לדלג לתוכן

שיחת משתמש:שבלי הלקט

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף שיחת משתמש:ליש)
תגובה אחרונה: לפני 6 שעות מאת רוןושבח בנושא מה שמחקת

ברוכים הבאים לדף השיחה שלי, אתם מוזמנים לפנות אלי בכל נושא ואשמח לעזור

בכדי להשאיר לי הודעה חדשה לחץ כאן

שו"ת הריב"ש

שלום לך,
במכלול אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות המסתמכות על מקורות אמינים, והשינוי שביצעת בדף שו"ת הריב"ש אינו עומד בסטנדרטים אלה.
אודה לך אם תוכל/י להוסיף הערות שוליים לעריכתך, או להסביר בדף השיחה שלו מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה.

בברכה, , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו 15:36, 12 ביוני 2026 (IDT)תגובה

ראה המכלול:מיזם חכמי ישראל משמה הבנתי שזה צריך ערך נפרד , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו 15:37, 12 ביוני 2026 (IDT)תגובה
התכוונתי שאם התוכן המדובר לא נמצא בדף נפרד, כנראה שזה לא מספיק לערך שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 15:39, 12 ביוני 2026 (IDT)תגובה
נכון אבל רציתח קודם לפתוח את הערך ואחר כך לשפר אותו, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו 15:41, 12 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אוקי. אם כך אתה מוזמן להחזיר, ואם הערך לא יהיה בשל אז המנטרים יעבירו אותו לדף המשתמש שלך שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 15:57, 12 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כנ"ל ספר הנר אם אין אינך מוסיף תוכן ממה שכתוב בערך, אל תיצור דף חדש שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:56, 12 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כנ"ל בית אהרן שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:02, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
הוספתי תוכן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:03, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
איפה? לא רואה שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:03, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
הסרת את זה , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:08, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כי זה לא קשור לערך שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:08, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
למעיישה, אתה מתכנן מתישהו להוסיף תוכן לג' הערכים הנ"ל? שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:11, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:13, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
שו"ת הריב"ש הוספתי
בספר הנר הוספתי
נשאר בית אהרן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:21, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
חוץ מכמה רווחים בספר הנר ותוכן שקשור לערך ריב"ש בשו"ת הריב"ש מה הוספת? שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:24, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה

משתמש:חגוי הסלע

מה קרה בדף משתמש:חגוי הסלע? דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 21:44 (IDT) 21:44, 13 ביוני 2026 (IST) 21:44, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה

מה הקושיא? מה @אמר רבא רצה? תשאל אותו. על מה חרה אפי? האמת שיותר על ה"סתם שאלה" כאן ועל העלאת השלדים מארונותיהם שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:48, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לא הבנתי באיזה רשות מחקת לו דברים מדף המשתמש שלו? דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 22:06 (IDT) 22:06, 13 ביוני 2026 (IST) 22:06, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
וואלה. עד שהתהפכתי אליכם התהפכתם עלי בחזרה. שמש:שבלי הלקט/ארכיון 1#מודה ועוזב שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:07, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לא בדיוק הבנתא את המשפט אבל הבנתי את כוונתך מדף השיחה. שכוייח. דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו 22:18 (IDT) 22:18, 13 ביוני 2026 (IST) 22:18, 13 ביוני 2026 (IDT)תגובה

קהילות אשכנז שאומרות אחות קטנה

בקשר לעריכה זו, איזו קהילה לדוגמא? מוקיר רבנן (שיחה) 09:10, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה

זה מודפס במחזורים, מן הסתם לא סתם. ויש כאלו שנוהגים לומר זאת לבד שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 13:53, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אז זו בעצם פרשנות שלך?! איכא דאמרי (שיחה) 14:06, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
פרשנות?! למה לא מדפיסים את "בן אדם" במחזורי אשכנז? שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:08, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
מעדיף את המילה לומדעס במקום פרשנות?
בתור אדם שאומר באופן פרטי את הפיוט הזה כי הוא מדהים ברמות שאין אצלנו, חיפשתי הרבה שנים קהילה שאומרת אותו ולא מצאתי. (אגב, סיפר לי נכד של רבי י"י פוזן שסבו היה הולך במיוחד לשם כך לבי"כ ספרדי.)
אם תרצה דוגמא נוספת- הפיוט ונתנה תוקף מודפס במחזורי הספרדים אבל כולם מדלגים עליו. מוקיר רבנן (שיחה) 14:12, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כתבתי לפני התנגשות עריכהשאלו אותך אם ידוע לך על קהילה, ואתה עונה בסברות. סברא, גם אם היא זוכה בתחרות של החבורה הטובה ביותר, היא בגדר מחקר מקורי. ואין לי תשובה למה זה כתוב, אך עדיין זה לא סיבה לכתוב כך. איכא דאמרי (שיחה) 14:13, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
א. ברור!
ב. נעלבתי, אם כי אני מסכים.
ג. אמרתי, אני מכיר כאלו שנוהגים לאמרו, קהילות ממש ת'אמת שאיני מכיר, אולי אפשר לשנות ל"הוא פיוט הנאמר על ידי בני עדות המזרח, אך מודפס גם במחזורים האשכנזיים".
ד. באמת? חבל, הם מפסידים שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:18, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
1. אוקי, אז אין מקום גם ללומדעס שלך. (לפחות עד כתיבת הספר הראשון שלך, אז נוכל להביא אותו כמקור.)
2. תנחומיי.
3. זה בדיוק מה שהיה כתוב לפני העריכה שלך. משחזר.
4. מסכים.
5. ראה זאת כאזהרה ידידותית מביצוע עריכות על סמך רעיונות כמו אלה. מוקיר רבנן (שיחה) 14:27, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
3. אופס, צודק, לא אחזתי.
5. אוקיי שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:28, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
מה עם אמן על הסוגריים בסעיף מספר 1? או שאתה מעדיף ספר יותר "כבד"? קריצה מוקיר רבנן (שיחה) 14:30, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לא באתי להתערב, אך אם הבנתי נכון את האידיש אזי מנהג חסידות טשרנוביל לאומרו - [דער אידישער שטראל, דער אידישער שטראל - 0247, 0247, באתר אוצר החכמה]. כך גם הבנתי שמנהג ויז'ניץ (אין לי זמן לחפש עוד, ומן הסתם יש עוד רבים). שו"ר שבלוח שנה של סקוירא (גזע של טשרנוביל) כתבו במפורש שהאדמו"ר אומר את הפיוט לפני התיבה.
אולי גם יש מקום לציין שהמקור להופעתו במחזורי אשכנז הוא מספר מטה אפרים, ספר אשכנזי מובהק. בנוסף, מחבר הפיוט עצמו כתב בספר "כתר שם טוב" שמנהג "אשכנז וספרד" לאומרו [צדקה, דוד בן אברהם, אדני פז - ראש השנה, ראש השנה, באתר אוצר החכמה]. מגשר (שיחה) 14:34, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
מחבר הפיוט?? שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:41, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
טעות אגב שיטפא, כנר' כוונתו למח"ס אוצר הגדולים (לא כ"כ הצלחתי להבין שם בתוך כל השמות) מגשר (שיחה) 14:43, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
מסתבר שכוונתו לרבי שם טוב גאגין שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:46, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@מגשר תודה על התערבותך. אכן במקור כתוב באידיש שהרבי אמר את הפיוט לפני התיבה. מהאדני פז פחות הייתי מביא הוכחה. מוקיר רבנן (שיחה) 14:49, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אם כי מעניין לציין שבאדני פז מובא משם האוצה"ג שמחבר הפיוט היה ממגורשי ספרד, ולא אחד מבני חבורתו של הרמב"ן כפי שכתוב בערך שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:50, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כמעט בכל המקומות באוצה"ח לא מוזכר שהיה בן דורו של הרמב"ן (מלבד ספר תנובות הארץ). מתארכים אותו לאזור הר"י. אני עדיין באמצע החיפוש... מגשר (שיחה) 14:53, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
בויקיפדיה כתוב "ומושר בעיקר על ידי קהילות הספרדים ורוב קהילות החסידים המתפללים בנוסח ספרד, אך מודפס גם במחזורים אשכנזיים." מוקיר רבנן (שיחה) 14:54, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@מוקיר רבנן אכן זו לכאו' ההגדרה הכי מדוייקת. לשון "המבשר" הוא שהפיוט מקובל "ברבות מהקהילות האשכנזיות"... המוסף התורני של עתון המבשר, המבשר תורני - 0383 (שמיני), 0383 (שמיני), באתר אוצר החכמה 14:59, 14 ביוני 2026 (IDT) מגשר (שיחה) 14:59, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
עדכנתי את המשפט מויקי @שבלי הלקט תודה על הלומדעס (לא באמת :)) @מגשרתודה על המקורות האיכותיים. מוקיר רבנן (שיחה) 15:03, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
נר' שהיה כמה ר' אברהם חזן, ויש נידון גדול מי המחבר (במהרי"ץ פענח לראב"ע...) על כל פנים מציאה מעניינת על כך שהוא זכה להספד מהרמב"ן: בטאון השבת העל מפלגתי, נרות שבת - כרך ו, כרך ו, באתר אוצר החכמה
והנה עוד משהו יותר מדוייק: סגל, גדליה בן משה אהרן הלוי (מפרש), המחזור המבואר השלם <ספרד> - ר"ה, ר"ה, באתר אוצר החכמה מגשר (שיחה) 14:57, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה
גם הניסוח הקודם היה תקין. יש מספיק קהילות אשכנזיות (במובן הנוכחי) שאומרות את הפיוט. כחסיד - לא הבנתי את השאלה מעיקרא. ספרא - שיחה 15:10, 14 ביוני 2026 (IDT)תגובה

המכלול:מיזם חכמי ישראל

למה ביטלת את העריכה? (הסרתי את חתימות המשתמשים כי זה סתם מבלבל) , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות א' בתמוז ה'תשפ"ו 21:52, 15 ביוני 2026 (IDT)תגובה

למה בדפי שיחה אתה לא משאיר רק את שם המשתמש? שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • א' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 21:54, 15 ביוני 2026 (IDT)תגובה
בדפי שיחה יש מבנה שמסיע לזהות בין תגובות שונות בשונה מכאן , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות א' בתמוז ה'תשפ"ו 08:30, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אז למה שם משתמש לא מספיק בדפי שיחה? שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • א' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 08:51, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כי חתימה מנגיש קישורים ומדגיש את מה שבעל החתימה רואה לנכון. אך פה לא מדובר אלא לצורך של מתן קרדיט ולא להנגיש קישורים לדפי שיחה/מיזמים אחרים/תאריכים/וכו'.
, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות א' בתמוז ה'תשפ"ו 09:01, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לא קשור למתן קרדיט כלל וכלל. שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • א' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:09, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אז למה זה מיועד? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:20, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
שנדע מי אמר מה, בדיוק כמו בדפ"ש שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:21, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אבל זה לא דפי שיחה , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:22, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
נכון אבל זה כמו דפי שיחה שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:23, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
תראה לא נראה שנגיע לעמק השווה לבד אולי כדאי לשאול איזה משתמש שמוסמך להכריע בנושאים אלו? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:26, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
בכיף. אם הוא יסבור כמותך אבטל דעתי עיקר טענתי היא לא על "בוצע" "בעבודה" וכדו' אלא על טענות כגון "לדעתי יש לכלול בערך על המחבר וכדו', שם לדעתי נכון יותר לחתום, אך גם בשאר לענ"ד כך עדיף, אלא שזה לא כ"כ משנה רק תעשה לי טובה ותעשה את זה בדף שיחתו ולא בדף שיחתי שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:28, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
שאלה אחרונה את מי לדעתך יש לשאול? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:31, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
ספרא / שמש שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:31, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
שמש מרפא? , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 22:32, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כן שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:33, 16 ביוני 2026 (IDT)תגובה

נר לבריינסק

פגעת בי, הספר הזה הינו ספר זיכרון לקהילה שנחרבה בשואה, ואם אתה חושב שהספר לא מספיק מוכר, אז תערוך קמפיין כדי שיקראו אותו.

עד אז אתה עובר על איסור בל תשחית בדיני התורה ולהבדיל באתיקת המכלול. ): המגיד מביאליסטוק (שיחה) 16:04, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה

קמפיינים תעשה במקום אחר, לא במכלול. וסתם, מה זה קשור אלי? אני לא מחקתי את הדף ואני לא זה שפתחתי עליו דיון חשיבות שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:22, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אינני מכיר, לי היה נראה שאתה המוחק. לא נכון? תסביר לי איך זה עובד
ובכלל מנין ש"החשיבות האינציקלופדית לא הבהרה"? אנשי אוהבים את הערך לפי מה שידוע לי "צדקיה הרופא"
ערב טוב ותפילה לשיח ענייני. (: המגיד מביאליסטוק (שיחה) 18:23, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אין לי הרשאה למחוק דפים. אם תכנס לדף הנמחק תראה שנכתב:
לא על כל דבר שמעניין את הציבור כותבים ערך עי' מכ:חש. וכמדומני שהדבר הובהר בטוב טעם ודעת בשף שיחה:נר לבריינסק ע"י נריה ושמש מרפא שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 18:31, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה

פוליטיזציה

שונא את ההשתלחיוית ה"עץ"ניקיות, אולי תרצה הרצאה על הספר הקדוש "שואף זורח"?!

בבקשה נא לעדן את תבניות המשתמש, על מנת שיהיה אוירה עניינית מכלולאית והוגנת.

בתודה כתב ישר דרך. רב שימי (שיחה) 18:30, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה

שלום לך רב שימי, וברוך בואך למכלול! בקישורים שבדף זה תוכל לדעת כיצד לתרום למכלול, הטרדת משתמשים בדף שיחתם על כל מיני שטויות לא בדיוק תורם למכלול. אם באמת ברצונך לתרום למכלול תוכל לפנות לדפים המכלול:מיזם חכמי ישראל, המכלול:מיזם ערכים תורניים או למיזם הנשים נזיקין שלי, המכלול אכן זקוק לך.
דפי השיחה במכלול הם המקום שבו אנשים דנים איך לגרום לתוכן באתר המכלול להיות הכי טוב שהוא יכול, ותו לא.
ולגוש"ע, זכותי להביע בדף המשתמש שלי מי אני ומה דעותי, כל עוד אני לא מציג אותם בצורה פוגענית, ולא נראלי שזה המצב, גם אם הדעות הללו לא מוצאות חן בעיניך. בהצלחה במכלול!
וסתם, מהו הספר הקדוש שואף זורח?--שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 18:42, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אענה לגופם של דברים,
בדף המשתמש שלך, כתוב "מקום מגורים: ממשלת המשומדים" המפנה למדינת ישראל (אינני מאוהדי המדינה אך הביטוי הוא מדי קיצוני) ותבניות על "יהודי לא ציוני" ושיניים שבורות... הדבר מדי קיצוני ומכביד על האוירה.
שואף זורח הוא ספר שנכתב בשנת תשע"ד כדי להצדיק את עמדת ר' חיים ור' אהרן לייב זכר צדיקים לברכה.
אם זה מדי בוטה אמחק את ההערה
בתודה רב שימי (שיחה) 14:31, 18 ביוני 2026 (IDT)תגובה
מי:דפים המקושרים לכאן/תבנית:משתמש יהודי לא ציוני, מי:דפים המקושרים לכאן/תבנית:משתמש אנטי ציוני. חוזר על המלצתי להתחיל קודם עם תרומה אמיתית למכלול, בהצלחה! שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ד' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 09:58, 19 ביוני 2026 (IDT)תגובה

רבי אברהם יצחק לנאל

למה ביטלת את העריכות (זה רשום גם בויקיפדיה) , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 19:46, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה

כי לא כותבים סתם צאצאים ללא חשיבות כלשהי שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 19:48, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה
ראה את הערך בויקיפדיה שמה האו כן רשום, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 19:49, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה
ואז?... שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 19:50, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה
זה מקור לחשיבות הערך, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות ב' בתמוז ה'תשפ"ו 19:51, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה
א. ויקיפדיה זה לא מקור. ב. אפשר להחזירק עם תפקיד או פרסום כלשהו, ואם הערך היה מיובא כך מויקיפדיה זה היה ג"כ מוסר. שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ב' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 19:52, 17 ביוני 2026 (IDT)תגובה

מקום ללימוד

בהמשך לשאלתך בעבר מיד אחרי שבועות ולויכוח הנקודתי בהבנת הסוגייא בב"ב שם, יש אתר נח [1] לזה. הבנתי ממך שאין לך גישה לגוגל, הלזה יש לך גישה? ממוני גבךבואו נשוחח • ז' בתמוז ה'תשפ"ו • 01:17, 22 ביוני 2026 (IDT)תגובה

יש לי גישה לכל אתר שאני מבקש, בטיפול שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ז' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 08:46, 22 ביוני 2026 (IDT)תגובה
יש שם צורך במייל ובשם. עדיף את אוצה"ס. שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ז' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:17, 22 ביוני 2026 (IDT)תגובה

מה שמחקת

אם אמרת שהסיבה האמתית למחיקות היא להבדיל בין קדש לחול, הרי שלך לפניך: ענין מחיקת [2] הויכוח של הרב יעקב שכטר 'יוכיח'. הצד השוה שבהן...רוןושבח (שיחה)

קראת את תקציר מחיקתי? שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ח' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:21, 23 ביוני 2026 (IDT)תגובה
הוכחת שהתנגדת לחומר. (התבנית "לא אנציקלופדי", ללא הסבר, ניתן לומר על כל דבר ובידי כל בר בי רב. יכולת לשפר - אם לדעתך הניסוח לכאורה הבעיה) ולא משום ה'כלל' של ערכי חולין לעומת קודש.רוןושבח (שיחה) 14:32, 24 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לא הזכרתי שום מילה נגד החומר ולא אמרתי שזה ערך חולין. אמרתי שהעריכה הזאת לא היתה אנצי' (הידוע לשמצה, דוגמא), ואין ענין לשים את זה בפסקה נפרדת. אני מסופק אם בכלל יש ענין לכתוב את זה שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ט' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:42, 24 ביוני 2026 (IDT)תגובה
הסיבה ששיניתי [3] מ"נאום הנבואה" לנאומו של הצורר (ימ"ש) מובנת... לפחות יש להוסיף מרכאות כ"נביא" מכח הטומאה, למשל.רוןושבח (שיחה) 16:40, 24 ביוני 2026 (IDT)תגובה
תשאל את {{עורכי אספקלריה}} בשיחת הערך נאום הנבואה של היטלר שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ט' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:41, 24 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לא שיניתי בקישור עצמו. ה"נבואה" של הצורר היתה כמו אחמד שוקיירי ש"ניבא" ימים לפני מלחמת ששת הימים ש"אף אחד לא ישרוד"[4]. דהיינו כוונתם/מזימתם להשמדה. רוןושבח (שיחה) 16:50, 24 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אם כדבריך - יש לשנות גם בשם הערך. ובשביל כך - תייג עורכי אספקלריה בדף השיחה שם שבלי הלקט ~ סוד שיחהושיעו נא! • ט' בתמוז ה'תשפ"ו • ולמניינם: 16:53, 24 ביוני 2026 (IDT)תגובה
ממה שערכתי: "נאום הנבואה של היטלר|נאום הצורר", שינית ל "נאום הנבואה של היטלר".רוןושבח (שיחה) 17:41, 24 ביוני 2026 (IDT)תגובה