שיחה:אלה אזכרה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

יעקב (שיחהתרומות)

שמש מה ששמתי את כל הפיוט הוא בהוראת עמוס, אחרי שעתיים של עבודה.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

שעתיים של עבודה? אפשר לעשות העתק הדבק מויקיטקסט. בבל מקרה, המטרה שלנו זה לא להציג טקסטים, אלא לתת טעימה מהפיוט. אם זה מכער וגולש למטה, זה מסב יותר נזק מתועלת ועדיף להשאיר רק את הפתיחה.

יעקב (שיחהתרומות)

עשיתי באמת העתק הדבק, אבל זה היה שעתיים של עבודה להפריד את הפסקאות, להדגיש את האותיות הראשונות, להבליט את התנאים, לעשות רווחים בין כל אחד וכו׳

עמוס חדד (שיחהתרומות)

עמוס לא נתן הוראה. אתה הוספת. בלי להסתכל בגירסאות קודמות ולראות שזה נעשה בעבר ונמחק. וכדי לא להרוס את העבודה שלך. הצעתי שתנסה לעדן את זה.

יעקב (שיחהתרומות)

אני דווקא חתמתי את העניין בביטול הוספת כל הפיוט, ואתה כתבת לי שאני מתחמק מלעשות את העבודה, אם שכחת.

עמוס חדד (שיחהתרומות)

כי התחמקת. ולא בדקת איך אפשר להכניס את הפיוט בצורה המיטבית.

יעקב (שיחהתרומות)

אתה שם לב למה שהולך פה?

עמוס חדד (שיחהתרומות)

כן. מצפים מעורך לעשות את המיטב. ואם הוא רואה שזה לא טוב. הוא אמור למחוק לעצמו את העבודה. בלי שאחרים יצטרכו לעשות זאת.

יעקב (שיחהתרומות)

"הוספת את כל הפיוט בחלונית וכעת זה נראה ממש לא נעים לעין. צריך לפסק הכל לפיסקאות של שורות קצרות. ולהדגיש בראש כל פסקה את האות הפותחת על פי סדר הא' ב'. בהצלחה."

עמוס חדד (שיחהתרומות)

זיל בתר לישנא קמא. בסופו של דבר המטרה שזה יראה נעים לעין.

ניטראלי (שיחהתרומות)

הרב עמוס, אולי עדיף שתאמר: "חוזרני בי, סליחה."

יעקב (שיחהתרומות)

נכון, ותאמין לי שזאת לא עבירה כזאת גדולה.

עמוס חדד (שיחהתרומות)

אני בהחלט חוזר בי מהמחשבה שיש אפשרות להכניס את כל הפיוט בצורה נעימה. וציפיתי שהעורך יבין את מה שאני הבנתי.

מוטל (שיחהתרומות)
ספרא (שיחהתרומות)

בעד

אלף אלף (שיחהתרומות)

בחיפוש גוגל לא עולה שום תוצאה של ספר כזה בעמודים הראשונים.

לא רואה סיבה לשנות מהשם הויקיפדי.

מוטל (שיחהתרומות)

ראה כאן ז' כרכים, ויש עוד ספרים בשם הזה.

ספרא (שיחהתרומות)

יש את הפיוט, ואת מדרש אלה אזכרה, וכמה ספרים בשם זה.

למשל 7 כרכי "אלה אזכרה", אוסף תולדות קדושי ת"ש-תש"ה, הוצאת המכון לחקר בעיות היהדות החרדית, ניו יורק תשט"ז

אלף אלף (שיחהתרומות)

שם הספר הוא כמו שכתבת "אלה אזכרה: אוסף תולדות קדושי ת"ש-תש"ה" ולא רק "אלה אזכרה"

והמדרש גם מכונה בד"כ "מדרש אלה אזכרה"

תעשו מה שאתם חושבים.

ספרא (שיחהתרומות)

קודם כל, שם הספר הוא אלה אזכרה. ההרחבה, היא סוג של הסבר על הספר.

ואפילו בלי זה - זה מצדיק פירושונים.

רק שייתכן שאפשר להשאיר את הערך הזה כמשמעות עיקרית, וליצור את אלה אזכרה (פירושונים), וכמובן להציב {{מפנה}}. מוטל, מה דעתך?

מוטל (שיחהתרומות)

אין למה ליצור פירושונים כי אין ערכים על הפירושים האחרים.

ספרא (שיחהתרומות)

המדיניות היא ליצור פירושונים, גם אם הערכים עדיין לא נכתבו, כדי שהערכים יכתבו, ולעיתים אף ששורת המידע המצומצמת על מושגים אלו - ייכנסו ויוצגו לקורא.

יש מאות פירושונים כאלו.

מוטל (שיחהתרומות)

האם יש סיכוי שיכתבו ערכים על הספרים הנ"ל?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

לדעתי המשמעות הראשית של השם הוא לקינה זו, וכל הספרים שיש קרויים על שם הקינה, ולכן זה יכול להיות הערך הראשי.

כ"ש כל עוד אין ערכים נוספים.

בכל מקרה שימו לב שכדי לשנות שם ערך יש להציב תבנית ולתייג בז"ה.

מוטל (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

כמו עציון. המשמעות העיקרית היא הפיוט ועל שם זה הספר.

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

כנ"ל אות ב.

הקינה כל כך מוכרת, עד שעל שמה נקראו עוד דברים.

אין נושאים ישנים יותר