לדלג לתוכן

שיחת עזרה:חשבון חדש

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת מוטי בנושא מיקום הכללים החדשים לשם משתמש

בחירת שם משתמש

המשפט: מומלץ להימנע משמות בעלי הקשר פוליטי (לדוגמה: "ביבי נתניהו200", "אריה דרעי לשלטון" וכדומה), צבאי (לדוגמה: "בני גנץ300")", אינו מדוייק, כי לפי הכלל שכתוב בהמשך "אין להתחזות לאישים מוכרים (לדוגמה: "דודי זילברשלג", "אבי בלום" וכדומה) " אין לבחורר כלל שם כמו בנינין נתניהו או בני גנץ, ולכן שיניתי את זה ל- לדוגמה: "הליכוד200", "אריה דרעי לשלטון" וכדומה), צבאי (לדוגמה: "חיל האוויר300") אדומיניק (שיחה) 19:55, 27 בינואר 2019 (IST)תגובה

מה ה"דין" בשם מוכר בציבור, אבל לא להתחזות (מהדוגמאות הנזכרים, משמע ששם משתמש כגון "הרב אלישיב" - מישהו שמעולם לא יבקר בהמכלול - בסדר). זה נכון? ניטראלי • ז' בחשוון ה'תשפ"ב 01:18 (IDT)
ניטראלי לדעתי לא, כל התחזות אסורה. אציין רק ששמות לא מיוחדים, דוגמא קיצונית - "דוד כהן" אינם התחזות כי יש הרבה מאד כאלה. דויד (שיחה) ז' בחשוון ה'תשפ"ב 01:38 (IDT)

שויינא בדם

מכלולאים פעילים‏ - מישהו יודע מה הכוונה פה "שויינא בדם"? דויד (שיחה) ב' בשבט ה'תש"ף 18:34 (IDT)

לענ"ד מדובר כנראה בתרגום של שם מפלגה כלשהוא שלא תורגם כהוגן... מקוה (שיחה) 18:52, 27 בינואר 2020 (IST)תגובה
דויד אגב בויקי אין את זה מקוה (שיחה) 19:03, 27 בינואר 2020 (IST)תגובה
אני לא באמת חושב שאתם לא יודעים... ואם כן, כל הכבוד! (זה מושג שגור בקרב אחינו הליטאים ועי' כאן). מלאךשיחה • ב' בשבט ה'תש"ף • 23:03, 27 בינואר 2020 (IST)תגובה
מלאך את המח' ואת הערך אנו מכירים, את המושג לא. גם לא מצאתי בערך את המילה "שויינא". דויד (שיחה) י"ג באדר ה'תש"ף 15:41 (IDT)
אסביר בשיא התמימות והרצינות: "שויינא" הכוונה למילה "שוֹנֵא", שהוא כינוי שבא להבדיל מ"מְחַבֵלְ" (במלעיל) המכוון לאנשי בני תורה.--שלמה (שיחה) 16:02, 9 במרץ 2020 (IST)תגובה
מקוה כי פה בחרו בביטוי פנים-חרדי--שלמה (שיחה) 16:03, 9 במרץ 2020 (IST)תגובה
נו שוין. למרות שאני ראיתי היום הרבה שאולי היה ראוי שיגדירו את עצמם ככאלו. (זה תלוי כמה פעמים הסתכלתי במראה היום) כנראה שלא עלה על דעתי שמישהו יכתוב זאת כך. (מבחינה דקדוקית לענ"ד זה צריך רק יו"ד אחד. שני היו"דים הופכים את זה לציר"י, נו אבל מה אני מצפה מאחינו החסידים. שידעו גם לאיית נכון את השם של השונאים, נסתפק בכך שבטוחני שהם יודעים לאיית נכון את המחבלים) פורים שמח מקוהשיחה • י"ג באדר ה'תש"ף 16:52 (IDT) 16:52, 9 במרץ 2020 (IST)תגובה

מקוה ושרגא:

אין להשתמש בתמונות בחתימה. השימוש בתמונות מרחיב את גובה השורות ומכביד על גודל הדף, והדבר מאט את מהירות עלייתו בדפדפן.

לתשומת ליבכם.--שלמה (שיחה) 16:56, 9 במרץ 2020 (IST)תגובה

יש משהו בשויינא מאשר בשונא משום שכך מקובל לומר אצלנו השוינאים איציק (שיחה) 16:55, 9 במרץ 2020 (IST)תגובה
אהבתי, למה לא עולה בדעתך שאני מוסיף את זה ידנית למשל? שרגא - שיחה - י"ג באדר ה'תש"ף - 16:59 (IDT) 16:59, 9 במרץ 2020 (IST)תגובה
ואם כן, מה זה משנה? זה מפריע לי, וזה בחתימה שלך.--שלמה (שיחה) 17:00, 9 במרץ 2020 (IST)תגובה
כתבתי לפני התנגשות עריכהשלמה המלך א. זה לא בחתימה שלי. ב. בפורים מותר. ג. נו כמה זה כבר יכביד. ד. תיהנה שיש לך משהו להעיר. ו. תשמח גם קצת סתם לכבוד פורים. ז. צום קל. ח. פורים שמח מקוהשיחה • י"ג באדר ה'תש"ף 17:04 (IDT) 17:04, 9 במרץ 2020 (IST)תגובה
זה לא בחתימה, וזה תבנית כמו כל תבניות הרגשונים, שרגא - שיחה - י"ג באדר ה'תש"ף - 17:04 (IDT)

שינוי שם

יש אפשרות לשנות שם?--גלייך (שיחה) 00:22, 24 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

כן. המכלול:בקשות לשינוי שם משתמש כרם (שיחה) 00:27, 24 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

מיקום הכללים החדשים לשם משתמש

לפי דעתי צריך ליצור דף מדיניות חדש שירכז באופן ברור את הכללים.
המצב הנוכחי אינו תקין. יש הבדל בין מרחב "המכלול:" לבין מרחב "עזרה:" ; עזרה - זה דפים המלמדים עזרה טכנית. המכלול - זה דפים המלמדים את כללי המכלול.
בדף הנוכחי צריך להיות הכללה מסוימת שיש בה את הכללים בשפה של תמיכה\שרות. (אגב, הכללים של החלפת שם משתמש גם כן לא קשורים לכאן אלא לדף החדש) @מוטימטעמים22:18, 27 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

צודק בהחלט. אתה לא חייב לחכות לי עם המימוש. מוטי  ~ שיחה • כ"ז בחשוון ה'תשפ"ה • 22:34, 27 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
בוצע בוצע. מש:מוטי, תוכל בבקשה לטפל בשורת הכותרת בראש הדף במיוחד:הרשמה לחשבון לשנות את הקישור, שיפנה להמכלול:שם משתמש במקום לדף העזרה הנוכחי.? מטעמים (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
בוצע בוצע. מוטי ~ שיחה • א' בכסלו ה'תשפ"ה • 00:20, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
 כל הכבוד! 

עוד נקודה. הבאנר עם החלונית בצד שמאל אינו מעוצב כל כך, ולטעמי הוא עמוס מדי. לדעתי אפשר לנסח שם משהו יותר קליל ומזמין. תגיד לי מה אתה אומר על הנוסח הבא:
=
כדאי ומומלץ לבחור שם קצר וקליט הניתן לתיוג בקלות.
שם המשתמש יכול להיות כינוי, שם עט, שמכם המלא (במידה ואינכם חפצים בהסתרתו), שם תנכ"י, או ביטוי מליצי אך בגבול הטעם הטוב.
כדאי לשים לב שאתם בוחרים שם התואם את הכללים:
קליט וקצר. 1-2 (מקסימום 3) מילים עם משמעות מובנת (לא טקסט אקראי כמו "ךלחף".)
משמעות חיובית. - לא משהו עם הקשר שלילי או מסר פוליטי\צבאי\עדתי\פרסומי.
בעברית תקינה - לא לכלול תווים שאינם אותיות בעברית. (לשם הנוחות, ניתן להוסיף ספרות בסיום השם).
=
כאמור יש הרי בכל מקרה קישור לדף מסודר של הכללים. בראשית הדף וכן עוד קישור בתוך הטקסט שניסחתי.
באופן כללי זה שער למכלול שאמור להיות פחות נוקשה. • מטעמים17:29, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

תרצה לדון כאן קודם על הניסוח או שאכניס בניסוח משלי ותעיר אח"כ? מוטי ~ שיחה • ב' בכסלו ה'תשפ"ה • 21:03, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
מה שתרצה, אני סומך על יכולות הניסוח שלך. ההודעה הייתה על המצב הנוכחי שהוא פחות מזמין. • מטעמים21:25, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
מוזמן להציץ. מוטי ~ שיחה • ב' בכסלו ה'תשפ"ה • 21:45, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
הצצתי.
א. רשימה עם נקודות באה תמיד לאחר הקדמה קצרה.
א. פחות מתחבר לירידה לרזולוציות של החוקים. (גרשיים, אורך 15 וכו')
ב. הבאנר אמור להיות משהו עם ניסוח יותר קליל. • מטעמים21:55, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
א. OK, אשתדל להעלים אותן
ב. דווקא לי מאד חשוב שהמשתמש ידע מה האופציות שלו (הצץ לדוגמה בתחומים מופיע מתחת לתיבת השם את האורך האפשרי)
ג. כוונתך לכותרת למעלה? ניסחתי אותה אתמול מניסוח קצת יותר מאיים, אם יש לך הצעה יותר מוצלחת מוזמן להציע. מוטי ~ שיחה • ב' בכסלו ה'תשפ"ה • 22:01, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
קח את הטקסט הנ"ל כהמלצה למשתמש.
לגבי האורך: בכללים נאמר מפורשות שעדיף שאורך השם יהיה כמה שיותר קצר, לשים את האפשרות הזו כך, זה ממש בניגוד למה שנאמר בכללים.
לגבי הגרשיים: מדוע זה מאוד נחוץ שהמשתמש ידע על האופציה של הגרשיים?
(נכון שבהצבעה במועצת זה עבר, אבל ממש לא כהמלצה אלא יותר כמתן אפשרות).
ג. כוונתי לכל הנוסח. • מטעמים22:14, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
תוכל להציע שיפורים על בסיס הנוסח הקיים?
באופן כללי נראה שאתה סבור שצריך להתמקד בהמלצות ואני סבור שבכללים, הנוסח בכותרת עד אתמול היה ממש מאיים. מוטי ~ שיחה • ב' בכסלו ה'תשפ"ה • 22:40, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
צודק. אני סבור שצריך להתמקד בהמלצות
אני אסביר את הרציונל:
זה כמו שבחור מגיע לישיבה ורוצה לבחור מקום בבית מדרש, המשגיח מאיר לו פנים וממליץ לו היכן כדאי לו לבחור מקום. לוחץ לו יד ושלום.
ייראה מאוד מוזר שפתאום המשגיח ינחת עליו עם רשימת מכולת של האפשרויות העומדות בפניו: שים לב, אין לשים את הטנדר במעבר, אין לשחק במעלות של המזגן, אבל במאוורר אתה כן יכול לשנות מ-2 ל-3. (אני יכול להמשיך..😉)
כשאדם מן השורה מגיע לפתוח משתמש, הוא מגיע נטול דעה קדומה ולא מגיע עם רשימת רצונות (ככל והוא הגיע באמת לתרום).
לשים לפניו את הכללים היבשים זה כמו הסטנדר והמאוורר. • מטעמים22:57, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
אבל אם בצעד הראשון שלו בביהמ"ד הוא צפוי לקבל נזיפה אז בהחלט רצוי להבהיר לו מראש על מה לא ליפול (במיוחד שגם בנזיפה לא יהי פירוט במה בדיוק חטא אלא מידע כללי. למעשה אני מקווה שנוסיף קוד js שיבדוק את הקלט כבר בשלב של הזנת השם, והוא יתריע יותר ברור מה לא תקין, אבל עד אז.. מוטי ~ שיחה • ב' בכסלו ה'תשפ"ה • 23:07, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
אכן. להטמיע קוד זה הדבר הכי טוב.
אני מגיע בגישה של דרך המלך.
משתמש שינוע בהתאם להמלצות שכתבתי - לא יקבל נזיפה. • מטעמים23:20, 2 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
מוטי אני רואה שלא התקדם. מתייג את נריה שהציע את הרעיון לשים את הבאנר ההוא בצד שמאל. • מטעמים20:42, 11 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
לא חושב שתהיה הרגשה ש"המשגיח ינחת עליו עם רשימת מכולת", ההודעה נמצאת בצד ומי שלא מעוניין לא יטרח לקרוא. פירוט יוכל לחסוך עוגמת נפש בעתיד; גם האזהרה שיציג מסנן ההשחתות, וגם חסימות והודעות "שם משתמש לא מקובל" בדף השיחה. נריה - 💬 - 23:09, 11 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

ביחס לטענה שמי שיפעל לפי ההמלצות לא יקבל נזיפה, אפשר לראות ביומן ההשחתות שגם עם הנוסח הנוכחי, יותר משתמש אחד ניסה שם שלא עומד בכללים. לגבי החלק הטכני, זה לא תלוי רק בי (יש כבר קוד בסיסי צריך להעלות אותו לשרת). מוטי ~ שיחה • י"א בכסלו ה'תשפ"ה • 11:38, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה