EMD G18
תבנית כלי רכב ריקה


EMD G18 הוא דגם של קטר דיזל-חשמלי שנבנה על ידי חטיבת EMD של ג'נרל מוטורס בארצות הברית ועל ידי מפעל MACOSA בספרד. הדגם נבנה בין השנים 1968 ל-1978 בכמות של 59 יחידות לייצוא למספר גדול של מדינות עם רחבי מסילות שונים.
האינדקס הסטנדרטי אשר נוסף לשם הדגם עצמו (G18) בא לציין האם הלקוח רכש קטרים עם מנועים חשמליים ייעודיים למסילות צרות (U) או למסילות רחבות (W), בנוסף האות L מצביעה על כך שהקטר נבנה עם שלדה במשקל קל, והמספר 6 באינדקס בא לציין שהקטר משתמש בחוגון מסוג A1A-A1A.
הדגם הדומה EMD GA18 הוא גרסה של ה-G18 שתוכננה להיות קלה במיוחד, עם עומס ציר נמוך, ומשתמשת בחוגונים של קרונות משא המונעים באמצעות גל הינע (Cardan shaft) ומנועים חשמליים שמורכבים על השלדה – בדומה לקודמו, דגם EMD GA8.
הגרסה הנוספת שנבנתה היא G18B.
מספר מדינות רכשו את הקטרים הללו:[1]
- עם חוגונים מהסוג A1A-A1A:
- עם חוגונים מהסוג BB:
- צ'ילה - 2 קטרים (מספרים: 71-72) מופעלים על ידי חברת מכרות נחושת בהרי האנדים.
- איראן - 2 קטרים (מספרים: 40451-40452) מופעלים על ידי חברת הרכבות האיראנית.
- ישראל - קטר אחד מופעל על ידי חברת רותם אמפרט נגב בע"מ במישור רותם (שם חברה לשעבר: נגב פוספטים בע"מ).
- פרו - קטר אחד (24) מופעל במכרות סרו דה פאסקו.
- ערב הסעודית - 16 קטרים (מספרים: 1006-1021) מופעלים על ידי חברת הרכבות הסעודית הלאומית.
- דרום אפריקה - 19 קטרים, מופעלים על ידי חברת מכרות Anglo American Corp (מספרים: 1–3; 21–25) ועל ידי חברת מכרות Iron & Steel Corp (מספרים: 36–42; 661.42-661.44).
- ספרד - 4 קטרים (מספרים: 1001-1004) מופעלים על ידי חברת מכרות פחם "Minero Siderúrgica de Ponferrada"
באלג'יריה פועלים 5 קטרים מדגם G18B (מספרים: 040DH1-040DH5) שמופעלים על ידי SNTF (חברת הרכבות הלאומית של אלג'יריה)
נתונים טכניים
נתון | ערך |
---|---|
אורך | 11.58 מטר |
רוחב | 2.97 מטר |
גובה | 3.73 מטר |
משקל | 57 טון - 71 טון |
נפח מְכל דלק | 1,900 ליטר |
מנוע | GM EMD 8-645E, V8 |
הספק מנוע | 1,100 כ"ס |
סוגי חוגונים | B-B או A1A-A1A |
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ↑ "G18 Order Summary". The UNofficial EMD Homepage.
EMD G1841466945Q12472994