בקשר לעריכה זו, מחקתי את כל מי שהופיע כ"מראשי הישיבה" זה ממש לא "תפקיד" אם הם רמי"ם שיכנסו תחת הכותרת "רמי"ם" אם הם מוסרים שיעור כללי וכדו' שיהיו ב"ראשי הישיבה".
שיחה:ישיבת סלבודקה (בני ברק)/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אולי תמחוק את נשיאי ישיבת פוניבז גם זה ממש לא תפקיד אלא שהתואר הוא כינוי לראש ישיבה לא ת"ח
בסלבודקה קיים תואר כזה שלגבי ר' שמחה שמואל זקס זה בא לתאר ראש ישיבה לא ת"ח והתואר נשיא הישיבה לא מתאים כי יש את ר' משה הלל
ולגבי ר' נחמן פלונצ'ק זה עוד סוג של תואר שאינו ר"מ אך מוסר שיחות ואף אינו משגיח וזה התואר והוא מחשובי הרבנים בישיבה אז זה התואר שמצאו
ר' נחמן פלונצ'ק היה ר"מ בעבר הרבה שנים
מכויוון שאין כזה תפיד בשום מקום נורמלי, אין שום טעם לכתוב באנציקלופדיה הגדרה שמשמעותה אינה מובנת לקוראי האנציקלופדיה, וחסרת כל תוכן חוץ מפוליטיקות של הישיבה.
כנ"ל לגבי פוניבז' אלא שנשיא מצטלצל יותר טוב באיזה עוד ישיבה יש את התואר הזה על התפקיד הזה
מה הקשר פוליטיקות של הישיבה
במדינת ישראל יש נשיא ובהמון מוסדות ממגוון סוגים יש מעמד כזה (ראה נשיא (ארגון)), ופוליטיקה הכוונה היה לבעיה פנימית של ישיבה בין כבודם ומעמדם של כל מיני אנשים, מה שגורם להמצאות מוזרות.
שוב באיזה עוד ישיבה יש את התואר הזה על התפקיד הזה?
והתואר מראשי ישיבת ... הוא לא המצאה סלבודקאית לכל ישיבה עם כמה ראשים או רמים מכובדים יש את האלו שנקראים מראשי הישיבה אלא שבסלבודקה אין להם עוד תואר ומצחיק לכתוב את ר' שמחה שמואל זקס בין ראשי הישיבה אז עשו את זה בקטגוריה נפרדת
ובאיזה עוד אינצקלופדיה אנשים משנים בנושאים שהם לא מבינים בזה בכללל
זה בדיוק הטענה, כל קורה ממוצע לא מבין מה הכוונה "מראשי הישיבה", לכן זה צריך להמחק. והסיבה שלא צריך לכתוב אותו בין ראשי הישיבה זה כי הוא לא אחד מראשי הישיבה כמו שאתה בעצמך כותב שוב ושוב ולא משום סיבה אחרת.
האמת שיצא לי ללמוד בישיבות מכובדות עם רמי"ם מכובדים, אין כזה תואר "מראשי הישיבה" חוץ משימושים ספציפיים למטרות ספציפיות...
גם הרב אליעזר כהנמן הוא לא מצוות הישיבה אלא מהנהלת הישיבה אותו דבר לענינינו
אז הכינוי קיים בעוד ישיבות וכולם מבינים מה הכוונה שהוא מראשי הישיבה ורק תוהים למה הוא לא רשום באותו מקום עם כל ראשי הישיבה
בבקשה תפסיק להשתמש בכינויי החיבה/גנאי של הנידונים בדפ"ש זה.
אם הכינוי מופיע במכלול בעוד מקומות צריך לטפל בכל דבר במקומו, נראה לי הסברתי בדף זה די הרבה פעמים למה לדעתי זה לא תקין, אנחנו סתם חוזרים על טענותינו.
חשבתי שאולי כדאי להכניס אותם בתוך הכותרת של ראשי הישיבה עם כותרת לא מודגשת מראשי הישיבה או לכתוב זאת אחרי שמם וודאי ובוודאי שאי אפשר להשמיט אותם מהערך על הישיבה
לגבי כינויים זה נעשה מתוך שיגרא דלישנא תיקנתי ונשתדל להבא
ועוד עיין בהמשך הדף יש שמה התייחסות לעניין מראשי הישיבה
אפרון איזה מבין שתי הרעיונות בהודעה הקוד קודמת יותר טובה בעינך כמו שציינתי א"א להשמיט אותם מהערך מחכה לתשובה בהקדם
תכתוב כאן בדיוק מה כל אחד מהם באמת עושה בישיבה.
אשמח אם בינתיים תמחק את האזכור שהוספת בתוך הערך "מראשי הישיבה".
בתכלס הנושא הוא לא מה הם עושים הם בשר מבשרה של הישיבה ואי אפשר להשמיט אותם מהערך על הישיבה כל השאלה היא איך
תשאל את כל הסלבודקערס סלבודקער צעיר סלבודקער סלבודקער מאוד צעיר סלבודקא
ובנוגע לאיזכור עיין מיד אחרי ועוד זה התואר שלו זה החלוקה ביניהם
בצורה כזאת (שברור שזה תואר/כינוי/כיבוד) ולא תפקיד, זה נראה לי בסדר.
מצוין
עכשיו כבקשת עצה איך עדיף לכתוב את זה כדלהלן
?
אולי כדאי להכניס אותם בתוך הכותרת של ראשי הישיבה עם כותרת לא מודגשת מראשי הישיבה או לכתוב זאת אחרי שמם
זה חוזר לבעיה הקודמת, לדעתי אפש לכתוב שהם מראשי הישיבה רק בהקשר ברור של כיבוד תואר וכוד' ולא כשאפשר להבין שזה בעל משמעות כלשהי אמיתית
בקשר למשמעות אמיתית בהחלט יש לזה משמעות אמיתית כי איזה כינוי יש לאדם שיורש את אביו אך אינו מוסר שיעורים
שאלת תם. במה הוא ירש את אביו? בתואר? אם כן אני מתחיל להסתפק אולי צריכים להשמיט בכלל.
בהנהלת הישיבה עיין למעלה הדימוי לפוניבז'
שמש מרפא להשים את ר' שמחה שמואל זקס בין ראשי הישיבה זה מצחיק ולהשים את ר' נחמן פלונצ'ק לפני ר' צבי ור' יעקב זה מוזר לבד מהפחתה בכבודו
ר"ש זקס כמו שהבנתי הוא סוג של מקבילה לאליעזר כהנמן, אני לא יודע לגבי תארו הרשמי, ואפשר אכן להסיר אותו משם. הרב פלונצ'ק למיטב ידיעתי הוא לא ר"י אלא אחראי על החוצניקים, כיום פחות בפועל ויותר בתיאוריה. זה לפי מה שנאמר לי ע"י בוגר הישיבה.
תודה על ההסבר ולפי זה איך הם אמורים להיקרא ואם אין תשובה תנו לסלבודקרעס להמציא תארים
ר"ש זקס כמו שהבנתי הוא סוג של אליעזר כהנמן, רק מתחת ר' משה הלל ולכן אינו נקרא נשיא הישיבה
אם ר' ליזר כהנמן היה מתחת מישהו מה הוא היה? (אני ממש לא מתכוון בקטע של זילזול אלא ברצינות, הוא הבעלים והוא המחליט, אין משמעות למי שמתחת הבעלים ומתחת למי שמחליט).
ר' שמחה שמואל הוא לא מתחת ר' משה הלל אלא במקביל אך ליד ר' משה הלל יש עליו צל ור' ליזר אין עליו מישהו שמאפיל עליו
אגב עיין ערך רבי נחמן טוקר
אגב אציין שביתד נאמן ביום שלישי פר' כי תבא פ"ב היה ראיון עם ר' שמחה שמואל והתואר שלו היה מראשי הישיבה
1) כיום שהישיבה החסידית לבני חו"ל כבר ממש התפתח לכדי ישיבה בפני עצמה, צריך יותר פירוט על מבנה הישיבה החסידית צורתה, סגנונה, דרך הלימוד, רמי"ם, ועוד, ותיאור קצר איך משתלבים שתי ישיבות ליטאי וחסידי בבנין אחד, 2) לא מוזכר בערך הישיבה קטנה החדשה 'סלבודקה' שנפתחה השנה בבית-שמש שזוכה להצלחה גדולה ב"ה.
1) לא בטוח שזה נחשב לישיבה נפרדת, גם דרוש מקור לזה, למשל במיר יש להם בנין נפרד ולומדים דברים אחרים, בסלבודקה זה כמו שיעור נוסף, 2) הישיבה עדיין לא נפתחה בפועל רק ייסדו אותה, ופתחו לה רישום
לגבי ב"ש לא נראה לי שיש להם הצלחה גדולה וכלל לא ברור אם זה יפתח או לא
לכאורה הישי"ק בבי"ש איננה הולכת להיפתח בשנה הבאה למרות שכך תוכנן כרגע זה לא יצא לפועל אולי תהיה הצלחה גדולה יותר בשנה הבאה ואולי לא
כפי הידוע לי אחרי בירור היא כן נפתחת בשנה הקרובה אמנם עם 8 בחורים בלבד אבל נפתחת
מה הקשר מסיבות שאינם ברורות
וחוץ מזה יש שמה שגיאת כתיב "מסיבו" לא רציתי לתקן שלא יחשב כהסכמה
מלאך לרגעים אני מחכה לתגובה
אף א' לא יודע חוץ ממנו עצמו ילדיו וראשי הישיבה.
לא שאלתי על העובדות זה לא מתאים לכתוב ככה הרבה יותר ראוי לכתוב שהקים ישיבה
נ.ב. מידיעה ברורה אני יכול לומר שאפי' ילדיו וראשי הישיבה לא יודעים.
אם לא קוראים לך או משה הלל הירש או נתן שולמן אין לך שום דרך לדעת באמת אם מישהו יודע.
למה בלי הרב?
הכיוון הרי ברור
שמעתי בעבר מתלמידו הרב קניאל שיש דברים שאינו יכול לומר ולפיהם כל מה שחושבים בד"כ אינו נכון. ואשרי המאמין!..
אבל כל זה לא משנה כי זה לא לעניין לכתוב עזב מסיבות שאינם ברורות
מישהו יכול להסביר לי מה זה מעניין שר' משה שמואל שפירא למד שמה?
ועוד כתוב שהכולל עומד בראש יצחק שולמן ואחרי זה כתוב שאין ראש כולל?
ומה הפרוש שהאחריות על סדרי הלימוד מוטלת על האברכים?
יש ראש כולל שהוא הרב שולמן אך הוא מתעסק בעיקר בניהול הכולל,
תפקיד ה"ראש כולל" כפי שזה מתבטא בשאר הכוללים - כלומר אדם בעל שיעור קומה תורני שלא קשור לניהול - זה אין בקובנא!
באיזה עוד כולל* הראש כולל לא אחראי על הכסף אלא רק על מה ילמדו?
ומה כוונתך באדם בעל שיעור קומה
אני הבנתי שהכוונה שאין ר"כ שאחראי היא שאין שמירת סדרים א. יש מבצעים ב. זה לא משהו מיוחד
אשרי עיין ראתה את ר' נחום גוטנטג נעמד לפני ר' חיים יצחק שולמן שקטן ממנו בגיל ובתורה בלי בל השוואה
*יש כוללים שהראש כולל לא דואג לכסף כגו' ברשתות אבל בדרך כלל הוא גם לא ראש כולל אלא סוג של משיב המכונה ראש כולל
זה לא מכובד לכתוב כשיש ראש כולל שהוא לא ראש כולל
למה שינו והחזירו את המשגיחים לפני המשגיחים
באיזה עוד ערך על ישיבה זה קיים
תסביר את עצמך.(אולי בתוספת קישור לעריכה ההיא)
איני יודע איך עושים קישור אבל עיין צוות הישיבה
הוספתי את הישיב''ק בק''ס לערך בתור מוסד הקשור לישיבה, ומחקו את זה-למה???
כיוון שהיא לא מוסד תחת הישיבה, אלא מוסר שקשור לראש הישיבה, מתייג את מיכי
הסברתי את האמור בתקציר העריכה, במידה וטעיתי והיא נחשבת חלק ממוסדות הישיבה תוכל להחזיר.
מיכי כתב: ''במידה וטעיתי והיא נחשבת חלק ממוסדות הישיבה תוכל להחזיר.''
כך אעשה, מאחר ובפרוספקט של ר''ה שנשלח לבוגרים היא מוזכרת.
שחזרתי שוב מכיון שזו חזרה על עריכה, ועכשיו אני רואה את השיחה, אי-לכך אני משאיר את המגרש פנוי מנוכחותי...
מכלולאים פעילים יש פה כמה ערכים וקטגוריות, שבחלקם כתוב סלובודקה (עם ו') וחלקם סלבודקה (בלי ו'). כמובן שצריך אחידות - מה עדיף לדעתכם?
ללא וו'
לדעתי עדיף עם ו. הניקוד בתנועת פתח נובע מכך שב[[רוסית]] הפונמה /o/ נהגית [a] בהברה לא־מוטעמת. יהודה שמחה ולדמן (שיחה) 11:46, 14 באפריל 2020 (IDT)
לגבי ליטא: סלובודקה, לגבי אר"י: סלבודקה.
קשה לי עם חוסר האחידות, אף שאני מבין אותך. מכלולאים פעילים, מוטיאל, שרגא, א.ב. קיסר, שלמה המלך, אולי בכל זאת יש לכם דעה?
אחידות בין אר"י לחו"ל? מה נעשה שבאמת אין אחידות. את השם של הישיבה בארץ אתה יכול לראות כפי שכתוב עליה מבחוץ.
אני רגיל לומר סלבודקה, אבל לא יודע מהו הנכון.
אני חושב שהצורה היותר נאה היא סלבודקא
למה??
ג"א מצטרף להנ"ל
עם א'? על זה בכלל אל דיברנו :)
בישיבה יש הרבה מצבות הנצחה לתורמים ועל כולם כתוב למעלה "זכרון עולם בישיבת סלבודקה" על בודדים כתוב עם ו'
נראה שיש הסכמה יחסית להוריד את האות ו'. בעלי זכות הצבעה יש התנגדות?
לא הבנתי, להוריד את האות ו' מסלובודקה, הפרבר הרוסי?
אני מדבר על כל מה שכתוב עם ו' בקטגוריה:ישיבת סלובודקה, כולל הקטגוריה עצמה ותתיה.
אהה. אם כן זו טעות שצריך לתקן בוויקיפדיה, שכן גם שם הוסכם לשנות את השם, רק שלא טיפלו שם בקט'. לסיכום - הדיון כאן מיותר.
נשארה כאן השאלה הנצחית: מה המחיר שנשלם על סטיה מהמקור הויקיפדי?
צודק. אם תהיה הסכמה צריך לעשות את זה בשיטה של ארבע מאות הילדים שנשבו לקלון, ולדאוג לתקן את זה בויקיפדיה.
אין התנגדות.
אין נושאים ישנים יותר