שיחה:מעבר הירדן
תגובה אחרונה: לפני 6 חודשים מאת קהת בנושא מעבר הירדן
פתיחה לעריכה
עורכי אספקלריה אבקש שתפתחו את הערך לעריכה. תודה! למאי נ"מ • שיחה • ט' באייר ה'תשפ"ד (IDT) 00:31, 17 במאי 2024 (IDT)
בקשר לעריכה זו, במקרא אין "סיפורים" למאי נ"מ • שיחה • י"ד באייר ה'תשפ"ד (IDT) 19:37, 22 במאי 2024 (IDT)
- וגם לגבי עריכה זו, אם תוכל לנמק אשמח. תודה. למאי נ"מ • שיחה • י"ד באייר ה'תשפ"ד (IDT) 19:39, 22 במאי 2024 (IDT)
- ראשית, תודה על עיסוקך החשוב בערכי התנ"ך החשובים. לעניינינו הניסוח המאורע בתנ"ך אינו ניסוח נכון. המאורע לא התרחש בתנ"ך אלא בשטח נהר הירדן. בתנ"ך הוא רק מסופר. איני רואה בעיה בניסוח הזה. בקשר לעריכה השניה, אני סבור שזה מאורע נפרד שלא קשור לערך, העוסק בנס מעבר הירדן. ניתן אולי לכתוב בשורה מתומצתת שבאותו היום אירע גם מעמד הר גריזים והר עיבל. קהת שיקופיצקי (שיחה) 19:48, 22 במאי 2024 (IDT)
- @קהת, תודה על ההסבר. למרות שאני קצת חולק על זה אבל לא אכנס לזה עכשיו (אגב, אין פה למה להכניס את הטרמינולוגיה של "אני" ו"אתה", ומי יותר ותיק ומי יותר בעל ניסיון. אם חשת שאני שואל אותך כדי להתריס אז לא, באמת רציתי לדעת, פשוט) למאי נ"מ • שיחה • י"ד באייר ה'תשפ"ד (IDT) 19:56, 22 במאי 2024 (IDT)
- הניסוח שלי אכן לא היה מוצלח. התכוונתי רק להסביר מדוע למרות שאתה ותיק ממני, אני מרגיש בנח לבטל עריכות שלך. כמובן שלדעתי אין חשיבות יותר מאשר לדעתך. עמך הסליחה. קהת שיקופיצקי (שיחה) 20:03, 22 במאי 2024 (IDT)
- אציין שבמסגרת הקהיית העוינות הויקיפדית לאמונה היהודית, מקובל להמיר את המילה "סיפור" ביחס לתיאור מאורע בתנ"ך אף שאין בה כפירה. אגב, מומלץ להפעיל את הגאדג'ט שמאפשר להוסיף תקציר בעת השחזור ובעת שחזור שאינו מובן מאליו להשתמש בזה (במיוחד בשחזור של משתמשים מוכרים). @קהת. מוטי ~ שיחה • ט"ו באייר ה'תשפ"ד • 22:24, 22 במאי 2024 (IDT)
- מקובל להמיר את המילה סיפור למאורע כאשר הפסקה דנה במאורע ככללותו, ומכנה אותו סיפור, ולא כאשר היא דנה רק בהקשר של התיאור בתנ"ך, שם המילה "מאורע" לא קשורה. בכל מקרה ניתן להשתמש במילים "התיאור בתנ"ך" שהוא אכן הולם יותר, וכך אני נוהג בערכים שאני כותב.
- בעניין השני - חיפשתי את הכפתור תקציר ולא מצאתי, לכן חשבתי להשאיר לו על כך הודעה בדף השיחה. אך עד שביררתי איך עושים הבג, הוא כבר הקדים אותי ופתח כאן את הדיון. קהת שיקופיצקי (שיחה) 22:44, 22 במאי 2024 (IDT)
- מוטי, אתה מתכוון ל"הודעה לעריכה", או כפי שקהת קורא לו "הבג" (אני מניח שאתה מתכוון לזה), או למשהו אחר? למאי נ"מ • שיחה • ט"ו באייר ה'תשפ"ד (IDT) 22:54, 22 במאי 2024 (IDT)
- @קהת ברשותך אצטרף לדעת @למאי נ"מ בענין הוספת הפסקה על מעמד הר גריזים והר עיבל. אין לאירוע הזה מספיק בשר בשביל ערך נפרד, והגמ' קובעת שהאירוע ארע מיד אחרי מעבר הירדן. אתה כמשתמש שדוגל לרוב באיחוד ערכים, עדין חושב שלא כדאי להכניס פה כפסקה? מוקיר רבנן (שיחה) 12:39, 26 במאי 2024 (IDT)
- יש מעמד הר גריזים והר עיבל. פלניא (שיחה) 12:46, 26 במאי 2024 (IDT)
- עליו ממש דיברתי, קרא אותו, הוא ערך מנופח ממש. מוקיר רבנן (שיחה) 12:58, 26 במאי 2024 (IDT)
- לא מנופח, חסר. עיין במסכת סוטה כמה דעות במיקום השבטים ועוד.. פלניא (שיחה) 13:03, 26 במאי 2024 (IDT)
- @פלניא דעות באשר למיקום השבטים אמורות לקחת לא יותר משורה עד שלוש. אבל - שכנע אותי להשאיר אותו . ובתרגום חופשי- יש בכוחך לקחת את המשימה על כתפיך, לטפל בערך ולהביא את המקורות התורניים הרלוונטים? מוקיר רבנן (שיחה) 13:07, 26 במאי 2024 (IDT)
- אני ממש לא מסכים. אין מקום לאחד 2 אירועים שהקשר היחיד ביניהם הוא ששניהם התרחשו באותו היום. אני גם סבור שלאירוע ההוא יש מספיק בשר בפני עצמו. קהת שיקופיצקי (שיחה) 14:25, 26 במאי 2024 (IDT)
- אתה קצת נסחף בנתק שאתה יוצר בין המאורעות. סוכו"ס זה היה תלוי זב"ז כדברי הפס' בדברים. בכל מקרה אכן @פלניא התחיל עבודה יפה, יש עוד מה לצמצם ולהרחיב. קהת, אשמח שתציץ שם, נשמע שאתה מונח יותר ממני. מוקיר רבנן (שיחה) 08:26, 27 במאי 2024 (IDT)
- כתוב שזה קשור אחד לשני? כתוב שזה קורה באותו היום. זה הכול. קהת שיקופיצקי (שיחה) 19:43, 27 במאי 2024 (IDT)
- לדעתי, אם כתוב בתורה "ביום אשר תעברו את הירדן" זה מספיק בשביל לאזכר בערך זה. לא בטוח להקדיש זה פסקה. מוטי ~ שיחה • כ' באייר ה'תשפ"ד • 23:32, 27 במאי 2024 (IDT)
- זה גם מה שכתבתי בתגובתי הראשונה, וז"ל: ניתן אולי לכתוב בשורה מתומצתת שבאותו היום אירע גם מעמד הר גריזים והר עיבל. קהת שיקופיצקי (שיחה) 07:19, 28 במאי 2024 (IDT)
- ואכן, על שורה אחת אנו דנים. תוכל להחזיר תכל'ס? למאי נ"מ • שיחה • כ' באייר ה'תשפ"ד (IDT) 09:00, 28 במאי 2024 (IDT)
- אתה מתבייש לעשות את זה לבד? קהת שיקופיצקי (שיחה) 19:47, 28 במאי 2024 (IDT)
- , לא מתבייש, אני רק רוצה לתאם איתך. בקיצור, אז אני מחזיר. למאי נ"מ • שיחה • כ' באייר ה'תשפ"ד (IDT) 19:49, 28 במאי 2024 (IDT)
- כוונתי היתה להחזיר יותר בקיצור. אי"ה אערוך בהמשך, ולאחר מכן אשמח לחוות דעתך. קהת שיקופיצקי (שיחה) 20:55, 28 במאי 2024 (IDT)
- למעשה בקטע שהוחזר כתובים עוד כמה דברים שהתרחשו באותו יום. לפי מה שיצא כאן בדיון הם גם אמורים להיכנס. למאי נ"מ • שיחה • כ"א באייר ה'תשפ"ד (IDT) 21:00, 28 במאי 2024 (IDT)
- ok. עדיין לא ניסחתי, לאחר שאנסח אשמח לחוות דעתך. קהת שיקופיצקי (שיחה) 21:02, 28 במאי 2024 (IDT)
- למעשה בקטע שהוחזר כתובים עוד כמה דברים שהתרחשו באותו יום. לפי מה שיצא כאן בדיון הם גם אמורים להיכנס. למאי נ"מ • שיחה • כ"א באייר ה'תשפ"ד (IDT) 21:00, 28 במאי 2024 (IDT)
- כוונתי היתה להחזיר יותר בקיצור. אי"ה אערוך בהמשך, ולאחר מכן אשמח לחוות דעתך. קהת שיקופיצקי (שיחה) 20:55, 28 במאי 2024 (IDT)
- , לא מתבייש, אני רק רוצה לתאם איתך. בקיצור, אז אני מחזיר. למאי נ"מ • שיחה • כ' באייר ה'תשפ"ד (IDT) 19:49, 28 במאי 2024 (IDT)
- אתה מתבייש לעשות את זה לבד? קהת שיקופיצקי (שיחה) 19:47, 28 במאי 2024 (IDT)
- ואכן, על שורה אחת אנו דנים. תוכל להחזיר תכל'ס? למאי נ"מ • שיחה • כ' באייר ה'תשפ"ד (IDT) 09:00, 28 במאי 2024 (IDT)
- זה גם מה שכתבתי בתגובתי הראשונה, וז"ל: ניתן אולי לכתוב בשורה מתומצתת שבאותו היום אירע גם מעמד הר גריזים והר עיבל. קהת שיקופיצקי (שיחה) 07:19, 28 במאי 2024 (IDT)
- לדעתי, אם כתוב בתורה "ביום אשר תעברו את הירדן" זה מספיק בשביל לאזכר בערך זה. לא בטוח להקדיש זה פסקה. מוטי ~ שיחה • כ' באייר ה'תשפ"ד • 23:32, 27 במאי 2024 (IDT)
- כתוב שזה קשור אחד לשני? כתוב שזה קורה באותו היום. זה הכול. קהת שיקופיצקי (שיחה) 19:43, 27 במאי 2024 (IDT)
- אתה קצת נסחף בנתק שאתה יוצר בין המאורעות. סוכו"ס זה היה תלוי זב"ז כדברי הפס' בדברים. בכל מקרה אכן @פלניא התחיל עבודה יפה, יש עוד מה לצמצם ולהרחיב. קהת, אשמח שתציץ שם, נשמע שאתה מונח יותר ממני. מוקיר רבנן (שיחה) 08:26, 27 במאי 2024 (IDT)
- @מוקיר רבנן נעניתי לאתגר ושכתבתי קלות את הערך המוזכר, אשמח למשוב. פלניא (שיחה) 16:43, 26 במאי 2024 (IDT)
- אני ממש לא מסכים. אין מקום לאחד 2 אירועים שהקשר היחיד ביניהם הוא ששניהם התרחשו באותו היום. אני גם סבור שלאירוע ההוא יש מספיק בשר בפני עצמו. קהת שיקופיצקי (שיחה) 14:25, 26 במאי 2024 (IDT)
- @פלניא דעות באשר למיקום השבטים אמורות לקחת לא יותר משורה עד שלוש. אבל - שכנע אותי להשאיר אותו . ובתרגום חופשי- יש בכוחך לקחת את המשימה על כתפיך, לטפל בערך ולהביא את המקורות התורניים הרלוונטים? מוקיר רבנן (שיחה) 13:07, 26 במאי 2024 (IDT)
- לא מנופח, חסר. עיין במסכת סוטה כמה דעות במיקום השבטים ועוד.. פלניא (שיחה) 13:03, 26 במאי 2024 (IDT)
- עליו ממש דיברתי, קרא אותו, הוא ערך מנופח ממש. מוקיר רבנן (שיחה) 12:58, 26 במאי 2024 (IDT)
- יש מעמד הר גריזים והר עיבל. פלניא (שיחה) 12:46, 26 במאי 2024 (IDT)
- @קהת, תודה על ההסבר. למרות שאני קצת חולק על זה אבל לא אכנס לזה עכשיו (אגב, אין פה למה להכניס את הטרמינולוגיה של "אני" ו"אתה", ומי יותר ותיק ומי יותר בעל ניסיון. אם חשת שאני שואל אותך כדי להתריס אז לא, באמת רציתי לדעת, פשוט) למאי נ"מ • שיחה • י"ד באייר ה'תשפ"ד (IDT) 19:56, 22 במאי 2024 (IDT)
- ראשית, תודה על עיסוקך החשוב בערכי התנ"ך החשובים. לעניינינו הניסוח המאורע בתנ"ך אינו ניסוח נכון. המאורע לא התרחש בתנ"ך אלא בשטח נהר הירדן. בתנ"ך הוא רק מסופר. איני רואה בעיה בניסוח הזה. בקשר לעריכה השניה, אני סבור שזה מאורע נפרד שלא קשור לערך, העוסק בנס מעבר הירדן. ניתן אולי לכתוב בשורה מתומצתת שבאותו היום אירע גם מעמד הר גריזים והר עיבל. קהת שיקופיצקי (שיחה) 19:48, 22 במאי 2024 (IDT)