שיחת משתמש:מוטיאל/ארכיון 1
דף זה הוא ארכיון של מוטיאל, אין לערוך את תוכן הדף. תגובות נוספות ניתן לכתוב בדף השיחה הנוכחי
| אתה מוזמן לטול חלק במבצע הגדול- ייבוא וסינון כל ויקיפדיה העברית עד חנוכה תשע"ט!
כדי לסייע לך להצטרף לעורכים באפשרותך לגשת:
|
נקיות וסינון: |
הנחיות וסיוע: |
| כדאי מאוד שתקדיש שעה לעבור על כל הקישורים המופיעים כאן. הם יועילו לך רבות בהמשך עבודתך.
| ||
בברכה,
אנטוויקלען (שיחה) 15:57, 13 באפריל 2018 (IDT)
- שלום אנטוויקלען, תודה על קבלת הפנים. אני עורך בויקיפדיה מעת לעת ומכיר את הכללים שם. במה הכללים כאן שונים מויקיפדיה? והאם עיקר העבודה היא להעתיק ערכים מויקי או ליצור ערכים חדשים? מוטיאל (שיחה) 16:06, 13 באפריל 2018 (IDT)
- ברוכים הבאים. גם אני עורך שם (כיום פחות).
- ענייני חול הכללים כמעט זהים. בענייני "אספקלריא" או ערכים שבהם חומר הסותר את דברי התורה המלאכה מכיוון ששם הדברים מוצגים מנקודת מבט חילונית, עלינו לאזן את התמונה כאן ולפעמים המלאכה לא פשוטה. עקרונית באופן ראשוני כל דבר הסותר את התורה באופן החלטי מוסר או נערך. תמונות אמיתיות של נשים אצלנו מוסרות באופן גורף ולגבי איורים תלוי במקרה (לפעמים אפשרי בערכים רפואיים וכיוב' אם אין בעיית צניעות).
- הערה שלי: תבניות אלו אינם מוסרים סתם, אלא באמצעות תבנית {{סינון}} ותבנית {{תמונה חילופית}}. בהצלחה, דוד (שיחה) 16:26, 13 באפריל 2018 (IDT)
- מכיוון שויקיפדיה מקור מצוין, אנו מייבאים משם באופן מקיף. כ"א כרצונו, בפועל יחסית מעט ערכים נכתבו כאופן מלא במכלול (כ-100) והשאר (מעל 57,000) מקורם בוויקיפדיה וכאן הם עוברים התאמה ועריכה לאיזון ההשקפה החילונית (שבוויקיפדיה היא לכתחילה) והתאמה לקורא החרדי.
- שמח שבאת ועומד לרשותך בכל עניין. שבת שלו'. אנטוויקלען (שיחה) 16:16, 13 באפריל 2018 (IDT)
- ברוכים הבאים. גם אני עורך שם (כיום פחות).
שכוייח על ההכחלות
שְכּוֹיֶיח! על הכחלת הדף הראשי.
עבודה חשובה שאני גם משתדל לעשות.
בברכה, עידו (שיחה) 11:00, 20 באפריל 2018 (IDT)
- עידו תבדוק את הערכים לא כולם נקיים במאה אחוז.--יצחק • שיחה • ה' באייר ה'תשע"ח 11:27, 20 באפריל 2018 (IDT)
יבוא
אני ממליץ אם ניתן, לערוך את הערך בויקיפדיה עריכות שיתקבלו שם ואחר כך לייבא לכאן. כך ייחסכו חיכוכים על עריכות.--יצחק • שיחה • ה' באייר ה'תשע"ח 11:46, 20 באפריל 2018 (IDT)
- יצחק, מה למשל ניתן לערוך שם לפני הייבוא? עריכות חרדיות והשקפתיות בוודאי שאי אפשר. מוטיאל (שיחה) 11:51, 20 באפריל 2018 (IDT)
- אם אתה מנוסה בעריכות. יש הרבה ניסוחים שמשנים את המשמעות לחרדי יותר. גם בלי לשנות את התוכן. כמו כן ניתן לשים {{מקור}}, על דברים שמקורם הוא ככל הנראה השערות של כופרים או אף פרשנות אישית של כותבים.--יצחק • שיחה • ה' באייר ה'תשע"ח 11:55, 20 באפריל 2018 (IDT)
- דוגמא--יצחק • שיחה • ה' באייר ה'תשע"ח 12:01, 20 באפריל 2018 (IDT)
- אם אתה מנוסה בעריכות. יש הרבה ניסוחים שמשנים את המשמעות לחרדי יותר. גם בלי לשנות את התוכן. כמו כן ניתן לשים {{מקור}}, על דברים שמקורם הוא ככל הנראה השערות של כופרים או אף פרשנות אישית של כותבים.--יצחק • שיחה • ה' באייר ה'תשע"ח 11:55, 20 באפריל 2018 (IDT)
הסרת תמונה
ראשית חזק וברוך על התרומות. ראיתי שאתה שותף לייבוא ערכים על חיות שזה בעיקר מה שאני עושה.
רציתי להביא לתשומת לבך שניתן וצריך להסיר תמונות שאינן תואמות את המכלול (וכרגע כולל אלו שבספק)
תוכל לראות לדוגמא כאן - הסרת שתי תמונות שהורדתי מהערך ברזיל שייבאת.
יש לך כפתור בסרגל הכלים המאפשר להוסיף בלחיצה (במקום לכתוב את תבנית ההסרה ידנית) אם תרצה.
בברכה, ויקרא האדם שמות (שיחה) 13:07, 22 באפריל 2018 (IDT)
- לויקרא האדם שמות, אני לא רואה שום תמונה בויקיפדיה וגם לא בהמכלול בגלל הסינון של נתיב ולכן אין באפשרותי לסנן תמונות, באמת צריך לבקש מנתיב שיפתחו את התמונות במכלול כיאה לאתר שמפוקח מבחינה רוחנית. מוטיאל (שיחה) 13:16, 22 באפריל 2018 (IDT)
- אם אינך רואה תמונות, אז הערכים המיובאים שלך טעונים בדיקה של מישהו שיש באפשרותו לפני שהם נכנסים למרחב הערכים.
- אני יודע שיש להנהלת המכלול דין ודברים עם שירותי סינון, רק לא בטוח עם מי ובאיזה שלב זה נמצא. מה שבטוח - בכדי שהם יפתחו את הסינון למכלול, על אחת כמה וכמה שעלינו לוודא שאנו נקיים מתמונות נשים וכיוב'.
- ויקרא האדם שמות (שיחה) 14:24, 22 באפריל 2018 (IDT)
- ויקרא האדם שמות מיד אחרי שהפנית את תשומת ליבי לעניין שלחתי פניה לנתיב. יאמר לזכותם שהם הגיבו מהר ופתחו לי את התמונות, וכעת אני יכול לראות תמונות ולסנן בעת הצורך. ישר כוח! מוטיאל (שיחה) 14:33, 22 באפריל 2018 (IDT)
עדיף כך. כך משאירים מידע רלוונטי שאינו בעייתי.
בברכה, עידו (שיחה) 14:58, 22 באפריל 2018 (IDT)
- תודה עידו. מכל מלמדי השכלתי... מה ראוי לדעתך לעשות בערך הר געש שיש בו ממש הרבה תוכן בעייתי מבחינת תיארוך הבריאה? מוטיאל (שיחה) 15:12, 22 באפריל 2018 (IDT)
- אפשר לייבא לדף טיוטה, כך אפשר לערוך ולשפר לאט לאט וגם להתייעץ עם מכלולאים אחרים, עד שיגיע לבשלות ראויה. עידו (שיחה) 15:15, 22 באפריל 2018 (IDT)
- עידו ויוסף זה לא מגוחך? פשיטא שהיו אנשים ברוב המקומות בעולם לפני אלפי שנים. אם כן אפשר לגמרי למחוק את זה. על משפט כמו אלפי שנים היה מתאים{{הבהרה|כמה}}--יצחק • שיחה • ח' באייר ה'תשע"ח 22:28, 22 באפריל 2018 (IDT)
- כידוע לך, שהדבר דורש התייחסות של דעת תורה ואין בנמצא כרגע מענה ולכן, לא, זה לא מצחיק ומאותה סיבה יש לומר שאין מקום לתבנית הבהרה עד אז (שהרי אין כרגע דרך נראית להבהיר). עידו (שיחה) 23:18, 22 באפריל 2018 (IDT)
- יצחק ועידו, לשם כך יש את תבנית {{סינון}}, הטיפול בדברים כאלו הוא כרגע רק טיפול ראשוני, ובשלב שני אחרי עיון מעמיק והתייעצות עם גדולי תורה זה יטופל בצורה יותר טובה. אומנם אי אפשר להטיל על משתמשים חדשים את החובה לשים תבנית סינון מיד בערכים הראשונים, אבל ראוי לעבור אחריהם ולהוסיף את תבנית הסינון, ולהדריך אותם במשך הזמן אבל לא בהתחלה, כמו כן ראוי בתחילה להרגיל בתבנית אף ללא סיווג ובהמשך בשלב שלישי ללמד את תורת הסיוגים.
- התבנית והסיוגים חשובים מאוד כי הם ממינים את החומר הבעיתי לפי קטגוריות, מה שיאפשר בשלב שני לחברי המכון להעמיק ולהתייעץ על כל בעיה בפני עצמה ולחזור ולטפל בחומר שוב בצורה טובה יותר --יוסף (שיחה) 23:39, 22 באפריל 2018 (IDT)
- כידוע לך, שהדבר דורש התייחסות של דעת תורה ואין בנמצא כרגע מענה ולכן, לא, זה לא מצחיק ומאותה סיבה יש לומר שאין מקום לתבנית הבהרה עד אז (שהרי אין כרגע דרך נראית להבהיר). עידו (שיחה) 23:18, 22 באפריל 2018 (IDT)
- עידו ויוסף זה לא מגוחך? פשיטא שהיו אנשים ברוב המקומות בעולם לפני אלפי שנים. אם כן אפשר לגמרי למחוק את זה. על משפט כמו אלפי שנים היה מתאים{{הבהרה|כמה}}--יצחק • שיחה • ח' באייר ה'תשע"ח 22:28, 22 באפריל 2018 (IDT)
- אפשר לייבא לדף טיוטה, כך אפשר לערוך ולשפר לאט לאט וגם להתייעץ עם מכלולאים אחרים, עד שיגיע לבשלות ראויה. עידו (שיחה) 15:15, 22 באפריל 2018 (IDT)
יש תוכן בעייתי בערך ראה פסקת "גאוגרפיה"
עידו (שיחה) 12:34, 23 באפריל 2018 (IDT)
- עידו, תודה. תוקן. מוטיאל (שיחה) 12:38, 23 באפריל 2018 (IDT)
בקלווה בשבילך!
| על ייבוא יסודי של ערכי מדינות ארצות הברית. עידו 14:41, ח' אייר ה'תשע"ח |
ייבוא קל יותר.
תראה בדף המשתמש שלי. אולי יעזור לך. יישר כוח--יצחק • שיחה • ט' באייר ה'תשע"ח 09:57, 24 באפריל 2018 (IDT)
- יצחק, תודה על התוסף, הוא מאוד עוזר לעבודה. מספר שאלות: 1. כרום מתריע מפני פרצות אבטחה בתוספים כאלה, יש ממה לחשוש? 2. למה לא נכנסת תבנית {קרד} בצורה אוטומטית? (גם בהרשאת מייבא אין תבנית {קרד}. 3. באפשרות יבא וערוך הרבה פעמים לא נפתח עמוד העריכה, זה נראה כתקלה. ובעניין יבוא בהרשאת מייבא, איך מייבאים מספר ערכים בו זמנית? איך מפרידים בין הערכים בשורת דף המקור? בתודה מראש! מוטיאל (שיחה) 21:00, 25 באפריל 2018 (IDT)
- 1. אני לא יודע עד כמה אתה אמור לחשוש מסיכונים. אם החשש שזה עלול להביא סוסים טרויאניים אז כאן אני לא חושב שיש ממה לחשוש. האם זה גורם לפירצה באבטחה, אני לא מבין בזה אולי עידו או דוד יודעים. 2.התבנית שנכנסת היא תבנית ישנה יש להחליף לקרד. ביבוא אוטומטי דרך ההרשאה לא נכנסת תבנית. אני לא יודע אם מתכוונים לסדר את זה או לא. בעיקרון לפי החוק מספיק שכתוב בתקציר העריכה. וכן מה שכתוב בתחתית הדפים. 3. אני לא יודע, זה צריך הרשאה נוספת. אני משתשמ ב"צור במכלול" שזה מכניס את הדף לאן כאילו עשית העתק הדבק. בברכה--יצחק • שיחה • י"א באייר ה'תשע"ח 21:24, 25 באפריל 2018 (IDT)
- אני מבטיחך נאמנה שלא עשיתי שום דבר זדוני בתוסף, לא חושב שיש מה לחשוש.
- להחליף - אצטרך למצוא זמן. בייבוא אוטומטי - זו פעולה מורכבת מאוד, צריך למצוא לזה הרב יותר זמן. אבל כמו שיצחק אמר זה פחות קריטי בשלב זה.
- ייבוא כמותי דורש הרשאה מיוחדת. הוא לא זמין לך בתוסף.
- בהצחלה! דוד (שיחה) 15:02, 29 באפריל 2018 (IDT)
- 1. אני לא יודע עד כמה אתה אמור לחשוש מסיכונים. אם החשש שזה עלול להביא סוסים טרויאניים אז כאן אני לא חושב שיש ממה לחשוש. האם זה גורם לפירצה באבטחה, אני לא מבין בזה אולי עידו או דוד יודעים. 2.התבנית שנכנסת היא תבנית ישנה יש להחליף לקרד. ביבוא אוטומטי דרך ההרשאה לא נכנסת תבנית. אני לא יודע אם מתכוונים לסדר את זה או לא. בעיקרון לפי החוק מספיק שכתוב בתקציר העריכה. וכן מה שכתוב בתחתית הדפים. 3. אני לא יודע, זה צריך הרשאה נוספת. אני משתשמ ב"צור במכלול" שזה מכניס את הדף לאן כאילו עשית העתק הדבק. בברכה--יצחק • שיחה • י"א באייר ה'תשע"ח 21:24, 25 באפריל 2018 (IDT)
סינון תוכן
יישר כוח על תרומותיך. ברצוני להעיר שכדאי שתלמד את השימוש ב{{סינון}}. יש לך גם קיצור דרך, בסרגל שמעל תיבת העריכה משמאל לכפתור החתימה. ההסרה כאן לא נראית לי מוצדקת. אתייג גם את עידו ויוסף. יש לדון גם שם או לראות את הדיונים. (לי נטפרי חסמו את זה)--יהודה • שיחה •בואו נבנה את המכלול ביחד • י"א באייר ה'תשע"ח • 15:38, 26 באפריל 2018 (IDT)
- ליהודה, השתמשתי בתבנית סינון מספר פעמים אבל לא הכרתי את האשף, אז זה לקח לי הרבה זמן לכתוב את התבנית כל פעם, וזה לא שייך במקרה של שורות רבות. אשתמש מהיום באשף. לגבי ההסרה הלא מוצדקת, כיוון שלא נקבעו עדיין כללים ברורים אני מנסה לסנן לפי מיטב הבנתי, ולפעמים אני מסנן ללא צורך או לא מסנן את הצריך סינון. מובן מאליו שכל מי שחושב שטעיתי בשיקול הדעת יכול לשנות את עריכתי.מוטיאל (שיחה) 20:48, 26 באפריל 2018 (IDT)
- אתה צודק. הבעייה היא שלא הצלחתי להיכנס לעריכת הדף הזה. לדעתי צריך להכניס את המילה בתבנית ולמחוק רק בבסיסי. כמובן לא דעתי בלבד קובעת.--יהודה • שיחה •בואו נבנה את המכלול ביחד • י"ב באייר ה'תשע"ח • 21:16, 26 באפריל 2018 (IDT)
יצירת הפניה
כדי להקל אתה יכול ליצור את הדף משתמש:מוטיאל/common.js ולהכניס שם את הקוד importScript('משתמש:מלא כל הארץ/Redirect.js');. אפשר לראות שם.--יצחק • שיחה • רוצה להאיץ את קצב היבוא? • ט"ז באייר ה'תשע"ח 16:58, 1 במאי 2018 (IDT)
- יצחק, סקריפט מעולה!
תודה רבה! מוטיאל (שיחה) 17:08, 15 במאי 2018 (IDT)
- הסקריפט לא שלי. אבל ראה כעת המכלול:חדשות#גאדג'ט חדש--יהודה • שיחה •בואו נבנה את המכלול ביחד • ג' בסיוון ה'תשע"ח • 19:58, 16 במאי 2018 (IDT)
שים לב !!! -- לגבי הסקריפט , יהודה התכוון שתמחק אותו מהדף: משתמש:מוטיאל/common.js, כדי למנוע כפילות (שים לב שיש לך פעמיים יצירת הפניה), לאחר שיהודה הצדיק כבר הפך את זה לגאדג'ט, ראה- המכלול:חדשות#גאדג'ט חדש,
- לגבי עדכון העריכות שלך, כדי שתכניס את סקריפט 13,
importUserScript(13);(של יהודה1\יצחק 0) ראה, תבנית:משתמש תרומות#אפשרויות נוספות כך שיתעדכן אוטומטית, יהודי מאוד פשוט • שיחה • אין על המכלול • ב' בסיוון ה'תשע"ח •
- לגבי עדכון העריכות שלך, כדי שתכניס את סקריפט 13,
- הסקריפט לא שלי. אבל ראה כעת המכלול:חדשות#גאדג'ט חדש--יהודה • שיחה •בואו נבנה את המכלול ביחד • ג' בסיוון ה'תשע"ח • 19:58, 16 במאי 2018 (IDT)
מוטיאל היקר !,
שלום וברכה. תבנית:פגעי הטכנולוגיה א. מאוד הייתי רוצה לעזור לך, אך כמוני כמוך...כולנו נטפרי, ברוך ה'.
ב. אי אפשר שלא להתפעל מחריצותך ותרומותיך למכלול, כל הכבוד !!!
יהודי מאוד פשוט • שיחה • אין על המכלול • כ"א באייר ה'תשע"ח •

שמתי לב לתרומתך הרבה למכלול, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
וטוב שעברת לנתיב...
, יהודי מאוד פשוט • שיחה • אין על המכלול • כ"ח באייר ה'תשע"ח •
- ליהודי מאוד פשוט, בבית יש לי נתיב כעת אני במקום אחר ויש כאן נטפרי, כשאחזור הביתה בערך ב11 בלילה אטפל בזה אם זה לא יטופל עד אז. מוטיאל (שיחה) 20:09, 13 במאי 2018 (IDT)

שמתי לב לתרומתך הרבה למשתמשי נטפרי במכלול, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
יהודי מאוד פשוט • שיחה • אין על המכלול • א' בסיוון ה'תשע"ח •
- תודה
מוטיאל (שיחה) 16:42, 15 במאי 2018 (IDT)
- מומלץ התבנית :
- תודה
| משתמש זה עוזר למשתמשי נטפרי |
יהודי מאוד פשוט • שיחה • אין על המכלול • א' בסיוון ה'תשע"ח •
- לידיעתך, אפשר לייבא מוויקיפדיה גם את דפי ההפניות, במידה וקיימים, כל טוב, יהודי מאוד פשוט • שיחה • אין על המכלול • ב' בסיוון ה'תשע"ח •
הוספת רבי
שלום מטיאל האם כשאני מייבא ערך מותר לי להוסיף רבי?משה ברמן (שיחה) 13:07, 17 במאי 2018 (IDT)
- משה,
תודה רבה! על תרומך למכלול.
אם אתה מייבא על ידי יצירת הדף והעתקת התוכן מויקיפדיה, פשוט תיצור את הדף מלכתחילה עם התוספת "רבי". אם הייבוא נעשה באמצעות התוסף או באמצעות אשף הייבוא (מצריך הרשאת מייבא) צריך להחליף את השם באמצעות האפשרות "העברה" (בתפריט הקטן "עוד" בשורה העליונה). בהצלחה! מוטיאל (שיחה) 13:28, 17 במאי 2018 (IDT)
השחתות
אני חושב שלא כדאי לכתוב כאן על ההשחתות המזיקות ביותר. המשחיתים עלולים ללמוד מזה. כבר מחקתי והסתרתי גירסה שכתבתי להאלקושי. כעת אני חושש שהמשחית כבר יודע מזה ואין טעם למחוק שוב. אבל באופן כללי נראה לי שהפיתרון הוא לדבר במייל.--יהודה • שיחה •בואו נבנה את המכלול ביחד • ז' בסיוון ה'תשע"ח • 13:00, 21 במאי 2018 (IDT)
כוכב המצילים
| כוכב המצילים | |
| על השמירה על המכלול מפני שועלים קטנים מחבלים. עידו (להשארת הודעה) 09:41, 24 במאי 2018 (IDT) ♦ י"ג בסיוון ה'תשע"ו ♦ 21:31, 18 ביוני 2016 (IDT) |
כוכב המסננים
| כוכב המסננים | ||
| יישר כח על הסינון התמידי !!! אשריך לגמרי !!! ממני, שרגא. |
שרגא (לשעבר יהודי מאוד פשוט) • שיחה • אין על המכלול • י"ג בסיוון ה'תשע"ח •
ליאור רודיטי
מה דעתך אולי תציע לו את הרעיון לפתוח חשבון על שמו ולהעתיק ולהדביק מויקיפדיה העברית, אם הוא נהנה להזיק זה אכן לא יועיל. אבל אם הוא נהנה מכך ששמו רשום. אולי זה יעסיק אותו בדברים מועילים יותר. (וגם אם ייקח את הקרדיט לעצמו, קל למחוק ולחליף ב{{קרד}}. יש גם מיוחד:החלפת טקסט יהודה • שיחה • הצטרפו למיזם יבוא 200,000• י"ז בסיוון ה'תשע"ח • 16:11, 31 במאי 2018 (IDT)
- אני מתכוין שאם הוא ישתולל עוד פעם במקום לחסום אותו. תציע לו את זה בדף השיחה שלו.--יהודה • שיחה • הצטרפו למיזם יבוא 200,000• י"ז בסיוון ה'תשע"ח • 16:13, 31 במאי 2018 (IDT)
- יהודה 1. זה בניגוד למדיניות ההתנהלות עם טרולים. 2. מסופקני אם זה יעבוד, עושה רושם שהוא נהנה להזיק, על אף שמדי פעם הוא כן מעתיק מויקי דפים טובים. 3. ברור שאם הוא יחדול מהתנהגות של טרול יפתח שם משתמש תקני ויעבוד יפה הוא יתקבל בברכה. מוטיאל (שיחה) 16:19, 31 במאי 2018 (IDT)
- יהודה היקר, א. לא חושב שהוא מספיק להסתכל בדף השיחה, ניסיתי פעם, כנראה הוא עסוק בלהשחית מהר כמה שיותר לפני שיחסם,
- ב. בתאוריה בכלל לא בטוח שזה אותו אחד יכול מאוד להיות שישנם אחרים שמצטרפים לטרנד וחותמים, אבל לי דווקא כן נראה שזה אותו אחד ולכן לא יזיק לנסות. שרגא (לשעבר יהודי מאוד פשוט) • שיחה • אין על המכלול • י"ז בסיוון ה'תשע"ח •
- יהודה היקר, א. לא חושב שהוא מספיק להסתכל בדף השיחה, ניסיתי פעם, כנראה הוא עסוק בלהשחית מהר כמה שיותר לפני שיחסם,
- יהודה 1. זה בניגוד למדיניות ההתנהלות עם טרולים. 2. מסופקני אם זה יעבוד, עושה רושם שהוא נהנה להזיק, על אף שמדי פעם הוא כן מעתיק מויקי דפים טובים. 3. ברור שאם הוא יחדול מהתנהגות של טרול יפתח שם משתמש תקני ויעבוד יפה הוא יתקבל בברכה. מוטיאל (שיחה) 16:19, 31 במאי 2018 (IDT)
כוס קולה קר בשבילך !
| מוטיאל היקר !!! משהו אחד קטן ממני, על הרבה דברים גדולים... שרגא • |
- שים לב: מכיל קרח ולימון...
מרלבורו בשבילך !
| בהערכה והוקרה רבה !!! אם אתה מרגיש שזה לא מרלבורו אתה יכול להחליף בחנות... נ.ב. אזהרה: הסיגריות מזיקות לבריאות... שרגא • |
סלמנדרה
ראיתי שני ערכים שייבאת - סלמנדרה ובית הבובות. רק רציתי לוודא ששמת לב לתוכן. אני רואה שסיננת את זה קצת, אתה חושב שבמצב הנוכחי זה נחשב תקין? אסף128 (שיחה) 12:13, 5 ביולי 2018 (IDT)
- אני מודה לך שהפנית את תשומת ליבי לזה, זה לא תקין כלל ולכן מחקתי את התוכן. המשך לתרום לשיפור המכלול! מוטיאל (שיחה) 12:40, 5 ביולי 2018 (IDT)
- יישר כח!! כבר חששתי שכנראה אני יותר מדי קיצוני. ואם כבר עוסקים בזה, שמתי לב היום גם לזה -רומן. זה גם נראה לי לא אידיאלי (תקרא בעיון, זה לא ארוך. בפרט תחילת הפסקה האחרונה בקטע "היסטוריה"). לשיקולך. אסף128 (שיחה) 13:05, 5 ביולי 2018 (IDT)
שְכּוֹיֶיח! על הערנות והעזרה ! לדעתי ברומן אין בעיה בהתייחסויות אגבית מדעית, מה אתה אומר מוטיאל ? ---שרגא •
• שיחה • כ"ב בתמוז ה'תשע"ח • 13:10 (IDT)
- .מסכים עם שרגא. זה מסוג המילים שאין בהם בעיה מובנית אלא הכל תלוי בהקשר, גם בפיסקה הנ"ל זה עומד בקריטריונים. מוטיאל (שיחה) 13:47, 5 ביולי 2018 (IDT)
- דוחף פה, כדי לא להכביד סתם - שמתי לב שבערכים של שנים, למשל 1985, 1986, יש בפסקה "נולדו" הרבה מאוד אנשים שמן הסתם מוטב לא להזכיר אותם. אני מבין שמדובר בדברים שעוד צריכים לעבור סינון, אבל לא עדיף לבינתיים פשוט להסתיר את כל החשודים, עד שיוכרע דינם? אסף128 (שיחה) 00:17, 24 ביולי 2018 (IDT)
- זה בלט לי במיוחד ב1985, ששם יש בראש הדף הפניה לספר עם אותו שם, כשאני מניח שהספר הזה בסוף לא ייכלל במכלול אסף128 (שיחה) 00:19, 24 ביולי 2018 (IDT)
- .מסכים עם שרגא. זה מסוג המילים שאין בהם בעיה מובנית אלא הכל תלוי בהקשר, גם בפיסקה הנ"ל זה עומד בקריטריונים. מוטיאל (שיחה) 13:47, 5 ביולי 2018 (IDT)
- יישר כח!! כבר חששתי שכנראה אני יותר מדי קיצוני. ואם כבר עוסקים בזה, שמתי לב היום גם לזה -רומן. זה גם נראה לי לא אידיאלי (תקרא בעיון, זה לא ארוך. בפרט תחילת הפסקה האחרונה בקטע "היסטוריה"). לשיקולך. אסף128 (שיחה) 13:05, 5 ביולי 2018 (IDT)
ברוכים הבאים
מוטיאל היקר, אתה נוהג על פי הרוב לברך את המצטרפים החדשים. לאור מצטרפים רבים וחדשים שאינם דווקא גברים, נראה לי שראוי לנסח את לשון הברוכים הבאים כך שלא יהיה בלשון זכר דווקא. האם נראה לך? עם סגולה (שיחה) 19:14, 18 ביולי 2018 (IDT)
- עם סגולה בדיוק אחרי הברוכים הבאים האחרון שעשיתי חשבתי על זה. אני לא סגור על הנוסח המועדף, מצד אחד הכי טוב לכתוב "אתם מוזמנים ליטול חלק...", "כדאי מאוד שתקדישו שעה...", אך מצד שני זו פנייה אישית וקצת מוזר לכתוב בלשון רבים. מה דעתך? מוטיאל (שיחה) 19:20, 18 ביולי 2018 (IDT)
- מה הנוסח בויקיפדיה? עם סגולה (שיחה) 19:27, 18 ביולי 2018 (IDT)
- מוטיאל ועם סגולה היקרים ! מפז ומפנינים !
- משום מה כשכותבים "מה דעתך" אני בטוח שהכוונה אלי...
- בעיקרון כל הנוסח חוץ מהתוספת של מבצע הייבוא, או בעצם רק המילים "אתה מוזמן" כן מנוסח באופן המשתמע לשני המגדרים, אם הייתה הבעיה בתבנית הרגילה, אכן היה שיקול ליצור תבנית מיוחדת למשתמשי המגדר השני,
- אך היות וזה זמני ומוזר לכתוב בלשון רבים בפנייה אישית הרי שאני סבור ששב ואל תעשה עדיף. (הנוסח בוויקיפדיה הוא כמו פה, בלי התוספת של מבצע הייבוא)
- תמשיך להיות ערני, ותשמור לנו על המכלול ! בברכה, שרגא •
• שיחה • ז' באב ה'תשע"ח • 19:28 (IDT)
- אתם צודקים שהנוסח בויקי לא רלוונטי, ומיד אחרי שכתבתי את זה תפסתי שאינו קשור. אך לדעתי גם כעת ניתן בהחלט לשנות מ'אתה מוזמן לטול חלק' ל'נודה לך מאוד על נטילת חלק'. חוץ מזה, יש גם בעייה קבועה בסיום 'כדאי מאוד שתקדיש שעה', שזה נוסח קבוע בלשון זכר, וכדאי מאוד להחליפו ל'מומלץ מאוד להקדיש שעה'. לעשות תבנית מיוחדת עבור נשים אינו מתאים, בפרט מפני שאין לנו מושג מי עומד מאחורי כל שם, ויש הרבה שמות ניטרליים. עם סגולה (שיחה) 19:34, 18 ביולי 2018 (IDT)
- ואם רוצים דווקא את הנוסח הזמנה, ניתן לכתוב 'אני מזמין (או אנו מזמינים) אותך ליטול חלק' עם סגולה (שיחה) 19:49, 18 ביולי 2018 (IDT)
- מה הנוסח בויקיפדיה? עם סגולה (שיחה) 19:27, 18 ביולי 2018 (IDT)
תודה מוטיאל.
תודה רבה על המעקב!
אגב, אני באמצע להשיג חומר, להשלים את הדף של מונה רוזנבלום. כמו דיסקוגרפיה. אגב, למה התמונה שם לא עובדת? MusiCode (שיחה) 09:46, 25 ביולי 2018 (IDT)
- ישר כוח על היוזמה. רק תמונות שנמצאות בויקישיתוף עוברות אוטומטית לכאן, תמונות שיושבות בשרת של ויקיפדיה לא עוברות אוטומטית, זה יבוצע בהמשך הדרך אחרי מבצע הייבוא. מוטיאל (שיחה) 18:18, 25 ביולי 2018 (IDT)
לגבי זה
זה הרי הערך שלו מאוד בעייתי וכנראה לא ייכנס למכלול אז למה להשאיר מישהו אדום בתבנית? קפדניקו (שיחה) 11:30, 7 באוגוסט 2018 (IDT)
- אני מעדיף לא לדון בנושא רגיש זה כאן. למה אתה לא מאפשר לשלוח לך מייל? ראיתי שבויקיפדיה אתה כן מאפשר, אז מדוע אתה מקפח את המכלולאים??
מוטיאל (שיחה) 12:33, 7 באוגוסט 2018 (IDT)
- לא רציתי שעל כל שינוי בדפים שייבאתי הוא ישלח לי מייל. בכל מקרה אתה יכול לשלוח לי ל [email protected] קפדניקו (שיחה) 23:07, 7 באוגוסט 2018 (IDT)
- קפדניקו אפשר לשנות בהעדפות--יהודה • שיחה • ה' באלול ה'תשע"ח 13:46, 16 באוגוסט 2018 (IDT)
- לא רציתי שעל כל שינוי בדפים שייבאתי הוא ישלח לי מייל. בכל מקרה אתה יכול לשלוח לי ל [email protected] קפדניקו (שיחה) 23:07, 7 באוגוסט 2018 (IDT)
במה טעיתי
בדף ההפניה בשעה האחרונה. טעותי היתה אי הרווח בין הסוגריים למילה הקודמת? לא ברור לי כי בגרסאות הוא לא צובע את זה. אז חשוב לי לדעת האם אי רווח או רווח גדול יותר עשוי לשנות את הקישור. או שלא.--אליצור (שיחה) 13:26, 7 באוגוסט 2018 (IDT) לגבי ההפניה עצמה אני פועל על פי הגדרות המכלול אך אני תוהה אם זה ראוי שהערך יתחיל בשם 'הרב' ואלי 'רבי'. הרי זה קצת מקשה על החיפוש.. לא? באינציקלופדיה של הלפרין רבנים קוטלגו על פי שם משפחה.--אליצור (שיחה) 13:26, 7 באוגוסט 2018 (IDT)
- 1. כל תו כולל רווח משפיעים על הקישור וזו אכן הייתה הבעיה שלא היה רווח לפני הסוגר. הוא לא צובע את הרווח כי הוא צבע את כל השורה משום מה. רווח גדול יותר זה בעצם שני רווחים וזה כבר משנה את השם.
2. רבנים חיים מקבלים תואר הרב ורבנים שנפטרו מוגדרים רבי. כל ערך שמוחלף לקידומת הרב משאירים גם את השם ללא התואר כהפניה לתועלת החיפוש. באנציקלופדיה לבית ישראל חייבים למיין לפי שם משפחה כי זה ספר, כאן (כמו גם בויקיפדיה) אין סדר לערכים ולכן המיון הוא לפי שם פרטי וכך גם שגור יותר בשפת הדיבור. אגב, המיון בתוך קטגוריות כן מתבצע לפי שם משפחה ראה כאן, כי שם זה רשימה שמית בדומה לספר, וזה מתבצע ע"י תבנית: מיון רגיל שיש בסוף הערך. מוטיאל (שיחה) 13:56, 7 באוגוסט 2018 (IDT)
מוטיאל למה שמת תבנית סינון בערך? --רבי עקיבא (שיחה) 13:35, 16 באוגוסט 2018 (IDT)
- רבי עקיבא, א. בדפי שיחה מקבלים הודעה על כך גם ללא הזכרת שם, ב. הערך הכיל תמונות לא ראויות, ותוכן המסווג במכלול כתרבות/תרבות ובידור, בברכה, שרגא •
• שיחה • ה' באלול ה'תשע"ח • 14:38 (IDT) - נ.ב. מכלולאי שקרא היטב את מדיניות הסינון ואת מדריך היבוא, לא היה שואל זאת... שרגא •
• שיחה • ה' באלול ה'תשע"ח • 14:42 (IDT)
- רבי עקיבא, אל תקח קשה את ההערה של שרגא, אך עיקר דבריו נכונים. תמונות עם נשים ותוכן של בידור שאינו חיוני לעצם הערך אין מקומם במכלול. אני מאמין שזה התפספס לך כמו שקורה לכולנו, לכן צריך לשים לב יותר ולהכיר את כללי הסינון, וטוב שכל מכלולאי יבדוק מדי פעם עריכות של אחרים כדי שתצא מתחת ידינו סולת נקייה. מוטיאל (שיחה) 15:44, 16 באוגוסט 2018 (IDT)
- תמונות נשים התפספסו בגלל נטפרי, איזה תוכן בידור יש בערך זה?, ושוב אני לא מבין מה התועלת בהקפאת הערך, מילא אם היו מסתירים אותו, אבל הוא מוצג וחסום לעריכה, לשם מה?. למשל בערך זה באתי להסיר את התמונות הבעיתיות ולא יכולתי לערוך. מה הרווח? אני באמת מעוניין להבין מה התועלת בחסימת עריכות? ולמה ממהרים להשתמש בזה? --רבי עקיבא (שיחה) 20:47, 16 באוגוסט 2018 (IDT)
- רבי עקיבא, אל תקח קשה את ההערה של שרגא, אך עיקר דבריו נכונים. תמונות עם נשים ותוכן של בידור שאינו חיוני לעצם הערך אין מקומם במכלול. אני מאמין שזה התפספס לך כמו שקורה לכולנו, לכן צריך לשים לב יותר ולהכיר את כללי הסינון, וטוב שכל מכלולאי יבדוק מדי פעם עריכות של אחרים כדי שתצא מתחת ידינו סולת נקייה. מוטיאל (שיחה) 15:44, 16 באוגוסט 2018 (IDT)
מעל ל-1 עריכות
וואו!!!
(בקשר לתבנית בדף המשתמש)--יהודה • שיחה • ו' באלול ה'תשע"ח 23:34, 16 באוגוסט 2018 (IDT)
- מצטרף לברכות,
למוטיאל הקליבר--יוסף (שיחה) 00:57, 17 באוגוסט 2018 (IDT)
גאומורפולוגיה
למה שלחת לתיקון כבד? לא ראיתי שום בעיה ודאי של כבדה... אשמח להבהרה--אליצור (שיחה) 09:49, 17 באוגוסט 2018 (IDT)
- אליצור, הערך עוסק בתהליכי התפתחות של כדור הארץ ודרושה בו התאמה של הניסוח לדעת תורה, זה בוצע בהתייעצות עם יוסף. מוטיאל (שיחה) 07:11, 19 באוגוסט 2018 (IDT)
הערך "מחברות עמנואל"
ראיתי את שני העריכות שערכת.
בטיוטה שכתבתי ביצעתי גם אני את אותן שתי עריכות, אולם חזרתי והעמדתי אותן על מקורן, לא בלי הרבה מחשבה:
- "הקומדיה האלוהית" הוא חיבור מבוסס על אמונה נוצרית, ומשכך הנכון יותר היה לתקן את השם ל"הקומדיה האלילית". אולם זהו ודאי שינוי מרחיק לכת מהמקור, ולכן העדפתי שלא ל"גייר" כלל את המונח, אלא להותירו בנוצריותו. אם לא ניתן להותיר שם קודש בצורה זו, אולי עדיף למחוק לחלוטין את האיזכור, ולא להשתמש בשם קודש מגוייר, כשהכוונה לע"ז.
- חלק מהביטוי "שירי אהבה וחשק" משמש גם בציטוט מהשו"ע שהבאתי, ולכן הותרתיו. אם כי ייתכן שעדיף אולי להחליפו בביטוי כגון: "שירי חשק ועגבים", שהוא מונח תורני מקובל.
אני מותיר את שינוייך כפי שהן, ומשאיר לך את ההחלטה בעניין.
פתחיה (שיחה) 21:43, 22 באוגוסט 2018 (IDT)
- פתחיה, 1. השאלה הועברה לוועדה הרוחנית והוחלט ששם א-לוהים בהתייחסות לאסלאם ולנצרות גם צריך להחליף לאלוקים. 2. ביצעתי כהצעתך.
ישר כוח! מוטיאל (שיחה) 00:37, 29 באוגוסט 2018 (IDT)
היי
אתה עושה פאדיחות בוויקיפדיה? סקרן (שיחה) 13:51, 6 בספטמבר 2018 (IDT)
- זה קורה במשפחות הכי טובות. משתדל תמיד לשים לב ולתקן. מוטיאל (שיחה) 13:56, 6 בספטמבר 2018 (IDT)
עשה לי טובה
בדף מכפילי פרסה יבאתי ולא סונן. כנראה שטעיתי בפעולה. צריך לסנן שלשה קטעים. בפתיח בתבנית בצד בענין הקשר לליויתנאים. ופיסקה בסוף--אליצור (שיחה) 00:44, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- אליצור, מועדים לשמחה ופתקא טבא!
בוצע. מוטיאל (שיחה) 11:06, 30 בספטמבר 2018 (IDT)
- יישר כוחך וברוך תהיה. פתקא טבא--אליצור (שיחה) 11:59, 30 בספטמבר 2018 (IDT)
מחקתי את הקטעים הבעייתים אך איני יודע איך ליצור את זה לערך אשמח אם תעזור לי רוזמן 2:57 רוזמן (שיחה) 02:58, 4 באוקטובר 2018 (IDT)
- רוזמן, העברתי למרחב הערכים,
תודה רבה! מוטיאל (שיחה) 07:34, 4 באוקטובר 2018 (IDT)
- רוזמן ומוטיאל, לא נראה לי שהשם נאום השפנים והחזירים מתאים לשם לנאום של הרב שך, השאלה איך נקרא הנאום הזה בעולם החרדי?--יוסף (שיחה) 08:47, 4 באוקטובר 2018 (IDT)
- הועבר לדף שיחה:נאום השפנים והחזירים
, שרגא •
• שיחה • כ"ה בתשרי ה'תשע"ט • 13:44 (IDT)
אשמח לעזור
מוטיאל שלום לצערי במחשב שלי אין אפשרות לייבא מויקיפדיה אך אם תרצה תוכל לייבא עבורי ערכים שדרושים שכתוב ואתקן אותם רוזמן רוזמן (שיחה) 23:56, 4 באוקטובר 2018 (IDT)
- תודה על הרצון הטוב. למה אתה אתה לא יכול לייבא? ניסית את התוסף?
נ.ב. כשאתה חותם עם טילדות אתה לא צריך גם לכתוב את שמך ידנית.
בברכה, מוטיאל (שיחה) 00:04, 5 באוקטובר 2018 (IDT)
- כשאני לוחץ על התוסף הוא עושה לי מסך לבן ריק
- רוזמן רוזמן (שיחה) 00:09, 5 באוקטובר 2018 (IDT)
- תקלה מוזרה, צריך לבדוק את זה. השיטה שהצעת היא בעייתית מבחינת הוועדה הרוחנית וגם לא כל כך פרקטית כי אני צריך ליצור עבורך טיוטה של כל ערך בנפרד ואחר כך להעביר למרחב הערכים ולמחוק את הטיוטה, זה פשוט לא יעיל כשיטת עבודה קבועה. יותר פשוט למצוא פתרון לתקלה שלך או לייבא בדרך אחרת. מוטיאל (שיחה) 00:27, 5 באוקטובר 2018 (IDT)
האם בויקיפדיה יש ערכים על איחוד הישיבות ומרכז ההצלה???
אין לי אפשרות לבדוק זאת, אם כי למיטב הבנתי הקרדיט שהוספת להם הוא מוטעה. (אני לא מאמין שבויקיפדיה ישאירו ערך בכזה ניסוח...). יש בורא עולם (שיחה) 17:29, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
- מתנצל, בררתי ובאמת יש ערך, ראה את הודעתי כמבוטלת. יש בורא עולם (שיחה) 17:59, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
- אכן, לא יאומן אבל קיים עם תבנית של לשכתב-סגנון יחצני ומוטעה... איך לא... לפרטים ניתן לפנות לנחמיה ישראלזון, בברכה, שרגא •
• שיחה • ו' בחשוון ה'תשע"ט • 18:07 (IDT)
- אכן, לא יאומן אבל קיים עם תבנית של לשכתב-סגנון יחצני ומוטעה... איך לא... לפרטים ניתן לפנות לנחמיה ישראלזון, בברכה, שרגא •
- מתנצל, בררתי ובאמת יש ערך, ראה את הודעתי כמבוטלת. יש בורא עולם (שיחה) 17:59, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
