שיחה:רמב"ן
תראו את הקטע הזה בערך:
"anagogice - רמז, פרשנות טיפולוגית, דהיינו פרשנות שאינה מקישה מכתוב אחד על משנהו, אלא ממאורע אחד על מאורע אחר. וכלשון הרמב"ן: "כל מה שאירע לאבות סימן לבנים וכולם באים ללמד על העתיד". כך למשל רואה הרמב"ן את ששת ימי הבריאה כרמז לכל המאורעות העתידים לבוא."
זו פרשנות שנראית לא נכונה, 'מעשה אבות סימן לבנים אינו קשור לפרשנות בדרך הרמז, אלא אולי לדרך הדרש, ולכאורה הרמב"ן רואה בזה 'פשט'. בכל מקרה הכותב לא מציע מקומות אחרים בהם פירש הרמב"ן על דרך הרמז, כי הוא לא מצא, ויתכן שגם אין בנמצא. פירוש הרמב"ן אינו מיוסד על דרך הרמז, והלהיטות להפוך אותו לפירוש בעל 'ארבעה רבדים' נובעת כנראה מהצורך להבליע אגב כך, את ההשוואה ה'גאונית' לפרשני המקרא הנוצריים... עם סגולה (שיחה) 16:25, 6 ביולי 2018 (IDT)
שלטון מתחלף
הרמבן. אמר שלא ניתן לקדם בתפארת את ארץ ישראל זה לא אומר שלא יהיה בה שלטון זמן ארוך כי הטורקים שלטו פה 400 שנה אבל הארץ הייתה לא מיושבת בברכה ותודה בנימין שפרן (שיחה) 22:39, 5 באפריל 2020 (IDT)
תיקון תמונה
עורכי אספקלריה התמונה של בית הרמב"ן צריכה תיקון (תמונת אישה). יש מי שיכול לתקן, או שצריך להסיר את התמונה? רוצה לדעת (שיחה) 02:43, 6 באפריל 2020 (IDT)
- ישר כוח. בבקשה הסר אותה, העתק (את המקורי) למחשב ושלח לי אני כבר אחזיר. elitsoory שטרודל וכו' --אליצור (שיחה) 03:36, 6 באפריל 2020 (IDT)
החת"ס: ובאמת הספר הזה הוא יסוד אמונה ושרש הדת
כדאי להוסיף דב"ק בשו"ת החת"ס (חלק ו סי' סא אות ב) "ובאמת הספר הזה [=פירוש הרמב"ן על התורה] הוא יסוד אמונה ושרש הדת לפע"ד [=לפי עניות דעתי]". עכל"ק.
מעבר על הערך
מכלולאים פעילים, מי שיכול לעבור על הערך לאחר שעדכנתי אותו הוא מכיל תוספות רבות מאד. מי שגם יכול להתייחס לתגובות הקודמות פה בדף השיחה - תבוא עליו ברכה. דויד (שיחה) י"ט בתמוז ה'תשפ"א 18:57 (IDT)
- עורכי אספקלריה גם אתה מוזמנים, בנוסף - הכנסתי פסקה אחת לתבנית סינון - אם תוכלו להגיב עליה. דויד (שיחה) י"ט בתמוז ה'תשפ"א 18:58 (IDT)
- הערך עצמו דרש הרבה עריכה. לגבי התבנית, אני מסופק. אני נוטה לומר שאפשר להשאיר בהקשר הזה, בסה"כ כל ספרי ההלכה מלאים מזה מזן אל זן, ולא מדובר בניסוח בוטה. אולי אפשר לכתוב "נטמאה".--שמש מרפא (שיחה) 20:17, 28 ביוני 2021 (IDT)
- הערך חסום לעריכה?, אני לא מצליח לערוך אותו כלל את שאר הערכים כן), הערך שהועתק מויקי עדיין בהליכי סיום הכתיבה. המאור (שיחה) (שיחה) 15:54, 7 ביולי 2021 (IDT)
- "גםהגירסאות קודמות סגור? המאור (שיחה) (שיחה) 15:56, 7 ביולי 2021 (IDT)
- אכן, חסום לעריכה.--שמש מרפא (שיחה) 16:12, 7 ביולי 2021 (IDT)
- וזאת למה? המאור (שיחה) (שיחה) 16:27, 14 ביולי 2021 (IDT)
- משתמש:המאו"ר משום שיש בו תבנית סינון שהוכנסה על פסקה שנידונה כעת בינינו האם היא מתאימה או שפוגעת בכבוד תורתו של הרמב"ן. אולי עוד משיהו מעורכי אספקלריה יביע דעתו ונוכל להכריע. דויד (שיחה) ו' באב ה'תשפ"א 23:22 (IDT)
- לא יודע, קצת נראה לי כן לפתוח. מישהו (שיחה) 23:37, 14 ביולי 2021 (IDT)
- ראו פה רמב"ן:נקי המאור (שיחה) (שיחה) 11:51, 30 באוגוסט 2021 (IDT)
- [[משתמש:המבקר|?}}--שמש מרפא (שיחה) 15:03, 27 באוגוסט 2021 (IDT)
- נסיתי ליצור דף לצערי זה לא התאפשר כרגע בגלל החסימה. המאור (שיחה) (שיחה) 11:51, 30 באוגוסט 2021 (IDT)
- משתמש:המאו"ר משום שיש בו תבנית סינון שהוכנסה על פסקה שנידונה כעת בינינו האם היא מתאימה או שפוגעת בכבוד תורתו של הרמב"ן. אולי עוד משיהו מעורכי אספקלריה יביע דעתו ונוכל להכריע. דויד (שיחה) ו' באב ה'תשפ"א 23:22 (IDT)
- וזאת למה? המאור (שיחה) (שיחה) 16:27, 14 ביולי 2021 (IDT)
- אכן, חסום לעריכה.--שמש מרפא (שיחה) 16:12, 7 ביולי 2021 (IDT)
- הערך עצמו דרש הרבה עריכה. לגבי התבנית, אני מסופק. אני נוטה לומר שאפשר להשאיר בהקשר הזה, בסה"כ כל ספרי ההלכה מלאים מזה מזן אל זן, ולא מדובר בניסוח בוטה. אולי אפשר לכתוב "נטמאה".--שמש מרפא (שיחה) 20:17, 28 ביוני 2021 (IDT)
תבנית חסר אס'
למה? שמש מרפא (שיחה) 23:35, 2 ביולי 2022 (IDT)
- כי זה בקשת חכמה.המבקר (שיחה) 23:36, 2 ביולי 2022 (IDT)
- איני זוכר כעת. בלנ"ד אבדוק.בקשת חכמה (שיחה) 13:13, 3 ביולי 2022 (IDT)
- לאחר שלא ניתן נימוק, הסרתי. אגב הערך לדעתי ראוי לתב' שכתוב רגילה. שמש מרפא (שיחה) 23:56, 28 בנובמבר 2023 (IST)
פיצול
מכלולאים פעילים אשמח לקבל את חוו"ד האם לדעתכם יש לפצל את הערך הזה
לערך נפרד על דרשות הרמב"ן והאם הערך הבא אינו יותר תורני.
תודה רבה! על שיתוף הפעולה ואולם חי אני • שיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"ג • 09:23, 7 במאי 2023 (IDT)
- הסבירו לך היטב במכ:הדט מה נדרש לעשות, הדיון פה מיותר ולא נעשה באמצעות תבנית:פיצול. המבקר (שיחה) 23:22, 8 במאי 2023 (IDT)