שיחה:רמב"ן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת שמש מרפא בנושא תבנית חסר אס'
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תראו את הקטע הזה בערך:

"anagogice - רמז, פרשנות טיפולוגית, דהיינו פרשנות שאינה מקישה מכתוב אחד על משנהו, אלא ממאורע אחד על מאורע אחר. וכלשון הרמב"ן: "כל מה שאירע לאבות סימן לבנים וכולם באים ללמד על העתיד". כך למשל רואה הרמב"ן את ששת ימי הבריאה כרמז לכל המאורעות העתידים לבוא."

זו פרשנות שנראית לא נכונה, 'מעשה אבות סימן לבנים אינו קשור לפרשנות בדרך הרמז, אלא אולי לדרך הדרש, ולכאורה הרמב"ן רואה בזה 'פשט'. בכל מקרה הכותב לא מציע מקומות אחרים בהם פירש הרמב"ן על דרך הרמז, כי הוא לא מצא, ויתכן שגם אין בנמצא. פירוש הרמב"ן אינו מיוסד על דרך הרמז, והלהיטות להפוך אותו לפירוש בעל 'ארבעה רבדים' נובעת כנראה מהצורך להבליע אגב כך, את ההשוואה ה'גאונית' לפרשני המקרא הנוצריים... עם סגולה (שיחה) 16:25, 6 ביולי 2018 (IDT)תגובה

שלטון מתחלף

הרמבן. אמר שלא ניתן לקדם בתפארת את ארץ ישראל זה לא אומר שלא יהיה בה שלטון זמן ארוך כי הטורקים שלטו פה 400 שנה אבל הארץ הייתה לא מיושבת בברכה ותודה בנימין שפרן (שיחה) 22:39, 5 באפריל 2020 (IDT)תגובה

תיקון תמונה

עורכי אספקלריה‎‏‏ התמונה של בית הרמב"ן צריכה תיקון (תמונת אישה). יש מי שיכול לתקן, או שצריך להסיר את התמונה? רוצה לדעת (שיחה) 02:43, 6 באפריל 2020 (IDT)תגובה

ישר כוח. בבקשה הסר אותה, העתק (את המקורי) למחשב ושלח לי אני כבר אחזיר. elitsoory שטרודל וכו' --אליצור (שיחה) 03:36, 6 באפריל 2020 (IDT)תגובה
בדיקת תמונות‏. דויד (שיחה) י"ט בתמוז ה'תשפ"א 18:48 (IDT)

החת"ס: ובאמת הספר הזה הוא יסוד אמונה ושרש הדת

כדאי להוסיף דב"ק בשו"ת החת"ס (חלק ו סי' סא אות ב) "ובאמת הספר הזה [=פירוש הרמב"ן על התורה] הוא יסוד אמונה ושרש הדת לפע"ד [=לפי עניות דעתי]". עכל"ק.

מעבר על הערך

מכלולאים פעילים‏, מי שיכול לעבור על הערך לאחר שעדכנתי אותו הוא מכיל תוספות רבות מאד. מי שגם יכול להתייחס לתגובות הקודמות פה בדף השיחה - תבוא עליו ברכה. דויד (שיחה) י"ט בתמוז ה'תשפ"א 18:57 (IDT)

עורכי אספקלריה‎‏‏ גם אתה מוזמנים, בנוסף - הכנסתי פסקה אחת לתבנית סינון - אם תוכלו להגיב עליה. דויד (שיחה) י"ט בתמוז ה'תשפ"א 18:58 (IDT)
הערך עצמו דרש הרבה עריכה. לגבי התבנית, אני מסופק. אני נוטה לומר שאפשר להשאיר בהקשר הזה, בסה"כ כל ספרי ההלכה מלאים מזה מזן אל זן, ולא מדובר בניסוח בוטה. אולי אפשר לכתוב "נטמאה".--שמש מרפא (שיחה) 20:17, 28 ביוני 2021 (IDT)תגובה
הערך חסום לעריכה?, אני לא מצליח לערוך אותו כלל את שאר הערכים כן), הערך שהועתק מויקי עדיין בהליכי סיום הכתיבה. המאור (שיחה) (שיחה) 15:54, 7 ביולי 2021 (IDT)תגובה
"גםהגירסאות קודמות סגור? המאור (שיחה) (שיחה) 15:56, 7 ביולי 2021 (IDT)תגובה
אכן, חסום לעריכה.--שמש מרפא (שיחה) 16:12, 7 ביולי 2021 (IDT)תגובה
וזאת למה? המאור (שיחה) (שיחה) 16:27, 14 ביולי 2021 (IDT)תגובה
משתמש:המאו"ר משום שיש בו תבנית סינון שהוכנסה על פסקה שנידונה כעת בינינו האם היא מתאימה או שפוגעת בכבוד תורתו של הרמב"ן. אולי עוד משיהו מעורכי אספקלריה‎‏‏ יביע דעתו ונוכל להכריע. דויד (שיחה) ו' באב ה'תשפ"א 23:22 (IDT)
לא יודע, קצת נראה לי כן לפתוח. מישהו (שיחה) 23:37, 14 ביולי 2021 (IDT)תגובה
ראו פה רמב"ן:נקי המאור (שיחה) (שיחה) 11:51, 30 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
[[משתמש:המבקר|?}}--שמש מרפא (שיחה) 15:03, 27 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
נסיתי ליצור דף לצערי זה לא התאפשר כרגע בגלל החסימה. המאור (שיחה) (שיחה) 11:51, 30 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה
יש אפשרות לראות את הגירסאות קודמות?
מנטרים המבקר (שיחה) 23:26, 2 ביולי 2022 (IDT)תגובה
המבקר, הסרתי. מתייג שוב עורכי אספקלריה‎‏‏. המדובר על עריכה זו. שמש מרפא (שיחה) 23:38, 2 ביולי 2022 (IDT)תגובה
נראה סביר. דויד (שיחה) ה' בתמוז ה'תשפ"ב 18:23 (IDT)

תבנית חסר אס'

למה? שמש מרפא (שיחה) 23:35, 2 ביולי 2022 (IDT)תגובה

כי זה בקשת חכמה.המבקר (שיחה) 23:36, 2 ביולי 2022 (IDT)תגובה
איני זוכר כעת. בלנ"ד אבדוק.בקשת חכמה (שיחה) 13:13, 3 ביולי 2022 (IDT)תגובה
לאחר שלא ניתן נימוק, הסרתי. אגב הערך לדעתי ראוי לתב' שכתוב רגילה. שמש מרפא (שיחה) 23:56, 28 בנובמבר 2023 (IST)תגובה

פיצול

מכלולאים פעילים‏ אשמח לקבל את חוו"ד האם לדעתכם יש לפצל את הערך הזה

לערך נפרד על דרשות הרמב"ן והאם הערך הבא אינו יותר תורני.

תודה רבה! על שיתוף הפעולה ואולם חי אנישיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"ג • 09:23, 7 במאי 2023 (IDT)תגובה

הסבירו לך היטב במכ:הדט מה נדרש לעשות, הדיון פה מיותר ולא נעשה באמצעות תבנית:פיצול. המבקר (שיחה) 23:22, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה