קטגורית חיבוריו זה לא ספר היסטוריה מתי יצא כל ספר ובאיזה דפוס ומי היה הגרפיקאי, זה רק בא לתת מידע היכן ניתן למצוא וללמוד את תורתו, ולכן נסחתי את זה בצורה המבקשת
שיחה:הרב יצחק שוורץ/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
הכוסף לאמת הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
אתה יודע בעצמך שזה לגמרי לא נכון, זה דברים מאד משמעותיים בתוך סלבודקא, רק מכיון שבמכלול כותבים רק עובדות אז כתובות רק העובדות ללא הפרשנות, אבל אתה יודע לבד שאלו עובדות חשובות לערך.
בסלבודקה זה וודאי לא משמעותי ומחוץ לסלבודקה וודאי וודאי שלא,
זה משמעותי מאד, כולם יודעים מה הסיבה שש שנים זה לא יצא ולמה זה יצא ע"י תלמידי הישיבה ולמה מאז זה יוצא מחדש.
וזה השתנה זה היסטוריה משעממת, מאז כבר יצאו כל הספרים מחדש על ידי הישיבה, זה שהרב משה הלל הירש התנגד בזמנו להוציא את הספרים זה לא הופך לאירוע מכונן, אלא אם כן אתה מעוניין להוסיף קטוגריה של "המלחמה על כבודו של ר' יצחק"
שמת לב שבאמצע דיון רצת לשחזר, למרות שזו גירסה יציבה?
זה היסטוריה משמעותית, כל המריבה אין לה מקור אבל לסאגה של הלק"ש יש מקורות.
זה כמו שתביא רשימה מתי הוציאו שיעורים של ר' גרשון ור' בערל בפונביז וע"י מי, פשוט לא רלוונטי, ופשוט מוריד את הרמה של הערך
האם אתה מסכים שהייתה לזה משמעות?
שחזרתי לגרסה יציבה. לשני הצדדים אסור לעשות שום שינוי בערך ללא הסכמה מראש כאן. כל אחד משני הצדדים שיעבור על אזהרה זו יחסם לאלתר ללא אזהרה נוספת. לתשומת ליבכם.
אולי תטפל בניסוח של הערך
יש לזה משמעות אולי לאנשים מסויימים אבל זה לא משמעותי ציבורי, העיקר שיש מי שמוציא את שיעוריו, ואיפה אפשר לראות את זה. כל הפוליטיקות סביב זה פשוט לא רלוונטים ורק מורידים את הרמה של הערך, במקום ערך רגיל הופכים את זה לערך של ילדים קטנים, למה זה אמור לענין אדם מבחוץ שהיה תקופה שישיבת סלבודקה לא רצתה שיצאו השיעורים של ר' יצחק שוורץ יחד עם השיעורים של ר' דב ור' משה הלל שמבוגרים ממנו בעשרים שנה
לא יודע מה זה נקרא אצלך משמעותי ציבורי, בסלבודקא זה ודאי היה משמעותי ואני חושב שזה מספיק חשוב להיות בערך לפחות כמו המידע היכן הוא יושב.
"סלבודקאי" מי זה ישיבת סלבודקה שלא רצתה שיצאו השיעורים אם יורשה להבין? וההפרש הוא 15 ולא 20, וכידוע מדורות הישיבה בעבר שמעולם לא שינה הפרשי הגיל כולם חיו באהבה ואחוה עם כבוד הדדי זה לזה, [ר' משה הלל צעיר מר' ברוך רוזנברג במספר שנים זהה לכאן, ודו"ק] ומה כ"כ בנשמתך שלא יכבדו אנשים נוספים אא"כ יש לך משהו נגדם?
ברוך שמעון שוורץ אינו משמש בשום תפקיד בישיבת סלבודקא ואינו דורך שם כלל
יחזקאל שוורץ משמש כרב בישיבת תל מונד דהיינו א' מאנשי הצוות תפקידו מוגדר כמשיב ואחראי על ייעוץ לבחורים
הבנתי, מחקתי אותו מפסקת משפחתו, לא נהוג להכניס משיבים ומשגיחים קטנים.
סלבודקע'ר הבאתי שתי מקורות בהם נכתב על ר' ברוך שמעון שהוא מרבני הישיבה ושחזרת זאת שוב, נראה לי שזה מוגדר השחתה.
ממילטון מה זה "מרבני הישיבה"? מה תפקידו?
נשוב על העובדות, ברוך שמעון שוורץ אינו דורך כלל בישיבת סלבודקא, וכמובן שאינו משמש בשום משרה בישיבה, הוא אפילו אינו אברך בישיבה,
עד כאן העובדות ברורות ואין מה להתווכח עליהם
ובכן זאת שדאגת {אתה מסתבר} לשווק אותו באתרי החדשות שהזכרת בתואר הנ"ל אינו סיבה לכתוב דברים שאינם נכונים במכלול.
מעניין מהו הקשר המשפחתי ביניכם שאתה כל כך דואג לכבודו, אני מהיכרותי עמו איני חושב שישמח בתואר זה המפורסם עליו לחינם.
סלבודקער נא להפסיק באופן מיידי עם סיגנון הכתיבה, אתה לא אמור "לחשוד" בעורכים אחרים, ולא ב"קשר המשפחתי" שלהם, נא לענות רק לגופו של עניין ולא לגופו של עורך.
לגופו של ערך כתבתי כבר, אין מקומו של המכלול לשיווק אלא למידע נכון ואמיתי ותש כוחי מלהעמיד העובדות על אמיתותם
זה שתש כוחך לא נותן לך זכות להכנס במכלולאים אחרים בצורה אישית.
כזכור אנו מתמקדים בדיון עניני באמיתותם של עובדות, תודה לך אפרון
אינני יודע מהו בדיוק תפקידו, אך מקורות הם מקורות, לא כך?
גם אם נניח שסלבודע'ר לא צודק (ואין סיבה להניח), אין שום ערך אנציקלופדי למידע מעורפל כזה, הוא יכול להיות שו"מ יום שישי...
גם את זה הוא לא
שמש מרפא נראה לי שבשחזור האחרון שלך שפכת את המים עם התינוק.
אם תפרט לי לאיזה חלק מהעריכה אתה מכוון, אשמח להסביר אותה ביתר פירוט.
הורדת את התמונה החדשה עם הכובע העגול
התכוונתי בעיקר לתמונה, את חתנו הרב רובין אני רואה שהחזרת, אני חושב שיש גם מקום לפירוט על השש שנים שלא יצא לקט שיעורים (ושמו של כיכר הלקש יעיד על כך...).
אפשר להחזיר את התמונה. במכלול אנו לא כותבים על מה שלא ארע אלא על מה שכן ארע.
למרות שההפסקה הזו היתה משמעותית וקשורה לנשוא הערך?
מילטון אתה לא בחו"ל?
לא יודע אמרו שהראש ישיבה חוזר רק באמצע השבוע
אני חושב שהקשר בין אי יציאת הלק"ש לר' יצחק זה פוליטיקה פנימית וישנה. לא?
שמחתני... זה פוליטיקה פנימית אך לדאבוננו היא כלל לא ישנה, רק הביטוי שלה באי הוצאת הלק"ש הגיע לקיצו בשנת תש"פ.
הערך לא נועד לבני הישיבה שבקיאים בפוליטיקה הפנימית כי אם לכלל הקוראים.
א. בתור פוליטיקה פנימית היא לא רלוונטית
ב. היא רדומה
ג. מילא היית כותב על הפוליטיקה בנוגע למינויו או לכינויו (שלא כותבים עליו ראש הישיבה ברשמי) אבל על ניואנסים מה הקשר?
ד. האם השם שלך הוא כנקמה על זה?
מקבל את דברי שמש מרפא שאין מקום לאזכור פוליטיקה פנימית, רק אעירך שהפוליטיקה הזו לא רדומה ואין המדובר בניואנסים (ספר שיצא לאור עשרות שנים ברצף ופתאום שש שנות הפסקה שהסתיימו רק בזכות יוזמה עצמאית של מישהו ואכמ"ל, זה פוליטיקה ולא ניואנס).
סליחה לא ניואנס אלא תסמין אבל לא זה העיקר
"יוזמה פרטית" ועוד של מי? וזה היה באישור הראש ישיבה
(אנחנו חורגים לפורום)
עזוב, יש לי הרבה מה לכתוב אבל לא כאן המקום ואין מזה שום רווח.
דויד?
מקובל לכתוב שוורץ, וכך גם כתוב בכל הקישורים שהובאו בערך. תיקנתי.
אני מכיר את הרב שורץ וכותב שורץ עם ו' אחת
בג"כ החסידים נוהגים לכתוב שוורץ והליטאים שורץ
בערך יש קישור לשלושה ספרים שהישיבה הוציאה וכתוב בהם את שמו, בשניים מתוכן כתוב שוורץ.
רק ספר אחד הישיבה הוציאה ושם כתוב שורץ, הקבצים האחרים זה יו"ל ע"י תלמידים וזה באמת מוזר שטעו בזה.
הכתיב הנכון הוא בוי"ו אחת.
מה מקור הידע שלך? (מהצד קשה להתרשם שדוקא 2 ספרי התלמידים טעו וספר הישיבה צדק)
אני כתבתי את הערך הזה, יש לי היכרות אישית עמו, ואני אומר לך שכך הוא כותב את שמו, כך משפחתו המורחבת כותבת את שמה, וכך כותבים עליו בישיבה.
אני בעד הכתיב הנכון שוורץ
אם יש כתיב שמקובל בדרך כלל, אני חושב שזה צריך להיות הכתיב גם אם אותו אדם מאיית אחרת.
מה השאלה?! בוודאי ש'שוורץ'!!!
שוורץ.
שוורץ
שוורץ. כך כותבים באנציקלופדיה.
גם אני שוורץ
'שורץ' עם וי"ו אחת, יש בה משמעות של המילה 'שורץ' צפרדעים וכדו'. ולא נראה לי שעל זה כיון מייסד המשפחה, כי אם על הצבע השחור הנקרא ביידיש 'שוורץ'.
אף אחד לא חושב שלבנאדם קוראים יצחק שוֹרץ, ברור שזה שְׁוַרְץ.
נ.ב. מי אמר שהצבע שחור ביידיש נקרא שוורץ ולא שורץ?
כי על מנת לבטאות את ה'פתח' שב'שוורץ', ולהבדילו מה'שורץ צפרדעים', מוכרחים להוסיף עוד וי"ו
לא מוכרחים להוסיף כלום, אפשר לומר שורץ בפתח. ועובדה שכך הוא קורא לעצמו וכך גם הדפיסו בספר שהישיבה הוציאה. אני מבין את הרצון להבדיל בין כל סוגי המילים עד ידי הוספת אותיות - אבל זה ממש לא מחייב. זה גם לא עוזר תמיד - המילה "אח" יש לה 3 משמעויות מקוריות ועוד אחת בעברית החדשה (אנחת צער, תנור חימום, הבן של אבי, ובעברית החדשה גם מטפל רפואי). זה כמובן רק נ.ב. בהקשר לטיעון שלך, בלי קשר להצבעה פה.
שוורץ, ללא שום ספק.
שוורץ
ברור ששוורץ מה השאלה
שוורץ. עיינו כאן https://www.iddish.co.il/Dictionary.aspx
נ.ב. המילון ממש אינו ראיה כי הוא נכתב ע"י אנשי אקדמיה שכנראה קיבלו לחלוטין את מדיניות האדקמיה העברית ללשון - ושם ברור שצריך לכתוב עם שני ו', מה שאין כן אצלנו - זה לא ברור.
פוק חזי מאי עמא דבר
הסתכל למעלה, תראה שאני זה ששינתי מו' אחת לשתיים - רק רציתי לומר שאין ראיה מהמילון כי מגמתו ידועה מראש, יותר טוב כבר לומר שע"פ האקדמיה צריך לכתוב בשני ו'. בכלל השאלה פה היא אחרת, והיא האם מתייחסים לאיך שהאיש כתב את שמו או לא, ובאמת שזכור לי בעבר שנקבע שדוקא כן מתייחסים, כמו לשם יששכר שנקבע שמי שכתב ישכר כך שמו יהיה במכלול.
אצל הרב יצחק דוד אלתר נאמר שכותבים כך למרות שהוא לא כותב כך אלא אלטר
איפה זה נאמר? לא מצאתי
א. זה מציאות, הוא כותב אלטר, ובערך כתוב אלתר.
ב. כמדומני שאכן היה ע"כ דיון, אולי בדף השיחה של הטיוטא שלו.
כך זכור לי חיפשתי ולא מצאתי
מתייג את צדיק וטוב לו זכור לי שהשתתף בדיון
על דלת ביתו כתוב "שורץ"
תודה. הוספתי כהערה.
מישהו יודע אם זה היה נכון אי פעם?
כי היום זה לא נכון בשבת הוא בורח מיד, ובימים נוראים הוא לא מסיים כזה מהר להתפלל...
בשבת הוא לא בורח אלא ממתין במקומו ומברך את כל בני הישיבה העוברים לפניו, ואח"כ הוא הולך להתברך ולברך להגרד"ל והגרמה"ה - כך שודאי שהוא לא בורח.
ובימים נוראים כשהוא מסיים עוברים לפניו [-אכן זה לוקח מעט זמן].
נראה לי יותר מדי מפורט. נראה יותר עץ משפחתי מאשר ערך אנציקלופדי.
חוץ מזה שהשורה על בנו הרב אברהם ישעיהו לא ברורה בכלל, של מי הוא חתן?
קובנא מה אתה אומר?
אכן, חסר טעם לחלוטין לכתוב על כל אחד מהמחותנים שלו של מי הוא חתן.
יש לציין שלא מדובר על כאן על אדמו"ר או אישיות בראש הפירמידה של הציבור.
כתבתי את זה בתחילת דרכי במכלול, ואף אחד לא קם וצעק... אני באפון אישי סבור שיש בזה טעם ברשימה הזו.
קובנא הערך בויקיפדיה מכיל הרבה פרטים שאין פה - לדעתי בעיקר או רק רשימת בניו וחתניו - רוצה שאייבא לך לדף משנה שתוכל לבדוק?
האם יש חשיבות?
שמת לב שהוא מראשי ישיבת סלבדוקה?
אז מה, ועל ראש ישיבת חברון החדשה וראש ישיבת נר זרח וראש ישיבת משכנות התורה וראש ישיבת רכסים, אין עליהם ערך, והם ראשי הישיבה, ופה הוא רק מראשי הישיבה.
יש מקום להבדיל בין ישיבת סלבודקה מהותיקות בארץ לישיבות מהעשור האחרון
ככל שהישיבה שלהם גדולה ומפורסמת כמו סלבודקא או שהם מפורסמים - אפשר בהחלט לכתוב עליהם ערכים.
לא משנה, כעת אני רואה שהערך קיים בויקיפדיה גם, אז ממילא אין מה לעשות דיון, כי לא ימחקו אותו.
הוא היה מכונה כך בעקבות שהגר"מ כהן זצוק"ל שהיה מבוגר ממנו בהרבה לא נקרא בתואר ראש ישיבה ומפני כבודו נקרא מראשי., וכעת לא טרחו לתקן זאת.
אתה רוצה לומר שהוא ראש הישיבה, ולא מראשי הישיבה? (אני רק עניתי לכפוף לכללים שודאי שיש חשיבות לערך כי הוא אחר מראשי ישיבת סלבודקא)
מכלולאים פעילים מישהו יכול לבדוק את הקישור הזה?
אני פשוט מחפש תאריך מדוייק של הכתרתו לראש ישיבה בסלבודקא.
לא זמין
אין נושאים ישנים יותר