תמונת היום הוא פרויקט להצגת קטעי מידע ועובדות מעניינות בעמוד הראשי של המכלול. קטעי "תמונת היום" הם קוריוזים המתחברים לערכי המכלול. לעיתים הקטעים משובצים בתאריך מסוים בשנה, גם במקרה כזה הקוריוז אינו קשור בהכרח לתאריך שבו אירע, אלא לתאריך שבו הוא מוצג בעמוד הראשי של המכלול. לדיונים אודות החלפת הידיעות והצעות לידיעות חדשות, גשו לדף השיחה המתאים.
שימו לב:עורכים חדשים מתבקשים שלא לערוך את פסקאות "תמונת היום". פסקאות אלו מופיעות, בסופו של דבר, בעמוד הראשי, ועל כן רצוי להשאירן למשתמשים הוותיקים המכירים מקרוב את נוהלי העבודה.
רחבת הכותל המערבי בשנת ה'תר"ף. האזכור הראשון של תפילה לצד הכותל המערבי מופיעה בכתביו של רבי בנימין מטודלה, שביקר בירושלים בשנת ד'תתק"ל בערך. התפילה במקום התקבעה במסורת היהודית במשך האלף השישי (עד אז התפללו ליד כתלים אחרים של הר הבית). לאחר בניית שכונת המוגרבים אזור התפילה בו התיר הסולטאןסולימאן הראשון ליהודים להתפלל, הייתה סמטה צרה שאורכה כעשרים מטרים.
מלאכת צד היא צידת בעל חיים שרגילים לצוד אותם לצורך בשרם או עורם או הנאה אחרת. פעולה זו נעשית על ידי הכנסת בעל החיים לשטח קטן שבו אין לו אפשרות להמלט, ושניתן לתופסו משם ללא כל מאמץ.
מלאכת זורה היא זריית דבר לרוח, ומהותה שנויה במחלוקת, לפי התלמוד ירושלמי - פעולה הנעשית על ידי פיזור גוף אחד לחתיכות קטנות ברוח (למשל רקיקה), ולפי התלמוד בבלי זו היא אחת מהאופנים הנוספים של מלאכת בורר, ונמנית בנפרד מסיבות צדדיות (כי במשכן הייתה פעולה זו בנפרד מפעולת ה"בורר" ולכן נמנית בנפרד).
מלאכת מעבד היא ביצוע הפעולות הראשוניות (עד לשלב הממחק) הקשורות בעור המופשט לשם הכשרתו לשימוש האדם, כגון מליחת העור, דריסת העור ברגלים עד שיתקשה, או ריכוך העור ביד ומשיכתו ויישורו כדרך הרצענים.
יד אבשלום - מבנה הקבורה הגדול והמפואר ביותר ששרד מירושלים בתקופת בית שני. המבנה, המשלב בבניינו סגנונות מצריים ויוונים-רומיים והחצוב ברובו בתוך הסלע, משך את עיניהם של העוברים ושבים, ומתואר על ידי כמעט כל הנוסעים שפקדו את ירושלים, למן המוקדם שבהם.
טיש (יידיש: שולחן) הוא אירוע הנערך בחצרות האדמו"רים החסידיים, ומשמעותו היא עריכת השולחן של האדמו"ר, אותו הוא עורך בפני קהל חסידיו. טקס הטיש נערך בעיקר בשבתות וחגים, אולם גם בנסיבות שונות, כגון: סעודת מלווה מלכה, וסעודות הילולה.
מלאכת הוצאה מרשות לרשות היא מלאכה הנעשית על ידי הוצאה אובייקט מרשות היחיד לרשות הרבים, ומדברי חכמים - גם הוצאה לכרמלית. על האובייקט להיות בשיעור חשוב לפי מינו כך שיהא ראוי לדבר כל שהוא. מלאכת הוצאה היא חריגה ונחשבת ל"מלאכה גרועה", מכיוון שלא מתחדשת מציאות חדשה על ידה, ואינה אלא הזזת אובייקט ממקום למקום.
משקה ניצוק מכלי אל כלי. ניצוק אינו חיבור לא לטומאה ולא לטהרה הוא כלל הלכתי לפיו חיבור בין נוזלים באמצעות יציקה אינו נחשב חיבור לעניין טומאת משקין, בהשקה ובהלכות מקוואות. כך לדוגמה, במידה והמים שבבקבוק שבתמונה טמאים, למרות שהם נוגעים במים שבכוס, הם לא הופכים אותם לטמאים, כי הם לא נחשבים כנוגעים בהם.