zap דפי זהב

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
zap דפי זהב
סמליל zap דפי זהב
סוג אתר אינטרנט
תקופת הפעילות 1968–הווה (כ־56 שנים)
בעלות קרן אייפקס
שירותים עיקריים אינדקס עסקים ובעלי מקצוע, הכולל מחירונים עדכניים במגוון תחומים וחוות דעת על מאות אלפי בתי עסק בישראל
www.d.co.il

zap דפי זהב, אינדקס עסקים ובעלי מקצוע מקבוצת "zap Group", הוא אתר אינטרנט, המאפשר חיפוש ממוקד של שירות או בעלי מקצוע. "zap דפי זהב" החלה את פעילותה בשנת 1968 כחברת "דפי זהב", בהפקת מדריכי טלפון מסווגים בפריסה ארצית. בשנות התשעים השיקה החברה את הגרסה הראשונה של אתר האינטרנט שלה וב-2014 סגרה כליל את פעילות ההפצה של המדריכים המודפסים לטובת התמחותה במדיה הדיגיטלית. האתר כולל חיפוש בעלי מקצוע ועסקים, כ-300 מחירונים בתחומים נבחרים, מאות אלפי חוות דעת על בתי עסק ועוד.

דפי זהב

לוגו זאפ גרופ

דפי זהב היא חברה בישראל לחיפוש מידע על עסקים במגוון אמצעים. מאגר המידע של דפי זהב כולל כ-250,000 בתי עסק, ונחשב למאגר הגדול בתחומו בישראל. החברה, המנוהלת על ידי אילן צחי ובבעלות קרן אייפקס, נוהלה בעבר על ידי ניר למפרט וחברת ההשקעות האוסטרלית m Babcock & Brown Capital, לאחר שזו רכשה את מניות החברה מידי קרן מרקסטון ובעלי מניות נוספים ב-123 מיליון דולר[1]. בדו"חות הכספיים שפרסמה חברת ההשקעות בפברואר 2009 נרשם שוויה של "דפי זהב" בסך 7 מיליון דולר בלבד[2].

החברה, שמדריכי הטלפון שלה הם המקבילים בישראל ל-Yellow Pages המקורי מארצות הברית, נוסדה על ידי איש העסקים מוריס קאהן בשנת 1968, וקיבלה זיכיון מטעם משרד התקשורת להפצת שלושה מדריכי טלפונים באזור תל אביב והמרכז, חיפה והצפון וירושלים והדרום.

פלטפורמות הפרסום

עיקר הפעילות של החברה היה בהפצת מדריכים מודפסים לפי החלוקה הבאה:

  • 7 מדריכים אזוריים: חיפה (04), צפון (04), השרון (09), תל אביב והמרכז (03), השפלה (08), ירושלים (02), דרום (08).
  • 48 מדריכים מקומיים המתמקדים ביישובים הגדולים בכל אזור מהחלוקה לעיל
  • מדריכים מגזריים, הפונים לקהלי יעד ממוקדים, כגון: דוברי אנגלית, דוברי רוסית, דוברי ערבית, תושבי הקיבוצים והמגזר החרדי.
  • מדריכים מקצועיים, המתמקדים בבתי עסק מענפים מסוימים, כגון: בנייה וחשמל, מזון ומטבח.

ב-2014 נטשה החברה את פעילות ההפצה של מדריכים מודפסים ונותרה עם פעילות הפרסום במדיה דיגיטלית בלבד[3].

המודל העסקי

המודל העסקי של החברה היה מבוסס על חשיפה והפצה רחבה של מדריכיה לציבור, באמצעות חלוקתם מדלת לדלת וללא תשלום, תוך הישענות על הכנסות מבתי העסק בתמורה לפרסום מודעות במדריכים. כ-250,000 בתי עסק מופיעים בכ-80 מדריכים עסקיים ובאתר האינטרנט. רישום שורה בסיסית במדריך, הכוללת את שם העסק, כתובתו ומספר טלפון בקטגוריה הרלוונטית, ניתן חינם, אך עסקים רבים מעוניינים להבליט עצמם במדריך, ומוכנים לשלם על כך.

דפי זהב ידועה במסעות פרסום יצירתיים ושנונים, ומשפט הדגל שלה - "תן לאצבעות ללכת במקומך" - הפך למטבע לשון (שמשמעותו: עשה את העבודה בעזרת הטלפון / המחשב במקום להתרוצץ). בתחילת שנות ה-90 כיכב בפרסומות הטלוויזיה של דפי זהב השחקן דובל'ה גליקמן, שגילם את שאול, מוכר חמניות נוירוטי שבעקבות ההצלחה זכה לסדרה בכיכובו ששודרה בכבלים.

פעילות אינטרנט

ב-1995 העלתה דפי זהב אתר אינטרנט המאפשר חיפוש מקוון במאגר המידע הכולל מאות אלפי בתי עסק בישראל. התחרות לדפי זהב התגברה כאשר בזק השיקה שירות אינטרנט מתחרה ביולי 2008.

ב-2007 רכשה קבוצת דפי זהב 55% מהבעלות בחברת דן אנד ברדסטריט ישראל, המתמחה באיסוף ובניתוח מידע שיווקי ועסקי על כחצי מיליון חברות ישראליות.

ב-2012, עם התרחבות פעילות החברה באינטרנט, היא שינתה את המיתוג שלה ל-zap group (ראו בערך zap group על המשך פעילותה).

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Zap דפי זהב בוויקישיתוף

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

24009379Zap דפי זהב