שיחה:רבי מנחם מנדל טאוב/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

ירוחם פישל יהושע (שיחהתרומות)

בערך מוזכר שהתחתן בשנית, אך בעצם הוא התגרש, השאלה אם צריך להזכיר פרט זה שהתגרש או בכלל למחוק את כל המשפט, מה דעתכם

כפוף לכללים (שיחהתרומות)

לא הבנתי, הוא התגרש מהאשה הראשונה? (אם כן, למה זה מוזכר מתי היא נפטרה בכלל?), או מהאשה השניה?

נתן הלוי גרוסבוים (שיחהתרומות)

ברור שיש להזכיר עובדה זו.

נתן הלוי גרוסבוים (שיחהתרומות)

ואתמהה בערך הרב ב"צ הלברשטאם וד"ל

כפוף לכללים (שיחהתרומות)
ירוחם פישל יהושע (שיחהתרומות)

הוא התגרש מאשתו השניה, שהיה נשוי אליה בערוב ימיו במשך שנים ספורות

איסתרק (שיחהתרומות)
תפארת אבות הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
הבטלן (שיחהתרומות)

תפארת אבות, הבנות הן מהבעל הראשון או השני?

למה זה נחשב כביסה שחורה?

איסתרק (שיחהתרומות)

כנראה, זה נחשב כביסה שחורה בגלל מה שאחורי הסיפור. אבל את עצם העובדה שיש זיו"ר וזיוו"ש אין טעם להשמיט.

תפארת אבות הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
הבטלן (שיחהתרומות)

תפארת אבות, תוכל להסביר לי במייל?

סליחה שאני מתעקש, אני רוצה לדעת אם יש סיבה טובה לעננת הערפול הזו. זה לא אנציקלופדי ומרגיש לי מוזר.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אצטרך להסביר לכל אחד בנפרד... וממש אין לי את הזמן ואת הכח לעשות זאת. (אני מוחק את דבריי הקודמים כדי שלא יהיה פרסומי ניסא).

משה ברמן (שיחהתרומות)

הריני בזאת למחות. האדמו"ר הנוכחי שהסתובב עד להכתרתו עם סמארטפון בריש גליי זכאי לתואר הרב.

ואילו חותנו הצדיק מבית שמש שהוגה בתורה מבוקר ועד ליל לא.

עיר האבות נשמע לך הגיוני, לי לא.

אנא השאר זאת במצב הקיים.

ולא פנה למלחמת עריכה

עיר האבות (שיחהתרומות)

ישנם כללים להמכלול, באם לא נצמד אליהם, הרי שגם את המעט שיש נפספס...

(גם כך המכלול הפך לאיזשהו חוכא ואיטלולא שכל "בר בי רב דחד יומא" מוקם עליו ערך...)

תואר "הרב" מקבל מי שמשמש ברבנות/אדמו"רות וכיוצא באלו, מי שלא, פשוט לא זכאי לתואר, יתכן שהוא צדיק/סגפן/מתחסד עם קונו/אהוב על הבריות וכו' וכו', יתכן באמת והמציאות תופחת על הפנים, אך אנחנו מתעסקים עם עובדות ונצמדים אליהם, גם עם זה מקומם או מעצבן... (מה גם שלא הבאת שום הוכחה לדבריך...)

שלמה המלך (שיחהתרומות)

והיכן הכללים הנ"ל?

עיר האבות (שיחהתרומות)

כבר דנו על זה ארוכות באולם הדיונים.

אין מציאות בעולם שנכניס את השיח המזעזע שפשה ברחובותינו בשנים האחרונות בו כל דרדק מוכתר בתארים מפליגים... (בלית ברירה מכבדים את הממסד ומי שהתברג לשם בין אם בצדק ובין אם לא מעניקים לו את התואר הראוי למעמדו, וכנ"ל באדמו"רינו הצעיר)

שלמה המלך (שיחהתרומות)

אשמח אם תיתן לי קישור ספציפי לארכיון המתאים ולא לדף המקורי. תודה.

שלמה המלך (שיחהתרומות)

אבל בשם הערך כתוב רבי?

עיר האבות (שיחהתרומות)
שלמה המלך (שיחהתרומות)

היה היה :) הם ישנים

דויד (שיחהתרומות)

אמנם לא תייגתם אותי (וגם לא את מוטיאל, תיוג של מכלולאים פעילים או לפחות מפעילי מערכת היה יותר יעיל), אבל אתערב בכל זאת. מי שמוגדר בתור "אישיות תורנית" זכאי לתואר "הרב/רבי", אחרת לא. הרב מנחם מנדל ודאי זכאי. והדיון הוא על חתנו ר' רפאל - בשביל לרשום "הרב" צריך לרשום בשורה שלו משהו שיוכיח שהוא אישיות תורנית (אם הוא כזה) לדוג' רב קהילה, משפיע מפורסם וכו'.

כמובן שאם זה יהיה דבר שאינו ברור - יצטרך להתקיים דיון.

ראו גם []. ולגבי שם הערך ראו [].

משה ברמן (שיחהתרומות)

יהודי תלמיד חכם היושב ולומד לא זכאי לתואר רבי?

שלמה המלך (שיחהתרומות)

אתה יודע כמה 'יהודי תלמיד חכם היושב ולומד' (=אברך) יש בארה"ק?!

אתה רוצה שנקרא לכולם 'רבי'?!

דויד (שיחהתרומות)

במכלול לא, כל השכר שלו ישאר לשמיים בלי שיגרע כבודו בארץ. אלא אם כן יש לו השפעה גדולה כמובן.

משה ברמן (שיחהתרומות)

בעולם החרדי כמדומני שכתיבת שם אדם ללא התואר ר' או רבי נקרא עלבון.

דויד (שיחהתרומות)

באנציקלופדיה זה לא עלבון

עיר האבות (שיחהתרומות)

חותם על דברי דוד

שלמה המלך (שיחהתרומות)

ג"א מסכים עם דבריו של דויד.

משה ברמן (שיחהתרומות)

אם קבלה היא נקבל...

רוצה לדעת (שיחהתרומות)

נראה לי שלהזכיר בערך אודות אדמו"ר בפתיח רק את היותו מנציח שואה קצת מעוות ומקטין את דמותו.

אמנם מדובר בנושא העסיק אותו רבות, אבל לא כל כך נראה לי שבכך אפשר לתמצת את פעילותו.

אולי כדאי להזכיר גם את היותו מזכה הרבים, כמובא בגוף הערך, או לציין רק את עובדת היותו האדמו"ר מקאליב, ולהותיר את ההגדרה לערך עצמו?

עיר האבות (שיחהתרומות)

יתכן באמת שאפשר למחוק את השורה מהפתיח אם כי שזוהי עריכה משופצת של ויקיפדיה,

בכל אופן, הפתיח מגיע לציין קווים לדמותו של נשוא הערך, ונראה לי שזהו קו שאפיין אותו מאוד, למי שמכיר קצת יותר מקרוב יודע שלא הייתה שיחה כמעט איתו או "תורה" בטישים שלא הגיעה לנושא זה, כך שלדעתי זה ראוי להיות מצוין בפתיח, והנוסח הקיים הוא הכי ראוי כרגע

רוצה לדעת (שיחהתרומות)

עדיין נראה לי שכיוון שהנצחת השואה היא עיסוק לאו דווקא דתי, הרי שיש בכך פחיתות כבוד לציין זאת באופן סתמי.

בנוסף, נראה לי שכרגיל הפתיח מנוסח בצורה של תיאורים ולא פעלים. (ואכן בניסוח הקיים יש להחליף את הפסיק שלפני המלה הקדיש בנקודה).

אם חשוה לציין את הנצחת השואה בפתיח, אני הייתי מעדיף לנסח זאת במלים "מגדולי מנציחי השואה בדורנו בדרך תורנית" וכיו"ב.

מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏ מה דעתכם?

בנוסף לכך, האם מתאים לכתוב (בגוף הערך) שהיה גם מלחין, או שעדיף לנסח "הלחין שירים רבים"?

עמוס חדד (שיחהתרומות)

הנצחת השואה היתה נר לרגליו כאידיאל וכפרוייקט חיים.

לכתוב ערך על הרבי מקאליב בלא הזכרת ענין זה בפתיח אינו אנציקלופדי לחלוטין.

הנצחת השואה כפי שראה אותה הקאליבר רבי היא בהחלט דתית. לקיום מצות זכור את אשר עשה לך עמלק ולהנציח את שם אחיו.

הוא הוא מנציח השואה האמתי, ולא אחרים.

סליחה על התקיפה.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

גם בעיתונות החרדית הובא העניין בהדגשה בולטת והדבר לא היה נראה לעורכי היומונים החרדיים כפחיתות כבוד.

מובן גם שזה לבד כלל לא משקף את הרבי זצוק"ל, אך ודאי שזהו חלק מרכזי בפועוליו הרבים במהלך שבעים השנים האחרונות.

עיר האבות (שיחהתרומות)

צודקים, ולכן לדעתי יש למזג בין הדעות ופשוט לכתוב בפתיח את הצעתו של "רוצה לדעת"

עמוס חדד (שיחהתרומות)

מניסוחו משמע שישנם המנצחים, וישנם המנציחים בדרך תורנית, ולא היא! יש רק הנצחה בדרך תורנית.

אם תרצה פירוט וביאור, באישי.

משה ברמן (שיחהתרומות)

ך

איש תם (שיחהתרומות)

האם היו לו ילדים? כמה שידוע לי, לא. לכאורה זה נתון שראוי להיות מוזכר בערך.

תודה.

עיר האבות (שיחהתרומות)

בוצע. תודה על תשומת הלב

אין נושאים ישנים יותר