המכלול:מיזמים/תחרות הכתיבה/התחרות השלישית
תחרות הכתיבה "מכלול היצירה היהודית" של המכלול מתקיימת זו הפעם השלישית, בתקווה ליצירת ערכים מעולים רבים, בתחומים תורניים ויהודיים, במטרה ליצור ערכי איכות ברמה גבוהה ובעבודה שיתופית. |
תחרות "מכלול היצירה היהודית" היא תחרות כתיבת ערכים מצוינים בתחומים מוגדרים, שבסופה ייבחרו הערכים המנצחים ויוענקו פרסים מכובדים. התחרות נועדה לפתח את רוח היצירה האנציקלופדית במכלול, בהתמקדות על יצירה תורנית ויהודית. בכוחה של התחרות להעלות את רמת הכתיבה במכלול, להגביר את שיתוף הפעולה והגיבוש בקהילת הכותבים ולמשוך עורכים חדשים לכתיבה במכלול.
מטרת התחרות
תחרות "מכלול היצירה היהודית" היא תחרות כתיבת ערכים מצוינים בתחומים מוגדרים, שבסופה ייבחרו הערכים המנצחים ויוענקו פרסים מכובדים. התחרות נועדה לפתח את רוח היצירה האנציקלופדית במכלול, בהתמקדות על יצירה תורנית ויהודית. בכוחה של התחרות להעלות את רמת הכתיבה במכלול, להגביר את שיתוף הפעולה והגיבוש בקהילת הכותבים ולמשוך עורכים חדשים לכתיבה במכלול.
השתתפות בתחרות
לרישום והשתתפות בתחרות לחצו כאן.
ערכים המשתתפים בתחרות
- רשאים להשתתף ערכים חדשים, בנושאים תורניים, יהודיים והסטוריים.
- לחילופין ערכים בנושאים הנ"ל שכבר נמצאים במכלול, שמתקיים בהם אחד מהקריטריונים הבאים: 1. ערכים קצרים - פחות מ-7,000 בתים. 2. ערכים שנמצא עליהם תבנית "שכתוב" או "השלמה" (לעניין זה, התאריך הקובע יהיה תאריך פרסום התחרות). בשני המקרים על הערך המורחב/משוכתב/מושלם להיכתב במרחב טיוטה, ולקבל אישור ממזכירי התחרות להכליל את הערך בתחרות.
1. בפרק זמן שייקבע, יוגשו המועמדויות לתחרות. מועמדות היא תמיד של ערך, ובנוסף ישוקלל גם הניקוד הכולל של הכותב, כפי שיבואר להלן.
2. רשאים להשתתף בתחרות ערכים שלא היו קיימים לפני תחילת התחרות. יוצאים מן הכלל (כגון שהיו בני פחות מ-7K בתים של טקסט כתוב כולל קוד ויקי בתאריך פרסום התחרות או כגון שמוצבת בהם תבנית "שכתוב", "עריכה" או "השלמה") יוכלו להתקבל בידי המזכירים.
3. כל משתמש רשאי להציע עצמו כמשתתף בכתיבתם של מספר ערכים לבחירתו. את הערכים יש לסמן בתבנית {{מכלול היצירה היהודית}} ולהוסיף בטבלה של הנושא המתאים. ערכים שלא יסומנו בתבנית ו/או לא יוספו לטבלה של הנושא המתאים לא ישתתפו בתחרות.
4. כל משתתף בתחרות עליו להירשם בנוסף לדף התחרות בקישור זה
5. ניהול התחרות מופקד בידי חבר שופטים.
6. השופטים לא יוכלו להשתתף בתחרות כמועמדים. יש להימנע גם ממצבים של ניגוד אינטרסים ברור.
7. כל המשתתפים מבהירים בזאת מעצם השתתפותם שיקבלו ברוח טובה ובוגרת את חוות הדעת של השופטים.
8. השופטים יציעו עצמם לתפקיד. אם יעלה מספר המועמדים על מספר השופטים הדרוש, ייבחרו השופטים בהצבעה קצרה שלא יתאפשר בה דיון. כשירים להיבחר מכלולאים רשומים עם ותק של שלושה חודשים וחמש מאות עריכות.
10. כלל חברי הקהילה נקראים לתת בדפי השיחה של הערכים המתמודדים מה שיותר ביקורת בונה ועצות לכותבים בתחרות, במהלך התנהלותה. חברי צוות השיפוט לא יוכלו להשתתף בתהליך הביקורת הבונה. בהסכמתו של המועמד, ניתן גם להגיה, לערוך ולשפר בערך כלשהו בתחרות במהלכה, אך המילה האחרונה היא של המועמדים.
11. שיפוט הערכים ייעשה לפי קריטריונים שיפורטו בהמשך - ברוחם הכללית של הקריטריונים לערכים מומלצים. תינתן העדפה משנית למכלולאים חדשים על פני מכלולאים ותיקים ומוכרים. כן תינתן העדפה קלה לעבודת צוות ראויה להערכה. נימוקי חבר השופטים יפורסמו בפומבי.
12. ”הניקוד יינתן לפי החלוקה הבאה: 70% לערך המתמודד, בין היתר לפי הקריטריונים בלשונית "מדדי איכות לערכים", ו-30% לפי מתן הערות בונות, ניסוח, עריכה, והרחבה של ערכים אחרים המתמודדים בתחרות”.
13. ערכים שיתגלו בהם פגמים של זכויות יוצרים או ניסיונות להשפעה או שיחוד של חבר השופטים ייפסלו מן התחרות.
14. ערכים שישתתפו בתחרות לא יועמדו להצבעה כערכים מומלצים עד לסוף התחרות.
15.מכון חכמת התורה ו/או צוות השופטים ו/או צוות מזכירי התחרות ו/או מי מטעמם לא יהא אחראי, במישרין ו/או בעקיפין לכל דרישות ו/או טענות ו/או תביעות, בין היתר בשל הפרת דיני זכויות יוצרים ו/או פגיעה בזכויות קניין רוחני ו/או פגיעה במוניטין ו/או בפרטיות של אדם הנגרם בשל ו/או כתוצאה מהערכים שנכתבו במסגרת התחרות (בין אם זכו, ובין אם לאו, בין אם נמחקו מהמכלול באופן מלא או חלקי, ובין אם הטקסט הועבר לערך אחר). ככל שתעלה טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כלפי מכון חכמת התורה ו/או צוות השופטים בקשר לערך כלשהו, יהא הכותב אחראי לבדו, במישרין ו/או בעקיפין, למלוא הנזקים, ההוצאות וההפסדים שייגרמו למכון חכמת התורה ו/או צוות השופטים כתוצאה מטענה ו/או תביעה כלשהי, לרבות, בגין הפרת זכות יוצרים ו/או הפרת דיני קניין רוחני ו/או פגיעה במוניטין ו/או פגיעה בפרטיות המצולמים. מגיש הצילומים יהא אחראי לשפות ולפצות את מכון חכמת התורה ו/או צוות השופטים בגין הוצאות שיגרמו במסגרת הליכים משפטיים כאמור, ובגין הנזקים שיגרמו כתוצאה מהליכים אלו.
16. כל המשתתף בתחרות, ובכל הכרוך בה, עושה כן על אחריותו בלבד ומכון חכמת התורה ו/או כל צד שלישי המשתף עמו פעולה בקשר עם התחרות, לא יהיו אחראים לכל נזק, ישיר או עקיף, הפסד, הוצאה ואובדן רווח (לרבות נזקי גוף ועוגמת נפש) אשר ייגרמו למשתתף בכל הקשור לתחרות הזו, לרבות ומבלי לגרוע מכלליות האמור, בכל הקשור לאופן ביצוע התחרות, לעדכון תנאי התחרות, לאופן קביעת הזוכה, לאופן קבלת ומימוש הפרס, ולכל החלטה ו/או פעולה אשר תקבל ו/או תעשה על סמך ההשתתפות בתחרות.
17. מכון חכמת התורה ו/או צוות השופטים ו/או צוות מזכירי התחרות ו/או מי מטעמם לא ישאו בכל אחריות כלפי המשתתף במקרה של מעשה ו/או מחדל של צד שלישי כלשהו, לרבות מחלוקת עם צד שלישי כלשהו בקשר עם התחרות.
18. משתתף שיזכה יקבל על כך הודעה בדוא"ל. העדרו של דוא"ל תקין משמעו פסילת המשתתף מהתחרות.
המדדים להלן יסייעו לניקוד הסופי שעל ידי חבר השופטים - מומלץ שתקחו אותם בחשבון בעת כתיבת הערכים לתחרות. הרשימה איננה מחייבת או ממצה, והשופטים, כמו גם הכותבים, יפעילו שיקול דעת עצמאי.
- ערך מרכזי: בחרו בערך מרכזי. כזה שחסרונו כיום מורגש.
- בהירות: כתבו את הערך כך שגם קורא שאין לו ידיעה מוקדמת בנושא ישכיל ויהנה מקריאתו. פסקת הפתיח, במיוחד, צריכה להיות כתובה באופן ברור, קצר וקולע. הקפידו על כללי הכתיבה והימנעו מחידושים עצמיים - וכדאי גם שתשקיעו ב"פיניש". ערך המועמד לשכתוב חוזר, אינו מומלץ.
- כיסוי: הקפידו על הצגה מלאה ומקיפה של הנושא, ברמה אנציקלופדית. אם בחרתם ענף מנושא גדול, ודאו ששם הערך מדויק, ושאתם מקיפים את כל המידע עליו. כדאי להיעזר במקורות שניוניים המקיפים את הנושא מכל צדדיו, לדוגמה: בכתיבת ערך בנושא תורני, כדאי להיעזר בספר מקיף שנכתב בנושא. עם זאת, במסגרת ערך אנציקלופדי אין להתמקד בפרטי פרטים.
- אמינות: הקפידו על הדיוק העובדתי, ועל מקורות ואסמכתאות, כך שגם תלמיד-חכם ישבע נחת מן הערך.
- ניסוח: כתבו את הערך בעברית טבעית, שוטפת ותקינה. הציגו את העובדות היבשות, הימנעו מכתיבה רגשית, מראשי תיבות וממילות מחץ. נסו שהערך שלכם יהיה איכותי לא פחות מערכים מומלצים אחרים.
- מושלמות: הגישו ערך מושלם, כזה שניתן להדפיסו באנציקלופדיה מודפסת. אל תסמכו על אחרים שישלימו במקומכם.
- תמונה או תרשים: השתדלו להוסיף לערכים שלכם תמונה או איור שיוכלו להמחיש את הכתוב.
- קישורים: הקפידו על המלצות הקישורים הפנימיים, הקישורים החיצוניים, וציוני המקורות.
- שיתופיות: אהבו את הביקורת, היא המפתח להצלחתכם. שלבו ידיים עם שאר המכלולאים, לימדו היטב את ההערות שקיבלתם, אל תחששו מלמחוק, ויחד תהפכו את הערך שלכם מעבודת יחיד לערך מובחר שכולנו נתברך בו.
- תתקדמו: ואם אתם חדשים כאן, שיתוף הפעולה עם אלו שבאו לעזור לכם, יעזור לכם גם לכתיבה, וגם לניקוד.
משתמש זה זכה בתחרות הכתיבה לאחר שכתב או הרחיב את הערך שם הערך הזוכה. |
הפרסים באדיבות מכון חכמת התורה
- פרס ראשון (2 זוכים) - 1000 ש"ח
- פרס שני (4 זוכים) - 500 ש"ח
- פרס שלישי (3 זוכים) - 250 ש"ח
- פרס מזכירי התחרות (2 זוכים) - 250 ש"ח
פרסי המזכירים נועדו למי שהמזכירים סבורים שהשקיע באופן מיוחד ולא נמנה בין הזוכים בפרסים הראשונים.
שימו לב: על מנת שתוכלו לקבל את הפרסים, נדרש רישום של כתובת דוא"ל בהעדפות חשבון המשתמש, כדי שנוכל ליצור איתכם קשר.הודעה לעיתונות
כולם מוזמנים לעזור בכתיבת הודעה לציבור ובליטושה. ההודעה תופץ בכלי התקשורת וכן לציבור באמצעות אתרים ופורומים שונים, במטרה למשוך לתחרות מספר מירבי של עורכים חדשים.
חבר המזכירים
חבר השופטים
הנחיות לשופטים
אנו מודים לשופטים על התנדבותם. להלן כמה המלצות לשיפוט:
- הנכם מתבקשים ליצור קשר דוא"ל ביניכם כדי לגבש ביניכם את צורת הערכת המועמדויות. השופטים יתאמו ביניהם מה הניקוד אותו יעניקו לכל קריטריון הרשום ב"מדדי האיכות לערכים בתחרות" למעלה. הקריטריונים אינם שווים בחשיבותם. אתם קובעים את חשיבותם, ובאפשרותכם להוסיף קריטריונים נוספים או להתעלם מקריטריון, ובלבד שהדבר יהיה מוסכם על כל השופטים. מומלץ שכל שופט בנפרד יעבור על הערכים המתחרים וידרגם לפי הקריטריונים אותם קבעתם, ואת הדיון תקיימו על הערכים שזכו בניקוד הרב יותר.
- אתם מוזמנים לקבוע את הקריטריונים כבר עתה וכן לעיין בערכים המתחרים; אך הערכתם תתקיים רק לאחר המועד אחרון לפרסום גרסאות סופיות לשיפוט ב-כ"ט באב תשפ"ג.
- הדיונים ביניכם יתנהלו, בחשאי ולא ייחשפו. עם זאת, זיכרו שיהיה עליכם לפרסם, בערבו של יום, את רשימת הזוכים בצורה פומבית, עם נימוקים מסודרים ומפורטים.
- מומלץ לעבור כבר עכשיו על רשימת המועמדויות ולבדוק אם כולן עומדות בתנאי הסף של התחרות.
- כדאי לוודא שכל המשתתפים שנרשמו, במיוחד החדשים, מסתדרים מבחינה טכנית, ובמידת הצורך להפנותם למזכירי התחרות על מנת שיסייעו או יתווכו ביניהם לבין מכלולאים מנוסים.
- כן אפשר וכדאי לתזכר מועמדים שנראה כאילו הזניחו את המועמדות שלהם ככל שיתקרב המועד האחרון להגשת ערכים.
- ההשתתפות שלכם מחייבת! אם לא תהיה ברירה ותצטרכו לפרוש, אנא הקדישו את המאמץ הדרוש למציאת שופט מחליף.
לוח הזמנים |
---|
בכל התאריכים (אלא אם נאמר אחרת) הכוונה היא לשעה 00:00 שעון ישראל.
|
ביקורת עמיתים |
---|
כמוסבר בתקנון, לביקורת העמיתים תפקיד חשוב מאוד בתחרות. המכלול הוא מיזם שיתופי, לפיכך אנחנו מעודדים את כולם לקרוא את הערכים המועמדים, לשפר אותם בכל דרך שניתן - בעריכה לשונית, בהגהות, בתוספת מידע, בתמונות, באיורים, בעצות טובות, בבירור פרטים חסרים, בהוספת מראי מקום ועוד. זכרו רק שהמילה האחרונה היא של המועמדים, וכי יש לנהוג באדיבות ובדרך ארץ בעת השתתפותכם בביקורת העמיתים.
ביקורת עמיתים לערכים המתמודדים מתבצעת בדפי השיחה של הערכים. |
הנחיות לשופטים
אנו מודים לשופטים על התנדבותם. להלן כמה המלצות לשיפוט:
- הנכם מתבקשים ליצור קשר דוא"ל ביניכם כדי לגבש ביניכם את צורת הערכת המועמדויות. השופטים יתאמו ביניהם מה הניקוד אותו יעניקו לכל קריטריון הרשום ב"מדדי האיכות לערכים" למעלה. הקריטריונים אינם שווים בחשיבותם. אתם קובעים את חשיבותם, ובאפשרותכם להוסיף קריטריונים נוספים או להתעלם מקריטריון, ובלבד שהדבר יהיה מוסכם על השופטים. מומלץ שכל שופט בנפרד יעבור על הערכים המתחרים וידרגם לפי הקריטריונים אותם קבעתם, ואת הדיון תקיימו על הערכים שזכו בניקוד הרב יותר.
- לאחר האמור לעיל, עליכם לבחור ביחד, מבין הערכים הטובים ביותר, את המקום הראשון, השני והשלישי.
- הדיונים ביניכם יתנהלו, בחשאי ולא ייחשפו. עם זאת, זיכרו שיהיה עליכם לפרסם, בערבו של יום, את רשימת הזוכים בצורה פומבית, עם נימוקים מסודרים ומפורטים.
רשימת הערכים המועמדים
{{מועמד בתחרות |
ניתן לסמן את הטקסט הנ"ל על ידי לחיצה על CTRL ולחיצה על לחצן עכבר שמאלי. לאחר הסימון ניתן להעתיק לזיכרון את המידע באמצעות CTRL + C ולהדביק בערך באמצעות CTRL + V. |
רוצים להשתתף בתחרות? כל שעליכם לעשות הוא לבחור את הנושא המתאים לערך שבחרתם לכתוב, ואז ללחוץ על הקישור "להשתתפות" שמעל הטבלה המתאימה. בדף העריכה הוסיפו את התבנית {{מועמד בתחרות}} ומלאו את הפרמטרים. לנוחיותכם, ניתן להעתיק את הקוד שמשמאל. בנוסף לעדכון אחת הטבלאות מטה, הוסיפו את התבנית {{מכלול היצירה היהודית}} לראש הערך שלכם.
לסיום היכנסו כאן להשלמת ההרשמה.
- רשאים להשתתף בתחרות רק ערכים בנושאים הבאים: היסטוריה יהודית, חכמי ישראל שנפטרו עד שנת תרפ"ג, מושגים תורניים וספרים תורניים. ניתן להיעזר במיזמי המכלול:מיזם חכמי ישראל והמכלול:מיזם ערכים תורניים. במקרים אחרים יש לקבל אישור ממזכירי התחרות להכליל את הערך בתחרות.
- לחלופין ערכים בנושאי התחרות שכבר נמצאים במכלול, שמתקיים בהם אחד מהקריטריונים הבאים: 1. ערכים קצרים - פחות מ-7,000 בתים. 2. ערכים שנמצא עליהם תבנית "שכתוב" או "השלמה" (לעניין זה, התאריך הקובע יהיה תאריך פרסום התחרות). בשני המקרים על הערך המורחב/משוכתב/מושלם להיכתב במרחב טיוטה, ולקבל אישור ממזכירי התחרות להכליל את הערך בתחרות.
לאחר שסיימתם את העריכה - המעוניינים בביקורת על ערכיהם החדשים יכולים להוסיף את הפרמטר "ביקורת", כך: {{מכלול היצירה היהודית|ביקורת}}.
הערכים המתמודדים
שם הערך | שמות הכותבים | תאריך התחלת עבודה | סטטוס | הערות
|
---|---|---|---|---|
רבי חיים מוואלפא | מוטל | מתלמידי המגיד ממעזריטש, ידוע בשם "הוואלפער".
| ||
פורים קטן טבריה | עמוס חדד | התחיל בתחרות הראשונה המשיך בשנייה, מקווה לסיים בתחרות הזו...
| ||
דברי חיים | תכליתי | בוצע | סדרת ספריו המפורסמים של רבי חיים מצאנז
| |
החתונה הגדולה בז'לובין | אביר על סוס | בעבודה | ||
משתמש:עמנואל/ספרי החיד"א | עמנואל | בכתיבה | ערך גדול ומקיף
| |
תורת חטאת | אביר על סוס | עלה במחשבה | כעת הפניה לרמ"א
| |
רב חנניה גאון | מוקיר רבנן | 19/04/23 | מוכן |
|
רבי משה אברהם אייזנשטט | מוקיר רבנן | מוכן |
| |
ישיבת וולוז'ין | איש הנחמה | מוכן | אושר להחלפת הערך הנוכחי שכולל תבנית השלמה נא הערותיכם!
| |
טיוטה:דרשות הרמב"ן | משתמש:ואולם חי אני |
| ||
כוס של אליהו | משתמש:המבקר | בוצע |
| |
דבר חריף (הלכה) | עזרא ט. | בוצע |
| |
רבי שמעון פולק | ואולם חי אני |
| ||
איסור חזרה למצרים | חידוד | בוצע |
| |
ימי נידה וימי זיבה | אפרון | בוצע |
| |
ישראל לנדא | אביר על סוס | בוצע |
| |
גבולות ארץ ישראל | מוטי | טיוטה | למניעת ניגוד עניינים, לא ישתתף כמועמד לפרס המזכירים.
| |
רבי יעקב כהנא שפירא (נאות יעקב) | חיצי גבור | טיוטה |
| |
רבי בנימין זאב הירשלר (וואלף תרצה'ס) | תכליתי | בוצע | רב הונגרי מגדולי תלמידי החתם סופר
| |
בעל אמרי בינה מסיגוט | שמואל כהנא |
| ||
מוני המצוות | חידוד |
| ||
מודה אני | נאר אמונה | בוצע | אושר להחלפה ע"י המזכירים. דויד (שיחה) י"ז באייר ה'תשפ"ג 18:44 (IDT)
| |
משיחי שקר בימי הביניים | אני ואתה | בוצע | אני ואתה (שיחה) 22:38, 30 במאי 2023 (IDT)
| |
פירוש המלבי"ם לתנ"ך | מוקיר רבנן | מוכן | אשמח להערותיכם בדף השיחה.
| |
רבי דוד שלמה פרנקל | משתמש:ואולם חי אני | י"ז בסיוון ה'תשפ"ג | בוצע בס"ד
| |
שכירות לנכרי בשבת | משתמש:שוורמר | 5/9/2023 | בוצע |
|
באר היטב | משתמש:שוורמר | 5/12/2023 | בוצע | נועד להחליף את הערך הקיים. הערך הנוכחי קטן מהרף שנקבע והטיוטה מקיפה יותר, בהתאם אושר להשתתף. מוטי ~ שיחה • כ"ה באייר ה'תשפ"ג • 23:45, 16 במאי 2023 (IDT)
|
רבי אברהם משולם זלמן אשכנזי | תכליתי | בוצע | רב גדול וקדום מגדולי דורו, בנו הצעיר של החכם צבי
| |
אפרים בן שמריה | צבי סופר |
| ||
רבי חיים בן שמואל בן דוד | מוקיר רבנן |
| ||
שומר שמסר לשומר | אפרון | בוצע | שכתוב הערך מא' עד ת', הערך הנוכחי הוא סיכום בכמה שורות של סוגיית הגמרא בצמצום רב. אושר להחלפה ע"י המזכירים (ישפט ביחס למה שהיה לפני). דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"ג 00:08 (IDT)
| |
הר סיני | נאר אמונה | בוצע בס"ד | שכתוב הערך אושר על ידי המזכירים מוטי ~ שיחה • כ"ה באייר ה'תשפ"ג • 17:27, 16 במאי 2023 (IDT)
| |
דרשות הר"ן | מוקיר רבנן |
| ||
משתמש:ואולם חי אני/רבי יוסי בן יעקב | ואולם חי אני | 24/05/2023 |
| |
משתמש:נאר אמונה/פילגש (הלכה) | נאר אמונה | 24/05/2023 | בוצע בס"ד |
|
רבי אברהם לנגנר | תכליתי | בוצע | צדיק חסידי ואדמו"ר בחסידות סטרטין
| |
רבי דוד מאיר פריש | Sije | בוצע |
| |
רבי יוסף לנדא | תכליתי | בוצע | רב קדום מגדולי תלמידי רבי ישראל מרוז'ין
| |
רבי חיים שמעון הרינזון | ואולם חי אני | 04/06/2023 | בוצע בס"ד |
|
תפילין דרבנו תם | תכליתי | בוצע | תפילין על פי שיטת רבנו תם
| |
רבי שלום דב הרינזון | ואולם חי אני | 06/06/2023 | בוצע בס"ד |
|
רבי אשר אשכנזי | תכליתי | בוצע | רב ליטאי מגדולי תלמידי רבי חיים מוולוזי'ן ומחבר ספר ארחות חיים כתר ראש
| |
"חרם (מתנות כהונה)" | בן ברוך | בעבודה | דוד
| |
רבי אריה יהודה לייב סירקיש | מוקיר רבנן | בוצע |
| |
זבה | אפרון | 13:26, 11 ביוני 2023 (IDT) | בוצע | מיועד להחליף את הערך זבה (וייתכן שגם את הערך שומרת יום כנגד יום). מאושר ע"י המזכירים. דויד (שיחה) כ"ג בסיוון ה'תשפ"ג 20:53 (IDT)
|
חומרא דרבי זירא | אפרון | 13:35, 13 ביוני 2023 (IDT) | בעבודה בוצע | מיועד להחליף ערך קיים חומרא דרבי זירא אושר להחלפה ע"י המזכירים (ישפט ביחס למה שהיה לפני). דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"ג 00:08 (IDT)
|
מעין הבעל שם טוב | בונה בית |
| ||
בית האישה השונמית (כהיום) | בונה בית |
| ||
רבי חיים מאיר אונגר | ואולם חי אני | 14/06/2023 | בוצע |
|
הרב יהודה קראוס | ואולם חי אני | 14/06/2023 | בוצע |
|
צוואת רבי אליעזר הגדול | מוקיר רבנן | פתוח לביקורת |
| |
סעודת שלמה |
| |||
הרב פנחס רוזנבוים ז"ל | פנחס אשיר | א תמוז תשפ"ג | בעבודה | מלאך המושיע במדי השטן
|
רבי וואלף ל"ש ליכטנשטאט | נהוראי אלקבץ | ז' תמוז תשפ"ג | בעבודה |
|
רבי מרדכי מסטשוב | תכליתי | בוצע | צדיק חסידי מתלמידי החוזה מלובלין
| |
רבי אהרן פרסבורגר | תכליתי | בוצע | רב הונגרי שנרצח בשואה
| |
רבי נתן נטע ברודא | תכליתי | בוצע | רב הונגרי בדורו של החתם סופר
| |
רבי יחיאל בוים | תכליתי | בוצע | רב הונגרי מתלמידי השבט סופר
| |
הכתב והקבלה | צבי סופר | ט"ו תמוז | בעבודה | חיבור פרשני על החומש, מהמפורסמים בסדרת החיבורים האורתודוקסים שתקפו את הרפורמה.
|
טלטול בגופו | אוהב לדעת |
| ||
לעזי רש"י | אני ואתה | 08/07 | בוצע בס"ד |
|
רבי אלכסנדר זיסקינד כהנא | תכליתי | בוצע | מגדולי תלמידי רבי שמחה בונים מפשיסחה וכותב תורתיו
| |
רבי יעקב בידרמן | תכליתי | בוצע | אדמו"ר בחסידות אפטא ונכד לרבי דוד מלעלוב ורבי מרדכי מסטשוב
| |
משתמש:אביעזרי/פרוטה חמורה | אביעזרי | בעבודה |
| |
עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה | שלוימי | 28/7/23 | בוצע בס"ד |
|
אין מוקדם ומאוחר בתורה | יוסי | 2/8/23 | בוצע |
|
טיוטה:פרשת החודש | שמואל רובין | לקראת סיום |
| |
יהודה אבן שבתי | מוקיר רבנן |
| ||
משתמש:ואולם חי אני/רבי אברהם גולדשמידט | ואולם חי אני | 13/08/2023 |
| |
סדר המשנה | לעבעדיג | 13/08/2023 | בוצע |
|
נציבויות שלמה | הדייג | 17/08/2023 | בוצע |
|
מיכה (ספר שופטים) | הדייג | 15/06/2023 | בוצע |
|
חכמת שלמה המלך- משתמש:מראש צורים/חכמת שלמה המלך | לעבעדיג | 20/08/2023 | בעבודה |
|
ארובות | הדייג | 22/6/2023 | בוצע |
|
חידושי הלכות ואגדות מהרש"א | לעבעדיג | 22/8/2023 | בוצע בס"ד | מחכה להערות והארות
|
נמצא אחד מהן קרוב או פסול | שלוימי | 25/8/2023 | בוצע בס"ד |
|
אלו מציאות | הישיבישער | בוצע |
| |
הבית והעלייה | הישיבישער | בוצע |
| |
השוכר את האומנין | הישיבישער | בוצע |
| |
מאימתי (מסכת תענית) | הישיבישער | בוצע |
| |
השוכר את הפועלים | הישיבישער | בוצע |
| |
בשלשה מקומות | הישיבישער | בוצע |
| |
סדר תעניות כיצד | הישיבישער | בוצע |
| |
איסור שקר | אפרון | 13:56, 11 בספטמבר 2023 (IDT) | בוצע | הושלם והועבר למרחב כמה שעות לאחר סיום התחרות, לשיקול דעת השופטים (יצויין כי העיכוב נבע מנסיבות מקלות של המלחמה הארורה)
|
המביא קמא | אני ואתה | בוצע |
| |
ישיבת נירנברג | חידוד | בוצע |
| |
רבי צבי הירש מורגנשטרן | תכליתי | בוצע |
| |
רבי יוסף מאיר פולק | תכליתי | בוצע |
| |
רבי אורי מילר (סלובקיה) | תכליתי | בוצע |
| |
רבי אשר שטיינמץ | תכליתי | בוצע |
תוצאות התחרות
סיכום תהליך השיפוט בתחרות הכתיבה השלישית
בסייעתא דשמיא
תחילה מבקשים השופטים להודות לכל משתתפי התחרות, על תרומתם לפיתוח והרחבת תחום הערכים התורניים במכלול. יצויין שנכתבו ערכים איכותיים רבים במסגרת התחרות, והשפיטה הייתה מורכבת.
במסגרת התחרות השתתפו 90 ערכים, מתוכם הגיעו לשלב השיפוט 64 ערכים שנכתבו על ידי 21 כותבים, ביניהם מספר כותבים חדשים.
השופטים התייחסו לכל עורך בנפרד, ושיקללו לעיתים את הערכים שכתב ביחד. יצויין ש-30% מהציון הוא על עזרה לערכים אחרים בעריכות ובדיונים.
מכיון שהיו ערכים טובים מאוד שהגיעו לפרס השני עם דירוג דומה, הוחלט על ידי מכון חכמת התורה להוסיף עוד 250 ש"ח לסל הפרסים, ובכך נבחרו 4 זוכים לפרס זה, ו-3 זוכים בפרס השלישי. תשואות חן חן להם.
פרס ראשון
למקום הראשון - נבחרו הערכים: ימי נידה וימי זיבה, זבה, חומרא דרבי זירא, שנכתבו על ידי אפרון. הכוללים מושגים מרכזיים בדיני נידה וכתובים בצורה מקיפה ויסודית. גם שני הערכים הנוספים, איסור שקר ושומר שמסר לשומר מקיפים ואיכותיים.
למקום השני - נבחר הערך ישיבת וולוז'ין שנכתב על ידי איש הנחמה. ערך מקיף על נושא בעל משמעות היסטורית רבה בעם היהודי, נכתב בצורה יסודית ומקיפה, מתבסס על מיטב הספרות המחקרית, מעניין ונערך היטב. היה ראוי למקום הראשון בתחרות אך הועבר למקום השני בשל חוסר ההשתתפות של היוצר בשאר ערכי התחרות.
פרס שני
למקום השלישי - נבחר הערך אין מוקדם ומאוחר בתורה שנכתב על ידי יוסי. הערך נמצא מקיף ואיכותי. הערך הגיע למקום זה אף בשל מעורבותו הפעילה בערכים נוספים בתחרות.
למקום הרביעי - נבחר הערך דבר חריף (הלכה) שנכתב על ידי עזרא ט.. הערך מקיף סוגיה הלכתית מורכבת, והעורך עמד באתגר של הצגת הסוגיה בבהירות מחד, והקפת הנושא ביסודיות מאידך. בנוסף, העורך תרם רבות לערכי התחרות, אם בעריכה או בציון מראי מקומות והערות בדפי השיחה.
למקום החמישי - נבחר הערך פירוש המלבי"ם לתנ"ך שנכתב על ידי מוקיר רבנן. הערך נמצא מקיף וממצה את פירושו של המלבי"ם, ערוך ומסודר בבהירות רבה. יצויינו גם ערכיו האחרים שיצר במסגרת התחרות, ביניהם: צוואת רבי אליעזר הגדול, דרשות הר"ן ויהודה בן שבתי.
למקום השישי - נבחרו הערכים: שכירות לנכרי בשבת ובאר היטב, שנכתבו על ידי שוורמר. כל אחד מהערכים מושקע ובנוי היטב, והם היו זוכים לדירוג גבוה יותר - לו היוצר היה משתתף בשאר ערכי התחרות.
פרס שלישי
למקום השביעי - נבחרו הערכים: איסור חזרה למצרים וישיבת נירנברג, שנכתבו על ידי חידוד. "איסור חזרה למצרים" נכתב מחדש באופן נאה ורהוט. אף "ישיבת נירנברג" מגלה פן נוסף בישיבה אשכנזית זו בשלהי תקופת הראשונים.
למקום השמיני - נבחרו הערכים: סדר המשנה וחידושי הלכות ואגדות מהרש"א, שנכתבו על ידי לעבעדיג. הערכים יפים ומסודרים, וההשקעה הרבה ניכרת בכל פינה, כמו גם הלמידה מאחרים ומידת השיתופיות שהעורך ניחן בו. בהזדמנות זו יועלה על נס השקעתו הרבה בערכים רבים במסגרת התחרות ומחוצה לה, ואת התקדמותו הרבה וההקשבה לביקורת. כמו כן יצויין לשבח מיעוט שיחה שהשקיע במיוחד בערכים אלו בעין טובה להביאם לתוצאה המוגמרת, כמו גם בערכים אחרים.
למקום התשיעי - נבחר הערך תפילין דרבינו תם, שנכתב על ידי תכליתי, הערך נמצא מקיף וממצה את הנושא החשוב. יצויינו אף שלל ערכים נוספים שכתב תכליתי במסגרת התחרות בנושאים שונים, בתוכם הערך "דברי חיים", וכן את עזרתו הרבה בערכים אחרים.
פרסי מזכיר
- משתמש:נאר אמונה כותב הערכים: פילגש (הלכה), מודה אני והר סיני. שניים מהם החליפו ערך מיובא וניכרת השקעתו של היוצר. בנוסף לתרומתו לערכים נוספים.
- משתמש:אני ואתה כותב הערכים: משיחי שקר בימי הביניים, לעזי רש"י והמביא קמא, שהשקיע רבות והגיע לתוצאות יפות על אף היותו חדש בעריכה במכלול
ציונים לשבח
- משתמש:הדייג - על כתיבת הערכים המושקעים: מיכה (ספר שופטים), נציבויות שלמה וארובות
- משתמש:צבי סופר - על כתיבת הערך האיכותי הכתב והקבלה
- משתמש:ואולם חי אני - על כתיבת ערכים רבים לתחרות
- משתמש:Sije - על כתיבת ערך נאה על רבי דוד מאיר פריש ועל העזרה לעמיתים
- משתמש:המבקר - על הערך המקיף כוס של אליהו ועל העזרה לאחרים, בפרט בערך תפילין דרבינו תם
- משתמש:שלוימי - על כתיבת צמד הערכים עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה ונמצא אחד מהם קרוב או פסול, שני ערכים תורניים איכותיים ומושקעים
- משתמש:הישיבישער - על כתיבת סדרת ערכי פרקי הש"ס
- משתמש:אביר על סוס - על כתיבת הערך ישראל לנדא
מייל רשמי ישלח בהמשך לזוכים.
אנו חותמים את התחרות בסיפוק רב. תודה לכל המשתתפים בתחרות, ולכל אחד שנטל חלק במאמצי השבחת הערכים. כל אחד מכם היה שותף ביצירת אווירת כתיבה פורייה ו"קנאת סופרים'. במסגרת התחרות נכתבו ערכים איכותיים רבים. תהליך השיפוט היה מאתגר במיוחד, הודות לרמתם הגבוהה וההשקעה הרבה. חלק מהערכים יובאו בעז"ה לתהליך הכרזה על ערך מומלץ לקראת הצגתם כ"הערכים הטובים ביותר שיש למכלול להציע", לאחר המשך השבחתם והבאתם למצב האופטימלי.
תודות ל"מכון חכמת התורה" ומנהליו בעלי הבית על קיום התחרות ועל הפרסים.
ניפגש אי"ה בתחרות הבאה...