שיחה:דברי חיים
שם הערך
מנטרים, אפשרי לשנות את שם הדף עוד בטיוטה? - כי בסוף אני רואה שהערך היא באמת לא רק על השו"ת אלא על כל הספרים. תודה. --תכליתי (שיחה) 19:35, 20 באפריל 2023 (IDT)
- האם יש תקדים לעשות ערך על כמה ספרים ביחד? ספרי קודש (שיחה) 19:42, 20 באפריל 2023 (IDT)
- לא הבנתי, יש בעיה לעשות ערך על הספר 'דברי חיים' ולכלול בתוכו: שו"ת על התורה ועל הש"ס? --תכליתי (שיחה) 19:59, 20 באפריל 2023 (IDT)
- מה הבעיה לעבוד על הדף בשמו הנוכחי ובהעברה לבקש שיעבירו לשם דברי חיים (ספר)? שמיה רבה (שיחה) 20:12, 20 באפריל 2023 (IDT)
- כי זה קצת מפריע לי ומבלבל את הקוראים. בוא נגיד מישהו יעיין ויראה שיש מידע על כל הספרים ולא רק על השו"ת. הוא לא יבין. עדיף בשביל העבודה שלי. תכליתי (שיחה) 20:14, 20 באפריל 2023 (IDT)
- אינני יודע אם יש בעיה. שאלתי אם יש תקדים. ספרי קודש (שיחה) 20:25, 20 באפריל 2023 (IDT)
- לא יודע מה זה 'תקדים' סליחה, אני עוד לא כ"כ בקיא בעברית. תכליתי (שיחה) 20:33, 20 באפריל 2023 (IDT)
- תכליתי תקדים זה שכבר עשו כך בעבר (תקדים מלשון מקודם). אני לא רואה מניעה. אעביר כעת. דויד (שיחה) ל' בניסן ה'תשפ"ג 20:46 (IDT)
- סליחה שאני מתערב אבל יש הרבה כמו: כתבי האר"י איך (שיחה). ג' באייר ה'תשפ"ג ~ למניינם 13:59, 24 באפריל 2023 (IDT)
- תכליתי תקדים זה שכבר עשו כך בעבר (תקדים מלשון מקודם). אני לא רואה מניעה. אעביר כעת. דויד (שיחה) ל' בניסן ה'תשפ"ג 20:46 (IDT)
- לא יודע מה זה 'תקדים' סליחה, אני עוד לא כ"כ בקיא בעברית. תכליתי (שיחה) 20:33, 20 באפריל 2023 (IDT)
- אינני יודע אם יש בעיה. שאלתי אם יש תקדים. ספרי קודש (שיחה) 20:25, 20 באפריל 2023 (IDT)
- כי זה קצת מפריע לי ומבלבל את הקוראים. בוא נגיד מישהו יעיין ויראה שיש מידע על כל הספרים ולא רק על השו"ת. הוא לא יבין. עדיף בשביל העבודה שלי. תכליתי (שיחה) 20:14, 20 באפריל 2023 (IDT)
- מה הבעיה לעבוד על הדף בשמו הנוכחי ובהעברה לבקש שיעבירו לשם דברי חיים (ספר)? שמיה רבה (שיחה) 20:12, 20 באפריל 2023 (IDT)
- לא הבנתי, יש בעיה לעשות ערך על הספר 'דברי חיים' ולכלול בתוכו: שו"ת על התורה ועל הש"ס? --תכליתי (שיחה) 19:59, 20 באפריל 2023 (IDT)
על התורה ומועדים
"הספר הראשון עם ביאור 'תוצאות חיים' הודפס בה'תרנ"א". תוצאות חיים לא נדפס בתרנ"א. המשפט לא ברור. תוצאות חיים ככל הנראה לא נדפס יחד עם דברי חיים. דברי חיים לא נדפס פעם ראשונה בתרנ"א. ספרי קודש (שיחה) 16:56, 2 במאי 2023 (IDT)
- ספרי קודש תוצאות חיים זה באמת משהו נפרד. אך זה לא נדפס בתרנ"א בפעם הראשונה -הספר על התורה? תכליתי (שיחה) 17:04, 2 במאי 2023 (IDT)
- הבאת מידע בסיסי על נושא הערך מוטל לכאורה על המייצר, הלא כן? ספרי קודש (שיחה) 18:12, 2 במאי 2023 (IDT)
- לא הבנתי כוונתך. תכליתי (שיחה) 18:15, 2 במאי 2023 (IDT)
- לדעת מתי נדפסו הספרים מוטל על מייצר הערך. ספרי קודש (שיחה) 18:29, 2 במאי 2023 (IDT)
- לא הבנתי כוונתך. תכליתי (שיחה) 18:15, 2 במאי 2023 (IDT)
- הבאת מידע בסיסי על נושא הערך מוטל לכאורה על המייצר, הלא כן? ספרי קודש (שיחה) 18:12, 2 במאי 2023 (IDT)
הנצחות על שם הספר
הרי כל אחד יודע שכשאומרים "הדברי חיים" מתכוונים לאיש ולא לספר, ופשוט שההנצחות הם על האיש ולא על הספר וא"כ מקומם בערך על הדברי חיים ולא כאן. ספרי קודש (שיחה) 17:15, 2 במאי 2023 (IDT)
(ספר)
למה? שמש מרפא (שיחה) 19:48, 1 ביוני 2023 (IDT)
- ולא? ספרא - שיחה 01:03, 2 ביוני 2023 (IDT)
- דברי חיים שמיה רבה (שיחה) 01:52, 2 ביוני 2023 (IDT)
- @תיוג. שמש מרפא (שיחה) 10:01, 2 ביוני 2023 (IDT)
- מסכים. ספרא - שיחה 10:36, 2 ביוני 2023 (IDT)
- אם כן יוצרך לבטל את ההפניה 'דברי חיים' שמפנה לרבי חיים הלברשטאם. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 17:13, 2 ביוני 2023 (IDT)
- העברתי. יש כעשרים קישורים שצריך לשנות. ספרא - שיחה 22:11, 3 ביוני 2023 (IDT)
- מוטל עלי? ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 22:18, 3 ביוני 2023 (IDT)
- העברתי. יש כעשרים קישורים שצריך לשנות. ספרא - שיחה 22:11, 3 ביוני 2023 (IDT)
- אם כן יוצרך לבטל את ההפניה 'דברי חיים' שמפנה לרבי חיים הלברשטאם. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 17:13, 2 ביוני 2023 (IDT)
- מסכים. ספרא - שיחה 10:36, 2 ביוני 2023 (IDT)
- @תיוג. שמש מרפא (שיחה) 10:01, 2 ביוני 2023 (IDT)
- דברי חיים שמיה רבה (שיחה) 01:52, 2 ביוני 2023 (IDT)
שאר ספריו
חסר מידע על גיטין מקואות ובבא מציעא. ספרי קודש (שיחה) 23:26, 3 ביוני 2023 (IDT)
- אכן חסר, הועבר כי זה היה בשל. אני מקווה לשבת על זה בלנ"ד ובס"ד. תודה על כל ההארות המחכימות. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 23:38, 3 ביוני 2023 (IDT)
- בשל וחסר הם תרתי דסתרי. אני מתפלא שהמנטרים העבירו את הערך. ספרי קודש (שיחה) 07:10, 4 ביוני 2023 (IDT)
- טעות בידך. בשל וחסר הם לא תרתי דסתרי, ככל שהחסר אינו מקיף. יש לזה תבנית מיוחדת "להשלים". נ.ב. התיוג היה מיותר. ספרא - שיחה 11:35, 4 ביוני 2023 (IDT)
- החסר אינו מקיף? חסר מידע על 3 מתוך 5 ספרים. ספרי קודש (שיחה) 12:25, 4 ביוני 2023 (IDT)
- מסכים עם ספרי קודש, טענתו נכונה. יוסף בן מלמד (שיחה) 16:00, 4 ביוני 2023 (IDT)
- ספרי קודש האויב של הטוב הוא הטוב ביותר. אם כתוב שגיטין וכו' קיימים, ורק אין מידע מורחב עליהם - זה לא מונע מלהעביר. דויד (שיחה) ט"ו בסיוון ה'תשפ"ג 16:35 (IDT)
- ספרי קודש לכאורה הועבר היות והיה בשל מבחינת ניסוח ומראה, זה שיש חסר בערך זה לא בעיה, כל אחד מוזמן להרחיב, המניעה מלהעיבר ערך למרחב זה חוסר בשלות בעיקר, בניסוח ומקורות. אם יש חסר מוזמן כל אחד להרחיב גם אחרי ההעברה. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 19:14, 4 ביוני 2023 (IDT)
- ספרי קודש האויב של הטוב הוא הטוב ביותר. אם כתוב שגיטין וכו' קיימים, ורק אין מידע מורחב עליהם - זה לא מונע מלהעביר. דויד (שיחה) ט"ו בסיוון ה'תשפ"ג 16:35 (IDT)
- מסכים עם ספרי קודש, טענתו נכונה. יוסף בן מלמד (שיחה) 16:00, 4 ביוני 2023 (IDT)
- החסר אינו מקיף? חסר מידע על 3 מתוך 5 ספרים. ספרי קודש (שיחה) 12:25, 4 ביוני 2023 (IDT)
- טעות בידך. בשל וחסר הם לא תרתי דסתרי, ככל שהחסר אינו מקיף. יש לזה תבנית מיוחדת "להשלים". נ.ב. התיוג היה מיותר. ספרא - שיחה 11:35, 4 ביוני 2023 (IDT)
- בשל וחסר הם תרתי דסתרי. אני מתפלא שהמנטרים העבירו את הערך. ספרי קודש (שיחה) 07:10, 4 ביוני 2023 (IDT)
טוב אז אכתוב ברחל בתך הקטנה. מדובר על דפוס פעולה. מדובר על להיטות לכתוב עוד ערך ועוד ערך ועוד ערך, בזמן שהראשון לא רק לא בשל, אלא הכותב אין לו את המידע הבסיסי בענין שעליו הוא כותב ומרבה בטעויות. כשהכותב כותב כמה שורות ומיד מזעיק את החברה לעזור לו ורץ להתחיל עוד ערך. זה לא עושה טוב להמכלול. ספרי קודש (שיחה) 19:22, 4 ביוני 2023 (IDT)
- דויד? לתשומ"ל... וספרי קודש איזה טעויות?? שלא ציינתי בדיוק את חיבורו של הרב סיני הלברשטאם, בחלק זה משנה זו וכדו', אתה רציני? אין לי מה לעשות חוץ מלהרחיב על חיבוריו של הר"ס הלברשטאם בערך על הספר דברי חיים? אתה מוזמן להרחיב בערך עליו, לא כאן המקום. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 19:33, 4 ביוני 2023 (IDT)
- תכליתי טענתך יפה, הצדק עמך, יבוא כל העולם ויגיד: הצדק עם תכליתי! יוסף בן מלמד (שיחה) 06:02, 5 ביוני 2023 (IDT)
- ספרי קודש אנא השתדל להיות עדין יותר בבקשה. דויד (שיחה) ט"ז בסיוון ה'תשפ"ג 15:48 (IDT)
- ספרי קודש ספרא ודויד נעלם מעיני הספר על שמות אנשים ומקוואות, התבלבלתי עם משהו אחר, סיפור ארוך, לא משנה. העיקר שכעת הוספתי מידע על הספר. אם יש לך מה להעיר/להאיר אתה מוזמן, אבל רק בדרך כבוד ולהיות ענייני, לא אישי. תודה מראש. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 20:29, 6 ביוני 2023 (IDT)
- שמש מרפא לתשומ"ל. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 20:31, 6 ביוני 2023 (IDT)
- כאמור חסר מידע בסיסי. ספרי קודש (שיחה) 12:23, 7 ביוני 2023 (IDT)
- גם עכשיו? ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 20:08, 7 ביוני 2023 (IDT)
- גם עכשיו. תראה, זה לא הגיוני לכתוב בנושא שלא מכירים מקרוב, ואין סיכוי להצליח. אם יש מספיק מלל כולם יהללו כיון שגם הם לא מכירים את הנושא. רגע, אל תגיד לי שאני ישלים את הידוע לי כי זה עבודה קשה אם עושים את זה רציני, וגם אין אדם כותב בהמכלול אלא לפי מה שלבו חפץ ולא לפי דרישת אחרים. ספרי קודש (שיחה) 20:30, 7 ביוני 2023 (IDT)
- גם עכשיו? ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 20:08, 7 ביוני 2023 (IDT)
- כאמור חסר מידע בסיסי. ספרי קודש (שיחה) 12:23, 7 ביוני 2023 (IDT)
- שמש מרפא לתשומ"ל. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 20:31, 6 ביוני 2023 (IDT)
- ספרי קודש ספרא ודויד נעלם מעיני הספר על שמות אנשים ומקוואות, התבלבלתי עם משהו אחר, סיפור ארוך, לא משנה. העיקר שכעת הוספתי מידע על הספר. אם יש לך מה להעיר/להאיר אתה מוזמן, אבל רק בדרך כבוד ולהיות ענייני, לא אישי. תודה מראש. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 20:29, 6 ביוני 2023 (IDT)
- ספרי קודש אנא השתדל להיות עדין יותר בבקשה. דויד (שיחה) ט"ז בסיוון ה'תשפ"ג 15:48 (IDT)
- תכליתי טענתך יפה, הצדק עמך, יבוא כל העולם ויגיד: הצדק עם תכליתי! יוסף בן מלמד (שיחה) 06:02, 5 ביוני 2023 (IDT)
מה הבעיה עכשיו? במה אני לא בקיא בדיוק? מכיר טוב טוב את ספרי הדברי חיים וב"ה למדתי אותם גם השו"ת וגם על התורה, על שמות ומקוואות לא למדתי עדיין כי זה עדיין ב"ה לא נוגע לי. עכ"ז עיינתי בספר והבאתי תוכן בסיסי מה שנחוץ לערך. רק אתה יודע ומכיר מקרוב ואני לא? רק אני שיצרתי את הערך ומלאתי אותו בתוכן עשיר - רק אני לא מכיר ואתה שחוץ מההוצאות שבמשך השנים שבזה אתה באמת בקיא חוץ מזה לא ראיתי שיש לך איזה מדיע מיוחד. ואשמח אם תצביע בדיוק על החסר ולא לתקוע משפט סתם. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 20:36, 7 ביוני 2023 (IDT)
- אנחנו מדברים כעת על גיטין ומקואות עליהם כתבת שנעלם מעיניך. כבר כתבתי שאני לא הולך להשלים את הערך. לא כל התוכן הוא תוכן עשיר. אין צורך לכתוב כל פרט שקשור לספרים, נראה שחלק נכתב סתם "להגדיל את העסק". ספרי קודש (שיחה) 20:44, 7 ביוני 2023 (IDT)
- לא ביקשתי להשלים, אתה מרגע זה פטור מלשאת את העול עליך... רק תסביר בדיוק מה חסר בפסקה על הספרים הנ"ל. מה אתה רוצה שאני יכתוב את כל הדו"ד וכל הראיות וכל השינווי שמות וכו' וכן במקוואות, זה לא חבורה על שמות אנשים ולא על הל' מקוואות, זה בסה"כ ערך על ספרי דברי חיים, בכל סוג ספר מביאים מידע בסיסי על הספר, לא מכניסים את כל התוכן. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 20:48, 7 ביוני 2023 (IDT)
- ספרי קודש, הערך נראה כעת משובח, מלא, מפורט כמו שצריך. באמת, שאפו לתכליתי על ערך כזה. אם מישהו מרגיש שמשהו חסר - הוא יכול להשלים. אם הוא יודע מה חסר, רק אינו יכול לכתוב בפועל - הוא יכול לציין זאת בדף השיחה, ואחרים יוסיפו זאת. ספרא - שיחה 21:00, 7 ביוני 2023 (IDT)
- כבר כתבתי למעלה "כולם יהללו כיון שגם הם לא מכירים את הנושא". מצטער, אבל "האמת ניתן להאמר"... ספרי קודש (שיחה) 21:18, 7 ביוני 2023 (IDT)
- אז למה אתה לא משלים או לפחות כותב כאן, אם זה כ"כ בוער לך ה'אמת'? ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 21:22, 7 ביוני 2023 (IDT)
- @ספרי קודש, בהנחה שכולנו בסוף רוצים לשפר את הערך, כתיבה כאן בסתימה כזו ש"חסר מידע בסיסי" זה לא מה שיועיל. לפחות תוכל לתת מ"מ או למצער לפרט מעט יותר. אני גם לא סבור שצריך היכרות ברמת מחקר בכדי לכתוב ערך. בסה"כ העבודה שלנו במכלול אינו כה קשה - אנחנו בסך הכל מלקטים את אשר כבר עשהו אלה שקדמו לנו והשקיעו במחקר הראשוני. אם אני חושב על ערך על ספר שאני כתבתי, חידושי הרמב"ן, אני חושב שהוא טוב למרות שאני לא מתיימר לומר שזכיתי ללמוד את תורתו כראוי. כמובן שככל שנלמד את הנושא יותר טוב התוצר יהיה טוב יותר, אבל כפי שכאן דויד למעלה, אויבו המר של הטוב ביותר. שמש מרפא (שיחה) 21:41, 7 ביוני 2023 (IDT)
- ש מרחק בין רמת מחקר בין לא לדעת שהספר קיים כלל. המינימום המתבקש הוא להציץ באוצר החכמה לראות לפחות 2 מתוך 3 מהדורות חדשות על מקואות, לדוגמא. לא עלה בדעתי שנדרש ללמוד את הספרים כדי לכתוב ערך. ספרי קודש (שיחה) 21:49, 7 ביוני 2023 (IDT)
- רבינו במחילה מכבודכם, ידעתי וגם ידעתי על קיומו, וגם בתחילת העבודה ציינתי על זה ואפילו הבאתי קישור מאוצר החכמה, כפי שתוכל לראות בגרס"ק, אבל עם הזמן שכחתי מזה, וחשבתי שאין את הספר באוצר כי התבלבלתי עם ספר אחר שראיתי שהוא לא נמצא, כשאתה הזכרת לי התחלתי לבדוק את הנושא עד שמצאתי שבוודאי שיש את הספר, רק שכחתי מזה, וכשראיתיו ניגשתי לעבודה והבאתי תוכן. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 21:55, 7 ביוני 2023 (IDT)
- מאי דהווה הווה. על של עתה באתי. שמש מרפא (שיחה) 22:07, 7 ביוני 2023 (IDT)
- למה מאי דהווה הוי? אני דורש ממנו התנצלות על הטלת דופי ללא הצדקה, בערך שעמלתי עליה ימים ולילות - פשוטו כמשמעו. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 22:10, 7 ביוני 2023 (IDT)
- עדיין אין התייחסות לשלש מהדורות חדשות של מקואות (ולפחות א' של שמות גיטין). דבריי לא הובנו, לפחות יישארו כאן למשמרת לחוקרי היסטוריה. ספרי קודש (שיחה) 22:17, 7 ביוני 2023 (IDT)
- הכל בסדר כולנו רוצים לשפר. כבר כ"פ כתבתי לך בכמה דרכים שאני מצפה להארותיך/הערותיך, אך בדרך כבוד ולהיות נקודתי ולא תוקפני. זה הכל. בס"ד אשב על מה שאתה טוען ואראה מה אפשר לשפר. יש לי עיניים אני רואה כל תגובה, רק נא לכתוב זאת בצורה נעימה ועניינית. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 22:20, 7 ביוני 2023 (IDT)
- @פירוט מהדורות הן ממש לא הנושא החשוב ביותר בערך. אם נקח את הערך הנ"ל, לא טרחתי לפרט את המהדורות השונות של הספר, כי לא חשבתי שיש לכך חשיבות מיוחדת. מה שחשוב זה בעיקר המהדורה השניה ומהדורות בולטות במיוחד. באופן כללי בעיני מה שחשוב בערכי ספרים זה כתיבה, תוכן מבנה והמסתעף, לא פירוט של מידע טכני על מהדורות. שמש מרפא (שיחה) 22:58, 7 ביוני 2023 (IDT)
- אילו הכרת את המהדורות היית יודע שאינני מדבר על מידע טכני. אומר מעט • שיחה • י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 23:14, 7 ביוני 2023 (IDT)
- עכשיו? הוספתי. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 23:17, 7 ביוני 2023 (IDT)
- במחילה, שוב עם חוסר הכרה טוטאלית. סלט רציני. "בסגנון של שאלות ותשובות בהלכות מקוואות" לא נכון! הוצאות ברינר וגרינבוים הם רק מקואות ולא גיטין, ועוד ועוד. ספרי קודש שיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 12:12, 8 ביוני 2023 (IDT)
- תגיד לי איפה כתבתי שהספרים שהם הוציאו זה גם על גיטין, כתבתי שהספרים הם על מקוואות ושו"ת על מקוואות, אולי הנוסח 'בסגנון של שו"ת' לא היה טוב, אבל יש לך טעות לא כתבתי שזה גם על גיטין. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים? שלחו לי אימייל/תכנסו לדף שיחה שלי ואנסה לעזור! -- תכליתי (שיחה) 14:10, 8 ביוני 2023 (IDT)
- הרי חלקת לשמות גיטין ומקואות, שם אמור להיות מה ששייך לשני הספרים, ואחר כך על כל כל ספר בנפרד. למעשה בקטע הראשון שמת גם מידע ששייך רק למקואות. ספרי קודש שיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 14:13, 8 ביוני 2023 (IDT)
- תגיד לי איפה כתבתי שהספרים שהם הוציאו זה גם על גיטין, כתבתי שהספרים הם על מקוואות ושו"ת על מקוואות, אולי הנוסח 'בסגנון של שו"ת' לא היה טוב, אבל יש לך טעות לא כתבתי שזה גם על גיטין. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים? שלחו לי אימייל/תכנסו לדף שיחה שלי ואנסה לעזור! -- תכליתי (שיחה) 14:10, 8 ביוני 2023 (IDT)
- במחילה, שוב עם חוסר הכרה טוטאלית. סלט רציני. "בסגנון של שאלות ותשובות בהלכות מקוואות" לא נכון! הוצאות ברינר וגרינבוים הם רק מקואות ולא גיטין, ועוד ועוד. ספרי קודש שיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 12:12, 8 ביוני 2023 (IDT)
- עכשיו? הוספתי. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 23:17, 7 ביוני 2023 (IDT)
- אילו הכרת את המהדורות היית יודע שאינני מדבר על מידע טכני. אומר מעט • שיחה • י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 23:14, 7 ביוני 2023 (IDT)
- עדיין אין התייחסות לשלש מהדורות חדשות של מקואות (ולפחות א' של שמות גיטין). דבריי לא הובנו, לפחות יישארו כאן למשמרת לחוקרי היסטוריה. ספרי קודש (שיחה) 22:17, 7 ביוני 2023 (IDT)
- למה מאי דהווה הוי? אני דורש ממנו התנצלות על הטלת דופי ללא הצדקה, בערך שעמלתי עליה ימים ולילות - פשוטו כמשמעו. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 22:10, 7 ביוני 2023 (IDT)
- מאי דהווה הווה. על של עתה באתי. שמש מרפא (שיחה) 22:07, 7 ביוני 2023 (IDT)
- רבינו במחילה מכבודכם, ידעתי וגם ידעתי על קיומו, וגם בתחילת העבודה ציינתי על זה ואפילו הבאתי קישור מאוצר החכמה, כפי שתוכל לראות בגרס"ק, אבל עם הזמן שכחתי מזה, וחשבתי שאין את הספר באוצר כי התבלבלתי עם ספר אחר שראיתי שהוא לא נמצא, כשאתה הזכרת לי התחלתי לבדוק את הנושא עד שמצאתי שבוודאי שיש את הספר, רק שכחתי מזה, וכשראיתיו ניגשתי לעבודה והבאתי תוכן. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 21:55, 7 ביוני 2023 (IDT)
- ש מרחק בין רמת מחקר בין לא לדעת שהספר קיים כלל. המינימום המתבקש הוא להציץ באוצר החכמה לראות לפחות 2 מתוך 3 מהדורות חדשות על מקואות, לדוגמא. לא עלה בדעתי שנדרש ללמוד את הספרים כדי לכתוב ערך. ספרי קודש (שיחה) 21:49, 7 ביוני 2023 (IDT)
- @ספרי קודש, בהנחה שכולנו בסוף רוצים לשפר את הערך, כתיבה כאן בסתימה כזו ש"חסר מידע בסיסי" זה לא מה שיועיל. לפחות תוכל לתת מ"מ או למצער לפרט מעט יותר. אני גם לא סבור שצריך היכרות ברמת מחקר בכדי לכתוב ערך. בסה"כ העבודה שלנו במכלול אינו כה קשה - אנחנו בסך הכל מלקטים את אשר כבר עשהו אלה שקדמו לנו והשקיעו במחקר הראשוני. אם אני חושב על ערך על ספר שאני כתבתי, חידושי הרמב"ן, אני חושב שהוא טוב למרות שאני לא מתיימר לומר שזכיתי ללמוד את תורתו כראוי. כמובן שככל שנלמד את הנושא יותר טוב התוצר יהיה טוב יותר, אבל כפי שכאן דויד למעלה, אויבו המר של הטוב ביותר. שמש מרפא (שיחה) 21:41, 7 ביוני 2023 (IDT)
- אז למה אתה לא משלים או לפחות כותב כאן, אם זה כ"כ בוער לך ה'אמת'? ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 21:22, 7 ביוני 2023 (IDT)
- כבר כתבתי למעלה "כולם יהללו כיון שגם הם לא מכירים את הנושא". מצטער, אבל "האמת ניתן להאמר"... ספרי קודש (שיחה) 21:18, 7 ביוני 2023 (IDT)
- ספרי קודש, הערך נראה כעת משובח, מלא, מפורט כמו שצריך. באמת, שאפו לתכליתי על ערך כזה. אם מישהו מרגיש שמשהו חסר - הוא יכול להשלים. אם הוא יודע מה חסר, רק אינו יכול לכתוב בפועל - הוא יכול לציין זאת בדף השיחה, ואחרים יוסיפו זאת. ספרא - שיחה 21:00, 7 ביוני 2023 (IDT)
- לא ביקשתי להשלים, אתה מרגע זה פטור מלשאת את העול עליך... רק תסביר בדיוק מה חסר בפסקה על הספרים הנ"ל. מה אתה רוצה שאני יכתוב את כל הדו"ד וכל הראיות וכל השינווי שמות וכו' וכן במקוואות, זה לא חבורה על שמות אנשים ולא על הל' מקוואות, זה בסה"כ ערך על ספרי דברי חיים, בכל סוג ספר מביאים מידע בסיסי על הספר, לא מכניסים את כל התוכן. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים שלחו לי אימייל או תכנסו לדף שיחה שלי. --תכליתי (שיחה) 20:48, 7 ביוני 2023 (IDT)
כי למעשה רבי חיים הדפיס את שני החלקים בספר אחד, רק אחרי זה זה התפצל. ולאיזה מידע התכוונת? ~ מעוניינים לכתוב על רבנים? שלחו לי אימייל/תכנסו לדף שיחה שלי ואנסה לעזור! -- תכליתי (שיחה) 14:18, 8 ביוני 2023 (IDT)
- "כי למעשה וכו'". כידוע ומפורסם. איזה מידע? המידע שהעברת למקומו אחרי ההערה שלי. האם בדקת אם הערות ר' יוסף שאול הם על שני החלקים כדי לוודא שהמידע שכתבת נכון? ספרי קודש שיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 14:23, 8 ביוני 2023 (IDT)
- כעת טוב יותר? ספרא - שיחה 14:44, 8 ביוני 2023 (IDT)
- בנוגע להערות ר' יוסף שאול, אני לא זוכר לכן שאלתי אם בדק. אבל כפי זכרוני הם או רק על מקואות או על שני החלקים, בודאי לא רק על הראשון. הסגנון של הקטע, ועוד כמה קטעים, לקוי. ספרי קודש שיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 14:53, 8 ביוני 2023 (IDT)
- כפי שכתבתי מתחילה, לא יודע מי סידר וכו', אני כתבתי שההערות של רבי יוסף שאול הם על שמות אנשים והובאו בספר על שמות אנשים שי"ל ע"י באבוב, מוזמנים לבדוק בגרס"ק. אני לא כתבתי שההערות היו על מקוואות, רק על שמות אנשים. די לעכשיו. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים? שלחו לי אימייל/תכנסו לדף שיחה שלי ואנסה לעזור! -- תכליתי (שיחה) 15:06, 8 ביוני 2023 (IDT)
- אני שואל שוב האם מישהו בדק בפנים הספר על מה הם ההערות של ר' יוסף שאול? ספרי קודש שיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 16:13, 8 ביוני 2023 (IDT)
- אם שיניתי בפנים, כנראה שבדקתי. על מקוואות אין. עכ"פ לא בשולי הגליון. רק על החלק הראשון. ספרא - שיחה 18:22, 8 ביוני 2023 (IDT)
- ספרי קודש להבא, כדי שתבדוק אתה. אני ציינתי מתחילה, מהעריכה הראשונה שלי על חלקי מקוואות ושמות, שהערות של הגרי"ש הם על שמות אנשים. אתה לא בדקת ואני כן, ולכן כך כתבתי מתחילה.~ מעוניינים לכתוב על רבנים? שלחו לי אימייל/תכנסו לדף שיחה שלי ואנסה לעזור! -- תכליתי (שיחה) 19:05, 8 ביוני 2023 (IDT)
- כמובן שאין שום מניעה מלבקש בירור על מידע הנמצא בערך, ובפרט כשאין חזקה. לגופו של ענין, נדפסו הגהות מבעל שואל ומשיב הן על מקואות והן על שמות גיטין בכרם שלמה. את מהד' באבוב לא ראיתי לכן אני עדיין לא יודע אם הם הדפיסו את ההגהות על מקואות אם לא. ספרי קודש שיחה כ' בסיוון ה'תשפ"ג • 21:46, 8 ביוני 2023 (IDT)
- ספרי קודש להבא, כדי שתבדוק אתה. אני ציינתי מתחילה, מהעריכה הראשונה שלי על חלקי מקוואות ושמות, שהערות של הגרי"ש הם על שמות אנשים. אתה לא בדקת ואני כן, ולכן כך כתבתי מתחילה.~ מעוניינים לכתוב על רבנים? שלחו לי אימייל/תכנסו לדף שיחה שלי ואנסה לעזור! -- תכליתי (שיחה) 19:05, 8 ביוני 2023 (IDT)
- אם שיניתי בפנים, כנראה שבדקתי. על מקוואות אין. עכ"פ לא בשולי הגליון. רק על החלק הראשון. ספרא - שיחה 18:22, 8 ביוני 2023 (IDT)
- אני שואל שוב האם מישהו בדק בפנים הספר על מה הם ההערות של ר' יוסף שאול? ספרי קודש שיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 16:13, 8 ביוני 2023 (IDT)
- כפי שכתבתי מתחילה, לא יודע מי סידר וכו', אני כתבתי שההערות של רבי יוסף שאול הם על שמות אנשים והובאו בספר על שמות אנשים שי"ל ע"י באבוב, מוזמנים לבדוק בגרס"ק. אני לא כתבתי שההערות היו על מקוואות, רק על שמות אנשים. די לעכשיו. ~ מעוניינים לכתוב על רבנים? שלחו לי אימייל/תכנסו לדף שיחה שלי ואנסה לעזור! -- תכליתי (שיחה) 15:06, 8 ביוני 2023 (IDT)
- בנוגע להערות ר' יוסף שאול, אני לא זוכר לכן שאלתי אם בדק. אבל כפי זכרוני הם או רק על מקואות או על שני החלקים, בודאי לא רק על הראשון. הסגנון של הקטע, ועוד כמה קטעים, לקוי. ספרי קודש שיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 14:53, 8 ביוני 2023 (IDT)
- כעת טוב יותר? ספרא - שיחה 14:44, 8 ביוני 2023 (IDT)
ערך מאוד יפה!!
אני לא מכיר את הספר מקרוב אבל זה נראה טוב מבחוץ. אחת הכותרות שם היא "שמות אנשים ומקוואות" וזה נשמע קצת מוזר לקורא שלא מכיר. אולי כדאי לשנות אותה לספר הראשון והשני או משהו כזה? מוקיר רבנן (שיחה) 10:21, 8 ביוני 2023 (IDT)
השתייכות מפלגתית
אני מתבקש לדון האם יש ענין לרשום לאיזה חסידות משתייך המו"ל של ספר? ספרי קודש שיחה י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 16:16, 8 ביוני 2023 (IDT)
- לא, זה מיותר. אפילו את השם ספק אם צריך להזכיר. שמש מרפא (שיחה) 17:21, 8 ביוני 2023 (IDT)
- אגב, לפי הכללים ניתן לשחזר, ועל מי שחפץ להשאיר את התוכן לפתוח דיון (אם הוא חושב שזה שווה דיון). שמש מרפא (שיחה) 09:45, 9 ביוני 2023 (IDT)
אשר אספתי ולקטתי וכו'
מנטרים בערך כתוב: בשער הספר כתב רבי חיים: ”אשר אספתי ולקטתי את אשר נמצא אצלי מהתשובות שהשבתי ופלפלתי עם גדולי חכמי דורינו”. הסרתי ושאלתי בתקציר מה מיוחד בזה.
יוצר הערך שחזר וכתב בתקציר: נותן הבנה למה נכתב הספר, כמו שרבי חיים בעצמו כותב, מיוחד מאוד להביא את לשון המחבר.
כוונתי כמובן היתה שכל ספר שו"ת הוא כך, מה שהשיב לחכמי דורו, ואין צורך לציין את זה.
אין ענין להביא סתם מלל להגדיל את הערך (ולהקטין את המכלול). גם אין ענין לעשות ציטוטון על כל צעד ושעל, וכשכן מצטטים בדרך כלל מספיק ציטוט רגיל. ספרי קודש שיחה י"א בתמוז ה'תשפ"ג • 06:23, 30 ביוני 2023 (IDT)
- אין צורך להעתיק את שנכתב בשער הספר.
עמדתך מובנת גם בלי מילים כמו "להקטין את המכלול". שמש מרפא (שיחה) 08:23, 30 ביוני 2023 (IDT)
תמונה
מכלולאים פעילים, מישהו יכול לטפל בתמונה השניה, שלא יהיה רווח (בין הדבקים)... ~ תכליתי • שיחה • כ"ה בחשוון ה'תשפ"ד 22:36 (IDT) 22:36, 8 בנובמבר 2023 (IST)
- לא הבנתי מה הבעיה, ולמה להדביק 3 תמונות זו למעלה מזו? תהלים (שיחה) 01:07, 9 בנובמבר 2023 (IST)