לפי דברי הראשונים, נכלל באיסור הקרבת "דבש" כל מתיקות פרי, כגון מוהל היוצא מפירות המתוקין. ולדבריהם, כיון שנאסר מתיקות פרי, נאסר גם דבש דבורים, שהוא הנקרא דבש סתם בלשון בני אדם.
בניגוד לזה, פילון האלכסנדרוני פירש שהכתוב מתייחס לדבש דבורים, אך פירוש זה נסתר מהפסוק עצמו, המוסיף כי דבש זה כן יוקרב בתור "ביכורים", מצווה שאינה נוהגת בדבש דבורים.
יש שפירשו שדבש כולל כל מיני מתיקה, בין מתיקת פרי ובין דבש דבורים, וכן כותב המלבי"ם: "הדבש הנאמר פה הוא שֵׁם כל דבר מתוק, ואינו פורט מין או מינים ידועים, כי מצאנוהו על דבש דבורים, על דבש הקנים ועל דבש תמרים".
סידור הדברים לא מסודר כראוי וכנכון שהרי בקטע הראשון מובא דעת הראשונים וכו'
ואחרי כן בקטע השלישי כתוב יש שפירשו וכו' ומשמע שיש כאן דעה חדשה אך זו הדעה הראשונה