שיחה:הטבח במסיבת הטבע ליד רעים
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת עפר ואפר בנושא אזכור מעשים מגונים בערך
עבודה זרה
שמעתי דבר מזעזע ומצאתי לו מקור , שמלבד שאר המרעין בישין וחילולי שבת והחג הקדוש, הייתה שם עבודה זרה, והריקודים היו למרגלות פסל גדול של בודהה (ו"דגלי תיפלה") ה' ירחם. שחרחר (שיחה) 22:18, 14 באוקטובר 2023 (IDT)
- ולכן? למאי נ"מ • שיחה • ל' בתשרי ה'תשפ"ד 22:21 (IDT) 22:21, 14 באוקטובר 2023 (IDT)
- מכלולאים פעילים למה שלא ייכלל? להמכלול כאתר חרדי יש מקום רב וחשיבות רבה לנקודה זו וצ"ל. ••• נאר אמונה • שיחה • דפי משנה שלי • כתוב לי • ב' בחשוון ה'תשפ"ד • 16:33, 17 באוקטובר 2023 (IDT)
- לפני הדיון, זה סכ"ס ערך אקטואלי - כך שאין מקום עכשיו לעריכה. (ולגוש"ע לדעתי את זה נכנס צריך זהירות יתרה, כגון הבאת דברי צד שני וכדומה, זה עניין עדין) איך • שיחה • ב' בחשוון ה'תשפ"ד. 16:44, 17 באוקטובר 2023 (IDT)
- באמת, בשביל מה הציניות? חוץ מזה, רק מפני שראיתי את הדבר הזה התחלתי לכתוב את טיוטה:אין מספרים אחר המת, בפרט שמדובר בקדושים שנרצחו עקד"ה (לפי רוב הדעות גם חילונים נחשבים ל'קדושים' אם נרצחו רק בגלל היותם יהודים). למאי נ"מ • שיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"ד 20:56 (IDT) 20:56, 17 באוקטובר 2023 (IDT)
- למיטב ידיעתי גם הרוגי בית ראשון היו עובדי ע"ז, ואעפ"כ הם נקראו "בשר חסידיך" (עי' מדרש תהילים ע"ט, ואכמ"ל). בכל מקרה, מדובר בעניין רגשי (ואני מזדהה עם הרגשות המעורבים), וככזה שום מקום באנציקלופדיה. אין שום סיבה עניינית לציין את הפרט הזה.
נ.ב. גם שתיקה לעיתים היא סייג לחכמה, וד"ל. שמש מרפא (שיחה) 21:11, 17 באוקטובר 2023 (IDT)- באנציקלופדיה תורנית אולי היו מציינים את דברי רש"י ”כל מקום שאתה מוצא זנות ועבודת אלילים אנדרלמוסיא באה לעולם והורגת טובים ורעים”. אבל הערך הזה אינו ערך תורני, במיוחד שכתיבת הדברים בצורה רשמית עלולה לעורר מדנים. מה שהצעתי לעיל לכתוב את החלק החיובי (שבקיבוצים שומרי שבת ודת לא היה אסונות) זה פחות בעייתי. טישיו (שיחה) 21:45, 17 באוקטובר 2023 (IDT)
- אגב אף הם לא נקראו חסידיך אלא עבדיך, עיי"ש, ובאמת לכה"פ הצעת טישיו. (יש הרבה מה לדון בענין, אך אכמ"ל). ••• נאר אמונה • שיחה • דפי משנה שלי • כתוב לי • ג' בחשוון ה'תשפ"ד • 19:24, 18 באוקטובר 2023 (IDT)
- אצלי בפסוק כתוב נבלת עבדיך ו"בשר חסידיך", וכך גם נדרש במדרש הנ"ל. שמש מרפא (שיחה) 19:35, 18 באוקטובר 2023 (IDT)
- לתועלת המעיינים יש שיעור מר"נ רוטמן שהוא מתייחס בו להבדל בין עבדיך לחסידך בערך בדקה 11 הנה הוא. והכל לפלפולא כעת הרגישות מתבקשת וגם לאחמ"כ עדיף לכתוב פיסקה של התייחסויות רבניות לגזירה ובה לכלול גם את זה יחד עם שאר העניינים שעוררו לתלות בהם רבנים שונים. אחודה חידה (שיחה) 22:40, 18 באוקטובר 2023 (IDT)
- לענ"ד אין מקום לציין זאת. החוגגים שהגיעו למסיבה הגיעו לרקוד ולשתות וכו' לא לעבוד עבודת אלילים. והם אינם מאמינים בזה כלל וכלל,וחלקם אפילו שומרי מסורת באיזהשהו מובן (היום שמעתי על אחד הקדושים ז"ל שהיה במסיבה הזו אבל בהושענא רבה היה בסוכה ולמד תורה. והיה משתדל כל פעם שיושב לאכול לשים כיפה לפני הברכה.... הי"ד) אלא שהמארגנים שמו את זה בשביל האווירה. כי ככה עושים בחו"ל (הודו וכדו'). לכן אין עניין בכלל להזכיר זאת אברהם אבנר (שיחה) 23:36, 18 באוקטובר 2023 (IDT)
- אכן מה שאני בעצם התכוונתי מתחילה, שיש צורך להעלות על נס שעצם דבר קיום הדבר היה נגד ד"ת וכמובן שמזה כבר נמשכים עוד ענינים נגד ד"ת. ואכן זה נדרש על חסידיך מעיקרא ועבדיך מהשתא ואכמ"ל. ••• נאר אמונה • שיחה • דפי משנה שלי • כתוב לי • ד' בחשוון ה'תשפ"ד • 23:38, 18 באוקטובר 2023 (IDT)
- לענ"ד אין מקום לציין זאת. החוגגים שהגיעו למסיבה הגיעו לרקוד ולשתות וכו' לא לעבוד עבודת אלילים. והם אינם מאמינים בזה כלל וכלל,וחלקם אפילו שומרי מסורת באיזהשהו מובן (היום שמעתי על אחד הקדושים ז"ל שהיה במסיבה הזו אבל בהושענא רבה היה בסוכה ולמד תורה. והיה משתדל כל פעם שיושב לאכול לשים כיפה לפני הברכה.... הי"ד) אלא שהמארגנים שמו את זה בשביל האווירה. כי ככה עושים בחו"ל (הודו וכדו'). לכן אין עניין בכלל להזכיר זאת אברהם אבנר (שיחה) 23:36, 18 באוקטובר 2023 (IDT)
- לתועלת המעיינים יש שיעור מר"נ רוטמן שהוא מתייחס בו להבדל בין עבדיך לחסידך בערך בדקה 11 הנה הוא. והכל לפלפולא כעת הרגישות מתבקשת וגם לאחמ"כ עדיף לכתוב פיסקה של התייחסויות רבניות לגזירה ובה לכלול גם את זה יחד עם שאר העניינים שעוררו לתלות בהם רבנים שונים. אחודה חידה (שיחה) 22:40, 18 באוקטובר 2023 (IDT)
- אצלי בפסוק כתוב נבלת עבדיך ו"בשר חסידיך", וכך גם נדרש במדרש הנ"ל. שמש מרפא (שיחה) 19:35, 18 באוקטובר 2023 (IDT)
- אגב אף הם לא נקראו חסידיך אלא עבדיך, עיי"ש, ובאמת לכה"פ הצעת טישיו. (יש הרבה מה לדון בענין, אך אכמ"ל). ••• נאר אמונה • שיחה • דפי משנה שלי • כתוב לי • ג' בחשוון ה'תשפ"ד • 19:24, 18 באוקטובר 2023 (IDT)
- באנציקלופדיה תורנית אולי היו מציינים את דברי רש"י ”כל מקום שאתה מוצא זנות ועבודת אלילים אנדרלמוסיא באה לעולם והורגת טובים ורעים”. אבל הערך הזה אינו ערך תורני, במיוחד שכתיבת הדברים בצורה רשמית עלולה לעורר מדנים. מה שהצעתי לעיל לכתוב את החלק החיובי (שבקיבוצים שומרי שבת ודת לא היה אסונות) זה פחות בעייתי. טישיו (שיחה) 21:45, 17 באוקטובר 2023 (IDT)
- למיטב ידיעתי גם הרוגי בית ראשון היו עובדי ע"ז, ואעפ"כ הם נקראו "בשר חסידיך" (עי' מדרש תהילים ע"ט, ואכמ"ל). בכל מקרה, מדובר בעניין רגשי (ואני מזדהה עם הרגשות המעורבים), וככזה שום מקום באנציקלופדיה. אין שום סיבה עניינית לציין את הפרט הזה.
- באמת, בשביל מה הציניות? חוץ מזה, רק מפני שראיתי את הדבר הזה התחלתי לכתוב את טיוטה:אין מספרים אחר המת, בפרט שמדובר בקדושים שנרצחו עקד"ה (לפי רוב הדעות גם חילונים נחשבים ל'קדושים' אם נרצחו רק בגלל היותם יהודים). למאי נ"מ • שיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"ד 20:56 (IDT) 20:56, 17 באוקטובר 2023 (IDT)
- לפני הדיון, זה סכ"ס ערך אקטואלי - כך שאין מקום עכשיו לעריכה. (ולגוש"ע לדעתי את זה נכנס צריך זהירות יתרה, כגון הבאת דברי צד שני וכדומה, זה עניין עדין) איך • שיחה • ב' בחשוון ה'תשפ"ד. 16:44, 17 באוקטובר 2023 (IDT)
- מכלולאים פעילים למה שלא ייכלל? להמכלול כאתר חרדי יש מקום רב וחשיבות רבה לנקודה זו וצ"ל. ••• נאר אמונה • שיחה • דפי משנה שלי • כתוב לי • ב' בחשוון ה'תשפ"ד • 16:33, 17 באוקטובר 2023 (IDT)
אזכור מעשים מגונים בערך
@מקוה, עורכי אספקלריה, נראה שהושמט מהערך אחוז נכבד מהתוכן בויקיפדיה. חשוב לגבש מדיניות לגבי אזכור על מעשים מגונים שנעשו בנשים בזמן הטבח, כמו שמוזכר גם בערכים רבים על תקופת השואה. כמובן שהדבר נכון גם לשאר הערכים בקטגוריה • עפר ואפר (שיחה ~ תרומות) • ו' בכסלו ה'תשפ"ד • 05:30, 19 בנובמבר 2023 (IST)
- למה נראה לך שאין מדיניות? מקוה • שיחה • ו' בכסלו ה'תשפ"ד 06:43 (IDT)
- התוכן ברובו לא הוסר מטעמי צניעות. שמש מרפא (שיחה) 08:09, 19 בנובמבר 2023 (IST)