מכלולאים פעילים - לעיונכם:
בתוך הערך נכתב:
חלק מהנוקטים בפירוש זה מדגישים כי אמונה זו היא אמונה בדברי חז"ל, בניגוד לדעת הצדוקים שאינם מקבלים את מסורות החכמים. לדבריהם יתכן כי 'אמונת חכמים' איננה מתייחסת לאמונה בכל דברי החכמים לאורך הדורות, אלא רק באמונה בדברי חז"ל - מעבירי מסורת התורה שבעל פה.
האם הוספה זו "לדבריהם יתכן" וכו' - מקומה בגוף הערך, או רק בהערות?
ובכלל - האם לסברות עצמיות כגון דא יש מקום באנציקלופדיה (אפילו בהערות)?
עוד נכתב:
יש להבחין בין אמונת חכמים לבין מצות כיבוד תלמידי חכמים, מצווה שאינה תלויה בחובה לשמוע לתלמידי חכמים
מה פירוש "יש להבחין... מצוה שאינה תלויה" וכו'. הרי ברוח הדברים ניתן גם לכתוב: יש להבדיל בין אמונת חכמים לבין מצות כיבוד אב ואם.
וכי למה יעלה על הדעת לקשר בין הדברים עד שנצטרך להבדיל ביניהם?
לדעתי יש להציג רק את ההמשך שיש המקשרים בין מצות כיבוד חכמים לבין מצות אמונת חכמים, ותו לא.
בהערה 2 נכתב:
לאמיתו של דבר, פרק ו' במסכת אבות אינו מהווה חלק אינטגרלי מהמשנה, אלא הוא ברייתא שצורפה למשנה, ומשום כך רוב המפרשים הראשונים (הרמב"ם, רבינו יונה, ועוד) לא פירשו פרק זה.
האם לדעתכם יש מקום להוספה זו בערך שאינו קשור כלל וכלל למסכת אבות?
וכי בכל מקום שפרק שישי במס' אבות יוזכר באקראיות - יצויינו כל ענייני הפרק?