מהי העמותה בכמה משפטים. וכן מקורות – האם יש בערך חומר שמבוסס על מקורות שלא צוינו? איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 12:48, 19 בינואר 2023
הוספתי פתיחה, אין מקורות נוספים טובה (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
עוד משהו: כל עובדה שלקוחה מהמקורות, צריך לציין בהערה את המקור. לא מספיק שהמקור רשום למטה פעם אחת, צריך להצמיד אותו לכל נתון. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 18:45, 19 בינואר 2023

מנטרים אבקש להעביר את הערך למרחב הערכים תודה!!!--לעבעדיג (שיחה) 22:46, 19 בינואר 2023 (IST)

מנטרים אבקש להעביר את טיוטה:ישיבה לצעירים נווה שאנן חיפה למרחב הערכים. תודה מני ששון (שיחה) 02:33, 20 בינואר 2023 (IST)

מני ששון אין טיוטה כזו. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 19:08, 21 בינואר 2023

מנטרים אבקש להעביר את הערך "רבי ברוך מריקא" אל מרחב הערכים אני מאמין שספרא גם יראה שאין כמעט מקורות עליו מקווה שהשתפרתי בניסוח- ואם כן זה בזכותכם תודה. --לעבעדיג (שיחה) 20:04, 21 בינואר 2023 (IST)

ספרא. איסתרקלמצוא ידיים ורגלייםשיחה • 20:10, 21 בינואר 2023
אני מתוייג יחד עם המנטרים. ספרא - שיחה 20:11, 21 בינואר 2023 (IST)
ערכתי והעברתי. ניכר שיפור משמעותי. שאפו! המשך בבחינת העריכות שעורכים אחריך. גם אני משתדל לעקוב ולהשתפר. ספרא - שיחה 22:53, 22 בינואר 2023 (IST)