שיחת משתמש:שרפי קודש/ארכיון 1
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
שלום!
|
כדי לסייע לך להצטרף לעורכים, מומלץ לקרוא את עשרת הטיפים להשתלבות בקהילת המכלול. להרחבה באפשרותך לגשת:
|
||
| כדאי מאד להקדיש שעה לעבור על כל הקישורים המופיעים כאן. הם יועילו לך רבות בהמשך עבודתך. | ||
בברכה, איך • שיחה • י"ב בתשרי ה'תשפ"ד. 01:54, 27 בספטמבר 2023 (IDT)
כתוב על עצמך!

| שלום שרפי קודש/ארכיון 1,
תודה על כתיבתך במכלול. לרשותך עומד דף משתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. כמובן אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים, תוכל להציג את עצמך בלא לחשוף פרטים אישיים, או להוסיף תיבות משתמש.
|
עמנואל (שיחה) 15:33, 27 בספטמבר 2023 (IDT)
חתימה
לתשומת לבך, בדפי שיחה מסוג זרימה (כמו שלי) אין צורך לחתום, רק בדפ"ש ישנים (כמו שלך) עמנואל (שיחה) 16:13, 27 בספטמבר 2023 (IDT)
תיוג מכלולאים פעילים
שים לב קיבלתי ממך לא פחות משבעה תיוגים ביומיים האחרונים, הייתי רוצה להביא לתשומת לבך שתיוג של {{מכלולאים פעילים}} מקפיץ עשרות מתויגים וראוי לשקול בכובד ראש את השימוש בו, שים לב שתיוג יתר גורם שאנשים יעברו הלאה כשיראו תיוג ממך, עד כאן המלצה], אבל שים לב העובדה שתייגת פעמיים בדף שיחה:העדה החרדית#המחנות בעדה החרדית בתוך יום, היא פעולה לא תקינה לפי כללי המכלול, מי שרצה בא בגלל התיוג הקודם אין צורך לתייג שוב, ראה לא לחזור עליה שוב אוהב לדעת ניסויים (שיחה) 10:44, 29 בספטמבר 2023 (IDT)
בקשר לעריכה זו, אנא שים {{בעבודה}} בראש הערך והסר אותה כשתסיים את העבודה עליו. תודה. שמש מרפא (שיחה) 15:49, 17 בינואר 2024 (IST)
- שמש מרפא, כעת העבודה על הערך כבר הסתיימה. בע"ה בפעם הבאה
... הגדה של פסח (שיחה) 19:23, 17 בינואר 2024 (IST)
בקשר לעריכה זו, שים לב, החזרת תוכן שהוסר על ידי משתמש אחר נחשבת למלחמת עריכה, בבקשה תקפיד להימנע מזה. אפרון (שיחה) 00:24, 26 בינואר 2024 (IST)
- אפרון, שים לב שהחזרתי בצורה הרבה יותר דלילה ומתומצתת, הוא כתב בתקציר משהו כמו 'אין צורך לצטט את דברי כהנא', כך שזה לא נחשב למלחמת עריכה. הגדה של פסח (שיחה) 00:44, 26 בינואר 2024 (IST)
- הוא הסיר את דברי כהנא והסביר בתקציר שלדעתו דבריו מיותרים, אתה החזרת את זה, קוראים לזה מלחמת עריכה. אפרון (שיחה) 00:51, 26 בינואר 2024 (IST)
- אכן ציטוט כל דבריו שכללו חלוקת שבחים לעצמו ולאחרים, הסברים מפורטים על נקודות התורפה, שיתוף רגשות ותקוות - הוא מיותר, אך אין מקום להשוות לציטוט המקוצר שבא להראות את ההפנמה בתהליך הפקת הלקחים. ובפרט לאחר העריכה המחודשת של כל הפיסקה (המשכתי בה אח"כ, אתה מוזמן להעיף מבט), ששינתה את המידע מדיווח נטו על השינויים בהילולא, לתהליך של הפקת לקחים. בברכה ובהערכה, הגדה של פסח (שיחה) 01:01, 26 בינואר 2024 (IST)
- אפרון, תוכל לסכם את העניין? בברכה, הגדה של פסח (שיחה) 01:25, 26 בינואר 2024 (IST)
- לדעתי תתייג את שמש בד"ש הערך, ותסביר לו את כל זה. ואגב
- אכן ציטוט כל דבריו שכללו חלוקת שבחים לעצמו ולאחרים, הסברים מפורטים על נקודות התורפה, שיתוף רגשות ותקוות - הוא מיותר, אך אין מקום להשוות לציטוט המקוצר שבא להראות את ההפנמה בתהליך הפקת הלקחים. ובפרט לאחר העריכה המחודשת של כל הפיסקה (המשכתי בה אח"כ, אתה מוזמן להעיף מבט), ששינתה את המידע מדיווח נטו על השינויים בהילולא, לתהליך של הפקת לקחים. בברכה ובהערכה, הגדה של פסח (שיחה) 01:01, 26 בינואר 2024 (IST)
- הוא הסיר את דברי כהנא והסביר בתקציר שלדעתו דבריו מיותרים, אתה החזרת את זה, קוראים לזה מלחמת עריכה. אפרון (שיחה) 00:51, 26 בינואר 2024 (IST)

שמתי לב לתרומתך הרבה למכלול, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
איך • שיחה ~ מייל • ט"ז בשבט ה'תשפ"ד. 01:03, 26 בינואר 2024 (IST)
- אתה צריך לפתוח דיון בדף שיחת הערך, שם מקומו, הסיבה שפתחתי דיון כאן הייתה כי הנושא לא היה התוכן אלא ההתנהלות. אפרון (שיחה) 01:27, 26 בינואר 2024 (IST)
בקשר לעריכה זו, היי, כדאי להכיר - תבנית:תנ"ך, כמובן יש תבניות דומות על כל ספרי היסוד.
תוכל לראות את עריכתי אחריך. אפרון (שיחה) 09:08, 29 בינואר 2024 (IST)
- אבל כשמשתמשים בתבנית הזו נוצר רווח בין הב' למקור, לדוגמא:
- ויקיטקסט: ככתוב בישעיה ג ד
- שיתופתא: ככתוב בספר ישעיה, פרק ג', פסוק ד'
- תודה, הגדה של פסח (שיחה) 13:39, 29 בינואר 2024 (IST)
- מוטי, תנא קמא, יש מה לעשות? אפרון (שיחה) 13:41, 29 בינואר 2024 (IST)
- זו תקלה שאמורה להיות קלה לתיקון אבל מורכב לי למצוא את המיקום בתוך הקוד הארוך, אם ת"ק לא יטפל עד הערב אשתדל. מוטי ~ שיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ד • 14:40, 29 בינואר 2024 (IST)
טופל. מוטי ~ שיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ד • 18:26, 29 בינואר 2024 (IST)
- מוטי, תנא קמא, יש מה לעשות? אפרון (שיחה) 13:41, 29 בינואר 2024 (IST)
מתחבר
לשני הקטעים הראשונים שכתבת בדף המשתמש שלך. איך • שיחה ~ מייל • י"ט בשבט ה'תשפ"ד. 14:18, 29 בינואר 2024 (IST)
- תודה!
- האם אתה (או אחרים) משתמש במכלול כמו באנציקלופדיה התלמודית? הגדה של פסח (שיחה) 14:39, 29 בינואר 2024 (IST)
- אם אתה מתכוון לנקודה השלישית, אני כמעט סובר כמוך, אבל אני לא רואה שום עניין להגיד למכלולאים במה להתעסק. אפשר לדברן, אבל להגיד באנציקלופדיה שיתופית איפה לא לערוך רק מזיק. (מתוך נסיון) איך • שיחה ~ מייל • י"ט בשבט ה'תשפ"ד. 14:45, 29 בינואר 2024 (IST)
- בהחלט יש משתמשים שמעיינים גם בתוכן תורני, אבל זה אמור להיות נושא הלכתי מרכזי. המבנה כמובן שונה מאנצ"ת ויותר מפושט לקורא מצוי לאו דווקא לאברך רציני. מוטי ~ שיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ד • 15:40, 29 בינואר 2024 (IST)
בקשר לעריכה זו, אתה מתכוון לבקשת ייבוא, או בקשת עריכת ערך? איך • שיחה ~ מייל • כ' בשבט ה'תשפ"ד. 00:33, 30 בינואר 2024 (IST)
- חיפשתי בגוגל 'מוקרט', הייתה שם תוצאה מויקיפדיה, וראיתי שאין כאן את הדף הזה. אני מניח שאם העברת לבקשת ערך, כנראה הערך ההוא נמחק מויקיפדיה. בברכה והערכה, הגדה של פסח (שיחה) 00:39, 30 בינואר 2024 (IST)
- תודה על הערכה, אכן נראה לי שנמחק בויקי. (אגב, אני העברתי לבקשת ייבוא, ולא להיפך) איך • שיחה ~ מייל • כ' בשבט ה'תשפ"ד. 00:57, 30 בינואר 2024 (IST)
- אכן, טעות שלי
, אבל איך ידעת שהיה כזה ערך בויקי ? הגדה של פסח (שיחה) 01:01, 30 בינואר 2024 (IST)
- אכן, טעות שלי
- תודה על הערכה, אכן נראה לי שנמחק בויקי. (אגב, אני העברתי לבקשת ייבוא, ולא להיפך) איך • שיחה ~ מייל • כ' בשבט ה'תשפ"ד. 00:57, 30 בינואר 2024 (IST)
קובץ:מאיר פרוש במסיבת עיתונאים לחשיפת מתווה מירון ה'תשפ"ג.jpeg
מחקתי. לא רואה סיבה שזה יוגדר כשימוש הוגן, זה לא משהו קריטי לאף אחד מערכי המכלול. מוטי ~ שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד • 09:41, 19 בפברואר 2024 (IST)
- תמונה מאתר ממשלתי היא תחת זכויות יוצרים? הגדה של פסח (שיחה) 13:17, 19 בפברואר 2024 (IST)
- אני חושב שכן אבל לא בדקתי. בכל מקרה שימוש הוגן אינה הגדרה נכונה. מוטי ~ שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד • 13:21, 19 בפברואר 2024 (IST)
- עוד משהו, אצל מאיר פרוש החלפתי בתמונה שהייתה חסומה בנטפרי (כנראה בגלל ברלנד). הגדה של פסח (שיחה) 13:21, 19 בפברואר 2024 (IST)
- אתה מציין עובדה/שואל שאלה? מוטי ~ שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד • 13:22, 19 בפברואר 2024 (IST)
- החזרתי למצב הקודם. הגדה של פסח (שיחה) 13:30, 19 בפברואר 2024 (IST)
- אתה מציין עובדה/שואל שאלה? מוטי ~ שיחה • י' באדר א' ה'תשפ"ד • 13:22, 19 בפברואר 2024 (IST)
צורת ויכוח
| כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת. חזרה על עריכות שבוטלו, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת במכלול. |
- אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך. ניתן גם להפנות לדיון מלוח המודעות, לקבלת חוות דעת נוספת.
- אם לא ניתן להגיע להסכמה באמצעות דיון, ניתן להפעיל את ההליכים המקובלים לפתרון מלחמת עריכה.
- אם ערך שכתבת נמחק ולדעתך יש לו מקום במכלול, ניתן לברר זאת עם מפעיל המערכת שמחק אותו. אם הבירור לא מיישב את המחלוקת ביניכם, ניתן לערער על המחיקה בהמכלול:בירורים.
לתשומת ליבך: חזרות חוזרות ונשנות על עריכות שבוטלו, ללא דיון, יובילו לחסימתך.
תודה, • מטעמים (שיחה) 13:09, 26 בפברואר 2024 (IST)
- מטעמים אי אפשר שכל דבר שלא מוצא חן בעיני אי-מי יימחק. הגדה של פסח (שיחה) 13:16, 26 בפברואר 2024 (IST)
- אתה צודק שיותר ראוי לנמק בתקציר. בכל מקרה זה לא מתיר לך לעבור על הכללים. • מטעמים (שיחה) 13:28, 26 בפברואר 2024 (IST)
- מטעמים, שים לב, אין כאן כלל חוסר פירוט בתקציר, המוחק כתב שהסיבה למחיקה היא מספיק כבר. אני חושב שלא ניתן למחוק דברים על בסיס אי נוחות וכדו'. אודה לך אם תגיב. הגדה של פסח (שיחה) 13:32, 26 בפברואר 2024 (IST)
- כל משתמש יכול לערוך כל גירסה לפי הפרשנות של ראות עיניו. כנראה הוא חושב שהתוכן לא מתאים למכלול וכדומה. אין זה מתפקידי להכנס לנימוקיו. מלחמת עריכה אינה מקובלת קרא את הכללים. כתיבת תקציר היא דבר יעיל וראוי ונצרך מאוד. וכדאי להשתמש בה. לא קשור לדיון כאן. • מטעמים (שיחה) 13:46, 26 בפברואר 2024 (IST)
- (נמחק) הגדה של פסח (שיחה) 14:53, 26 בפברואר 2024 (IST)
- ערכתי את תגובתך. הפעם אבליג, בפעם הבאה שתחזור על ההתנהלות הזו אבקש את חסימתך. שוחר צדק (שיחה) 15:04, 26 בפברואר 2024 (IST)
- מטעמים, שים לב, אין כאן כלל חוסר פירוט בתקציר, המוחק כתב שהסיבה למחיקה היא מספיק כבר. אני חושב שלא ניתן למחוק דברים על בסיס אי נוחות וכדו'. אודה לך אם תגיב. הגדה של פסח (שיחה) 13:32, 26 בפברואר 2024 (IST)
- אתה צודק שיותר ראוי לנמק בתקציר. בכל מקרה זה לא מתיר לך לעבור על הכללים. • מטעמים (שיחה) 13:28, 26 בפברואר 2024 (IST)
@
רציתי לשלוח לך דוא"ל, אבל אני רואה שלא הגדרת. בכל אופן, רציתי להפנות אותך להקדמה לספר לקו"א תניא בהוצאת פאר מקדושים, כמדומני שיש שם הרבה חומר על החרם והמסתעף. למאי נ"מ • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד (IDT) 21:42, 7 במרץ 2024 (IST)
- @למאי נ"מ, הייתי מגדיר מייל מזמן, אבל לא מצאתי מי שיענה לי האם זה חושף את שמי או את כתובת המייל שלי (שמורכבת משמי). הגדה של פסח (שיחה) 21:44, 7 במרץ 2024 (IST)
- מי ששולח לא נחשף לשמך, אלא אם כן אתה עונה לו. (אם אתה רוצה לענות ולא לחשוף את שמך, אתה יכול לשלוח לו מייל דרך האתר, אבל זה נראה לי די מסורבל. הייתי ממליץ לך לפתוח מייל מיוחד בשביל המכלול, כמו רבים כאן) למאי נ"מ • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד (IDT) 21:50, 7 במרץ 2024 (IST)
- הכי מומלץ זה לפתוח מייל מכלולאי, כי גם אם תשיב דרך המכלול אפשר לראות את הכתובת שלך. איך • שיחה ~ מייל • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד. 21:56, 7 במרץ 2024 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – @איך, למה אתה אומר? אתה בטוח שרואים? למאי נ"מ • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד (IDT) 21:58, 7 במרץ 2024 (IST)
- @כן. (מוטי הראה לי אז זה פעם
) איך • שיחה ~ מייל • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד. 21:59, 7 במרץ 2024 (IST)
- @כן. (מוטי הראה לי אז זה פעם
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – @איך, למה אתה אומר? אתה בטוח שרואים? למאי נ"מ • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד (IDT) 21:58, 7 במרץ 2024 (IST)
- לא מדויק, בשליחת מייל דרך האתר כתובת המייל של השולה נחשפת אם כי לא בגלוי. מוטי ~ שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד • 21:57, 7 במרץ 2024 (IST)
- > כתובת המייל של השולח נחשפת אם כי לא בגלוי. כלומר? למאי נ"מ • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד (IDT) 22:01, 7 במרץ 2024 (IST)
- @למאי נ"מ שלח לי מייל דרך האתר, ואשלח לך צ"מ. איך • שיחה ~ מייל • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד. 22:02, 7 במרץ 2024 (IST)
- @למאי נ"מ, הגדרתי, אבל אין דרך לשלוח אילך דרך האתר, תשלח אלי הודעה. תודה, הגדה של פסח (שיחה) 23:29, 7 במרץ 2024 (IST)
- אין לי מה לשלוח, כבר אמרתי מה שרציתי. (אם אתה רוצה לשלוח לי מייל דרך האתר לחץ כאן) למאי נ"מ • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד (IDT) 23:31, 7 במרץ 2024 (IST)
- > כתובת המייל של השולח נחשפת אם כי לא בגלוי. כלומר? למאי נ"מ • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד (IDT) 22:01, 7 במרץ 2024 (IST)
- הכי מומלץ זה לפתוח מייל מכלולאי, כי גם אם תשיב דרך המכלול אפשר לראות את הכתובת שלך. איך • שיחה ~ מייל • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד. 21:56, 7 במרץ 2024 (IST)
- מי ששולח לא נחשף לשמך, אלא אם כן אתה עונה לו. (אם אתה רוצה לענות ולא לחשוף את שמך, אתה יכול לשלוח לו מייל דרך האתר, אבל זה נראה לי די מסורבל. הייתי ממליץ לך לפתוח מייל מיוחד בשביל המכלול, כמו רבים כאן) למאי נ"מ • שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד (IDT) 21:50, 7 במרץ 2024 (IST)
עיצוב הודעות
הדגשה מעבר לרמת הדגשה אחת ושאר סוגי עיצוב לא מקובלים ומאד מכבידים בדפי השיחה. מוטי ~ שיחה • כ"ח באדר א' ה'תשפ"ד • 21:52, 7 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי, ok, הגדה של פסח (שיחה) 23:27, 7 במרץ 2024 (IST)
במסורת גור
בדרך אגב בקשר לערך זה, לגבי דברי המגיד: "בגלל החרם הפסדתם את ראשכם", זכור לי וכמדומני שאחד מאדמורי גור (או פולין) אף פירש כוונת המגיד "שהפסידו הראש", הכוונה שלולא החרם שהם עשו לא היתה החסידות מתפצלת לאחר פטירת המגיד לאדמורים שונים, אלא כל החסידים היו מאוחדים תחת רבי אחד עד ביאת המשיח או לכל הפחות באותו דור. (איני זוכר היכן קראתי את זה, רק הארתי לך לגבי פרט זה). תהלים (שיחה) 23:03, 7 במרץ 2024 (IST)
- @תהלים, תודה, אשמח אם תצליח למצוא מקור להנ"ל. אגב, מכיוון שהינך בעל זכות הצבעה כדאי שתבהיר גם אתה בדף שיחת הערך את החשיבות (כמובן, עם נימוק). הגדה של פסח (שיחה) 23:16, 7 במרץ 2024 (IST)
- הגדה של פסח הנה לא עבר כמה שעות מבקשתך למצוא מקור על הנ"ל, וזה נמצא ונוסף בערך, (לדעתי יש מקום אולי להכניס את דברי הפני מנחם בגוף הערך ולא בהערה, אך אם ספרא הכניס בהערה סומך עליו שכך עדיף). תהלים (שיחה) 09:28, 8 במרץ 2024 (IST)
כוכב לפילוסוף!
| כוכב פילוסופי | |
| בא לי לתת לך, יצא לי זה... ~ תכליתי • שיחה • י"ב באדר ב' ה'תשפ"ד 00:58 (IDT) 00:58, 22 במרץ 2024 (IST) |
- @תכליתי, תודה! הגדה של פסח (שיחה) 01:01, 22 במרץ 2024 (IST)
תמונות
כמו כל התוכן באנצי' אין סיבה להעדיף דווקא את המוכר, במיוחד כשיש ממנו כבר בערך. מוטי ~ שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 16:53, 27 במרץ 2024 (IST)
- ok, אשנה. הגדה של פסח (שיחה) 16:55, 27 במרץ 2024 (IST)
- לא דחוף, זה היה יותר לידע כללי. מוטי ~ שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ד • 16:56, 27 במרץ 2024 (IST)
כוכב איכותי!
| כוכב איכותי | |
| על עבודתך האיכותית בשיפור הערכים ל"ג בעומר והילולת הרשב"י יואל נאמן • שיחה • כ"ו באדר ב' ה'תשפ"ד 09:30 (IDT) 09:30, 5 באפריל 2024 (IDT) |
- @יואל נאמן, תודה! הגדה של פסח (שיחה) 11:49, 5 באפריל 2024 (IDT)
- גא"מ!! ~ תכליתי • שיחה • כ"ו באדר ב' ה'תשפ"ד 12:05 (IDT) 12:05, 5 באפריל 2024 (IDT)
כוכב בשבילך!
| הכוכב המקורי | |
| ו |
- @תכליתי, @תפארת אבות, תודה על הפרגונים, מחמם את הלב! הגדה של פסח (שיחה) 16:01, 10 באפריל 2024 (IDT)
| כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת. חזרה על עריכות שבוטלו, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת במכלול. |
- אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך. ניתן גם להפנות לדיון מלוח המודעות, לקבלת חוות דעת נוספת.
- אם לא ניתן להגיע להסכמה באמצעות דיון, ניתן להפעיל את ההליכים המקובלים לפתרון מלחמת עריכה.
- אם ערך שכתבת נמחק ולדעתך יש לו מקום במכלול, ניתן לברר זאת עם מפעיל המערכת שמחק אותו. אם הבירור לא מיישב את המחלוקת ביניכם, ניתן לערער על המחיקה בהמכלול:בירורים.
לתשומת ליבך: חזרות חוזרות ונשנות על עריכות שבוטלו, ללא דיון, יובילו לחסימתך.
תודה, אם אתה חושב שהצדק לצידך נא לפנות למפעילים לבירור המחלוקת. אפרון (שיחה) 11:56, 14 באפריל 2024 (IDT)
- @אפרון, חבל, מדובר בעריכה נגד כללים מפורשים. הגדה של פסח (שיחה) 11:42, 15 באפריל 2024 (IDT)
- בלי קשר למלחמת עריכה, הגש"פ צודק שזה קטלוג כפול. ~ תכליתי • שיחה • ו' בניסן ה'תשפ"ד 13:11 (IDT) 13:11, 14 באפריל 2024 (IDT)
- אבל הגש"פ לא הבנתי מה קורה כאן? רק כעת קטלגתי את קטגוריית אדמו"רי רחמיסטריבקה לקטגוריית משפחת טברסקי. הייתי בטוח שזה כבר היה מקוטלג ועפי"ז טענתי שזה קטלוג כפול. למה אתה טענת שזה קטלוג כפול בעוד שזה עדיין לא היה כך? ~ תכליתי • שיחה • ו' בניסן ה'תשפ"ד 13:22 (IDT) 13:22, 14 באפריל 2024 (IDT)
- @תכליתי, היא בתוך אדמו"רי צ'רנוביל שבתוך משפחת טברסקי... הגדה של פסח (שיחה) 11:14, 15 באפריל 2024 (IDT)
- @הגדה של פסח, צודק. טעות שלי. ~ תכליתי • שיחה • ז' בניסן ה'תשפ"ד 17:23 (IDT) 17:23, 15 באפריל 2024 (IDT)
- @תכליתי, היא בתוך אדמו"רי צ'רנוביל שבתוך משפחת טברסקי... הגדה של פסח (שיחה) 11:14, 15 באפריל 2024 (IDT)
- אבל הגש"פ לא הבנתי מה קורה כאן? רק כעת קטלגתי את קטגוריית אדמו"רי רחמיסטריבקה לקטגוריית משפחת טברסקי. הייתי בטוח שזה כבר היה מקוטלג ועפי"ז טענתי שזה קטלוג כפול. למה אתה טענת שזה קטלוג כפול בעוד שזה עדיין לא היה כך? ~ תכליתי • שיחה • ו' בניסן ה'תשפ"ד 13:22 (IDT) 13:22, 14 באפריל 2024 (IDT)
- בלי קשר למלחמת עריכה, הגש"פ צודק שזה קטלוג כפול. ~ תכליתי • שיחה • ו' בניסן ה'תשפ"ד 13:11 (IDT) 13:11, 14 באפריל 2024 (IDT)
השחתה
בקשר לעריכה זו, עפ"י הכללים מדובר בהשחתה גמורה, על כל המשתמע. אני רוצה לשער שהדבר נעשה בשגגה ובטעות, ואקווה שכך אכן היה. מחשבה ומוסר (שיחה) 13:46, 15 באפריל 2024 (IDT)
| כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת. חזרה על עריכות שבוטלו, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת במכלול. |
- אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך. ניתן גם להפנות לדיון מלוח המודעות, לקבלת חוות דעת נוספת.
- אם לא ניתן להגיע להסכמה באמצעות דיון, ניתן להפעיל את ההליכים המקובלים לפתרון מלחמת עריכה.
- אם ערך שכתבת נמחק ולדעתך יש לו מקום במכלול, ניתן לברר זאת עם מפעיל המערכת שמחק אותו. אם הבירור לא מיישב את המחלוקת ביניכם, ניתן לערער על המחיקה בהמכלול:בירורים.
לתשומת ליבך: חזרות חוזרות ונשנות על עריכות שבוטלו, ללא דיון, יובילו לחסימתך.
תודה, . אפרון (שיחה) 15:37, 15 באפריל 2024 (IDT)
- הועבר מהדף שיחת משתמש:מקוה
בקשר לעריכה זו, אין שום צורך לשלש "ירושלים", ובוודאי שאין צורך להעיר שירושלים נמצת בישראל, ובוודאי ובוודאי אין צורך לדחוף גם דגל. תודה. שמש מרפא (שיחה) 02:49, 15 באפריל 2024 (IDT)
- סוף העברה
בקשר לעריכה זו, למה הסרת את דרישת המקור? (שבירת הקישור רק מחזקת את הצורך במקור תקין). אפרון (שיחה) 01:12, 25 באפריל 2024 (IDT)
- @אפרון, נהגתי כך משום שבכלל מאתיים מנה, אבל אתה צודק. הגדה של פסח (שיחה) 01:41, 25 באפריל 2024 (IDT)
מייל
קרה משהו למייל שלך? למאי נ"מ • שיחה • כ' בניסן ה'תשפ"ד (IDT) 13:58, 28 באפריל 2024 (IDT)
- @למאי נ"מ, אני בכיוון של פרישה וכבר הספקתי למחוק את המייל, פתחתי (מיוחד בשבילך... 😉) מייל זמני. תשלח לי דרך האתר. א גוט מועד, הגדה של פסח (שיחה) 14:23, 28 באפריל 2024 (IDT)
בקשר לעריכה זו, נא להקפיד על הוספת מקורות, תודה. (יש ספר על הקהילות היהודיות בפרעות פטליורה, זמין להורדה וכמדומני שתוכל למצוא קישור בערך העוסק בפרעות, שים לב שהספר קשה לקריאה) אפרון (שיחה) 13:56, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @אפרון, האם זה דחוף? פשוט אין לי כ"כ פניות כרגע. תודה, הגדה של פסח (שיחה) 13:59, 30 באפריל 2024 (IDT)
- המידע במכלול חייב להיות מגובה במקורות, זה א-ב של אנציקלופדיה, אתה יכול לעשות את ה=זה בהמשך אבל זה חייב להיות חלק מההוספות. אפרון (שיחה) 14:02, 30 באפריל 2024 (IDT)
- ואם כבר, אז 2 הערות קטנות: זה לא היה ממש במהלך מלחמת האזרחים ברוסיה אלא בענף יחודי שלה שנקרא פרעות פטליורה, וזה כנראה לא היה קשור למיקומה של העיירה: כמעט לא הייתה עיירה בכל פלך קייב שלא עברה פוגרום קשה, לפעמים כמה פעמים, ודוקא רחמסטריווקא לא הייתה מהמקרים הקשים. כך לדוגמה סקווירא שבה אף נהרגו 2 מהאדמו"רים, או פוהרבישצ'ה שבה נהרגו כמדומני 1000 יהודים. קהת (שיחה) 14:56, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @קהת, קודם כל תודה, ולעצם העניין:
- האמור בערך מתייחס למלחמה, ולכן לא קושר לפרעות (אולי בהמשך ארחיב ואשנה).
- היא עברה (חילופי שליטה רבים ו-) פוגרומים מספר פעמים וזה כבר קשור למיקום.
- יש עוד מקומות בהם קברו אנשים בחיים (ונשרפה רוב העיירה)? הגדה של פסח (שיחה) 15:05, 30 באפריל 2024 (IDT)
- על ראשון ראשון.
- כוונתי היא שבמונח מלחמת האזרחים ברוסיה נהוג בדרך כלל להשתמש למלחמה בין הלבנים לאדומים על השליטה ברוסיה, שהתנהלה בעיקר בשטחי רוסיה דהיום ובמזרח אוקראינה. באזורים אלו כמעט ולא היו פרעות ביהודים באוקראינה [בעיקר במערב] התנהלה מלחמה חצי נפרדת בה נלחמו הלאומנים האוקראינים - הפטליורים - גם באדומים וגם בלבנים, ובה אירעו רוב מעשי הטבח, בעיקר בידי הפטליורים. בהיסטוריוגרפיה המקובלת נקראים אירועים אלו בדרך כלל פרעות פטליורה.
- שוב, אני לא בטוח שזה קשור למיקום. חילופי שליטה רבים אירעו בכל עיר ועיירה כמעט באוקראינה, מכיוון שכל הצדדים היו יחסית פרימיטיביים ולא יכלו לשמור על שלטונם מול כוחות יותר גדולים. איני חושב שלעיירה הקטנה הזו היה איזה ערך אסטרטגי מיוחד.
- דברים גרועים הרבה יותר...בעשרות או מאות מקומות. הפוגרומים האלו קצת נשכחו מזכרונינו בגלל השואה, אבל ההערכה היא שנהרגו בהם כ-150.000 יהודים, רבים מהם במיתות משונות ואכזריות, ראה לדוגמה בספר מגילת הטבח בהיברובוקס. קהת (שיחה) 15:18, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @קהת,
טופל (גם ברבי אברהם דב טברסקי), תודה. בנוגע להערה השלישית: ציטוט מתוך המקור: ביום ראשון ל"ג בעומר כבשו הבולשביקים את העיירה מידי הכנופיות הרצחניות. חיילי הצבא האדום הכובשים הפליאו בהשתאות שהגם שראו כבר עיירות רבות לאחר פוגרומים אבל חורבן כזה עוד לא ראו
, ע"כ. כמובן שלא מדובר בתורה מסיני, מה דעתך? הגדה של פסח (שיחה) 16:28, 30 באפריל 2024 (IDT)- לא חושב שיש כאן איזו עדות דרמטית. ציטוט לא מוסמך מספר שבמהותו לא בא לכתוב היסטוריה אינו בעל אמינות גבוהה, ומלבד זאת יתכן שהיחידה הספציפית שכשה את רחמסטריווקה באמת לא ראתה כאלה דברים, אבל יחידות אחרות כן ראו. יכול להיות גם שזה מתייחס לנזק החומרי הכבד, שהוא כמובן משני לחלוטין ביחס לאבדות בנפש, שברחמסטריווקא לא היו גבוהות במיוחד [עיירות שנשרפו היו מעשים שבכל יום באירופה באותה תקופה]. קהת (שיחה) 18:17, 30 באפריל 2024 (IDT)
- @קהת,
- @קהת, קודם כל תודה, ולעצם העניין:
- ואם כבר, אז 2 הערות קטנות: זה לא היה ממש במהלך מלחמת האזרחים ברוסיה אלא בענף יחודי שלה שנקרא פרעות פטליורה, וזה כנראה לא היה קשור למיקומה של העיירה: כמעט לא הייתה עיירה בכל פלך קייב שלא עברה פוגרום קשה, לפעמים כמה פעמים, ודוקא רחמסטריווקא לא הייתה מהמקרים הקשים. כך לדוגמה סקווירא שבה אף נהרגו 2 מהאדמו"רים, או פוהרבישצ'ה שבה נהרגו כמדומני 1000 יהודים. קהת (שיחה) 14:56, 30 באפריל 2024 (IDT)
- המידע במכלול חייב להיות מגובה במקורות, זה א-ב של אנציקלופדיה, אתה יכול לעשות את ה=זה בהמשך אבל זה חייב להיות חלק מההוספות. אפרון (שיחה) 14:02, 30 באפריל 2024 (IDT)
בקשר לעריכה זו, אשמח אם תוכל להסביר את תקציר העריכה. אפרון (שיחה) 00:24, 2 במאי 2024 (IDT)
- @אפרון, על אף שבציבור המנהג מוכר מטעמי המנהגים, הוא כבר מוזכר הרבה לפניו כפי שכתבתי בערך. ולא מצאתי עדיין (וכנראה לא אמצא) מי שיכתוב את זה.
על ניטור ללא התעייפות! הגדה של פסח (שיחה) 00:29, 2 במאי 2024 (IDT)
למה אתה לא מוסיף אותו לקטגוריות של טיוטות ערכים שנוצרו במכלול? אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו 19:17, 2 במאי 2024 (IDT)
- @אלינדב, הוספתי. אבל מה המטרה של הקטגוריה הזאת? הגדה של פסח (שיחה) 19:34, 2 במאי 2024 (IDT)
- כמו כל קטגוריה כשאנשים מחפשים משהו לפי נושא אני יתן לך דוגמא שפחות רלוונטית לערך הזה ספציפית אבל אני לפעמים עובר על טיוטות שנוצרו במכלול ובודק האם יש לי מה לעזור כדי לקדמו למרחב הערכים--אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תפחדו 19:37, 2 במאי 2024 (IDT)
קטלוג כפול
ברוב המקרים יש באמת להסיר קטלוג כפול, אבל בערכים ראשיים, כמו מנחם פרוש בקטגוריית "שלומי אמונים" יש להשאיר את הקטלוג הכפול. תודה. ספרא - שיחה 02:23, 3 במאי 2024 (IDT)
- @ספרא, אין בעיה, אבל מה ההבדל אם בקטגוריה יוצג הערך או תת הקטגוריה? אגב,
על ההסתערות שלך בשעה האחרונה! הגדה של פסח (שיחה) 02:27, 3 במאי 2024 (IDT)
- אני חושב שההיגיון העומד מאחורי החרגת הערכים הראשיים, הוא שהקטגוריה הראשית אמורה להופיע בערך (שכן זה שהערך מקוטלג בתת הקטגוריה לא יגרום לקטגוריה הראשית להופיע בערך). ספרא - שיחה 02:36, 3 במאי 2024 (IDT)
- @ספרא, אולי אני מטריד, אבל זה לא תואם את הנכתב בהמכלול:קטגוריה:
חשוב לצרף כל ערך לקטגוריות ישימות - זוהי הדרך הטובה ביותר להבטיח שהערך לא "ילך לאיבוד" ברחבי המכלול
, כלומר המטרה בקטגוריות היא לא בשביל קוראי הערכים אלא בשביל המחפשים בקטגוריות. הגדה של פסח (שיחה) 02:40, 3 במאי 2024 (IDT)- ראה את הפתיח שם אפרון (שיחה) 02:42, 3 במאי 2024 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – אכן זו המטרה הראשית, כמובן יש מטרות משניות. הכלל שבערכים ראשיים יש להשאיר את הקטלוג הכפול - מופיע בדף שציינת. רק כתבתי את ההיגיון העומד מאחורי הכלל הזה, לדעתי. ספרא - שיחה 02:43, 3 במאי 2024 (IDT)
- @ספרא, אולי אני מטריד, אבל זה לא תואם את הנכתב בהמכלול:קטגוריה:
- אני חושב שההיגיון העומד מאחורי החרגת הערכים הראשיים, הוא שהקטגוריה הראשית אמורה להופיע בערך (שכן זה שהערך מקוטלג בתת הקטגוריה לא יגרום לקטגוריה הראשית להופיע בערך). ספרא - שיחה 02:36, 3 במאי 2024 (IDT)
כוכב לפרוייקטור!
| כוכב הפרוייקטור | |
| הפרויעקטאר של השנה!! ברכות ואיחולים לאיש מירון היקר על פעולתו הברוכה לכל קדשי בית מירון (מושב)|מירון ועניני ההילולא קדישא של הרשב"י כאן בהמכלול. ובפרט |
- @תכליתי, תודה! ויהי רצון מלפני אבינו שבשמיים שגם השנה נזכה כולנו להיות במירון בשמחה וביישוב הדעת. הגדה של פסח (שיחה) 01:10, 9 במאי 2024 (IDT)
- @הגדה של פסח הלוואי... ואמן! ~ תכליתי • שיחה • א' באייר ה'תשפ"ד 01:10 (IDT) 01:10, 9 במאי 2024 (IDT)
- אכן, תודה על הידע שהבאת למכלול! איך • שיחה ~ מייל • א' באייר ה'תשפ"ד. 01:12, 9 במאי 2024 (IDT)
מייל
אם לא אכפת לך לבדוק תהלים (שיחה) 23:25, 9 במאי 2024 (IDT)
- מה קרה אכן עם המייל? ~ תכליתי • שיחה • ב' באייר ה'תשפ"ד 23:27 (IDT) 23:27, 9 במאי 2024 (IDT)
- @תהלים, @תכליתי, אני כנראה לא כ"כ אהיה פעיל בתקופה הקרובה והמייל המכלולאי שלי יהיה סגור, ולכן הגדרתי הודעה אוטומטית (היא נשלחת פעם אחת, במקרה וחולפים 4 ימים ללא שליחת מייל נוסף, תחזור שוב ההודעה האוטומטית). הגדה של פסח (שיחה) 23:42, 9 במאי 2024 (IDT)
- הגדה של פסח אתה יכול לבדוק? תודה תהלים (שיחה) 20:00, 15 במאי 2024 (IDT)
- @תהלים, @תכליתי, אני כנראה לא כ"כ אהיה פעיל בתקופה הקרובה והמייל המכלולאי שלי יהיה סגור, ולכן הגדרתי הודעה אוטומטית (היא נשלחת פעם אחת, במקרה וחולפים 4 ימים ללא שליחת מייל נוסף, תחזור שוב ההודעה האוטומטית). הגדה של פסח (שיחה) 23:42, 9 במאי 2024 (IDT)
בהוראתו הפסיקה הישיבה לקחת תקציבים
אין לי שום בעי' שתמצא מקור לכך, אך למיטב ידיעתי זה נעשה לבקשת התורמים וכמובן שהוא נתן את הסכמתו לכך, אך לא בגלל אידיאולוגיה, אלא משיקולים תקציביים, אם תמצא מקור הפוך אז לבריאות שלום איל (שיחה) 23:26, 9 במאי 2024 (IDT)
- @שלום איל, התייחסותי הייתה לדבריך בתקציר העריכה. אמנם לפי הדו"ח התרומות מחו"ל עלו בכמאה שלושים אלף והתקציבים הממשלתיים ירדו בלמעלה משני מליון, בשיקולים של רווח מול הפסד זה נראה מוזר. הגדה של פסח (שיחה) 23:58, 9 במאי 2024 (IDT)
- כעת אני רואה שהתרומות מהארץ עלו בלי פרופורציה. צריך לבדוק את זה. אך לעצם העניין, אם איני טועה ת"ת שלהם אינם תחת השם ראחמיסטריווקא וזאת בגלל תקצובם. הגדה של פסח (שיחה) 00:22, 10 במאי 2024 (IDT)
מדליית זהב עבורך!
| דבר בעתו מה טוב! על הערך ח"י רוטל. איזה ערך יפה! תודה! לעבעדיג (שיחה) 21:59, 11 במאי 2024 (IDT) |
- @לעבעדיג, תודה! החריצות שלך מהווה השראה לכולנו! הגדה של פסח (שיחה) 22:05, 11 במאי 2024 (IDT)
כוכב בשבילך!
| הכוכב המקורי | |
| תודה רבה שסבבת את התמונה,
עשית לי את העבודה שמעון הגלילי (שיחה) 15:34, 12 במאי 2024 (IDT) |
- @שמעון הגלילי, בשמחה, תודה! הגדה של פסח (שיחה) 15:46, 12 במאי 2024 (IDT)
| כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בדף הרב דוד טברסקי (ירושלים) בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת. חזרה על עריכות שבוטלו, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת במכלול. |
- אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך. ניתן גם להפנות לדיון מלוח המודעות, לקבלת חוות דעת נוספת.
- אם לא ניתן להגיע להסכמה באמצעות דיון, ניתן להפעיל את ההליכים המקובלים לפתרון מלחמת עריכה.
- אם ערך שכתבת נמחק ולדעתך יש לו מקום במכלול, ניתן לברר זאת עם מפעיל המערכת שמחק אותו. אם הבירור לא מיישב את המחלוקת ביניכם, ניתן לערער על המחיקה בהמכלול:בירורים.
לתשומת ליבך: חזרות חוזרות ונשנות על עריכות שבוטלו, ללא דיון, יובילו לחסימתך.
תודה, --שלום איל (שיחה) 20:17, 13 במאי 2024 (IDT)
| כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות במכלול ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת בדף "הרב דוד טברסקי (ירושלים)". הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך. |
- אם ברצונך לבצע ניסויי עריכה, ניתן לעשותם בארגז החול של המכלול.
- אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף שיחה:הרב דוד טברסקי (ירושלים).
מחשבה ומוסר (שיחה) 03:57, 14 במאי 2024 (IDT)
| כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות במכלול ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת בדף "שיחת משתמש:מחשבה ומוסר". הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך. |
- אם ברצונך לבצע ניסויי עריכה, ניתן לעשותם בארגז החול של המכלול.
- אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף שיחת משתמש:מחשבה ומוסר.
מחשבה ומוסר (שיחת משתמש:מחשבה ומוסר) 03:58, 14 במאי 2024 (IDT)
נתגעגע!
המכלול זכה לעורך מקצועי ותועלתי ואנחנו זכינו לחבר טוב ונעים.
מחכים לשובך! ~ תכליתי • שיחה • ז' באייר ה'תשפ"ד 01:37 (IDT) 01:37, 15 במאי 2024 (IDT)
- גא"מ. תרומותיך הוסיפו הרבה. יואל נאמן • שיחה • ז' באייר ה'תשפ"ד 11:27 (IDT) 11:27, 15 במאי 2024 (IDT)
- @תכליתי, @יואל נאמן, תודה!! הגדה של פסח (שיחה) 14:47, 15 במאי 2024 (IDT)
- ואני מקווה שהרצון לא יתממש, ולא נצטרך להתגעגע. איך • שיחה ~ מייל • ז' באייר ה'תשפ"ד. 19:07, 15 במאי 2024 (IDT)
- מצטרף. הדלת תמיד תהא פתוחה לשובך. למאי נ"מ • שיחה • ח' באייר ה'תשפ"ד (IDT) 15:22, 16 במאי 2024 (IDT)
- ואני מקווה שהרצון לא יתממש, ולא נצטרך להתגעגע. איך • שיחה ~ מייל • ז' באייר ה'תשפ"ד. 19:07, 15 במאי 2024 (IDT)
@
תגיב. תכליתי (שיחה) 14:16, 24 במאי 2024 (IDT)
שלום!
כעורך עיקרי לדפי רשב"י, אתה יכול לבדוק אם הקטע הזה לא כפול (או אפילו סותר קצת) את החלק השני של הקטע הזה? איך • שיחה ~ מייל • י"ח באייר ה'תשפ"ד. 13:17, 26 במאי 2024 (IDT)
- @איך, לא, זה על הפטירה וזה על ההילולא. הגדה של פסח (שיחה) 13:51, 26 במאי 2024 (IDT)


