שיחה:נזקי הטכנולוגיה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת איסתרק בנושא 47% מהנשים ו-39% מהנשים
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אשריך!

עי' כאן. מלאך (שיחה) 13:35, 5 ביוני 2019 (IDT)תגובה

מלאך היקר, תודה רבה, הוספתי בערך. אם יש ברשתוך עוד חומר, זה יסייע מאוד. אל תקראו (שיחה) 20:11, 7 ביולי 2019 (IDT)תגובה

העברה למרחב הערכים

מכלולאים פעילים‏ האם אפשר להעבירו למרחב הערכים או לא דוב פרח (שיחה) 11:45, 4 ביולי 2019 (IDT)תגובה

למה לא? ערך מושקע וראוי. יושב פלשת (שיחה) 17:11, 4 ביולי 2019 (IDT)תגובה
אל תקראו עשה עבודה מדהימה, שימו לב שכבר כמעט שנה הוא עובד על זה. מינקי (שיחה) 17:17, 4 ביולי 2019 (IDT)תגובה
לדעתי יש עוד הרבה עבודה, אבל ניתן לעבוד על כך גם כשהערך במרחב הערכים... אולי אפילו עדיף -
בפרט מכיוון שאין לי אפשרות לעריכה חזותית כשהערך הינו טיוטה. אגב, האם למישהו יש פיתרון? אני עובד ב"עריכת קוד מקור"... אל תקראו (שיחה) 20:11, 7 ביולי 2019 (IDT)תגובה
נראה לי שכעת הבעיה נפתרה... בו"ה, שרגא שיחה - ה' בתמוז ה'תשע"ט - 20:31 (IDT)

להערכתי אפשר להעבירו למרחב, שופץ ותוקן. משתמש:מלי ג

פשקוויל?

מכלולאים פעילים‏ חוו דעתכם האם ההסרה שביצעתי היתה כדין או לא? איציק 1הבה נשוחח פעם אחת ולתמיד • י"א בכסלו ה'תשפ"א 13:02, 27 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

איך הגעת לפשקוויל? סה"כ הוא הוסיף תוכן יפה המתאים לקו של הערך. מה זה שונה מהפסקה "התמכרות" או "הצפת תוכן" וכו'? יחיד ורבים (שיחה) 21:02, 28 בנובמבר 2020 (IST)תגובה
מתוך המכלול:עקרונות וקווים מנחים: ”אנקדוטות: הוספת אנקדוטה (סיפור היתולי או סיפור על מאורע כלשהו) תיעשה רק כאשר יש לה רלוונטיות גבוהה לערך המדובר. אין לנו כוונה להפוך את המכלול לאוסף אנקדוטות. במקרה של ספק - ותרו על האנקדוטה, או הסתפקו בכתיבתה בדף השיחה הצמוד לערך.”. שמש מרפא (שיחה) 00:57, 18 בדצמבר 2020 (IST)תגובה

ג'ורג' בוש

זכור לי שיש איזה נאום שלו שהוא מתריע שהסכנה לאמריקה זה לא הטרור וכו' אלא ההתמכרות לאינטרנט. זכור לי שאוהבים לצטט אותו. מישהו (שיחה) 00:19, 29 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

מחיקת קטע - דעתכם?

מכלולאים פעילים‏ מה דעתכם על המחיקה הבאה של מרדכי עציון, מתוך מה שכתבתי? לדעתי רלוונטי לכתוב מכלול של פתרונות, שחלקם יכולים לשמש גם בציבור שלנו. דעתכם? אל תקראו (שיחה) 20:42, 15 בדצמבר 2020 (IST)תגובה

משום מה התיוג שלך לא עבד. לגופו של עניין, המכלול הוא אנציקלופדיה, לא ספר רעיונות ועצות, ולא קובץ מאמרים נגד האינטרנט. לכן אתה יכול לכתוב בו רק מה שאנציקלופדי. תובנה של איזו גרפיקאית עלומה שאף אחד לא מכיר, זה ממש לא אנציקלופדי. ובהזדמנות זו אומר לך שכל הערך לא כ"כ אנציקלופדי, כיוון שהוא לא רק מסקר את המציאות אלא יש בו גם פרשנות, וכן לא כל הדברים עם מקורות, ויש שיחלקו על הדברים שכתובים. מרדכי עציון (שיחה) 01:14, 16 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
אני חושב שאתה צודק חלקית. עם זאת שים לב שאת הפרשנות הקפדתי לתחם בתור עמדה של X או Y.

כמעט לכל יש מקורות. ולגבי זה שיש שיחלקו, אני חושב שזו אינה סיבה לא לכתוב עמדות בצורה אובייקטיבית. ואם יש עמדה נגדית, אתה בהחלט מוזמן להוסיף אותה. בכל מקרה אני אשמח אם תצטרף אלי בעריכת הערך. רק בבקשה, עשה יותר הוספות או שינויי נוסח ופחות מחיקות... ואגב, אתה חסיד צאנז, נכון? אל תקראו (שיחה) 15:05, 16 בדצמבר 2020 (IST)תגובה

שלום לך. לא ממש ענית על הנקודה שהוא כתב. אם יש מקור לדברים, נא לציין אותו. אם זו עמדה, חובה להציגה כעמדה ולא כאמת אבסולוטית. ואנא, לא לרדת לפסים אישיים, ולא לתת הכוונה למכלולאים עריכות מאיזה סוג אתה מעדיף. עיקר עבודת המנטרים היא במחיקה, לא בתוספות. קצת כבוד לאיש שלקח על עצמו להיות מנטר. זכותך להשתמש במכלול כבמה לקידום רעיון נעלה מבחינתך, חובתך לשמור על כללי האנציקלופדיה השיתופית. כל טוב וסייעתא דשמייא! גאון הירדן (שיחה) 15:16, 16 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
גאון הירדן

למחיקה המדוברת היה מקור בהערת שוליים. גם עמדות אחרות תחמתי ב"טוען", "סובר" וכדומה. בכל אופן קיבלתי את מה שכתבתם, ואני אשתדל לשים לב לכך. ובכל אופן אינני רואה טעם להמשיך לדוש בזה. אגב, כתבת "זכותך להשתמש במכלול כבמה לקידום רעיון נעלה מבחינתך". רק כדי להוציא עצמי מכדי חשד, אני ממש לא סוג האנשים שהמצווה היחידה בתורה היא הימנעות פגעי הטכנולוגיה. אני פשוט כל פעם מתלבש על ערך אחר, ולפני כן עסקתי לדוגמא בגבורה יהודית בשואה. אל תקראו (שיחה

לא כל דבר כותבים באנצי', גם עם מקורות. אין טעם לצטט משהו שמישהו אמר בשטיבל למשל, גם אם זה מתועד וזה בשם אמרו.באופן כללי, בערך על נזקי הטכנולוגיה יש לתת מידע על נזקי הטכנולוגיה וההתייחסות לזה, לא לתיאורים נמלצים. ולדעתי דווקא קיצור ותמצות הערך יתרום לאיכותו ולמטרתו. לעולם ישנה אדם לתלמידו דרך קצרה.

שמתי לב לתרומתך הרבה למכלול, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
, בערך זה בעוד ערכים. המשך כך! שמש מרפא (שיחה) 16:19, 16 בדצמבר 2020 (IST)תגובה

אל תקראו, כתבת:"אני ממש לא סוג האנשים שהמצווה היחידה בתורה היא הימנעות פגעי הטכנולוגיה". אולי לא היחידה, אבל זה התוכן היחיד שמופיע בדף המשתמש שלך. אל תעשה מעצמך צחוק. גאון הירדן (שיחה) 16:44, 16 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
אני לא רואה למה זה רלוונטי. יש להתייחס לגופו של עניין, השאלה מה עומד בראש מעייניו של עורך מסויים אינה חשובה. שמש מרפא (שיחה) 18:25, 16 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
שמש מרפא לדעתי זה סופר רלוונטי. ראה כאן וזה בדיוק העניין כמו בערך הנדון. אדם שבא לקדם מטרה מסויימת, כל פיסת מידע זעירה, זה אוצר מבחינתו, זה מחזק את התזה. הוא משוחד ואינו יכול לכתוב בצורה אובייקטיבית. גאון הירדן (שיחה) 19:43, 16 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
קראתי היטב את השיחה כאן. הקטעים שמחקתי הם הגיגים, מחקר מקורי או סיפורים יפים שבשום פנים ואופן לא היו נכנסים לשום ערך בהמכלול. אתה חולק עלי? מרדכי עציון (שיחה) 21:22, 17 בדצמבר 2020 (IST)תגובה
התכוונתי שתי פסקאות למעלה, ולא שלא צריך להסיר, אלא שצריך למצות את הדיון לפני כן. שמש מרפא (שיחה) 23:37, 17 בדצמבר 2020 (IST)תגובה


הצעה

כותרת הערך לא עניינית.פגעי טכנולוגיה כוללים גם חשמל, מכוניות, מהפכה תעשיתית, לכל אלו גם נזקים, הערך דן רק במחשוב ונט. אולי כדאי לדייק.

וכן, אולי עדיף כותרת כמו השפעת טכנולוגיה. מבוא קצר על השפעת, וכותרת משנה על נזקים. יותר ענייני ונכון. אחרי הכל, ערך זה נכתב במחשבים, ומוצג באתר על גבי רשת נט מסודרת. דורשים בכבוד אכסניה, או לפחות לא מגנים אותה בלבד.

מכלולאים פעילים‏‎‏‌‏‎‏‎‏‌‏‎‏‎‏‌‏‎‏‎‏‌‏‌‏‎‏‎‏‎‏‎‏‌‏‎‏‎‏‌‏‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‎‏‌‏‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‏‌‏‌‌‌‌‌‏--מלי ג (שיחה) 17:21, 3 במרץ 2021 (IST)תגובה

הכל נכון, גם נראה שאת הניסוח "לצרכי פרנסה" אמורים לשנות איכשהו ל"לצורך בלבד", (לפחות כל עוד עורכי המכלול אינם מקבלים משכורת..). אולם צריך להביא בחשבון האם השם הנפוץ בציבור הוא "פגעי הטכנולוגיה", - אם כן צריך שהוא יופיע מיד בפתיח, גם אם שם הערך ישתנה. מישהו (שיחה) 21:42, 3 במרץ 2021 (IST)תגובה

47% מהנשים ו-39% מהנשים

בסוף הקטע הראשון מופיע המשפט הבא: לעומת 47% מהנשים ו-39% מהנשים בשנת 2016. ... איסתרק (שיחה) 06:06, 27 ביולי 2021 (IDT)תגובה