עזרה:חשבון חדש
משתמש חדש |
|
ההרשמה למכלול פשוטה ודורשת מכם פרטים מינימליים (שם משתמש וסיסמה בלבד). ההרשמה למכלול כדאית ממספר סיבות, אך דף עזרה זה מתרכז בכיצד לפתוח חשבון חדש בלבד. למידע נוסף לגבי הכדאיות, ראו דף "למה ליצור חשבון?".
לחצו כאן על מנת להירשם.
איך ליצור חשבון חדש
בקצה השמאלי של ראש הדף ישנו קישור "הרשמה/כניסה לחשבון". לחיצה על קישור זה יוביל אתכם לדף כניסה לחשבון רשום. כדי ליצור חשבון חדש, לחצו על הקישור "אתם מוזמנים להירשם" (ניתן גם ללחוץ על הקישור הזה שיביא אתכם ישירות לדף ההרשמה). כעת יוצג בפניכם טופס פתיחת חשבון חדש. שלושת השדות הראשונים הם שדות חובה, והאחרונה היא רשות. להלן מידע נוסף לגבי השדות שלפניכם:
- שם משתמש
- כאן יש להזין את שם המשתמש החדש שלכם.
- כדאי ומומלץ לבחור שם קצר וקליט. המכלול הוא אתר שיתופי הנערך על ידי חבר עורכים, אנו מעודדים שיח בצורה שוטפת. ולכן: יש לבחור בשם הניתן לתיוג בקלות.
- שם המשתמש יכול להיות כינוי, שם עט, שמכם המלא (במידה ואינכם חפצים בהסתרתו), שם תנכ"י, או ביטוי מליצי אך בגבול הטעם הטוב.
- שימו לב שהשם צריך להיות קל להקלדה. ועדיף גם שיהיה בעל משמעות מובנת.
- אין לבחור שמות בעלי משמעות שלילית, ארוכים מדי או שמות המשקפים התחזות.
- לרשימת הכללים המלאה ראו: המכלול:שם משתמש
- סיסמה
- יש להקליד את הסיסמה הרצויה לכם. המינימום הנדרש הוא 8 תווים, אך רצוי שהיא תהיה מעל 10 תווים, ושתהיה קשה לניחוש, (לא 1234567890, למשל). אינכם יכולים לבחור בסיסמה זהה לשם המשתמש שלכם.
- הקישו סיסמה שוב
- בתיבה זו יש להקליד בשנית את הסיסמה שהקלדתם בתיבת הטקסט הקודמת.
- דואר אלקטרוני
- הקלדת כתובת דואר אלקטרוני היא רשות. עם זאת, אנו ממליצים להזין כתובת דואר אלקטרוני כיוון שהדבר יקל על הדו-שיח בינינו ויאפשר לקבל את הסיסמה אם תשכחו אותה. הכתובת תהיה חסויה בפני משתמשים אחרים. עם זאת, ניתן לקבוע בהגדרות החשבון כי הכתובת תהיה גלויה.
אם תזינו כתובת דואר אלקטרוני, תישלח אליכם בקשה לאשר את הכתובת. שימו לב: גם ללא האישור תוכלו להשתמש בחשבונכם כרגיל, ואולם דברי דואר לא יישלחו לכתובתכם עד לאישור הכתובת.
לאחר שמילאתם את הטופס, לחצו על הכפתור "צור משתמש חדש" - כעת יש לכם חשבון חדש במכלול.
שירותים למשתמש רשום
בעקבות ההרשמה, בקצה השמאלי של כותרת הדף השתנה הקישור לדף ההרשמה במספר קישורים לדפים אישיים שלכם:
- שם המשתמש
- שיחה
- העדפות
- רשימת המעקב
- תרומות
- יציאה מהחשבון
דף המשתמש שלכם
דף משתמש הוא דף המשמש למספר מטרות, ביניהן הצגת מידע על עצמכם, רשימת מטלות, רשימת קישורים שימושיים ומעין ארגז חול. למידע נוסף, ראו כאן.
דף השיחה שלכם
בדף השיחה שלכם יכולים משתמשים אחרים להגיב על פעולותיכם, ולשוחח עמכם.
- לאחר שמשתמש כותב לכם הודעה, ניתן לענות בעזרת כתיבת נקודתיים : בהתחלת השורה, ואז כתיבת התגובה. אין צורך להתחיל כותרת חדשה בכל תגובה.
- מרגע שמשתמש אחר ערך את דף השיחה שלכם, עד שאתם תיגשו לדף, תופיע בראש כל דף בו אתם נמצאים בהמכלול הודעה: "יש לך הודעות חדשות", כאשר ההודעה עצמה היא גם קישור לדף השיחה שלכם.
- מקובל להמשיך שיחה במקום בו התחילה: אם משתמש אחר השאיר הודעה בדף השיחה שלכם, יש לענות באותו מקום. בדומה, אם תשאירו הודעה בדף השיחה של משתמש אחר, צפו לתשובה שם. כדי להקל עליכם לדעת מתי קיבלתם תשובה, אפשר להשתמש ב"רשימת המעקב" (ראו להלן).
- כדי שיידעו מי כותב את התגובה, יש לחתום באמצעות ארבעה סימני טילדה (~~~~). כאשר הדף יישמר, השרת של המכלול יהפוך את הסימנים לשמך, לתאריך ולשעה שבהם כתבת את התגובה. כדי לחתום בשמך בלבד, ללא תאריך ושעה, יש לכתוב שלושה סימני טילדה. ניתן גם לעצב את החתימה, ראו עזרה:חתימה.
למידע נוסף, ראו כאן.
העדפות
בדף ההעדפות ניתן לקבוע את העדפותיכם. למידע נוסף ראו כאן.
רשימת המעקב שלכם
רשימת המעקב מאפשרת לעקוב אחר שינויים שנעשו בדפים מסוימים לפי בחירתכם.
התרומות שלכם
ניתן לצפות בתרומותיכם על ידי לחיצה על קישור "התרומות שלי" שבראש כל דף. משתמשים אחרים גם יכולים לצפות ברשימה זו (קישור מופיע בדף המשתמש, בתיבת הכלים בצד שמאל - "תרומות המשתמש"). ראו גם המכלול:תרומות המשתמש.
שירותים נוספים
ראו דף "למה ליצור חשבון?".
כניסה לחשבון
אם אינכם בחשבונכם, יש לבצע מספר פעולות פשוטות כדי להיכנס לחשבונכם:
- לחצו על הקישור "הרשמה/כניסה לחשבון" שבראש הדף
- הזינו את שם המשתמש ואת הסיסמה (ניתן לסמן את האפשרות "זכור אותי" כדי להיכנס אוטומטית לחשבון בכל כניסה לדף במכלול)
- לחצו על כפתור "כניסה לחשבון"
שינוי ושחזור סיסמה
הסיסמה משמשת כאמצעי לוודא שרק אתם משתמשים בחשבון שלכם. אם אתם חושבים שמישהו גילה את הסיסמה, החליפו אותה מיד באמצעות כניסה להעדפות > פרטי משתמש.
אם שכחתם את הסיסמה תוכלו לבקש שחזור שלה בחלון הכניסה למערכת באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני שסיפקתם בעת הרישום או לאחריו. אם אינכם יכולים להיכנס לחשבון או לשחזר סיסמה, הודיעו על-כך בדף הבקשות ממפעילים.