מנטרים, מכלולאים פעילים - אשמח אם משהו ינסח טוב (שימו לב שהערך אמור להקרא בשם הנגינה בבית המקדש לאור תוכן הערך) את הפתיח, ולעבור על הערך ולהעבירו למרחב הראשי. תודה
שיחה:הנגינה בבית המקדש/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
הפתיח כעת לא מדבר על כלי הנגינה אלא על מצוות הנגינה.
היה כאן פתיח מצויין בעבר, למה הוא הוחלף?
החזרתי, אבל נראה לי שכדאי לשנות את שם הערך להנגינה במקדש.
עכ"פ - עדיין יש לנסח יותר טוב.
אוי באמת, התכוונתי שתחזיר את הגירסה האחרונה שהיית לאחר שהוכנסו התיקונים.
לא הבנתי - כדאי פשוט תביא אתה
תגיד, למה בעצם שינית את הפתיח? משהו לא מצא חן בעיניך?
לא זוכר
זה היה רק אתמול...
צריך רופא?...
אה, התכוונתי לבעבר. בנידו"ד בגלל העברה ל'הנגינה במקדש' ולא בכלי.
הערך קיבל צורה. יפה מאוד.
האם תוכל לתקן את כל ההערות שוליים כפי הפורמט המקובל?
מקורות מהגמ' בתבנית בבלי, מקורות מהתנ"ך בתבנית תנ"ך, שאר המקורות בצורה הביבליוגרפית המקובלת.
ומקורות מהרמב"ם ב{{רמב"ם}}. נדמה לי שכבר דובר על זה בעבר...
תוקן, אפשר להעביר לראשי.
כמדומני שעדיף הנגינה בבית המקדש, משום שהערך עוסק בשני חלקים, הנגינה עצמה והכלים.
למ"נ?
אכן אתה צודק
בעיקרון ישנה רק פסקה אחת שמדברת על הכלים בפועל.
כיון שאתה יוצר הערך אני מעביר לשם שביקשת, ואם יש למישהו התנגדות הוא יכול לפתוח דיון.
לגבי העברה למרחב עדיין צריך לשכתב. לדוגמא בפיסקא הראשונה צריך לכתוב על הנגינה במקדש, ולא להתחיל מיד במקור מהפסוק. ועוד כמה דברים מעין זה.
נראה לי "הנגינה במקדש" יותר מתאים
למה לא "הנגינה בבית המקדש"?
בעברית יש הרבה מקדשים, "בית המקדש" יש רק אחד.
יותר טוב, אתה יכול להעביר
מכלולאים פעילים, יושב פלשת, ספרא, שמש מרפא, איך הערך? האם לדעתכם הוא יכול להיות ערך מומלץ?
קודם כל שיהיה ערך ואח"ז ערך מומלץ...
כעת אתה לא רואה כאן ערך?
לא, כרגע זה טיוטת משתמש
הכוונה היא לכשיצא לראשי (לענ"ד הוא יכול לצאת כעת למרחב הראשי, אם כי אני מעדיף להרחיבו כפי שאפשר).
תלוי בדעת המנטרים\מפעילים, על תקדים את המאוחר קודם שיהיה ערך ואח"כ תשאל על ערך מומלץ
זה מתקדם יפה מאוד.
דומני שאפשר עוד לעבוד עליו מבחינת התוכן.
ממליץ לך לחפש באוצר החכמה, האתר פתוח כעת עד יום שישי (לע"ע).
יש מקומות שקצת דל
בכל מקרה, לדעתי לערך הראשי הוא יכול לצאת. מנטרים?
תראה, הניסיון הוכיח שערכים שמועברים למרחב נערכים לרוב רק בשבוע הראשון להופעתם במרחב.
לכן השאיפה להעביר למרחב הערכים ערכים בשלים לגמרי.
שאף אם לא ייערכו בחודשים הקרובים - זה יהיה ערך טוב.
באם מצב הערך היה שהוא בלתי ערוך טוב, או חסר, אתה צודק. אבל במקרה שהוא ב"ה ערוך בצורה טובה, וצריך רק להרחיב מעט, איני רואה בזה בעיה כלל, וכפי שאמרתי - בעז"ה ארחיב כפי שאוכל, ובכל מקרה, גם משתמשים אחרים יוכלו לערוך בזה.
שאלת, וענו
לא ענו לגופו של עניין. אפשר להרחיב תמיד, ואולי יש עוד מה להרחיב - ואת זה אבצע בעז"ה בקרוב. אך מבחינת העברה הערך לראשי, דומני שללא ספק הוא מתאים למרחב הראשי.
א. הערכים המומלצים ארוכים משמעותית בדרך כלל.
ב. בערך אין תמונות בכלל, ודווקא זה לא נראה לי משימה קשה בכלל, בניגוד לרוב ערכי היהדות...
ייש"כ על ההערות, אבל שימו לב, שכעת אנו דנים בעצם אם אפשר להעביר את הערך למרחב הראשי. לא למומלץ.
לא בשל כלל.
לאחר קריאה נוספת, דומני כי המובאות בשם הרמב"ן והמהר"ל מפראג שאינן פרטים בגוף העניין אלא הסברים ופרשנות רוחנית, אין מקומן בערך כערך אינציקלופדי המבוסס על עובדות יבשות בלבד.
אנ"ש ומכלולאים פעילים, דעתכם.
ייתכן ואתה צודק.
לדעתי זה בהחלט מוסיף
אפשר גם להביא פרשנות רוחנית בצורה אנציקלופדית ויבשה
מחקתי את ההפניה כינורו של משיח, אל תשכח להכניס אותה כשהערך יעבור למרחב הערכים.
כל הפתיח חוץ מהמשפט הראשון הקצר, מיותר לדעתי. תעביר אותו לגוף הערך.
אוקיי
טעות
13 תגובות • לפני 17 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)
יושב פלשת, מה קורה פה?
לפני 20 שעות עמוס חדד (שיחהתרומות)
למה טעות, נשמה, הכל בסדר גמור. קיבלת הרבה הערות, לא עדיף שזה יהיה בטיוטה, תעבוד עוד קצת, והכל יבא על מקומו בשלום.
לפני 20 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)
עמוס חדד, לא התכוונתי לזה כלל, קבלתי את מה שאמרו, אני מתכוון לכך שכתוב 'שיחת משתמש:משתמש:אנ"ש/כלי הנגינה בבית המקדש' יש כאן כפילות.
לפני 20 שעות עמוס חדד (שיחהתרומות)
לא קריטי. תוכל להוסיף עוד שלשה משתמשים והתוצאה תהיה זהה. קדימה לעבודה!!
לפני 20 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)
לא הבנתי את כוונת המשורר. בכל מקרה זה חשוב לי, כי בגלל זה השיחה שם לא הועברה. בכל מקרה אני נאלץ לצאת לחופשה קטנה, להתרענן קצת..
לפני 20 שעות שמש מרפא (שיחהתרומות)
מצפים לשובך בקרוב ממש!
לפני 17 שעות עמוס חדד (שיחהתרומות)
בהחלט מבין לליבך. תחזור אלינו עם רעננות מחודשת. (איפה מתרענן? בדובאי? יש שם כבר שליח בכל עיר?)
לפני 19 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)
לא חייב להבין את לבי, אפשר פשוט להעביר. פשוט וקל (מתרענן וירטואלית..)
לפני 19 שעות עמוס חדד (שיחהתרומות)
מקווה שאתה כן מבין לליבי...
לפני 17 שעות יושב פלשת (שיחהתרומות)
אומר לך:
העברתי בטעות את הדף למשתמש:משתמש:אנ"ש/כלי הנגינה בבית המקדש. משם העברתי אותו למשתמש:אנ"ש/כלי הנגינה בבית המקדש.
כנראה תוך כדי שהעברתי אתה עבדת עליו וכך יצרת אותו בשנית. תבקש מחיקה על הדף הלא-תקין בבקשות ממפעילים.
נ.ב. כל זה קורה כאשר לא מתחילים מההתחלה בצורה מסודרת בדף משתמש לפי הכללים. חבל.
לפני 19 שעות אנ"ש (שיחהתרומות)
נוהג לומר במקרים כאלו, "שערי תירוצים לא ננעלו"..
לפני 19 שעות יושב פלשת (שיחהתרומות)
ידעתי שתירוציך ימשיכו...
לפני 19 שעות דויד (שיחהתרומות)
עקב הטעות, מחקתי לפני שתבקש בבקשות ממפעילים. בהצלחה.
ספרא או מכלולאים פעילים אחרים, אשמח אם משהו יתמצת את הפסקה הזאת (בלבד). תודה
ברצוני להבין, כשהגמרא עוברת לדון בכינורו של משיח ולעתיד לבוא, מדובר באותו כינור שמשתמשים בו בבית המקדש?
יש לערוך את הקטע בכינור דוד ולהעבירו לערך של דוד או של כינור.
כפי שהבנתי, כן. ייתכן וטעיתי, אך כפשוט כך מובן.
למען הסדר, אסכם כאן בקצרה: לאחר שפתחתי את הערך כינורו של משיח העירו כמה עורכים על אופו העריכה והחשיבות, וסברו כי יש להעביר לערך שיהיה על הכינור בבית המקדש, כפי שנעשה. הגיע יושב פלשת שהחליט על דעת עצמו כי אין חשיבות, ואכמ"ל - פשוט קראו את הדיון. מכלולאים פעילים, אנא הביעו את דעתכם עם הסבר עניני בבקשה. תודה
לא החלטתי, רק הבעתי את דעתי. נא לדייק בבקשה.
אני כבר הבעתי את דעתי שיש חשיבות לערך תורני מסגנון זה
במכלול כאנציקלופדיה יהודית יש מקום לערכים על מושגים יהודיים בעלי משמעות
נ.ב. איני יודע מדוע נפתח הדיון, על פי הכללים ברגע שהובעה חשיבות על ידי עורך בעל זכות הצבעה מלבד יוצר הערך, אין מקום לדיון חשיבות, ועצם הדיון כבר נכתב בארוכה בקטע הקודם. (אולי זה צריך להיות דווקא בתוך קטע הנושא את הכותרת חשיבות?)
בכל אופן יש אפשרות למי שחפץ בכך לפתוח דיון מחיקה שיקבע על פי הצבעת הרוב.
אוקיי.
"על פי הכללים ברגע שהובעה חשיבות על ידי עורך בעל זכות הצבעה מלבד יוצר הערך, אין מקום לדיון חשיבות" - תוכל להפנותני לכללים המדוברים?
"במקרה של ערך שחשיבותו מוטלת בספק, יכול מכלולאי בעל זכות הצבעה לפתוח בדיון חשיבות שבסופו יוחלט האם למחוק את הערך או להשאירו. אם במהלך השבוע תומך מכלולאי אחד לפחות שיש לו זכות הצבעה (מלבד כותב הערך) באופן מנומק בהשארת הערך - התבנית תוסר"
זה ציטוט מכאן
ואם לא הובנתי נכון, עיקר כוונתי הייתה שהדיון הקודם הוא בעצם דיון חשיבות, ומכיון שלדיון חשיבות מספיק תומך אחד, אחרי שהבהרתי את חשיבותו בעיני לא הבנתי מה הטעם לפתוח בדיון חשיבות נוסף.
צודק. יש לפתוח בדיון מחיקה. או שהערך יעבור לדף משתמש והדיון יתייתר.
מה הקשר?
עם כל הכבוד שיש לי, ויש לי! הערך הוא בעיקר מושג חבד"י אולי חסידי (בבר אילן מצאתי פעם אחת בשם משמואל).
דבר נוסף הערך בנוי כמו "חבורה", אפשר להסביר כל מושג בשני משפטים וזהו, ולהכניס בערך כינור - תחת הכינור ביהדות או משהו בסגנון..
נ.ב. זה גם שם של דיסק של ניגוני שטפשנט
יש לך הרבה כבוד, ואיני בא ח"ו לערער ע"כ, אך להגדיר ערך כה חשוב ויסודי באתר חרדי, כמושג חב"די, זה עיוות המציאות. אמנם החב"דניקים מרבים בנושא משיח, אך מה הקשר? (אגב, חפשתי ולא מצאתי ערך כזה באתר חב"דפדיה. כמדומני שאם זה היה מושג חסידי או חב"די, בודאי שהיו מביאים כבר ממזמן).
בנוגע ל'חבורה", אכן, יש מקום לתמצת, אך לקצץ אותו בצורה כה גדולה ולהכניס בערך של כינור, זה עוול בעיני.
נ.ב: כן, גם אני חפשתי בגוגל ומצאתי שם של דיסק בשם זה, ואם אתה רוצה ליצור ערך ע"כ אתה מוזמן, ולשים את התבנית המתאימה.
ובכלל, אם נלך לשטיתך, אז קודם כל יש לתמצת את כל הערכים שיש על הרכבים והמכוניות של נשיאות ארה"ב לערך על הנשיאות וכיו"ב. לא ייתכן שימחקו ערך שמעניין חרדים, בטענה כי אין לזה חשיבות. אני מוחה ע"כ בכל התוקף.
הערך הזה נבנה על בסיס התוכן באתר תורת הגאולה (אתר חב"די). חיפוש באוצר החכמה מעלה כי אין מקור קדום לכינוי "כינורו של משיח" מלבד תורת חב"ד. (המקורות החסידיים המביאים את המושג - הם מאוחרים, ומסתבר שלקחו את המושג מתורת חב"ד)
כפי שכבר כתבתי בדף שיחה זה, אין שום הצדקה להצגת מושג חב"די כמושג יהודי כללי, אלא אם יוצמד לשם הערך (חב"ד) ואז זה כנראה לא יתאים לאתר הזה.
לכן אני הצעתי כבר לכתוב את הערך על "הכינור בבית המקדש" ורק פסקה אחת תהיה על "כינורו של משיח" כפי המבואר בתורת חב"ד.
אם זה יילך בכיוון הזה - זה יוכל להיות ערך משובח.
חולק עליך, אבל בסדר. בעז"ה אעבוד ע"כ.
ספרא תוכל בבקשה להעביר את הערך לשם הכינור בבית המקדש (יש לי את החומר, רק אם אני יוסף כעת זה יהיה מבולגן)
העברתי, צריך להתאים את התוכן הקיים לשם הערך.
הוא אמור לכלול מידע על הכינור שהיה לדוד, הכינור שהיה בבית המקדש, הכינור שיהיה בימות המשיח, וכן לעתיד לבוא.
כל הנ"ל בלי דרושים מורחבים.
אח"כ יכול להגיע פסקה על טעמים וכו'.
אוקיי. תנו לי יום ואגיש בפניכם בעזה"ת בל"נ את התוצאה..
מכלולאים פעילים, האם צריך להוריד לדעתכם את הפסקה של תורת החסידות? זה נראה כאוסף דרשות? כמו"כ אשמח גם להערות לגבי כל הערך. שכוייעח.
אני מתנצל ר' אנ"ש, אך גם אני סבור כדברי האביר דלעיל שאין לערך מקום באינציקלופדיה.
בדיוק כמוהו ניתן לכתוב ערכים עמוסים דברי חסידות ומקורות חז"ל על אבנטו של כהן גדול ועל חמורו של רבי פנחס בן יאיר ועוד מושגים חז"ליים או חסידיים רבים שאין בהם כדי חשיבות לערך.
לענ"ד, כל הערך הזה יכול בהחלט להשתלב בצורה מתומצתת כפיסקה בערך כינור לאחר הפיסקה על הכינור המקראי.
מכלולאים פעילים, מה דעתכם?
ואגב, בודאי שיש מקומות לערכים של דברי חז"ל כל עוד הם מוכרים, וערוכים כדבעי. אך באם יש ערך שהוא ממילא עוסק בזה באופן מקיף (כמו פה, שלכן שיננו לכינור בבית המקדש, וכמו בחמורו של רבי פנחס בן יאיר), שמים את זה כפסקה בערך המתאים.
על סמך מה אתה קובע שיש לזה מקום?...
בדקת קודם מי עוד סובר כמוך?
ייתכן וזה סברה יחידה שלי, וא"כ - זה מאוד מצער. לא ייתכן שבמנכלול יהיו ערכים על כל סוגי התאוות שבעולם, וערכים שמעניינים ציבור חרדי לא יהיה. מקוה שזה רק דעה שלך ולא דעת רבים ובטח לא דעת הנהחלת המכלול.
אתה חושב שזה אינציקלופדיה לעבודת המידות?...
נו, ולכן שינתי כעצת ספרא ועוד כמה, לכינור שבבית המקדש, מה הבעיה בזה?
הבעיה בזה שזה לא מצריך ערך נפרד. אולי פיסקה בערך כינור, אם בכלל!
חבל שלא שאלת לפני שהתחלת לערוך, ולא ערכת כנדרש בתוך דף משתמש, וכעת אתה לא מבין למה מוציאים ערך מהמרחב...
לכינור בבית המקדש אין חשיבות?! ולרכב הנשיאותי יש חשיבות כערך בפני עצמו?! לאן הגענו? המכלול אמור להיות מכלול קודם כל של ערכים שמעניינים חרדים. אח"כ גם אולי מה שמעניין כאלו שאינם שמורים תומ"צ לע"ע. אני מוחה ע"כ בשיא התוקף.
את המחאות תערוך בכיכר השבת או בפורומים המתאימים.
כאן אינציקלופדיה! וככזאת - כותבים את מה שיש לו חשיבות אינציקלופדית, על טהרת הקודש, מותאם לציבור החרדי. כאן לא חסידותפדיה ונא לא לבלבל.
לערך שכתבת יש לענ"ד מקום בתוך הערך הרלוונטי, אך ממש לא כערך אינציקלופדי בפני עצמו, עם כל הצער שבדבר (יתכן שיהיו שיחלקו עלי במידת התאמת הדברים לאינציקלופדיה בכלל, כתבתי את דעתי).
תסביר לי בבקשה מה הקשר לחסידות, זה שיש פסקה על 'מושג' חסידי?! לכינור שהיה בבית המקדש אין חשיבות לערך? ולערכים אחרים כדוגמת מה שהבאתי כן יש?! את מי זה מעניין?!
לכינור בבית המקדש יש חשיבות עצומה בעיני יהודים, בגמרא ובחז"ל וגם בחסידות.
לכתוב עליו ערך, שכל כולו ליקוט של דברי חז"ל ומאמרי חסידות אין שום טעם באינציקלופדיה. אינציקלופדיה אמורה להביא מידע ותוכן עממי ומהימן על נשוא הערך ולא רק ליקוט של דברי חז"ל כי זו אינציקלופדיה ולא אוצר החכמה.
אין הרבה מה לכתוב על הכינור בבית המקדש ולכן, ובגלל שיש חשיבות למושג, הוא מתאים כפיסקה בערך כינור.
לכינור בבית המקדש יש חשיבות עצומה בעיני יהודים, בגמרא ובחז"ל וגם בחסידות. - זה אומר שיש חשיבות.
לכתוב עליו ערך, שכל כולו ליקוט של דברי חז"ל ומאמרי חסידות אין שום טעם באינציקלופדיה. אינציקלופדיה אמורה להביא מידע ותוכן עממי ומהימן על נשוא הערך ולא ליקוט של דברי חז"ל כי זו אינציקלופדיה ולא אוצר החכמה.
- הערך ערוך כדבעי, ואם יש ציטוטים רבים, תעיר. אני ישנה פשוט. מאמרי חסידות? היכן כבודו חי? ישנה פסקה על המושג כינורו של משיח, עם פסקה של ביאור בתורת החסידות. אם גם היא ארוכה - נתמצת.
אין הרבה מה לכתוב על הכינור בבית המקדש ולכן, ובגלל שיש חשיבות למושג, הוא מתאים כפיסקה בערך כינור.
- לא חסר, וגם הערך במצבו הנוכחי גם לאחר תמצות, לא יהיה קצרמר. ובגלל שיש חשיבות למושג, הוא ימשיך בעז"ה להיות ערך בפני עצמו, עם פסקה בתוך ערך כינור, עם הפניה לערך המורחב.. בהצלחה.
נ.ב
לאחר עיון בדף המשתמש שלך קראתי כי אתה חובב דיונים ווויכוחים (גם סרק..), ולכן אני דן את כבודו לכף זכות שלא רואה בערך זה כערך חשוב בפני עצמו, כי מה לעשות, הקורונה פוגעת גם בתעסוקה שלנו..
מתייג את ר' מטעמים..
אינני יודע מדוע תוייגתי.
אך אם כבר נקראתי לדיון, דעתי (הלא קובעת) שכל ערך הנוגע בעניינים תורניים ראוי למכלול.
אם כי, יש בי מחשבה שאם יש כבר אנרגיות תורניות, כדאי לנצלן על ערכים של דברים יסודיים יותר, הדורשים שכלול נוסף, אבל כל אחד כרצונו.
וכנ"ל לגבי הניסוחים, נסה לנפות לעצמך (מתוך כל דיוני הסרק) לעצמך את הטיפים החשובים מתוך מה שכתבו כאן, זה רק ישפר את כתיבתך האנציקלופדית. מנסיון.
זה בדיוק מה שעשיתי. תודה.
קח כמה טיפים לתשומת לבך:
למעט בציטוטים. שיהיה בכל הערך 1-2 ציטוטים, לא יותר.
כתיבה בעברית. הקפדה על עברית טהורה, ללא מילים למדניות/תורניות/חסידיות
הצצתי הרגע בערך וראיתי שהוא קיבל פנים יפות, צריך רק לשכתב את הציטוטים. ואם זה יורחב לכל כלי המקדש זה יכול להיות ערך מומלץ.
ואם אפשר להוסיף עןד מילה על עניין נציטוטים, המכלול אינו ויקיציטוט,המכלול הוא אנציקלופדיה, ותפקידה להביא מידע. את המידע, כמובן, מלקטים מהמקורות, אבל אין טעם להביא את המקורות עצמם. אין תפקידם של הציטוטים אלא למשוך את הלב ולהטעים את הקדרה, ולכן כדאי להמעיט בהם, בודאי שלא בציטוטים ארוכים.
יישר כח!
יישר כח ספרא! אני רוצה באמת להגדיל את הערך לערך על כלי המקדש (אגב, הכוונה היא לכלי נגינה או לכל כלי המקדש?) אבל אני לא רוצה שפתאום זה ימחק או יעבור לאישי... אז אני ישים בטיוטה תוכן על כל הערך, ושיהיו מוכנים אעביר לערך הזה ותעבירו לערך על כלי המקדש. תודה
מה רע בכך שהערך יעבור לאישי?
אלו הכללים ועדיף כך.
שיהיה. בתקוה שמתי שאסיים יעבירו אותם לראשי.
העברתי. בהצלחה.
אם יהיה בשל וראוי אינציקלופדית - כמובן!
אתה בחור מתוק נורא. אסביר שוב:
הערך ערוך כדבעי - אולי לאתר "תורת הגאולה". לא לאינציקלופדיה.
ואם יש ציטוטים רבים, תעיר. אני ישנה פשוט. - אין לי עוד מה להעיר על אריכות ותמצות, כי הערך עצמו באופן נפרד לא מתאים לאינציקלופדיה!
היכן כבודו חי? - באינציקלופדיה. והיכן כבודו? כנראה ב"תורת הגאולה". אה?...
לא חסר מה לכתוב, וגם הערך במצבו הנוכחי גם לאחר תמצות, לא יהיה קצרמר. - תמיד תוכל לכתוב אותו באתרי "תורת הגאולה" "אוצר החכמה" וכו'. תשאיר לנו את המכלול.
ובגלל שיש חשיבות למושג, הוא ימשיך בעז"ה להיות ערך בפני עצמו, עם פסקה בתוך ערך כינור, עם הפניה לערך המורחב.. בהצלחה. - אני ממש מתפעם מהחלטיותך, אך לידיעתך, במכלול ההכרעה נקבעת עפ"י הצבעה ולא לפי החלטה של עורך חדש, נחרצת ככל שתהיה.
אתה חובב דיונים ווויכוחים (גם סרק..) - לא יודע מאיפה הבאת את זה, אני חובב דיונים וויכוחים ענייניים בלבד ולא עקרים (או סרק, כהגדרתך) ולכן אחר שהבעתי את דעתי אפסיק להתווכח איתך. אם יהיה צורך - נעביר את העניין להצבעה.
אני דן את כבודו לכף זכות - גם אני את כבודו, הרי קורונה ותעסוקה וכו'... וגם, הרי אתה מגיע לכאן היישר מתורת הגאולה...
תשובה מגוחכת המעידה על הרמה בה נכתבה. חוץ מקשקוש המילים של אתר תורת הגאולה שאין לי כל קשר אליה ובסה"כ נעזרתי בה בפסקה אחת לאחר עריכות רבות, לא העלת סברה אחת הגיונית ולגיטימית.
אנ"ש הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
לדעתי יש חשיבות
וגם לערך על חמורו של רבי פינחס בן יאיר
וגם לערך על האבנט
כמובן כל עוד יהיו כתובים בצורה אנציקלופדית
וכוללים כמות חומר מספקת בעניין (גם מדברי חז"ל ומאמרי חסידות ולאו דווקא "תוכן עממי")
אנ"ש, אני לא יודע מה היה לפני כן (באתי עכשיו), אבל איך שאני רואה את זה, בערך ישנם כמה וכמה חלקים שכלל אינם קשורים לכינור של בית המקדש. כל החלק על הכינור של דוד אינו קשור אם מדברים על בית המקדש, וגם הצורה בה מובאים הקטעים על כינורו של משיח היא מאולצת, ולא נוגעת לעניין.
לדעתי, התמקדות היא הכרחית. נראה שלערך השתרבבו קטעים רבים הנוגעים למושג 'כינור' ולאו דווקא ל'כינור בבית המקדש'. חלק מהם מקומם בערך על כינור, וחלק מהם מקומם במקומות אחרים, אבל כך זה נראה קצת לא מקצועי...
נ.ב המילה נימים היא לא בעברית, ולכן אין מקומה באנציקלופדיה בשפה העברית, למרות שבמקורות המילה היא 'נימים'. צריך לשנות ל'מיתרים'.
א: כך ספרא אמר לי, כמו שאתה יכול לראות (להוסיף את הפסקה אצל דוד המלך וכו').
ב: הצדק עמך, רציתי לשאול אתכם באמת, אך ברח לי מהראש. תודה על ההערה
ג: אחזור שוב על מה שכבר כתבתי:
בנוגע לכינורו של דוד: ייתכן ואולי יש להורידו, ר' ספרא אמר לי כנ"ל.
בנוגע לכינורו של משיח ושל העולם הבא: עייון בפסקה, הכינורות האלו הם כעיון המשך של הכינור שהיה במקדש.
נראה שנהיה פה הרבה בלגן בדיון, אבל אכתוב את דעתי על הערך בצורה מרוכזת: א. קשה לדון על חשיבןת בערכים תורניים. לדעתי כל מושג תורני בעל חשיבות, אלא שלפעמים כדאי לשלב בערך רחב יותר. (אולי תיצור ערך על כלי הנגינה במקדש?) והמדד לכך הוא האם כמות החומר שיש מספיקה למלאות ערך בפנ"ע.
ב. בערך אכן הוכנס הרבה חומר שלא שייך לנושא, כגון הפסקה על כינורו של דוד. זה מתאים לערך ל"הכינור ביהדות" שאיכשהו נשמעת יותר כמו כותרת של מאמר. אם יש מספיק חומר, גם לא אתנגד לקיומו של הערך כינורו של דוד.
שמש מרפא, אתה מפתיע (ומרפא.) אותי בחשיבה היצירתית שלך כל פעם מחדש..
ואם יסכימו לכך שאר המשתמשים, אשמח שהמנטרים יעבירו את הדף לכלי הנגינה במקדש, וארחיב גם על הכלים האחרים.
אין ענין להקדים את הביצה לתרנגלות...
תרחיב על כלי הנגינה בדף משנה או בטיוטה, ומיד כשהוא יהיה מוכן הוא יעבור למרחב.
אם כבר מעבירים, אשמח אם הדף יועבר למשתמש:אנ"ש/כלי הנגינה בבית המקדש כמקובל במכלול.
לאור ההערות, אני מסכים שאין צורך בפסקה על כינורו של דוד, פסקה שאמורה להיכנס לערך על כינור.
אני כן חושב שיש חשיבות וצורך בערך הנוכחי, אם יש תוכן משמעותי אנציקלופדי.
אם זה לא מספיק לערך, אפשר בהחלט להרחיבו לכלי הנגינה בבית המקדש, ואפשר גם לכתוב אותו במקביל.
אם יהיה תוכן מספיק לערך על כלי הנגינה בביהמ"ק זה כבר משהו אחר.
בכל אופן, את כל הטיוטות והחלפת השמות והתכנים יש לעשות בדף טיוטה או בדף משתמש, ולהגיש לשיפוט המכלולאים את התוצר המוגמר להכרעת חשיבות.
בינתיים אל תעבירו, כיוון שצריך לשמוע עוד משתמשים (ואם לא, יש כבר שני משתמשים מלבדי שתומכים בחשיבות הערך). בזמן הזה אוסיף עוד מידע על כלי נגינה אחרים, ואז תעבירו לערך המתאים..