שיחת משתמש:שבלי הלקט
ברוכים הבאים לדף השיחה שלי, אתם מוזמנים לפנות אלי בכל נושא ואשמח לעזור
בכדי להשאיר לי הודעה חדשה לחץ כאן
| שלום לך, במכלול אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות המסתמכות על מקורות אמינים, והשינוי שביצעת בדף שו"ת הריב"ש אינו עומד בסטנדרטים אלה. אודה לך אם תוכל/י להוסיף הערות שוליים לעריכתך, או להסביר בדף השיחה שלו מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה. |
בברכה, , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו 15:36, 12 ביוני 2026 (IDT)
- ראה המכלול:מיזם חכמי ישראל משמה הבנתי שזה צריך ערך נפרד , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו 15:37, 12 ביוני 2026 (IDT)
- התכוונתי שאם התוכן המדובר לא נמצא בדף נפרד, כנראה שזה לא מספיק לערך שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 15:39, 12 ביוני 2026 (IDT)
- נכון אבל רציתח קודם לפתוח את הערך ואחר כך לשפר אותו, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו 15:41, 12 ביוני 2026 (IDT)
- אוקי. אם כך אתה מוזמן להחזיר, ואם הערך לא יהיה בשל אז המנטרים יעבירו אותו לדף המשתמש שלך שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 15:57, 12 ביוני 2026 (IDT)
- כנ"ל ספר הנר אם אין אינך מוסיף תוכן ממה שכתוב בערך, אל תיצור דף חדש שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:56, 12 ביוני 2026 (IDT)
- כנ"ל בית אהרן שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:02, 13 ביוני 2026 (IDT)
- הוספתי תוכן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:03, 13 ביוני 2026 (IDT)
- איפה? לא רואה שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:03, 13 ביוני 2026 (IDT)
- הסרת את זה , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:08, 13 ביוני 2026 (IDT)
- כי זה לא קשור לערך שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:08, 13 ביוני 2026 (IDT)
- למעיישה, אתה מתכנן מתישהו להוסיף תוכן לג' הערכים הנ"ל? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:11, 13 ביוני 2026 (IDT)
- כן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:13, 13 ביוני 2026 (IDT)
- שו"ת הריב"ש הוספתי
- בספר הנר הוספתי
- נשאר בית אהרן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:21, 13 ביוני 2026 (IDT)
- חוץ מכמה רווחים בספר הנר ותוכן שקשור לערך ריב"ש בשו"ת הריב"ש מה הוספת? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:24, 13 ביוני 2026 (IDT)
- כן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:13, 13 ביוני 2026 (IDT)
- למעיישה, אתה מתכנן מתישהו להוסיף תוכן לג' הערכים הנ"ל? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:11, 13 ביוני 2026 (IDT)
- כי זה לא קשור לערך שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:08, 13 ביוני 2026 (IDT)
- הסרת את זה , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:08, 13 ביוני 2026 (IDT)
- איפה? לא רואה שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:03, 13 ביוני 2026 (IDT)
- הוספתי תוכן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:03, 13 ביוני 2026 (IDT)
- כנ"ל בית אהרן שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:02, 13 ביוני 2026 (IDT)
- כנ"ל ספר הנר אם אין אינך מוסיף תוכן ממה שכתוב בערך, אל תיצור דף חדש שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:56, 12 ביוני 2026 (IDT)
- אוקי. אם כך אתה מוזמן להחזיר, ואם הערך לא יהיה בשל אז המנטרים יעבירו אותו לדף המשתמש שלך שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 15:57, 12 ביוני 2026 (IDT)
- נכון אבל רציתח קודם לפתוח את הערך ואחר כך לשפר אותו, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו 15:41, 12 ביוני 2026 (IDT)
- התכוונתי שאם התוכן המדובר לא נמצא בדף נפרד, כנראה שזה לא מספיק לערך שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 15:39, 12 ביוני 2026 (IDT)
מה קרה בדף משתמש:חגוי הסלע? דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:44 (IDT) 21:44, 13 ביוני 2026 (IDT)
- מה הקושיא? מה @אמר רבא רצה? תשאל אותו. על מה חרה אפי? האמת שיותר על ה"סתם שאלה" כאן ועל העלאת השלדים מארונותיהם שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:48, 13 ביוני 2026 (IDT)
- לא הבנתי באיזה רשות מחקת לו דברים מדף המשתמש שלו? דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 22:06 (IDT) 22:06, 13 ביוני 2026 (IDT)
- וואלה. עד שהתהפכתי אליכם התהפכתם עלי בחזרה. שמש:שבלי הלקט/ארכיון 1#מודה ועוזב שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:07, 13 ביוני 2026 (IDT)
- לא הבנתי באיזה רשות מחקת לו דברים מדף המשתמש שלו? דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 22:06 (IDT) 22:06, 13 ביוני 2026 (IDT)
קהילות אשכנז שאומרות אחות קטנה
בקשר לעריכה זו, איזו קהילה לדוגמא? מוקיר רבנן (שיחה) 09:10, 14 ביוני 2026 (IDT)
- זה מודפס במחזורים, מן הסתם לא סתם. ויש כאלו שנוהגים לומר זאת לבד שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 13:53, 14 ביוני 2026 (IDT)
- אז זו בעצם פרשנות שלך?! איכא דאמרי (שיחה) 14:06, 14 ביוני 2026 (IDT)
- פרשנות?! למה לא מדפיסים את "בן אדם" במחזורי אשכנז? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:08, 14 ביוני 2026 (IDT)
- מעדיף את המילה לומדעס במקום פרשנות?
בתור אדם שאומר באופן פרטי את הפיוט הזה כי הוא מדהים ברמות שאין אצלנו, חיפשתי הרבה שנים קהילה שאומרת אותו ולא מצאתי. (אגב, סיפר לי נכד של רבי י"י פוזן שסבו היה הולך במיוחד לשם כך לבי"כ ספרדי.)
אם תרצה דוגמא נוספת- הפיוט ונתנה תוקף מודפס במחזורי הספרדים אבל כולם מדלגים עליו. מוקיר רבנן (שיחה) 14:12, 14 ביוני 2026 (IDT) - כתבתי לפני התנגשות עריכה – שאלו אותך אם ידוע לך על קהילה, ואתה עונה בסברות. סברא, גם אם היא זוכה בתחרות של החבורה הטובה ביותר, היא בגדר מחקר מקורי. ואין לי תשובה למה זה כתוב, אך עדיין זה לא סיבה לכתוב כך. איכא דאמרי (שיחה) 14:13, 14 ביוני 2026 (IDT)
- א. ברור!
- ב. נעלבתי, אם כי אני מסכים.
- ג. אמרתי, אני מכיר כאלו שנוהגים לאמרו, קהילות ממש ת'אמת שאיני מכיר, אולי אפשר לשנות ל"הוא פיוט הנאמר על ידי בני עדות המזרח, אך מודפס גם במחזורים האשכנזיים".
- ד. באמת? חבל, הם מפסידים שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:18, 14 ביוני 2026 (IDT)
- 1. אוקי, אז אין מקום גם ללומדעס שלך. (לפחות עד כתיבת הספר הראשון שלך, אז נוכל להביא אותו כמקור.)
2. תנחומיי.
3. זה בדיוק מה שהיה כתוב לפני העריכה שלך. משחזר.
4. מסכים.
5. ראה זאת כאזהרה ידידותית מביצוע עריכות על סמך רעיונות כמו אלה. מוקיר רבנן (שיחה) 14:27, 14 ביוני 2026 (IDT)- 3. אופס, צודק, לא אחזתי.
- 5. אוקיי שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:28, 14 ביוני 2026 (IDT)
- מה עם אמן על הסוגריים בסעיף מספר 1? או שאתה מעדיף ספר יותר "כבד"?
מוקיר רבנן (שיחה) 14:30, 14 ביוני 2026 (IDT) - לא באתי להתערב, אך אם הבנתי נכון את האידיש אזי מנהג חסידות טשרנוביל לאומרו - [דער אידישער שטראל, דער אידישער שטראל - 0247, 0247, באתר אוצר החכמה]. כך גם הבנתי שמנהג ויז'ניץ (אין לי זמן לחפש עוד, ומן הסתם יש עוד רבים). שו"ר שבלוח שנה של סקוירא (גזע של טשרנוביל) כתבו במפורש שהאדמו"ר אומר את הפיוט לפני התיבה.
- אולי גם יש מקום לציין שהמקור להופעתו במחזורי אשכנז הוא מספר מטה אפרים, ספר אשכנזי מובהק. בנוסף, מחבר הפיוט עצמו כתב בספר "כתר שם טוב" שמנהג "אשכנז וספרד" לאומרו [צדקה, דוד בן אברהם, אדני פז - ראש השנה, ראש השנה, באתר אוצר החכמה]. מגשר (שיחה) 14:34, 14 ביוני 2026 (IDT)
- מחבר הפיוט?? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:41, 14 ביוני 2026 (IDT)
- טעות אגב שיטפא, כנר' כוונתו למח"ס אוצר הגדולים (לא כ"כ הצלחתי להבין שם בתוך כל השמות) מגשר (שיחה) 14:43, 14 ביוני 2026 (IDT)
- מסתבר שכוונתו לרבי שם טוב גאגין שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:46, 14 ביוני 2026 (IDT)
- @מגשר תודה על התערבותך. אכן במקור כתוב באידיש שהרבי אמר את הפיוט לפני התיבה. מהאדני פז פחות הייתי מביא הוכחה. מוקיר רבנן (שיחה) 14:49, 14 ביוני 2026 (IDT)
- אם כי מעניין לציין שבאדני פז מובא משם האוצה"ג שמחבר הפיוט היה ממגורשי ספרד, ולא אחד מבני חבורתו של הרמב"ן כפי שכתוב בערך שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:50, 14 ביוני 2026 (IDT)
- כמעט בכל המקומות באוצה"ח לא מוזכר שהיה בן דורו של הרמב"ן (מלבד ספר תנובות הארץ). מתארכים אותו לאזור הר"י. אני עדיין באמצע החיפוש... מגשר (שיחה) 14:53, 14 ביוני 2026 (IDT)
- בויקיפדיה כתוב "ומושר בעיקר על ידי קהילות הספרדים ורוב קהילות החסידים המתפללים בנוסח ספרד, אך מודפס גם במחזורים אשכנזיים." מוקיר רבנן (שיחה) 14:54, 14 ביוני 2026 (IDT)
- @מוקיר רבנן אכן זו לכאו' ההגדרה הכי מדוייקת. לשון "המבשר" הוא שהפיוט מקובל "ברבות מהקהילות האשכנזיות"... המוסף התורני של עתון המבשר, המבשר תורני - 0383 (שמיני), 0383 (שמיני), באתר אוצר החכמה 14:59, 14 ביוני 2026 (IDT) מגשר (שיחה) 14:59, 14 ביוני 2026 (IDT)
- עדכנתי את המשפט מויקי @שבלי הלקט תודה על הלומדעס (לא באמת :)) @מגשרתודה על המקורות האיכותיים. מוקיר רבנן (שיחה) 15:03, 14 ביוני 2026 (IDT)
- @מוקיר רבנן אכן זו לכאו' ההגדרה הכי מדוייקת. לשון "המבשר" הוא שהפיוט מקובל "ברבות מהקהילות האשכנזיות"... המוסף התורני של עתון המבשר, המבשר תורני - 0383 (שמיני), 0383 (שמיני), באתר אוצר החכמה 14:59, 14 ביוני 2026 (IDT) מגשר (שיחה) 14:59, 14 ביוני 2026 (IDT)
- נר' שהיה כמה ר' אברהם חזן, ויש נידון גדול מי המחבר (במהרי"ץ פענח לראב"ע...) על כל פנים מציאה מעניינת על כך שהוא זכה להספד מהרמב"ן: בטאון השבת העל מפלגתי, נרות שבת - כרך ו, כרך ו, באתר אוצר החכמה
- והנה עוד משהו יותר מדוייק: סגל, גדליה בן משה אהרן הלוי (מפרש), המחזור המבואר השלם <ספרד> - ר"ה, ר"ה, באתר אוצר החכמה מגשר (שיחה) 14:57, 14 ביוני 2026 (IDT)
- בויקיפדיה כתוב "ומושר בעיקר על ידי קהילות הספרדים ורוב קהילות החסידים המתפללים בנוסח ספרד, אך מודפס גם במחזורים אשכנזיים." מוקיר רבנן (שיחה) 14:54, 14 ביוני 2026 (IDT)
- כמעט בכל המקומות באוצה"ח לא מוזכר שהיה בן דורו של הרמב"ן (מלבד ספר תנובות הארץ). מתארכים אותו לאזור הר"י. אני עדיין באמצע החיפוש... מגשר (שיחה) 14:53, 14 ביוני 2026 (IDT)
- מסתבר שכוונתו לרבי שם טוב גאגין שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:46, 14 ביוני 2026 (IDT)
- טעות אגב שיטפא, כנר' כוונתו למח"ס אוצר הגדולים (לא כ"כ הצלחתי להבין שם בתוך כל השמות) מגשר (שיחה) 14:43, 14 ביוני 2026 (IDT)
- מחבר הפיוט?? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:41, 14 ביוני 2026 (IDT)
- מה עם אמן על הסוגריים בסעיף מספר 1? או שאתה מעדיף ספר יותר "כבד"?
- 1. אוקי, אז אין מקום גם ללומדעס שלך. (לפחות עד כתיבת הספר הראשון שלך, אז נוכל להביא אותו כמקור.)
- מעדיף את המילה לומדעס במקום פרשנות?
- פרשנות?! למה לא מדפיסים את "בן אדם" במחזורי אשכנז? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:08, 14 ביוני 2026 (IDT)
- אז זו בעצם פרשנות שלך?! איכא דאמרי (שיחה) 14:06, 14 ביוני 2026 (IDT)
- גם הניסוח הקודם היה תקין. יש מספיק קהילות אשכנזיות (במובן הנוכחי) שאומרות את הפיוט. כחסיד - לא הבנתי את השאלה מעיקרא. ספרא - שיחה 15:10, 14 ביוני 2026 (IDT)
למה ביטלת את העריכה? (הסרתי את חתימות המשתמשים כי זה סתם מבלבל) , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות א' בתמוז ה'תשפ"ו 21:52, 15 ביוני 2026 (IDT)
- למה בדפי שיחה אתה לא משאיר רק את שם המשתמש? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • א' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:54, 15 ביוני 2026 (IDT)
- בדפי שיחה יש מבנה שמסיע לזהות בין תגובות שונות בשונה מכאן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות א' בתמוז ה'תשפ"ו 08:30, 16 ביוני 2026 (IDT)
- אז למה שם משתמש לא מספיק בדפי שיחה? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • א' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 08:51, 16 ביוני 2026 (IDT)
- כי חתימה מנגיש קישורים ומדגיש את מה שבעל החתימה רואה לנכון. אך פה לא מדובר אלא לצורך של מתן קרדיט ולא להנגיש קישורים לדפי שיחה/מיזמים אחרים/תאריכים/וכו'.
- , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות א' בתמוז ה'תשפ"ו 09:01, 16 ביוני 2026 (IDT)
- לא קשור למתן קרדיט כלל וכלל. שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • א' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:09, 16 ביוני 2026 (IDT)
- אז למה זה מיועד? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:20, 16 ביוני 2026 (IDT)
- שנדע מי אמר מה, בדיוק כמו בדפ"ש שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:21, 16 ביוני 2026 (IDT)
- אבל זה לא דפי שיחה , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:22, 16 ביוני 2026 (IDT)
- נכון אבל זה כמו דפי שיחה שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:23, 16 ביוני 2026 (IDT)
- תראה לא נראה שנגיע לעמק השווה לבד אולי כדאי לשאול איזה משתמש שמוסמך להכריע בנושאים אלו? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:26, 16 ביוני 2026 (IDT)
- בכיף. אם הוא יסבור כמותך אבטל דעתי עיקר טענתי היא לא על "בוצע" "בעבודה" וכדו' אלא על טענות כגון "לדעתי יש לכלול בערך על המחבר וכדו', שם לדעתי נכון יותר לחתום, אך גם בשאר לענ"ד כך עדיף, אלא שזה לא כ"כ משנה רק תעשה לי טובה ותעשה את זה בדף שיחתו ולא בדף שיחתי שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:28, 16 ביוני 2026 (IDT)
- שאלה אחרונה את מי לדעתך יש לשאול? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:31, 16 ביוני 2026 (IDT)
- ספרא / שמש שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:31, 16 ביוני 2026 (IDT)
- שמש מרפא? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:32, 16 ביוני 2026 (IDT)
- כן שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:33, 16 ביוני 2026 (IDT)
- שמש מרפא? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:32, 16 ביוני 2026 (IDT)
- ספרא / שמש שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:31, 16 ביוני 2026 (IDT)
- שאלה אחרונה את מי לדעתך יש לשאול? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:31, 16 ביוני 2026 (IDT)
- בכיף. אם הוא יסבור כמותך אבטל דעתי עיקר טענתי היא לא על "בוצע" "בעבודה" וכדו' אלא על טענות כגון "לדעתי יש לכלול בערך על המחבר וכדו', שם לדעתי נכון יותר לחתום, אך גם בשאר לענ"ד כך עדיף, אלא שזה לא כ"כ משנה רק תעשה לי טובה ותעשה את זה בדף שיחתו ולא בדף שיחתי שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:28, 16 ביוני 2026 (IDT)
- תראה לא נראה שנגיע לעמק השווה לבד אולי כדאי לשאול איזה משתמש שמוסמך להכריע בנושאים אלו? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:26, 16 ביוני 2026 (IDT)
- נכון אבל זה כמו דפי שיחה שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:23, 16 ביוני 2026 (IDT)
- אבל זה לא דפי שיחה , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:22, 16 ביוני 2026 (IDT)
- שנדע מי אמר מה, בדיוק כמו בדפ"ש שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:21, 16 ביוני 2026 (IDT)
- אז למה זה מיועד? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:20, 16 ביוני 2026 (IDT)
- לא קשור למתן קרדיט כלל וכלל. שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • א' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:09, 16 ביוני 2026 (IDT)
- אז למה שם משתמש לא מספיק בדפי שיחה? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • א' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 08:51, 16 ביוני 2026 (IDT)
- בדפי שיחה יש מבנה שמסיע לזהות בין תגובות שונות בשונה מכאן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות א' בתמוז ה'תשפ"ו 08:30, 16 ביוני 2026 (IDT)
נר לבריינסק
פגעת בי, הספר הזה הינו ספר זיכרון לקהילה שנחרבה בשואה, ואם אתה חושב שהספר לא מספיק מוכר, אז תערוך קמפיין כדי שיקראו אותו.
עד אז אתה עובר על איסור בל תשחית בדיני התורה ולהבדיל באתיקת המכלול. ): המגיד מביאליסטוק (שיחה) 16:04, 17 ביוני 2026 (IDT)
- קמפיינים תעשה במקום אחר, לא במכלול. וסתם, מה זה קשור אלי? אני לא מחקתי את הדף ואני לא זה שפתחתי עליו דיון חשיבות שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:22, 17 ביוני 2026 (IDT)
- אינני מכיר, לי היה נראה שאתה המוחק. לא נכון? תסביר לי איך זה עובד
- ובכלל מנין ש"החשיבות האינציקלופדית לא הבהרה"? אנשי אוהבים את הערך לפי מה שידוע לי "צדקיה הרופא"
- ערב טוב ותפילה לשיח ענייני. (: המגיד מביאליסטוק (שיחה) 18:23, 17 ביוני 2026 (IDT)
- אין לי הרשאה למחוק דפים. אם תכנס לדף הנמחק תראה שנכתב:
- 16:19, י"א באייר ה'תשפ"ו מקוה שיחה תרומות מחק את הדף נר לבריינסק (לא הובהרה חשיבות אנציקלופדית) (👍🏻 תודה)
- לא על כל דבר שמעניין את הציבור כותבים ערך עי' מכ:חש. וכמדומני שהדבר הובהר בטוב טעם ודעת בשף שיחה:נר לבריינסק ע"י נריה ושמש מרפא שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 18:31, 17 ביוני 2026 (IDT)
- אין לי הרשאה למחוק דפים. אם תכנס לדף הנמחק תראה שנכתב:
פוליטיזציה
שונא את ההשתלחיוית ה"עץ"ניקיות, אולי תרצה הרצאה על הספר הקדוש "שואף זורח"?!
בבקשה נא לעדן את תבניות המשתמש, על מנת שיהיה אוירה עניינית מכלולאית והוגנת.
בתודה כתב ישר דרך. רב שימי (שיחה) 18:30, 17 ביוני 2026 (IDT)
- שלום לך רב שימי, וברוך בואך למכלול! בקישורים שבדף זה תוכל לדעת כיצד לתרום למכלול, הטרדת משתמשים בדף שיחתם על כל מיני שטויות לא בדיוק תורם למכלול. אם באמת ברצונך לתרום למכלול תוכל לפנות לדפים המכלול:מיזם חכמי ישראל, המכלול:מיזם ערכים תורניים או למיזם הנשים נזיקין שלי, המכלול אכן זקוק לך.
דפי השיחה במכלול הם המקום שבו אנשים דנים איך לגרום לתוכן באתר המכלול להיות הכי טוב שהוא יכול, ותו לא. - ולגוש"ע, זכותי להביע בדף המשתמש שלי מי אני ומה דעותי, כל עוד אני לא מציג אותם בצורה פוגענית, ולא נראלי שזה המצב, גם אם הדעות הללו לא מוצאות חן בעיניך. בהצלחה במכלול!
- וסתם, מהו הספר הקדוש שואף זורח?--שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 18:42, 17 ביוני 2026 (IDT)
- אענה לגופם של דברים,
- בדף המשתמש שלך, כתוב "מקום מגורים: ממשלת המשומדים" המפנה למדינת ישראל (אינני מאוהדי המדינה אך הביטוי הוא מדי קיצוני) ותבניות על "יהודי לא ציוני" ושיניים שבורות... הדבר מדי קיצוני ומכביד על האוירה.
- שואף זורח הוא ספר שנכתב בשנת תשע"ד כדי להצדיק את עמדת ר' חיים ור' אהרן לייב זכר צדיקים לברכה.
- אם זה מדי בוטה אמחק את ההערה
- בתודה רב שימי (שיחה) 14:31, 18 ביוני 2026 (IDT)
- מי:דפים המקושרים לכאן/תבנית:משתמש יהודי לא ציוני, מי:דפים המקושרים לכאן/תבנית:משתמש אנטי ציוני. חוזר על המלצתי להתחיל קודם עם תרומה אמיתית למכלול, בהצלחה! שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ד' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 09:58, 19 ביוני 2026 (IDT)
למה ביטלת את העריכות (זה רשום גם בויקיפדיה) , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 19:46, 17 ביוני 2026 (IDT)
- כי לא כותבים סתם צאצאים ללא חשיבות כלשהי שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 19:48, 17 ביוני 2026 (IDT)
- ראה את הערך בויקיפדיה שמה האו כן רשום, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 19:49, 17 ביוני 2026 (IDT)
- ואז?... שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 19:50, 17 ביוני 2026 (IDT)
- זה מקור לחשיבות הערך, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 19:51, 17 ביוני 2026 (IDT)
- א. ויקיפדיה זה לא מקור. ב. אפשר להחזירק עם תפקיד או פרסום כלשהו, ואם הערך היה מיובא כך מויקיפדיה זה היה ג"כ מוסר. שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 19:52, 17 ביוני 2026 (IDT)
- זה מקור לחשיבות הערך, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 19:51, 17 ביוני 2026 (IDT)
- ואז?... שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 19:50, 17 ביוני 2026 (IDT)
- ראה את הערך בויקיפדיה שמה האו כן רשום, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 19:49, 17 ביוני 2026 (IDT)
מקום ללימוד
בהמשך לשאלתך בעבר מיד אחרי שבועות ולויכוח הנקודתי בהבנת הסוגייא בב"ב שם, יש אתר נח [1] לזה. הבנתי ממך שאין לך גישה לגוגל, הלזה יש לך גישה? ממוני גבך • בואו נשוחח • ז' בתמוז ה'תשפ"ו • 01:17, 22 ביוני 2026 (IDT)
- יש לי גישה לכל אתר שאני מבקש, בטיפול שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ז' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 08:46, 22 ביוני 2026 (IDT)
- יש שם צורך במייל ובשם. עדיף את אוצה"ס. שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ז' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:17, 22 ביוני 2026 (IDT)
מה שמחקת
אם אמרת שהסיבה האמתית למחיקות היא להבדיל בין קדש לחול, הרי שלך לפניך: ענין מחיקת [2] הויכוח של הרב יעקב שכטר 'יוכיח'. הצד השוה שבהן...רוןושבח (שיחה)
- קראת את תקציר מחיקתי? שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ח' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:21, 23 ביוני 2026 (IDT)
- הוכחת שהתנגדת לחומר. (התבנית "לא אנציקלופדי", ללא הסבר, ניתן לומר על כל דבר ובידי כל בר בי רב. יכולת לשפר - אם לדעתך הניסוח לכאורה הבעיה) ולא משום ה'כלל' של ערכי חולין לעומת קודש.רוןושבח (שיחה) 14:32, 24 ביוני 2026 (IDT)
- לא הזכרתי שום מילה נגד החומר ולא אמרתי שזה ערך חולין. אמרתי שהעריכה הזאת לא היתה אנצי' (הידוע לשמצה, דוגמא), ואין ענין לשים את זה בפסקה נפרדת. אני מסופק אם בכלל יש ענין לכתוב את זה שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ט' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:42, 24 ביוני 2026 (IDT)
- הסיבה ששיניתי [3] מ"נאום הנבואה" לנאומו של הצורר (ימ"ש) מובנת... לפחות יש להוסיף מרכאות כ"נביא" מכח הטומאה, למשל.רוןושבח (שיחה) 16:40, 24 ביוני 2026 (IDT)
- תשאל את {{עורכי אספקלריה}} בשיחת הערך נאום הנבואה של היטלר שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ט' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:41, 24 ביוני 2026 (IDT)
- לא שיניתי בקישור עצמו. ה"נבואה" של הצורר היתה כמו אחמד שוקיירי ש"ניבא" ימים לפני מלחמת ששת הימים ש"אף אחד לא ישרוד"[4]. דהיינו כוונתם/מזימתם להשמדה. רוןושבח (שיחה) 16:50, 24 ביוני 2026 (IDT)
- אם כדבריך - יש לשנות גם בשם הערך. ובשביל כך - תייג עורכי אספקלריה בדף השיחה שם שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ט' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:53, 24 ביוני 2026 (IDT)
- ממה שערכתי: "נאום הנבואה של היטלר|נאום הצורר", שינית ל "נאום הנבואה של היטלר".רוןושבח (שיחה) 17:41, 24 ביוני 2026 (IDT)
- אם כדבריך - יש לשנות גם בשם הערך. ובשביל כך - תייג עורכי אספקלריה בדף השיחה שם שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ט' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:53, 24 ביוני 2026 (IDT)
- לא שיניתי בקישור עצמו. ה"נבואה" של הצורר היתה כמו אחמד שוקיירי ש"ניבא" ימים לפני מלחמת ששת הימים ש"אף אחד לא ישרוד"[4]. דהיינו כוונתם/מזימתם להשמדה. רוןושבח (שיחה) 16:50, 24 ביוני 2026 (IDT)
- תשאל את {{עורכי אספקלריה}} בשיחת הערך נאום הנבואה של היטלר שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ט' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:41, 24 ביוני 2026 (IDT)
- הסיבה ששיניתי [3] מ"נאום הנבואה" לנאומו של הצורר (ימ"ש) מובנת... לפחות יש להוסיף מרכאות כ"נביא" מכח הטומאה, למשל.רוןושבח (שיחה) 16:40, 24 ביוני 2026 (IDT)
- לא הזכרתי שום מילה נגד החומר ולא אמרתי שזה ערך חולין. אמרתי שהעריכה הזאת לא היתה אנצי' (הידוע לשמצה, דוגמא), ואין ענין לשים את זה בפסקה נפרדת. אני מסופק אם בכלל יש ענין לכתוב את זה שבלי הלקט ~ סוד שיח • הושיעו נא! • ט' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:42, 24 ביוני 2026 (IDT)
