שיחה:הרב יצחק שוורץ/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

הכוסף לאמת הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)

קטגוריית חיבוריו

14
סלבודקאי (שיחהתרומות)

קטגורית חיבוריו זה לא ספר היסטוריה מתי יצא כל ספר ובאיזה דפוס ומי היה הגרפיקאי, זה רק בא לתת מידע היכן ניתן למצוא וללמוד את תורתו, ולכן נסחתי את זה בצורה המבקשת

מ.נ. (שיחהתרומות)

אתה יודע בעצמך שזה לגמרי לא נכון, זה דברים מאד משמעותיים בתוך סלבודקא, רק מכיון שבמכלול כותבים רק עובדות אז כתובות רק העובדות ללא הפרשנות, אבל אתה יודע לבד שאלו עובדות חשובות לערך.

סלבודקאי (שיחהתרומות)

בסלבודקה זה וודאי לא משמעותי ומחוץ לסלבודקה וודאי וודאי שלא,

מ.נ. (שיחהתרומות)

זה משמעותי מאד, כולם יודעים מה הסיבה שש שנים זה לא יצא ולמה זה יצא ע"י תלמידי הישיבה ולמה מאז זה יוצא מחדש.

סלבודקאי (שיחהתרומות)

וזה השתנה זה היסטוריה משעממת, מאז כבר יצאו כל הספרים מחדש על ידי הישיבה, זה שהרב משה הלל הירש התנגד בזמנו להוציא את הספרים זה לא הופך לאירוע מכונן, אלא אם כן אתה מעוניין להוסיף קטוגריה של "המלחמה על כבודו של ר' יצחק"

מ.נ. (שיחהתרומות)

שמת לב שבאמצע דיון רצת לשחזר, למרות שזו גירסה יציבה?

מתייג את מנטרים שישימו לב להתנהגותך.

מ.נ. (שיחהתרומות)

זה היסטוריה משמעותית, כל המריבה אין לה מקור אבל לסאגה של הלק"ש יש מקורות.

סלבודקאי (שיחהתרומות)

זה כמו שתביא רשימה מתי הוציאו שיעורים של ר' גרשון ור' בערל בפונביז וע"י מי, פשוט לא רלוונטי, ופשוט מוריד את הרמה של הערך

מ.נ. (שיחהתרומות)

האם אתה מסכים שהייתה לזה משמעות?

מקוה (שיחהתרומות)

שחזרתי לגרסה יציבה. לשני הצדדים אסור לעשות שום שינוי בערך ללא הסכמה מראש כאן. כל אחד משני הצדדים שיעבור על אזהרה זו יחסם לאלתר ללא אזהרה נוספת. לתשומת ליבכם.

סלבודקאי (שיחהתרומות)

אולי תטפל בניסוח של הערך

סלבודקאי (שיחהתרומות)

יש לזה משמעות אולי לאנשים מסויימים אבל זה לא משמעותי ציבורי, העיקר שיש מי שמוציא את שיעוריו, ואיפה אפשר לראות את זה. כל הפוליטיקות סביב זה פשוט לא רלוונטים ורק מורידים את הרמה של הערך, במקום ערך רגיל הופכים את זה לערך של ילדים קטנים, למה זה אמור לענין אדם מבחוץ שהיה תקופה שישיבת סלבודקה לא רצתה שיצאו השיעורים של ר' יצחק שוורץ יחד עם השיעורים של ר' דב ור' משה הלל שמבוגרים ממנו בעשרים שנה

מ.נ. (שיחהתרומות)

לא יודע מה זה נקרא אצלך משמעותי ציבורי, בסלבודקא זה ודאי היה משמעותי ואני חושב שזה מספיק חשוב להיות בערך לפחות כמו המידע היכן הוא יושב.

אברהם ישעיהו (שיחהתרומות)

"סלבודקאי" מי זה ישיבת סלבודקה שלא רצתה שיצאו השיעורים אם יורשה להבין? וההפרש הוא 15 ולא 20, וכידוע מדורות הישיבה בעבר שמעולם לא שינה הפרשי הגיל כולם חיו באהבה ואחוה עם כבוד הדדי זה לזה, [ר' משה הלל צעיר מר' ברוך רוזנברג במספר שנים זהה לכאן, ודו"ק] ומה כ"כ בנשמתך שלא יכבדו אנשים נוספים אא"כ יש לך משהו נגדם?

רבי יחזקאל שוורץ

13
אפר (שיחהתרומות)

בקשר לעריכה זו, המונח "רבני ישיבת סלבודקה ממש לא ברור, נא להתנסח בדיוק, מה תפקידו?

סלבודקע'ר (שיחהתרומות)

ברוך שמעון שוורץ אינו משמש בשום תפקיד בישיבת סלבודקא ואינו דורך שם כלל

יחזקאל שוורץ משמש כרב בישיבת תל מונד דהיינו א' מאנשי הצוות תפקידו מוגדר כמשיב ואחראי על ייעוץ לבחורים

אפר (שיחהתרומות)

הבנתי, מחקתי אותו מפסקת משפחתו, לא נהוג להכניס משיבים ומשגיחים קטנים.

מ.נ. (שיחהתרומות)

סלבודקע'ר הבאתי שתי מקורות בהם נכתב על ר' ברוך שמעון שהוא מרבני הישיבה ושחזרת זאת שוב, נראה לי שזה מוגדר השחתה.

המקורות הם JDN והמחדש.

אפר (שיחהתרומות)

ממילטון מה זה "מרבני הישיבה"? מה תפקידו?

סלבודקע'ר (שיחהתרומות)

נשוב על העובדות, ברוך שמעון שוורץ אינו דורך כלל בישיבת סלבודקא, וכמובן שאינו משמש בשום משרה בישיבה, הוא אפילו אינו אברך בישיבה,

עד כאן העובדות ברורות ואין מה להתווכח עליהם

ובכן זאת שדאגת {אתה מסתבר} לשווק אותו באתרי החדשות שהזכרת בתואר הנ"ל אינו סיבה לכתוב דברים שאינם נכונים במכלול.

מעניין מהו הקשר המשפחתי ביניכם שאתה כל כך דואג לכבודו, אני מהיכרותי עמו איני חושב שישמח בתואר זה המפורסם עליו לחינם.

אפר (שיחהתרומות)

סלבודקער נא להפסיק באופן מיידי עם סיגנון הכתיבה, אתה לא אמור "לחשוד" בעורכים אחרים, ולא ב"קשר המשפחתי" שלהם, נא לענות רק לגופו של עניין ולא לגופו של עורך.

סלבודקע'ר (שיחהתרומות)

לגופו של ערך כתבתי כבר, אין מקומו של המכלול לשיווק אלא למידע נכון ואמיתי ותש כוחי מלהעמיד העובדות על אמיתותם

אפר (שיחהתרומות)

זה שתש כוחך לא נותן לך זכות להכנס במכלולאים אחרים בצורה אישית.

סלבודקע'ר (שיחהתרומות)

כזכור אנו מתמקדים בדיון עניני באמיתותם של עובדות, תודה לך אפרון

מ.נ. (שיחהתרומות)

אינני יודע מהו בדיוק תפקידו, אך מקורות הם מקורות, לא כך?

אפר (שיחהתרומות)

גם אם נניח שסלבודע'ר לא צודק (ואין סיבה להניח), אין שום ערך אנציקלופדי למידע מעורפל כזה, הוא יכול להיות שו"מ יום שישי...

סלבודקאי (שיחהתרומות)

גם את זה הוא לא

מ.נ. (שיחהתרומות)

שמש מרפא נראה לי שבשחזור האחרון שלך שפכת את המים עם התינוק.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אם תפרט לי לאיזה חלק מהעריכה אתה מכוון, אשמח להסביר אותה ביתר פירוט.

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

הורדת את התמונה החדשה עם הכובע העגול

מ.נ. (שיחהתרומות)

התכוונתי בעיקר לתמונה, את חתנו הרב רובין אני רואה שהחזרת, אני חושב שיש גם מקום לפירוט על השש שנים שלא יצא לקט שיעורים (ושמו של כיכר הלקש יעיד על כך...).

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אפשר להחזיר את התמונה. במכלול אנו לא כותבים על מה שלא ארע אלא על מה שכן ארע.

מ.נ. (שיחהתרומות)

למרות שההפסקה הזו היתה משמעותית וקשורה לנשוא הערך?

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

מילטון אתה לא בחו"ל?

לא יודע אמרו שהראש ישיבה חוזר רק באמצע השבוע

אני חושב שהקשר בין אי יציאת הלק"ש לר' יצחק זה פוליטיקה פנימית וישנה. לא?

מ.נ. (שיחהתרומות)

שמחתני... זה פוליטיקה פנימית אך לדאבוננו היא כלל לא ישנה, רק הביטוי שלה באי הוצאת הלק"ש הגיע לקיצו בשנת תש"פ.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

הערך לא נועד לבני הישיבה שבקיאים בפוליטיקה הפנימית כי אם לכלל הקוראים.

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

א. בתור פוליטיקה פנימית היא לא רלוונטית

ב. היא רדומה

ג. מילא היית כותב על הפוליטיקה בנוגע למינויו או לכינויו (שלא כותבים עליו ראש הישיבה ברשמי) אבל על ניואנסים מה הקשר?

ד. האם השם שלך הוא כנקמה על זה?

מ.נ. (שיחהתרומות)

מקבל את דברי שמש מרפא שאין מקום לאזכור פוליטיקה פנימית, רק אעירך שהפוליטיקה הזו לא רדומה ואין המדובר בניואנסים (ספר שיצא לאור עשרות שנים ברצף ופתאום שש שנות הפסקה שהסתיימו רק בזכות יוזמה עצמאית של מישהו ואכמ"ל, זה פוליטיקה ולא ניואנס).

כיכר הלקש (שיחהתרומות)

סליחה לא ניואנס אלא תסמין אבל לא זה העיקר

"יוזמה פרטית" ועוד של מי? וזה היה באישור הראש ישיבה

(אנחנו חורגים לפורום)

מ.נ. (שיחהתרומות)

עזוב, יש לי הרבה מה לכתוב אבל לא כאן המקום ואין מזה שום רווח.

מקוה (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

מקובל לכתוב שוורץ, וכך גם כתוב בכל הקישורים שהובאו בערך. תיקנתי.

אברהם ישעיהו (שיחהתרומות)

אני מכיר את הרב שורץ וכותב שורץ עם ו' אחת

בג"כ החסידים נוהגים לכתוב שוורץ והליטאים שורץ

דויד (שיחהתרומות)

בערך יש קישור לשלושה ספרים שהישיבה הוציאה וכתוב בהם את שמו, בשניים מתוכן כתוב שוורץ.

קובנא (שיחהתרומות)

רק ספר אחד הישיבה הוציאה ושם כתוב שורץ, הקבצים האחרים זה יו"ל ע"י תלמידים וזה באמת מוזר שטעו בזה.

הכתיב הנכון הוא בוי"ו אחת.

דויד (שיחהתרומות)

מה מקור הידע שלך? (מהצד קשה להתרשם שדוקא 2 ספרי התלמידים טעו וספר הישיבה צדק)

קובנא (שיחהתרומות)

אני כתבתי את הערך הזה, יש לי היכרות אישית עמו, ואני אומר לך שכך הוא כותב את שמו, כך משפחתו המורחבת כותבת את שמה, וכך כותבים עליו בישיבה.

דויד (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

אני בעד הכתיב הנכון שוורץ

הבטלן (שיחהתרומות)

אם יש כתיב שמקובל בדרך כלל, אני חושב שזה צריך להיות הכתיב גם אם אותו אדם מאיית אחרת.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

מה השאלה?! בוודאי ש'שוורץ'!!!

גאון הירדן (שיחהתרומות)

שוורץ.

יואל ווייס (שיחהתרומות)

שוורץ

טישיו (שיחהתרומות)

שוורץ. כך כותבים באנציקלופדיה.

בא לתקן (שיחהתרומות)

גם אני שוורץ

תפארת אבות (שיחהתרומות)

'שורץ' עם וי"ו אחת, יש בה משמעות של המילה 'שורץ' צפרדעים וכדו'. ולא נראה לי שעל זה כיון מייסד המשפחה, כי אם על הצבע השחור הנקרא ביידיש 'שוורץ'.

כרם (שיחהתרומות)

אף אחד לא חושב שלבנאדם קוראים יצחק שוֹרץ, ברור שזה שְׁוַרְץ.

דויד (שיחהתרומות)

נ.ב. מי אמר שהצבע שחור ביידיש נקרא שוורץ ולא שורץ?

תפארת אבות (שיחהתרומות)

כי על מנת לבטאות את ה'פתח' שב'שוורץ', ולהבדילו מה'שורץ צפרדעים', מוכרחים להוסיף עוד וי"ו

דויד (שיחהתרומות)

לא מוכרחים להוסיף כלום, אפשר לומר שורץ בפתח. ועובדה שכך הוא קורא לעצמו וכך גם הדפיסו בספר שהישיבה הוציאה. אני מבין את הרצון להבדיל בין כל סוגי המילים עד ידי הוספת אותיות - אבל זה ממש לא מחייב. זה גם לא עוזר תמיד - המילה "אח" יש לה 3 משמעויות מקוריות ועוד אחת בעברית החדשה (אנחת צער, תנור חימום, הבן של אבי, ובעברית החדשה גם מטפל רפואי). זה כמובן רק נ.ב. בהקשר לטיעון שלך, בלי קשר להצבעה פה.

להלל (שיחהתרומות)

שוורץ, ללא שום ספק.

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

שוורץ

ירוחם פישל יהושע (שיחהתרומות)

ברור ששוורץ מה השאלה

עפר ואפר (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

נ.ב. המילון ממש אינו ראיה כי הוא נכתב ע"י אנשי אקדמיה שכנראה קיבלו לחלוטין את מדיניות האדקמיה העברית ללשון - ושם ברור שצריך לכתוב עם שני ו', מה שאין כן אצלנו - זה לא ברור.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

פוק חזי מאי עמא דבר

דויד (שיחהתרומות)

הסתכל למעלה, תראה שאני זה ששינתי מו' אחת לשתיים - רק רציתי לומר שאין ראיה מהמילון כי מגמתו ידועה מראש, יותר טוב כבר לומר שע"פ האקדמיה צריך לכתוב בשני ו'. בכלל השאלה פה היא אחרת, והיא האם מתייחסים לאיך שהאיש כתב את שמו או לא, ובאמת שזכור לי בעבר שנקבע שדוקא כן מתייחסים, כמו לשם יששכר שנקבע שמי שכתב ישכר כך שמו יהיה במכלול.

בא לתקן (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

איפה זה נאמר? לא מצאתי

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

א. זה מציאות, הוא כותב אלטר, ובערך כתוב אלתר.

ב. כמדומני שאכן היה ע"כ דיון, אולי בדף השיחה של הטיוטא שלו.

בא לתקן (שיחהתרומות)

כך זכור לי חיפשתי ולא מצאתי

מתייג את צדיק וטוב לו זכור לי שהשתתף בדיון

אברהם ישעיהו (שיחהתרומות)

על דלת ביתו כתוב "שורץ"

דויד (שיחהתרומות)

תודה. הוספתי כהערה.

עוברים לפניו להתברך

2
משה בן ברוך (שיחהתרומות)

מישהו יודע אם זה היה נכון אי פעם?

כי היום זה לא נכון בשבת הוא בורח מיד, ובימים נוראים הוא לא מסיים כזה מהר להתפלל...

אברהם ישעיהו (שיחהתרומות)

בשבת הוא לא בורח אלא ממתין במקומו ומברך את כל בני הישיבה העוברים לפניו, ואח"כ הוא הולך להתברך ולברך להגרד"ל והגרמה"ה - כך שודאי שהוא לא בורח.

ובימים נוראים כשהוא מסיים עוברים לפניו [-אכן זה לוקח מעט זמן].

משה מנחם (שיחהתרומות)

נראה לי יותר מדי מפורט. נראה יותר עץ משפחתי מאשר ערך אנציקלופדי.

חוץ מזה שהשורה על בנו הרב אברהם ישעיהו לא ברורה בכלל, של מי הוא חתן?

דויד (שיחהתרומות)
משה מנחם (שיחהתרומות)

אכן, חסר טעם לחלוטין לכתוב על כל אחד מהמחותנים שלו של מי הוא חתן.

יש לציין שלא מדובר על כאן על אדמו"ר או אישיות בראש הפירמידה של הציבור.

קובנא (שיחהתרומות)

כתבתי את זה בתחילת דרכי במכלול, ואף אחד לא קם וצעק... אני באפון אישי סבור שיש בזה טעם ברשימה הזו.

דויד (שיחהתרומות)

קובנא הערך בויקיפדיה מכיל הרבה פרטים שאין פה - לדעתי בעיקר או רק רשימת בניו וחתניו - רוצה שאייבא לך לדף משנה שתוכל לבדוק?

סיכום מאת דויד

הובהרה בטח נפתח דיון רשמי

כפוף לכללים (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

שמת לב שהוא מראשי ישיבת סלבדוקה?

כפוף לכללים (שיחהתרומות)
מוטי (שיחהתרומות)

יש מקום להבדיל בין ישיבת סלבודקה מהותיקות בארץ לישיבות מהעשור האחרון

דויד (שיחהתרומות)

ככל שהישיבה שלהם גדולה ומפורסמת כמו סלבודקא או שהם מפורסמים - אפשר בהחלט לכתוב עליהם ערכים.

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

לא משנה, כעת אני רואה שהערך קיים בויקיפדיה גם, אז ממילא אין מה לעשות דיון, כי לא ימחקו אותו.

אברהם ישעיהו (שיחהתרומות)

הוא היה מכונה כך בעקבות שהגר"מ כהן זצוק"ל שהיה מבוגר ממנו בהרבה לא נקרא בתואר ראש ישיבה ומפני כבודו נקרא מראשי., וכעת לא טרחו לתקן זאת.

דויד (שיחהתרומות)

אתה רוצה לומר שהוא ראש הישיבה, ולא מראשי הישיבה? (אני רק עניתי לכפוף לכללים שודאי שיש חשיבות לערך כי הוא אחר מראשי ישיבת סלבודקא)

קישור חסום בנטפרי

2
קובנא (שיחהתרומות)
מישהו (שיחהתרומות)

לא זמין

אין נושאים ישנים יותר