שיחת פורטל:הדף היומי
עזרה
שלום צב"י, אם אתה יודע מה אתה עושה - בשמחה. אם אתה זקוק לעזרה אשמח לנסות. כמו כן, איני יודע מה בדיוק התוכניות שלך, אך לא בטוח שיש צורך ממש בפורטל למיזם מהסוג שאתה כנראה רוצה להקים. סביר שמספיק תשתית פשוטה יותר, אשמח לעמוד לרשותך. דוד (שיחה) 15:02, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- אני בודק עכשיו שני דברים. א) איך מעצבים פורטלים. ב) אם יש אפשרות לעצב פלטפורמה לדף היומי.
- אני מנסה לעבוד על כיוון של דף בו יופיע תקציר קטן של הסוגיות הנידונות בדף, דפי ערכים נבחרים שיפנו לערכים המתאימים בדף, ואף תמונה מתאימה.
- לדוגמא, נניח שבדף של היום יהיו ערכים נבחרים סביב דמותם של דואג ואחיתופל, בלעם ואבל השטים, והתמונה הנבחרת יראה כלי פשתן מהעת העתיקה או של כתובת בלעם.
- לדף היומי אין אכן הרבה צורך בפורטל זה, וברצוני לראות בעיקר אם תהיה אפשרות בדפים בהם חייב הלומד להכיר את מושגי הריאליה של חז"ל, כזיהוי צמחים, מקומות, בעלי חיים, מונחים וכדומה. אם תהיה אפשרות להציב את כל הערכים הרלוונטיים בפורטל זה, כשהערכים יתחלפו מדי יום.
- כאמור, אני רק בודק את העניין, אשמח לעזרה, ונראה מה יתפתח ואיך. צב"י (שיחה) 15:11, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- חשבתי שאתה מתכנן אותו רק כמשהו מעין המשבצת שדיברנו לעמוד הראשי - אם אתה מתכנן פורטל של ממש, אדרבה! זה רעיון מצויין, ראוי ואף מתבקש. בטוחני שהמכלולאים ישמחו להשתתף ברעיונות ובעזרה בפועל לפורטל הראשון של המכלול, ואני אשמח לעזור טכנית. אמנם, קח בחשבון את ההנחיות שבהמכלול:פורטל#יצירת פורטל חדש, כדי להיות בטוח שיש הגיון במשימה. דוד (שיחה) 15:17, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- עוד משהו, כדאי לעקוב בקפידא גם אחר הוראות היצירה המפורטות בדף הנ"ל, פורטל הוא מורכב גם טכנית וכדאי שיבנה נכון מהתחלה. דוד (שיחה) 15:19, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- שלום דוד! יצרתי לעת עתה את הפלטפורמה. יש לחשוב איך ליצור {{הדף היומי בבלי}} ו{{הדף היומי ירושלמי}} שיעדכנו באופן אוטומטי מדי יום את הדף היומי. צב"י (שיחה) 15:42, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- כלומר תבנית שפשוט תחזיר את שם הדף של היום, למשל "פסחים, ט ב"? דומני שלשם כך צריך ראשית כל מאגר (לוח) של רשימת כל הדף היומי למחזורים הקרובים. הדף היומי מחושב באופן מורכב, ולא נראה לי שיש מקום לעשות זאת אוטומטית, או לפחות לא שווה את הטירחה. דוד (שיחה) 15:45, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- כלומר, האם אין אפשרות להזין רשימת דפים, ולהזין בתבנית שמדי יום יראה על הקטע הבא, וחוזר חלילה? צב"י (שיחה) 15:51, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- אפשר, כל מה שאמרתי שצריך את הרשימה, א"א ליצור אותה אוטומטית. דוד (שיחה) 16:00, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- כלומר, האם אין אפשרות להזין רשימת דפים, ולהזין בתבנית שמדי יום יראה על הקטע הבא, וחוזר חלילה? צב"י (שיחה) 15:51, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- כלומר תבנית שפשוט תחזיר את שם הדף של היום, למשל "פסחים, ט ב"? דומני שלשם כך צריך ראשית כל מאגר (לוח) של רשימת כל הדף היומי למחזורים הקרובים. הדף היומי מחושב באופן מורכב, ולא נראה לי שיש מקום לעשות זאת אוטומטית, או לפחות לא שווה את הטירחה. דוד (שיחה) 15:45, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- שלום דוד! יצרתי לעת עתה את הפלטפורמה. יש לחשוב איך ליצור {{הדף היומי בבלי}} ו{{הדף היומי ירושלמי}} שיעדכנו באופן אוטומטי מדי יום את הדף היומי. צב"י (שיחה) 15:42, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- עוד משהו, כדאי לעקוב בקפידא גם אחר הוראות היצירה המפורטות בדף הנ"ל, פורטל הוא מורכב גם טכנית וכדאי שיבנה נכון מהתחלה. דוד (שיחה) 15:19, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- חשבתי שאתה מתכנן אותו רק כמשהו מעין המשבצת שדיברנו לעמוד הראשי - אם אתה מתכנן פורטל של ממש, אדרבה! זה רעיון מצויין, ראוי ואף מתבקש. בטוחני שהמכלולאים ישמחו להשתתף ברעיונות ובעזרה בפועל לפורטל הראשון של המכלול, ואני אשמח לעזור טכנית. אמנם, קח בחשבון את ההנחיות שבהמכלול:פורטל#יצירת פורטל חדש, כדי להיות בטוח שיש הגיון במשימה. דוד (שיחה) 15:17, 30 באוקטובר 2017 (IST)
ייעוד הפורטל
אני פותח פסקה חדשה כדי לא לבלבל. יש לשים לב, לטוב ולרע, כי פורטל הדף היומי אמור להיות שונה מהותית משאר הפורטלים, הוא לא סתם סיכום וייצוג של תוכן מנושא מסויים, אלא של תוכן דינמי המשתנה כל הזמן שבעצם מקיף את הש"ס ולאורך שנים. יש לחשוב בפעם השניה אם הפורמט המקובל לפורטלים מתאים, או שצריך פורמט חדש. הייתי מציע לעשות "סוף מעשה במחשבה תחילה", אפשר לשוחח על זה בטל' אם תרצה. לדוגמה: האם הפורטל יהיה "מטא-דף היומי" כלומר יספר על הדף היומי באופן כללי, או שיהיה (גם) על תכני הדף של כל יום - שזו עבודה אחרת לגמרי. דוד (שיחה) 16:17, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- אכן, מטרת פורטל זה תהיה לקשר את כל הערכים שבמכלול לסדר דפי הש"ס, לפי סדר לימוד הדף היומי. חשבתי על רעיון כזה מכיוון שפורטל מהווה הפורמט הקרוב ביותר לרעיון זה, אם יוכלו ליצור פורמט מסוג חדש, זה יהווה גם כן פתרון מצויין.
- דומני שבשביל רעיון הדף היומי עצמו באופן כללי לא זקוקים לפורטל מיוחד, ודי בקטגוריה שיש לה. הפורטל האמור נועד בעיקרון לתת מענה על רעיון אחר לגמרי. צב"י (שיחה) 16:31, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- אני לא בטוח שהבנתי אותך טוב. אסביר את שאלתי ברור ויתר. יש 2 אפשרויות בגדול:
- שנושא הפורטל יהיה מושג הדף היומי עצמו, כלומר הנושא באופן כללי. למשל ערכים על מחוללי הדף היומי, אירועים קשורים, מה זה הדף היומי, אישים קשורים וכדו'. כמובן שזה יכלול גם משבצת עם שם או אף תמצית של הדף של היום אבל זה יהיה העיקרון. אגב, לא יודע כמה הרבה חומר יש בשביל פורטל כזה.
- שעיקר הפורטל יהיה נסוב על תכני הדף היומי. כלומר על הסוגיה בדף של היום, ערכים הקשורים אליה, הלכותיה וכו' וכו'. פורטל כזה כמובן יהיה עשיר איכותי ורחב מאוד בפוטנציאל. במקרה כזה, יש הבדל גדול בין זה לפורטל רגיל. בעוד פורטל רגיל לוקח נושא ומקיף אותו, הפורטל שלנו בעצם יהיה "פורטל ליום אחד", הוא יהיה רק סוג של מסגרת, בעוד התכנים יהיו מבוססים על תוכן שכל עיקרו מתחלף כל יום, או לפחות פעם בכמה ימים. נושא הפורטל עצמו כביכול יוחלף. יום אחד הפורטל יהיה על שחיטה, כלומר זאולוגיה, בע"ח, כשרות וכדו' - ויום אחר הוא יהיה על אבות נזיקים, משפטים, שו"ע, משפט עברי, שכנים וכדו'. זה אומר שיצטרכו החלפת תוכן הרבה יותר רחבה ויסודית, והשיטה תהיה שונה מפורטל רגיל. איך בדיוק? צריך לחשוב. דוד (שיחה) 17:54, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- הבנת מצויין. הפורטל לא אמור להכיל תכנים סביב רעיון לימוד הדף היומי (שכן לו מספיקה השלו). אלא יהווה מסגרת כלשהי בה יהיו קישורים והרחבות מתאימות סביב הנושאים הנלמדים בדף היומי, וכמו שהדגמת בשאילתא, דוגמא 2.
- אם יהיה צורך, נחליף את השם "פורטל" בשם מתאים אחר. צב"י (שיחה) 14:03, 31 באוקטובר 2017 (IST)
- אני לא בטוח שהבנתי אותך טוב. אסביר את שאלתי ברור ויתר. יש 2 אפשרויות בגדול:
"שם הדף הבבלי/הירושלמי"
צב"י, יישר כח על הקמת הפורטל המרשים. מרפרוף ראשוני הוא נראה מעולה ומקיף. רק שאלה מה הכוונה ב"שם הדף"? האם הכוונה לדף היומי (סנהדרין קו) וקישור לוויקיטקסט? אם כן לפי איזה סדר מתוכנן שם הדף הירושלמי? יש כמה. כמו כן, כדאי כנראה ליצור בועה כלשהי המספרת את תחלת דרכו של הדף היומי הירושלמי. שאלה עיצובית, מדוע בועה זו של "שם הדף" אינה באורך מלא, וגם לא לצד בועה אחרת? אולי בכלל עדיף לעצב אותה בצורה אחרת (אולי במעלה הדף כמו מבזקי חדשות (ראה דוגמה לקוד בוויקיחדשות בעמוד הראשי))? בברכה, מכה"כ • שיחה • י"א בחשוון ה'תשע"ח • 19:07, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- מכה"כ שם הדף היא תבנית שתחזיר אוטומטית את שם הדף היומי של היום. דוד (שיחה) 23:44, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- אודות שאלת הבועה. ניסיתי ליצור בועה מרכזית שלא "יתפוס" את אורך כל הדף, ולא הצלחתי לבינתיים. אם הרעיון יקרום עור וגידים, נבקש את עזרת החברים. צב"י (שיחה) 14:03, 31 באוקטובר 2017 (IST)
- עדיין לא הבנתי מה הכוונה ב"שם הדף". בברכה, מכה"כ • שיחה • י"ב בחשוון ה'תשע"ח • 18:36, 31 באוקטובר 2017 (IST)
- מדובר בתבנית טכנית שתבצע חישוב אוטומטי של מהו הדף של היום, ותחזיר את שמו במתכונת "ברכות ב א". דוד (שיחה) 14:03, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- אז נראה לי עדיף עיצוב אחר, ושיופיע במעלה הדף (אולי ככותרת). בברכה, מכה"כ • שיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 19:10, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- מסכים עם מלא על העיצוב. דבר אחר: לדעתי בכותרות שבראש המשבצות וכדו' צריך להיות "הדף היומי" סתם ולא "הדף היומי הבבלי", ורק בכותרות של הדף היומי הירושלמי יש צורך לפרש "הדף היומי הירושלמי". דוד (שיחה) 21:33, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- טוב, צב"י התבניות מוכנות. השמות שונים במקצת: {{הדף היומי של היום (בבלי)}} ו{{הדף היומי של היום (ירושלמי)}}. בהצלחה! דוד (שיחה) 23:05, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- מסכים עם מלא על העיצוב. דבר אחר: לדעתי בכותרות שבראש המשבצות וכדו' צריך להיות "הדף היומי" סתם ולא "הדף היומי הבבלי", ורק בכותרות של הדף היומי הירושלמי יש צורך לפרש "הדף היומי הירושלמי". דוד (שיחה) 21:33, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- אז נראה לי עדיף עיצוב אחר, ושיופיע במעלה הדף (אולי ככותרת). בברכה, מכה"כ • שיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 19:10, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- מדובר בתבנית טכנית שתבצע חישוב אוטומטי של מהו הדף של היום, ותחזיר את שמו במתכונת "ברכות ב א". דוד (שיחה) 14:03, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- עדיין לא הבנתי מה הכוונה ב"שם הדף". בברכה, מכה"כ • שיחה • י"ב בחשוון ה'תשע"ח • 18:36, 31 באוקטובר 2017 (IST)
- אודות שאלת הבועה. ניסיתי ליצור בועה מרכזית שלא "יתפוס" את אורך כל הדף, ולא הצלחתי לבינתיים. אם הרעיון יקרום עור וגידים, נבקש את עזרת החברים. צב"י (שיחה) 14:03, 31 באוקטובר 2017 (IST)
ברכות
צב"י תבורך על היוזמה המדהימה, חזק ואמץ!. בהוקרה רבה יוסף (שיחה) 20:24, 30 באוקטובר 2017 (IST)
- מצטרף. בהחלט פרויקט מיוחד. מחזק אף אני את ידיך. זה באמת לא קל. חילך לאורייתא! מוסיף והולך • שיחה • י"א בחשוון ה'תשע"ח • 00:22, 31 באוקטובר 2017 (IST)
- צב"י שכרך הרבה מאוד! יישר כח ("בשם כל ישראל"). אומר מעט • שיחה • י"ח בחשוון ה'תשע"ח • 12:25, 7 בנובמבר 2017 (IST)
ערכים מומלצים
אני חושב שפינה זו מיותרת. זה לא נראה לי כל כך הגיוני שמדי יום יהיה ערך מומלץ בדף היומי הבבלי והירושלמי. אפילו על פעם בשבוע אני מסתפק. אם בהמשך תהיה לנו גם חלוקה של ערכים טובים וכד' (כמו ויקי האנגלית ועוד), יש מה לדון בכך אז. צב"י, יישר כוחך על המיזם החשוב, שהולך וקורם עור וגידים. מוסיף והולך • שיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ח • 19:08, 1 בנובמבר 2017 (IST)
- תודה על הערתך. אכן, שיניתי אתמול את טיוטת הקטגוריה מ"ערכים מומלצים" ל"ערכים מהדף היומי", היות שאין כל כך הרבה ערכים מומלצים הקשורים לדפי הגמרא. בינתיים אני בוחן את המיזם, ואם נרצה להעבירו מדף טיוטה למרחב המכלול נמחק את דף הקטגוריה "טיוטה:פורטל: הדף היומי/ערכים מומלצים" שיצרתי אתמול בטעות. צב"י (שיחה) 13:43, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- אנא בדוק כאן רעון לגבי אופן הצגת רשימת ערכים ותכניהם. ייתכן שזה לא יעבוד לך טכנית - דווח לי אם כך. דוד (שיחה) 14:41, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- לא חיכיתי לך, הכנתי דוגמה, אשמח לשמוע את דעתך. אני מבין שאתה מתכוון להכניס לא רק ערכים מומלצים, צריך למצוא את הדרך הנכונה לעשות את זה, היות שתקצירי ערכים קיימים רק עבור הערכים המומלצים, עבור ערכים אחרים יהיה צורך בתקציר חדש - ובעיקר מחשבה היכן נכון לאחסן אותו. דוד (שיחה) 21:31, 2 בנובמבר 2017 (IST)
- אנא בדוק כאן רעון לגבי אופן הצגת רשימת ערכים ותכניהם. ייתכן שזה לא יעבוד לך טכנית - דווח לי אם כך. דוד (שיחה) 14:41, 2 בנובמבר 2017 (IST)
תודות לדוד, ובעיות עיצוביות
שְכּוֹיֶיח! לדוד על עריכת התבניות המתאימות.
ועתה לגבי כמה בעיות עיצוביות:
- לכאורה יש ליצור את התבניות הפנימיות עם הפתיח "פורטל:" ולא "טיוטה:פורטל" כדי שלא להכביד אחר כך על העברתם.
- את השם "ערכים מומלצים" אשנה כעת ל"ערכים הקשורים לדף" ואותם יש למלא מדי יום.
- במחזור הירושלמי הונהג שלא לקבוע דף לתשעה באב וליום כיפור. יש כאן בעיה רצינית בנושא תיכנות התבנית שידלג על ימים אלה. צב"י (שיחה) 13:53, 3 בנובמבר 2017 (IST)
- ובכן,
- ממש לא כדאי להעביר רק חלק מהדפים מטיוטה, או כולם או כלום. אם אתה רואה את הרעיון כקורם עור וגידים וכרציני, ניתן להעביר את כל הדפים כבר עכשיו אף שהפורטל בעבודה. זה מקובל בפורטלים, אם כי כמובן צריך תבנית בעבודה.
- היזהר להפריד בין שמות שהם רק תוכן כמו כותרות וכדו', לבין שמות דפים תבניות וכו'. שמות דפים ותבניות צריכים להיות בסטנדרט מקובל, וכן להתאים לצרכים הטכניים מתוך ראיית מכלול התמונה. אני מציע שלפני שינויים בשמות דפים תעלה כאן לדיון. אם ברצונך ליצור דפים המכילים את ערכי הדף היומי (כמובן, תבנית אחת לכל דף), אני מציע את השם "ערכי הדף". צריך להשתדל ככל האפשר שפורמט שמות הדפים (דפי משנה וכו') יהיה אחיד בכל הפורטל.
- אני חושב שזה אפשרי תכנותית, רק קצת מורכב. בעצם הכל אפשרי תכנותית, אפילו לשלוח אדם אוטומטית לירח
רק שאלה של השקעה. ברשותך נדחה קצת את המשימה הזו להמשך. דוד (שיחה) 14:22, 3 בנובמבר 2017 (IST)
- בשבוע הבא הנני מתכנן להתקדם בקידום הפורטל ולהשקיע בו מתוך תקווה להביאו לשלב בשלות, לאור המשוב שקיבלתי באתרא הדין נראה לי שדעת כל החברים חיובית בנוגע לפורטל. ולכן אני מביע
בעד העברת הדפים. - התלבטתי על השם, ואכן "ערכי הדף" נראה לי יותר מתאים. אם אפשר להעביר את כל הדפים הקשורים (ולדרוס את הדפים הישנים).
- נותן רשות. לא בוער להרגע. בכל מקרה לא נראה לי שיש כאן יותר מדי לומדי ירושלמי
. צב"י (שיחה) 14:51, 3 בנובמבר 2017 (IST)
- אין שאלה של תמיכה - כולם מתלהבים, כל השאלה אם אכן בעז"ה תצליח להוציא את זה לפועל. העברה - אעשה במוצ"ש בל"נ. שמות הדפים - אין הרבה מה להתלבט, רובם וכמעט כולם של שמות דפי המשנה ייעודם טכני בלבד ולא לעיני משתמשים. לפיכך צריך שם שמתאים טכנית ומתאים לסטנדטי הכתיבה הרלוונטיים, זה הכל. למשל שם שלא יכלול את המילה "בבלי" לא יתאר נכון את הדף, וכו' וכו'. לכן כדאי לדון קודם לפני שיוניים. בהצלחה וכל הכבוד! לומדי ירושלמי - חכה, אתה עוד תופתע, אני בטוח. דוד (שיחה) 14:59, 3 בנובמבר 2017 (IST)
- 1. בהחלט.
- 3. אמנם ללא עפ"י סדר הדף היומי, אבל אולי בעקבות הפורטל ננסה לצרף ללימוד היומי (בעיקר אם זה יהיה לפי דפי עוז והדר הקצרים). בברכה, מכה"כ • שיחה • ט"ז בחשוון ה'תשע"ח • 21:00, 4 בנובמבר 2017 (IST)
- בשבוע הבא הנני מתכנן להתקדם בקידום הפורטל ולהשקיע בו מתוך תקווה להביאו לשלב בשלות, לאור המשוב שקיבלתי באתרא הדין נראה לי שדעת כל החברים חיובית בנוגע לפורטל. ולכן אני מביע
תמונות ממוזערות בערכים הקשורים לדף היומי
משום התמונה הממוזערת ב"ערכים הקשורים לדף היומי" בולטת אל מחוץ לבועה. בברכה, מכה"כ • שיחה • ט"ז בחשוון ה'תשע"ח • 21:03, 4 בנובמבר 2017 (IST)
חלק הבבלי שבפורטל יצא לדרך
בסייעתא דשמיא ובעבודה מאומצת עם דוד שעשה כמיטב יכולתו ויותר מכפי כוחותיו להצלחת וקידום הפורטל, יוצא חלק הבבלי שבפורטל לדרך, לקראת לימוד מסכת מכות. אקווה מאוד שמשתמשי הפורטל יפיקו ממנו את מלוא התועלת. ובשם כל הקהל הקדוש נמסור לדוד

שמתי לב לתרומתך הרבה למכלול, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
צב"י (שיחה) 17:33, 6 בנובמבר 2017 (IST)
- תודה צב"י
שְכּוֹיֶיח! לך! אני מבחין שצצים בעיות טכניות עיצוביות - נטפל בהם עם הזמן. דוד (שיחה) 17:59, 6 בנובמבר 2017 (IST)
מבוא
אני סבור שכל החלק המתאר ומפרט את מהות הפורטל, בפרט חלק ההדרכה על תפקידו של כל חלון - מיותר, וכ"ש החלק הקורא להשתתפות. השוו לפורטלים אחרים לקבל רושם איך זה צריך להיראות. לכל היותר אפשר להכניס למטה ב"קדימה לעבודה" וכדו'. מ"מ אם תחליטו להשאיר - יהיה נכון לעשות את זה בתוך חלון נגלל כדי לא להעמיס כ"כ את הדף. דוד (שיחה) 18:02, 6 בנובמבר 2017 (IST)
- הערה קטנה, פורטל זה "הוא פורטל תורני מובהק", נראה לי מיותר. אומר מעט • שיחה • י"ח בחשוון ה'תשע"ח • 07:52, 7 בנובמבר 2017 (IST)
- עריכה זו נועדה להחליף את הנוסח "פורטל זה, בשונה מיתר הפורטלים", והיא נועדה להדגיש שבשונה מיתר הפורטלים שנועדו לאגור חומרים על נושא מסויים, מטרת פורטל זה היא להנגיש את ערכי המכלול הנצרכים ללומד הדף היומי, ומטרתו היא תורנית במובהק. אם יש לך ניסוח מוצלח יותר, הינך יכול לשנות. צב"י (שיחה) 12:32, 7 בנובמבר 2017 (IST)
- מה שהסברת "מטרת פורטל זה היא להנגיש וכו'", כתוב בהמשך המבוא, לכן להבנתי הנוסח "הוא פורטל תורני מובהק" מיותרת. אומר מעט • שיחה • י"ח בחשוון ה'תשע"ח • 12:37, 7 בנובמבר 2017 (IST)
- צב"י, סבורני כי טעות בידך. חשוב להבין כי מטרת כל התכנים שאינם במרחב הערכים, בלי יוצא מן הכלל כולל תבניות העמוד הראשי והפורטלים, היא אך ורק לספק גירוי לקורא להיכנס לקרוא ערכים, וכן סדר בערכים. אנו אנציקלופדיה, והערכים הן כל מטרתנו, איננו ספקי שום תוכן אחר. דומני שהערתו של אומר מעט נכונה, וכן שהפסקה בכללה דורשת עריכה. דוד (שיחה) 14:35, 20 בנובמבר 2017 (IST)
- מה שהסברת "מטרת פורטל זה היא להנגיש וכו'", כתוב בהמשך המבוא, לכן להבנתי הנוסח "הוא פורטל תורני מובהק" מיותרת. אומר מעט • שיחה • י"ח בחשוון ה'תשע"ח • 12:37, 7 בנובמבר 2017 (IST)
- עריכה זו נועדה להחליף את הנוסח "פורטל זה, בשונה מיתר הפורטלים", והיא נועדה להדגיש שבשונה מיתר הפורטלים שנועדו לאגור חומרים על נושא מסויים, מטרת פורטל זה היא להנגיש את ערכי המכלול הנצרכים ללומד הדף היומי, ומטרתו היא תורנית במובהק. אם יש לך ניסוח מוצלח יותר, הינך יכול לשנות. צב"י (שיחה) 12:32, 7 בנובמבר 2017 (IST)
עריכת הפורטל
למה אי אפשר לערוך בתוך הפורטל? אומר מעט • שיחה • ט"ז בכסלו ה'תשע"ח • 19:52, 3 בדצמבר 2017 (IST)
- תוכל לפרט? הפורטל מורכב מהמון תתי דפים, ויתכן שלפעמים יש צורך בהכוונה כדי למצוא היכן לערוך. דוד (שיחה) 20:28, 3 בדצמבר 2017 (IST)
- ב'על המסכת' א"א לערוך. אומר מעט • שיחה • ט"ז בכסלו ה'תשע"ח • 11:20, 4 בדצמבר 2017 (IST)
מה עם זה
זה עדיין "בעבודה" וכל העוסקים בו לא פעילים היום. האם באמת מתאים להציג אותו בדף הראשי שרגא מוטיאל?--בבקשה • שיחה • י"ג באדר ב' ה'תשע"ט • מי מצטרף לבניית המכלול התורני? 09:48, 20 במרץ 2019 (IST)
- בבקשה, כמו שכתבת בוני הפורטל כבר מזמן לא פעילים במכלול והוא דורך על מקומו זמן רב. השלמת הפורטל הזה חשובה מאוד אך גם דורשת השקעה עצומה בכתיבת תמצית לכל דף בש"ס ועוד. אם אתה מוכן להמשיך את בנייתו תבוא עליך הברכה, אולי אפשר להשיג תקצירים מוכנים ממאורות הדף היומי ופשוט להכניס אותם לפורטל. אם לא יימצא מתנדב נמתין לאחרי סיום מבצע היבוא ואז נתפנה למשימות נוספות וגם למשימה הזאת. ההצגה של הפורטלים בעמוד ראשי היא אוטומטית. מוטיאל (שיחה) 12:32, 20 במרץ 2019 (IST)
- אני מוכן לתמצת דפים מפורטל הדף היומי החל מתחילת מחזור הלימוד, אבל אשמח אם מישהו יוכל לתת לי הגדרה מדויקת מהו 'תימצות דף' כדי שעריכותי לא יעמדו בניגוד לתכנוניהם של יוצרי הפורטל. לדוגמא: האם בתמצות דף צריך להביא את כל ה'הוא אמינות' או רק את המסקנות? כמה ארוך צריך להיות תימצות כזה? מיק 17:02, 25 בדצמבר 2019 (IST)
תמונת הפורטל
בעמוד ראשי מוצג הפורטל ללא תמונתו. אם אפשר לטפל בעניין מפעילי מערכת--שלמה המלך (שיחה|תרומות) 01:18, 16 באוקטובר 2019 (IDT)
סיום הש"ס
מכלולאים פעילים אולי ליצור תבנית עם מספר הימים שנותרו עד לסיום. ואולי להוסיף בעמוד הראשי תבנית עם קישור לדף הנלמד מיכי • שיחה • כ"ו בחשוון ה'תש"ף • 13:06, 24 בנובמבר 2019 (IST)
- רעיון יפה. שלמה המלך שרגא--אליצור (שיחה) 14:22, 24 בנובמבר 2019 (IST)
| −5,469% נותרו עוד -2297 ימים עד לסיום הש"ס | ||
|
|
--שלמה המלך (◄✉ | תרומות) 17:25, 24 בנובמבר 2019 (IST)
- כל הכבוד למי שהוסיף. לעשות כזה דבר עם אחוזים מתוך כל דפי הש"ס? מיכי אליצור--@שלמה (שיחה) 12:51, 25 בדצמבר 2019 (IST)
| שגיאה בביטוי: אופרטור < בלתי־צפוי.% נותרו עוד 374 ימים עד לסיום הש"ס הבא שייערך בתאריך כ"א אייר ה'תשפ"ז | ||
|
|
תמצית הדף היומי:
שלום לעורכי הפורטל היקרים. ראיתי שהכותרת 'תמצית הדף היומי' מכילה רק קישורים אדומים ורציתי לברר האם אתם מתכוונים להפעילה בעתיד הקרוב. אם כן, אשמח לעזור בכתיבת תמצית דפי הדף היומי החל מן המחזור הבא של לימוד הדף היומי, כלומר מסכת ברכות ואף מסכתות אחרות אותן אני לומד. ―מיק (שיחה | תרומות) לא חתם
- מיק אנחנו מחכים לאנשים כמוך, נשמח מאד לתרומותיך. יישר כח גדול! דויד (שיחה) כ"ח בכסלו ה'תש"ף 21:42 (IDT)
שְכּוֹיֶיח! עצום ליוצרי הפורטל זה דבר ענק. אני מעוניין להתחיל לכתוב בו, רציתי לראות דוגמאות לאיך שזה אמור להראות אבל כל הדפים לא קיימים אשמח לקבל הסבר מיוצרי הפורטל או מכלולאים פעילים, תודה רבה. רזיאל • שיחה • כ"ח בניסן ה'תש"ף 14:23 (IDT) 14:23, 22 באפריל 2020 (IDT)
- תשלח מייל לצב"י איציק (שיחה) 14:38, 22 באפריל 2020 (IDT)
- רזיאל, דוד וצב"י לא פעילים כבר כשנתיים.--שלמה (שיחה) 14:50, 22 באפריל 2020 (IDT)
- תשלח מייל לצב"י איציק (שיחה) 14:38, 22 באפריל 2020 (IDT)
התחלתי לכתוב אך במתכונת שונה מעט ממה שכתבו יוצרי הפורטל (פרטים בדף המשתמש שלי). אשמח מאוד להערות והארות על חלוקת הקטגוריות, על תוכן הדפים ועל סגנון הכתיבה. --רזיאל • שיחה • ד' באייר ה'תש"ף 01:51 (IDT) 01:51, 28 באפריל 2020 (IDT)
- הכנסתי דף אחד של מסקנות הדף לפורטל לתמצית הדף (שבת נא) נראה לי שזאת הצורה המתאימה ביותר, מכלולאים פעילים אשמח לשמוע תגובות.
עלה לי רעיון שאני לא יודע אם ואיך ניתן ליישמו שצריך להכניס תמונה של צורת הדף בכל דף ולקשר בדף הגמרא את כל המילים שיש עליהם ערכים. מה דעתכם? --רזיאל • שיחה • ה' באייר ה'תש"ף 03:03 (IDT) 03:03, 29 באפריל 2020 (IDT)- ראיתי שיש כמה דפים של ערכי הדף והצורה שלהם מצויינת לדעתי (ניתן לראות דוגמא שיצרתי לדף של אתמול) ודפי תמצית הדף אם כן לא נכונים בצורה שכתבתי אלא בצורה שהדריכו יוצרי הפורטל ויש למחקם. אך לדעתי השם תמצית הדף לא נכון למתכונת זו. --רזיאל • שיחה • י"ב באייר ה'תש"ף 18:54 (IDT) 18:54, 5 במאי 2020 (IDT)
- מיק היקר מה תכננת לכתוב בדפי תמצית הדף? רזיאל • שיחה • י"ב באייר ה'תש"ף 17:59 (IDT) 17:59, 6 במאי 2020 (IDT)
- ראיתי שיש כמה דפים של ערכי הדף והצורה שלהם מצויינת לדעתי (ניתן לראות דוגמא שיצרתי לדף של אתמול) ודפי תמצית הדף אם כן לא נכונים בצורה שכתבתי אלא בצורה שהדריכו יוצרי הפורטל ויש למחקם. אך לדעתי השם תמצית הדף לא נכון למתכונת זו. --רזיאל • שיחה • י"ב באייר ה'תש"ף 18:54 (IDT) 18:54, 5 במאי 2020 (IDT)
קישור המילים בדף
יש בפורטל קישור לדף היומי בויקיטקסט. לדעתי רצוי ליבא ולקשר לערכי המכלול, מה דעתכם מכלולאים פעילים? כמו כן אני לא יודע אם ישנה אפשרות כזאת אבל אולי ישנה אפשרות להכניס קבצי PDF של צורת הדף (צריך להשיג תרומה...) ולקשר את המילים בצורת הדף למילים בדף הנ"ל כך שיקושר לערכים. אפשרי? --רזיאל • שיחה • ט' באייר ה'תש"ף 03:10 (IDT) 03:10, 3 במאי 2020 (IDT)
- אגב יש למכון המפעיל את המכלול, את כל הש"ס בצורת הדף. עיין כאן. מקוה • שיחה • ט' באייר ה'תש"ף 08:30 (IDT) 08:30, 3 במאי 2020 (IDT)
- מכלולאים פעילים אפשר לייבא מויקיטקסט במקום הקישור לשם כיום? --רזיאל • שיחה • י"ב באייר ה'תש"ף 18:38 (IDT) 18:38, 5 במאי 2020 (IDT)
- השאלה שלך היא טכנית משפטית? אז הרישיון של ויקיטקסט הוא אותו רישיון של ויקיפדיה. השאלה האם אכן המכלול מיועד להחליף את ויקיטקסט? מקוה • שיחה • י"ב באייר ה'תש"ף 18:41 (IDT) 18:41, 5 במאי 2020 (IDT)
- וזו בדיוק שאֶלָתי. הסיבה שכן ליבא היא כמובן קישור המילים. --רזיאל • שיחה • י"ב באייר ה'תש"ף 18:51 (IDT) 18:51, 5 במאי 2020 (IDT)
- לא נראה לי שצריך, בשביל זה יש את שיתופתא. צריך רק לראות אם כבר אפשר לשים קישור לשיתופתא במקום לויקיטקסט. דויד (שיחה) י"ב באייר ה'תש"ף 14:14 (IDT)
- לא הצלחתי לפתוח את שיתופתא האתר בתחזוקה אבל אם הבנתי נכון זה אתר תורני עם דיונים תורניים ולא מקשר לערכים במכלול מה גם שלדעתי אסור לעשות דבר כזה, פורטל מטרתו למשוך אנשים לערכים במכלול אבל באתר תורני איננו רוצים למשוך את הלומדים משם לערכי המכלול.
מה שכן כל הדברים הטכניים הנדרשים למה שהצעתי כאן קיימים באתר זה יש שם צורת הדף לדפי השס עם אפשרות לקשר ממילות הדף ואם יתאפשר (ויוחלט שנכון לעשות כן) ליבא דפים אלו לפורטל זה יהיה מושלם. מה דעתכם? רזיאל (שיחה | תרומות) שכח לחתום
- לא הצלחתי לפתוח את שיתופתא האתר בתחזוקה אבל אם הבנתי נכון זה אתר תורני עם דיונים תורניים ולא מקשר לערכים במכלול מה גם שלדעתי אסור לעשות דבר כזה, פורטל מטרתו למשוך אנשים לערכים במכלול אבל באתר תורני איננו רוצים למשוך את הלומדים משם לערכי המכלול.
- לא נראה לי שצריך, בשביל זה יש את שיתופתא. צריך רק לראות אם כבר אפשר לשים קישור לשיתופתא במקום לויקיטקסט. דויד (שיחה) י"ב באייר ה'תש"ף 14:14 (IDT)
- וזו בדיוק שאֶלָתי. הסיבה שכן ליבא היא כמובן קישור המילים. --רזיאל • שיחה • י"ב באייר ה'תש"ף 18:51 (IDT) 18:51, 5 במאי 2020 (IDT)
- השאלה שלך היא טכנית משפטית? אז הרישיון של ויקיטקסט הוא אותו רישיון של ויקיפדיה. השאלה האם אכן המכלול מיועד להחליף את ויקיטקסט? מקוה • שיחה • י"ב באייר ה'תש"ף 18:41 (IDT) 18:41, 5 במאי 2020 (IDT)
- מכלולאים פעילים אפשר לייבא מויקיטקסט במקום הקישור לשם כיום? --רזיאל • שיחה • י"ב באייר ה'תש"ף 18:38 (IDT) 18:38, 5 במאי 2020 (IDT)
ערכי הדף
האם לא עדיף שיהיו חלונות עם ערכים כמו בעמוד הראשי - ערכי פרשת השבוע? המצב כרגע מאוד מסורבל. שרגא מקוה או מוכשר אחר. אשמח מאוד לאסוף ערכים על כל דף, אך המצב כרגע דורש המון עבודה - שלפי המצב היום לא נראית מוצדקת ויעילה. (אולי אפילו נוכל לקשר לעמוד הראשי וכד') מישהו (שיחה) 16:26, 16 בספטמבר 2020 (IDT)
- אפשר גם שם דומה כמו פרשת השבוע, למשל פורטל:ערכים בדף היומי/בבלי/ראש השנה ו. כמו פורטל:ערכים בפרשת השבוע/פרשת לך לך. מישהו (שיחה) 16:57, 16 בספטמבר 2020 (IDT)
עיצוב
עיצוב, בבקשה. ניטראלי • י"ג באדר א' ה'תשפ"ב 23:22 (IDT)
- ניטראלי, אין מה לעצב כל עוד לא יושלם הפורטל. מלם (שיחה) 22:01, 23 בפברואר 2022 (IST)
חשיבות
פורטל נאה וחשוב, אך לא קשור לאתרנו, מלבד זאת שהוא לא מתקדם ואיש לא טורח למלאו, בעלי זכות הצבעה --חידוד (שיחה) 19:13, 26 במאי 2022 (IDT)
- אבל למה למחוק? ניטראלי • שיחה • כ"ו באייר ה'תשפ"ב 19:15 (IDT)
- כרגע לא נראה טוב בכלל, לטעמי אם אף אחד לא לוקח על עצמו עדיף למחוק. דויד (שיחה) כ"ו באייר ה'תשפ"ב 01:58 (IDT)
בעד העברה לטיוטה. אין ספק שיש חשיבות מרובה עד מאוד לפורטל מסוג זה, שיכול להביא תועלת מרובה ללומדי הדף, לתת מידי יום ערכים קשורים לנושאי הדף, ועוד ועוד. אם אין מי שיתחזק את הרעיון הנפלא הזה, זה לא מראה על חוסר חשיבות אלא על חוסר בכוח אדם. ולכן אני לא רואה סיבה למחוק אלא להעביר לטיוטה מטעמים של חוסר בשלות (זה בדיוק נקרא טיוטה). זה ימתין ליום שבו יחליט מכלולאי יקר לקחת על עצמו את העניין. מטעמים (שיחה) 01:20, 29 במאי 2022 (IDT)
- אני בהחלט לא מבין למה למחוק, אפשר לחכות עד שיבוא מכלולאי שירים את הכפפה. בינתיים, אני חושב שאפשר לעשות תבנית בעמוד הראשי עם ערכי הדף היומי, בדומה לערכי פרשת השבוע. הכל לטובה 😊 שיחה כ"ח באייר ה'תשפ"ב • 09:15, 29 במאי 2022 (IDT)
- כרגע לא נראה טוב בכלל, לטעמי אם אף אחד לא לוקח על עצמו עדיף למחוק. דויד (שיחה) כ"ו באייר ה'תשפ"ב 01:58 (IDT)