לדלג לתוכן

המכלול:מועצת

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף המכלול:עמידה למניין)
תגובה אחרונה: לפני 9 שעות מאת עזריאל3 בנושא הצבעה
מועצת ארכיון הדיונים וההצבעות רשימת הצבעות
המועצת

מועצת המכלול הוא המקום שבו נערכות ההצבעות על המדיניות של המכלול, חוץ ממדיניות שנקבעת ע"פ הועדה הרוחנית, בעוד שדיונים אחרים מתקיימים באולם הדיונים או בדף אחר. התפיסה הכללית של המכלול גורסת שיש למעט בהצבעות ככל האפשר ולנסות להגיע להסכמה רחבה שלא באמצעות ההצבעה, שכן יש בה כפייה של רוב על המיעוט. ברם, לעתים יש ויכוחים חשובים ומהותיים שלא ניתן להכריעם באמצעות דיון בלבד, ועל כן יש לקיים הצבעה.

הדיונים נועדו לקבוע את מדיניותה של המכלול. בסיום הדיון נערכת הצבעה. תוצאות ההצבעה מחייבות את כולם ועל פיהן נקבעת המדיניות. בתחילת ההצבעה יש להכריז עליה. הדיונים וההצבעות ייערכו ב"אולם המליאה" בתת-פסקה.

  • דיון מקדים - הצעה תועבר למועצת רק לאחר דיון מקדים ממושך (כמפורט למטה).
  • פתיחת הצבעה - עם פתיחת ההצבעה, יש לציין בראשה את התאריך והשעה של פתיחת ההצבעה.
  • בעלי זכות ההצבעה - רק משתמש רשום בעל 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה - אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה. כל קול שווה למשנהו, אלא אם כן ברור שמדובר בבובת קש או טרול.
  • מינימום משתתפים - על מנת שההחלטה תהיה מחייבת, חייבים להצביע בה לפחות 5 עורכים.
  • משך ההצבעה - משך ההצבעה הוא שבוע בדיוק.
  • פרק זמן מינימלי בין הצבעות חוזרות - פרק הזמן המינימלי להצבעה חוזרת הוא חודשיים.
  • הצבעות הדורשות רוב מיוחס - לשם שינוי או ביטול מדיניות שנקבעה במועצת בעבר דרוש רוב מיוחס של 65% ממשתתפי ההצבעה (למעט נמנעים). הצבעות אחרות במועצת דורשות רוב רגיל. במקרה של תיקו ההצעה נופלת.

בהכרעה בין יותר משתי אפשרויות משתמשים בחציון או בשיטת שולצה, על פי ההסברים בהמכלול:מועצת/הכרעה.

כללים לפתיחת הצבעה במועצת
לפני שהצעה מועלית למועצת, יש לגבש את הנוסח שלה באולם דיונים ולגייס 4 חתימות של עורכים בעלי זכות הצבעה שיצהירו על הסכמתם להצעה ככתבה. מרגע תיוג {{בעלי זכות הצבעה}} באולם הדיונים, יינתן פרק זמן של לפחות שלושה ימים (72 שעות; מבלי לכלול שבתות וחגים) לעורכים להעיר הערות על נוסח ההצעה. ההערות יצביעו למשל על מקרי קצה שלא נלקחו בחשבון, על אפשרויות סותרות בהצעה, על תקינות שיטת ההצבעה ביחס לנהלים (למשל, איזה רוב דרוש כדי לקבוע שהיא התקבלה) וכדומה. רק בתנאי שלא נמצאו בעיות מהותיות בנוסח ההצעה, וההצעה נמצאה תקינה מבחינה ניסוחית, יוכל מפעיל מערכת לפתוח את ההצבעה במועצת. יוצאים מן הכלל הם מפעילי מערכת שיכולים לפתוח הצבעה במועצת בלי תהליך זה.

נוסח החתימה (איסור על הוספת אמוג'י)

בעלי זכות הצבעה, מוצעת בזו הצעה למדיניות חדשה, בנושא "נוסח החתימה", וזה נוסח ההצעה:

אין להוסיף אימוג'י בנוסח החתימה.

אפשרויות ההצבעה: בעד / נגד

דויד (שיחה) כ"ז בניסן ה'תשפ"ו 16:29 (IDT)

דיונים קודמים

המכלול:אולם דיונים#חתימה.

המשך דיונים

מי שיש לו מה להעיר על הנוסח - שיעיר, כדי שאפשר יהיה לפתוח את ההצבעה בהקדם. דויד (שיחה) כ"ז בניסן ה'תשפ"ו 16:29 (IDT)

מה כולל הנוסח כל סמל שהוא בחתימה, יהיה מותר להוסיף רק טקסט או שיש חריגים? אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ח בניסן ה'תשפ"ו ~ 20:57, 14 באפריל 2026 (IDT)תגובה
תמונה ותבניות כבר אסורים. אימוג'י לפי הצעה זו גם יהיה אסור. נראה לי שנשאר רק טקסט, לא? לפי ההצעה אין חריגים. דויד (שיחה) כ"ח בניסן ה'תשפ"ו 00:36 (IDT) 00:36, 15 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@דויד הדוגמא של נריה זה בדיוק הסיבה למה אני מתנגד להצעה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ט בניסן ה'תשפ"ו ~ 19:09, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אני מבין. אני בעד לחסום גם את זה. חתימה פשוטה כמה שיותר. דויד (שיחה) ל' בניסן ה'תשפ"ו 22:45 (IDT) 22:45, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה

-הועבר מגוף ההצבעה-

  1. נריה - 💬 - 02:15, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    טובל ושרץ בידו?! שבלי הלקטסוד שיח • כ"ט בניסן ה'תשפ"ו • ולמניינם: 18:52, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    לא נחשב. חד גדיאשיחה 18:53, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    אמאי? שבלי הלקטסוד שיח • כ"ט בניסן ה'תשפ"ו • ולמניינם: 18:53, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    במחשבה שניה, אולי אתה צודק. חד גדיאשיחה 18:54, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    לא הבנתי בדיוק זה ההתנגדות שלי להצעה, מקרים מעין אלו לא ראיתי שהחריגו את זה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ט בניסן ה'תשפ"ו ~ 19:06, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    אם פונים אלי מומלץ לתייג אותי. אחרת לא אראה את ההודעה.
    בכל אופן - כשראיתי "אימוג'י" לא חשבתי שהכוונה גם לסמלילים. אך אם זה הועלה ונידן בדיון המקדים, והוחלט שאין הבדל בין אימוג'ים לסמלילים, אקבל את החלטת הקהילה באהבה.
    מפעילי מערכת‏ - אודה להבהרה. נריה - 💬 - 19:19, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    אתה לא מקבל הודעה על נושאים שהגבת עליהם? תימה שבלי הלקטסוד שיח • כ"ט בניסן ה'תשפ"ו • ולמניינם: 19:22, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    @נריה תיוג שבלי הלקטסוד שיח • כ"ט בניסן ה'תשפ"ו • ולמניינם: 19:22, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    לא. נריה - 💬 - 19:23, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    כמבואר בדיון הקודם - כל אימוג'י, לא רק פרצופים. דויד (שיחה) ל' בניסן ה'תשפ"ו 22:15 (IDT) 22:15, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה

דיון על "כל אימוג'י"

למה כל אימוג'י? למה זה מפריע?נעם1💬רימון הרמטית• ל' בניסן ה'תשפ"ו • למניינם: 02:07, 17 באפריל 2026 (IDT)תגובה

עיין בדיונים הקודמים. דויד (שיחה) ב' באייר ה'תשפ"ו 23:02 (IDT) 23:02, 18 באפריל 2026 (IDT)תגובה
ועיין גם בחתימה של אמר רבא ביממה האחרונה. דויד (שיחה) ב' באייר ה'תשפ"ו 23:07 (IDT) 23:07, 18 באפריל 2026 (IDT)תגובה
מציע ניסוח חדש:
אין להוסיף סמלון (אימוג'י) של פרצוף לחתימה
אין להוסיף יותר מסמלון אחד לחתימה נעם1💬רימון הרמטית• ב' באייר ה'תשפ"ו • למניינם: 23:49, 18 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אתם מצטרפים לנוסח שלי? נעם1💬רימון הרמטית• ב' באייר ה'תשפ"ו • למניינם: 23:51, 18 באפריל 2026 (IDT)תגובה
אני בעד עזריאל3 (שיחה) 23:54, 18 באפריל 2026 (IDT)תגובה
כרגע זה לא רלוונטי כי כבר יש הצבעה על נוסח שהוסכם, היה מספיק זמן לדון על זה אז. אם תרצו תפתחו דיון באולם דיונים, ממליץ להמתין לסוף ההצבעה הזו. דויד (שיחה) ב' באייר ה'תשפ"ו 01:01 (IDT) 01:01, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
בוודאי זה רלוונטי, אם יהיה תמיכה לניסוח הזה, זה ישכנע את המשתמשים להתנגד להצעה הקיימת עזריאל3 (שיחה) 01:27, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
נעם1 פנה למתנגדים, לא לאלה שבעד. בנוסף כוונתי שזה לא רלוונטי להעלות את זה כעת כנוסח, אכן אפשר לנסות לשכנע על סמך שבהמשך יועלה נוסח אחר. דויד (שיחה) ב' באייר ה'תשפ"ו 01:33 (IDT) 01:33, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
פניתי בעיקר למתנגדים + לנריה שמשתמש בסמלון בחתימה נעם1💬רימון הרמטית• ב' באייר ה'תשפ"ו • למניינם: 02:25, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה

סימנים (הועבר מגוף ההצבעה)

  1. בעד (אגב, סימנים גם בעייתיים (עיין חתימתי, [לדעתי, לא. אבל אין כ"כ נפק"מ]). • מטעמים23:56, 18 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    סימנים לא נאסרים לפי ההצעה הזו. דויד (שיחה) ב' באייר ה'תשפ"ו 00:59 (IDT) 00:59, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    אם יחסמו סמלונים טכנית זה יחסום את זה? נעם1💬רימון הרמטית• ב' באייר ה'תשפ"ו • למניינם: 01:01, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    לא שבלי הלקטסוד שיח • ב' באייר ה'תשפ"ו • ולמניינם: 01:03, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    או שזה מה שהוא התכוון ☺☻♥♦♣♠◘○◙♫☼♪ נעם1💬רימון הרמטית• ב' באייר ה'תשפ"ו • למניינם: 01:04, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    להבנתי אלו נכנסים בהגדרה של אימוג'י (זה לא סמל רגיל שמופיע במקלדת אלא אימוג'י שחור לבן) דויד (שיחה) ב' באייר ה'תשפ"ו 01:07 (IDT) 01:07, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    בדיוק בין ♠ ל◘ בא• (Alt+6, +7, +8) נעם1💬רימון הרמטית• ב' באייר ה'תשפ"ו • למניינם: 01:12, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    הבנתי, לדעתי עיגול קטן זה לא אימוג'י כי זה סמל פשוט ולא עונה להגדרה image שזה יותר ציור, וזה מקור המילה אימוג'י. דויד (שיחה) ב' באייר ה'תשפ"ו 01:17 (IDT) 01:17, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
    גם אני חושב כך. חד גדיאשיחה 01:18, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה

הצבעה

כשתתחיל ההצבעה רשמית אכתוב פה. דויד (שיחה) כ"ז בניסן ה'תשפ"ו 16:29 (IDT)

דויד למה עוד לא נפתחה? שבלי הלקט (שיחה) 13:14, 15 באפריל 2026 (IDT)תגובה
@דויד בטח התכוונת לתשפ"ו קריצה עזריאל3 (שיחה) 13:19, 17 באפריל 2026 (IDT)תגובה
כדי שיהיה זמן להעיר על משהו לא תקין. כעת נפתחה. בעלי זכות הצבעה מוזמנים להצביע (תאריך התחלה: כ"ט בניסן ה'תשפ"ו, 02:04) דויד (שיחה) כ"ט בניסן ה'תשפ"ו 02:04 (IDT)

בעד

  1. בעד שרגא > השתתפו >> שיחה > כ"ח בניסן ה'תשפ"ו > 17:54, 15 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  2. בעד יהודה פיש עמך הסליחה --שבלי הלקטסוד שיח • כ"ח בניסן ה'תשפ"ו • ולמניינם: 17:56, 15 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  3. בעד דויד (שיחה) כ"ט בניסן ה'תשפ"ו 02:05 (IDT) 02:05, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  4. נריה - 💬 - 02:15, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  5. בעד חד גדיאשיחה 11:21, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  6. בעד (אגב, סימנים גם בעייתיים (עיין חתימתי, [לדעתי, לא. אבל אין כ"כ נפק"מ]). • מטעמים23:56, 18 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  7. בעד חלש. אפר (שיחה) 09:17, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  8. בעד חלש. מנחם הירשזון - שיחה 09:53, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה

נגד

  1. נגד מידת הרחמים > שיחה > כ"ט בניסן ה'תשפ"ו > 02:09, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  2. נגד חלש (כי אני רק נגד לאסור בצורה גורפת) אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ט בניסן ה'תשפ"ו ~ 18:41, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  3. נגד חלש (מסכים עם אלינדב)נעם1💬רימון הרמטית• ל' בניסן ה'תשפ"ו • למניינם: 02:04, 17 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  4. אני נגד, אבל במקרה שמגזימים עם האימוג'ים, אני בעדועמך כולם צדיקיםכאן תוכלו לשוחח איתיאלו העריכות שלי • ל' בניסן ה'תשפ"ו • 15:50, 17 באפריל 2026 (IST)תגובה
  5. נגד חזק 📖📖📕📔📚📘 משתמש:אמר רבא (שיחה) 17:40, 17 באפריל 2026 (IDT) 17:36, 17 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  6. נגד מוקיר רבנן (שיחה) 08:25, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה
  7. נגד חלש (כדעת אלינדב) עזריאל3 (שיחה) 13:34, 19 באפריל 2026 (IDT)תגובה

תוצאות ההצבעה