גשר נסיונאל
גשר נסיונאל | |
מידע כללי | |
---|---|
סוג | גשר קשתות |
מיקום | פריז |
מדינה |
![]() |
בעלים | עיריית פריז |
הקמה ובנייה | |
תקופת הבנייה | 1852–1853 (כשנה) |
חומרי בנייה | אבן, בטון |
מידות | |
אורך | 189 מטר |
רוחב | 36 מטר |
מידע טכני | |
מפתחים | 5 |
מִפְתָּח מרבי | 35 מטר |
מסלולים | כלי רכב, רכבת |
קואורדינטות | 48°49′42″N 2°23′16″E / 48.828333°N 2.387778°E |
גשר נסיונאל (בצרפתית: Pont National) הוא גשר קשתות מאבן שנבנה מעל נהר הסן בפריז במאה ה-19 עבור כלי רכב ורכבות כדי לחבר את הרובע השנים-עשר (על הגדה הימנית) עם הרובע השלושה-עשר (על הגדה השמאלית).
הגשר הוקם במערב פריז ונמצא כיום בקרבת בולוואר פריפריק.
שם הגשר
עם הקמתו נקרא הגשר "גשר נפוליאון השלישי". ב-1870, עם סיומה של הקיסרות השנייה, בעקבות מלחמת צרפת–פרוסיה ונפילתו בשבי של נפוליאון, שונה שם הגשר ל"גשר נסיונאל" המנציח את מהפכת 1848 וסופה של המונרכיה בצרפת[1]
ההיסטוריה של הגשר
החוזה לבניית הגשר נמסר לחברת ההנדסה "קושה ופטי" (Couche and Petit) והבנייה נמשכה בשנים 1853-1852. הגשר נבנה מאבן וכלל מסלול לכלי רכב וכן מסלול לרכבת ההיקפית של פריז (צר').
עם הקמתו היה הגשר מחוץ לגבולות פריז ולהגנתו נבנו משתי קצותיו מצודות. ב-1860 סופח הגשר לעיר.
ב-1920 נהרסו חלק המצודות שהגנו על הגשר דבר שהביא לגידול בנפח התנועה עליו[א].
ב-1936 החל פרויקט להכפלת רוחב הגשר כדי להתמודד עם הגידול בתנועה. העבודות נמסרו לחברת "נטר וגספרד" (Netter and Gaspard) ונמשכו עד 1944 כשכיבוש פריז על ידי גרמניה ב-1940 האט את קצב העבודות ואף עצר את העבודות בין 1942 ל-1944. ב-25 ביולי 1944 נחנך הגשר המורחב באופו רשמי. החלק המורחב של הגשר נבנה מבטון וצופה באבן כדי לשמור על הסגנון העיצובי של החלק הישן. ב-1953 נערכו בגשר עבודות משלימות שלא בוצעו בתקופת המלחמה.
ב-1993 הופסקה פעילות "הרכבת ההיקפית של פריז" והמסילה שעל הגשר החלה לשמש את המטרו החשמלי.
ב-2011 הורחב הגשר ונוסף לו גשר הולכי רגל ורוכבי אופניים ברוחב 4.3 מטר שנועד לצמצם את הסיכון לפגיעה בהולכי הרגל על ידי כלי רכב.
מבנה הגשר
אורך הגשר 189 מטר ורוחבו המקורי היה 20 מטר שהוגדל ב-1944 ל-36 מטר כש-16.5 מטר מיועדים לכלי רכב, 9 מטר לרכבות ו-8.5 מטר מיועדים לשתי מדרכות להולכי רגל.
הגשר בנוי מחמש קשתות הנשענות על ארבעה עמודים השקועים בסן. מפתח של כל אחת מהקשתות הוא 35 מטר.
גלריה
-
מצודה שהגנה על הגישה לגשר מצפון
-
תחנת הרכבת הישנה של "הרכבת ההיקפית של פריז" מדרום לגשר
-
שלט של הגשר
-
רכבת חשמלית עוברת על הגשר
קישורים חיצוניים
- גשר נסיונאל, באתר lerendezvousdumathurin.com (בצרפתית)
- גשר נסיונאל, באתר structurae.net (בצרפתית)
- גשר נסיונאל, באתר blogpontsdeparis.blogspot.com
- גשר נסיונאל, באתר paris1900.lartnouveau.com (בצרפתית)
- גשר נסיונאל, באתר afgc.asso.fr (בצרפתית)
- גשר נסיונאל, באתר histoires-de-paris.fr (בצרפתית)
- גשר נסיונאל, באתר eutouring.com
ביאורים
- ↑ בקרבת הגשר נותרו עדיין שרידים לאותן מצודות
הערות שוליים
- ↑ גשר נסיונאל, באתר parisbalade.fr (בצרפתית)
גשר נסיונאל40931842Q2307685