לפי פרשנות כסלו מדובר בקבוצות אדם אנאלפבתי או משהו בדומה
אין שום סיבה שלא יהיה טומאת מת באנשים מהקבוצות האלה
כך שזה סותר את חז:ל (ראה את הפתיח של הערך)
תודה
לפי פרשנות כסלו מדובר בקבוצות אדם אנאלפבתי או משהו בדומה
אין שום סיבה שלא יהיה טומאת מת באנשים מהקבוצות האלה
כך שזה סותר את חז:ל (ראה את הפתיח של הערך)
תודה
זה ממש כמו אחד הפירושים בערוך. בכל מקרה ייתכן שבשל צורת חייהם הם היו בעלי אינטלגנציה נמוכה מאד, מה שעורר את הספק.
בכל אופן, מתאים יותר להעביר את זה למטה תחת הכותרת "במחקר" או משהו כזה, ובמקבחל להסיר מרשימת הזיהויים (שזה בעצם כפילות).
בעלי אינטליגנציה נמוכה מאוד לא מטמא בטומאת מת?
הערוך מתייחס רק לפירוש המילולי, גם הערוך מסכים שמדובר ביצור אדם או דומה לו, שקשור בחבל אל האדמה. לא אנאלפבתי אלא שינוי מהותי בגוף.
לא חושב שהערוך מתייחס רק לפירוש המילולי. בהחלט ייתכן שיהיו בעלי אינטלגנציה נמוכה שאינם חיים ונראים כמו בני אדם מודניים, עד שיסתפקו בהם האם הם בני אדם.
בכל אופן, קצת מור לטעון שהחוקר מתיימר לסתור את דברי חז"ל, כשכל המקור לחיה הוא דברי חז"ל עצמם...
הערוך באותו פיסקה מצטט את דברי הירושלמי (לא כפירוש נוסף), "אדני השדה בר נש דטור הוא והוא חיי מן טיבורייה איפסק טיבורייה לא חיי"
בכל אופן, לשיטתכם, דוד כסליו לא מוסיף כלום, דעתו כדעת הערוך, לגבי מקור המילה כך כותב בעל הכפתור ופרח.
ולכולי עלמא צריך להוריד בצד שמאל את הטבלה לפיה מדובר בשימפנזה, כי זהו רק לפי שיטת התפארת ישראל. רוב השיטות חולקות על כך.
לא תמונה.
את הטבלה הזאת:
אדני השדה | |
---|---|
מיון מדעי | |
ממלכה: | בעלי חיים |
מערכה: | מיתרניים |
מחלקה: | יונקים |
סדרה: | פרימטים |
משפחה: | הומינידיים |
תת־משפחה: | הומננאים |
צריך גם לנסח איכשהו את דברי הכפתור ופרח, כי אחרת זה נראה כפילות עם אותם מילים עם דברי דוד כסליו...
שמתי קישור לדברי הכפתור ופרח.