שיחה:מונחים בתלמוד/ארכיון 1

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת הכל לטובה בנושא הפניה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

לכל מי שהואיל לבוא עד פה...

זהו ערך שנועד להסביר בקצרה מונחים בגמרא, לא להסביר את מבנה הגמרא וכדומה. אם הערך יצבור תאוצה אולי נחלק אותו לכמה ערכים. אני לגמרי פתוח לשינויים, אשמח לעזרה בבניית הטיוטה. תודה לכולם!הכל לטובה! (שיחה) 19:45, 12 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

אולי תעשה קישור לאנציקלופדיה תלמודית וזהו (בהלצה), אל תשכח לעשות קישורים לערכים שקיימים בפני עצמם כגון מיגו ועוד הרבה עי' לדוגמא בדף משתמש של משתמש מישהו או עמוס חדד. --אהרן אופיר (שיחה) 23:43, 12 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
אהרן אופיר, תודה על ההערה, פשוט אני עורך חדש וגם סובל מחוסר זמן קיצוני, לכן אם תוכלו לעזור בעניין הערך הזה, יהיה תועלת לכולם. אני לא מקפיד על מי שיערוך, אפילו שזו טיוטה😊 הכל לטובה! (שיחה) 11:29, 13 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
האמת שלא לגמרי הבנתי למה הערך מכוון... זה אמור להיות הקדמה לש"ס? אם נתחיל אם מונחים כמו גברא באמתא יתיב נשאר עם אנציקלופדיה תלמודית בסיגנון מיקרופדיה או משהו כזה, שזה כמובן דבר מבורך אבל קטן על המסגרת הזו. אולי תעשה ערכים נפרדים למושגים כמו רובא דאיתא קמן (מומלץ בחום!) או גברא באמתא יתיב? 11:54, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
ערך נפרד על כללי הפסיקה זה גם רעיון מצויין. שמש מרפא (שיחה) 11:56, 13 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
שמש מרפא, זה אמור להיות ערך למונחים בסיסיים, אלו מונחים ראויים להישאר ואלו לא - זה יתקבע במשך הזמן, ככל שהערך יתפתח. אני בהחלט חושב שהתוכן לערך הזה גדול על ערך אחד, אבל נראה לי שעדיף להתחיל בצורה מרוכזת ואח"כ לחלק, לא? רובא דאיתא קמן מוזכר בתוך רוב בהרחבה, וכאן זה רק בשורה אחת. הכל לטובה! (שיחה) 12:01, 13 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
הכל לטובה!, בענין כללי הפסיקה, אם תרצה תיכנס לדף משתמש שלי ותיקח משם את המייל שלי ותשלח לי בקשה לקבל את הספר שלי למייל, (אני לא ידע מי אתה כי הרבה שולחים לי בקשה לספר שלי למייל כי אני מפרסם אותו בהרבה מקומות), ותוכל להעזר בו במדור כללי פסיקה שחיברתי, כי הבאתי בזה הרבה מאוד כללים והרבה מקורות. --אהרן אופיר (שיחה) 12:11, 13 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
מוזכר בערך הראשי בשורה אחת, ובכל מקרה זה ראוי לערך מורחב. אם תרצה להרים את הכפפה אשמח מאד לעזור. שמש מרפא (שיחה) 12:40, 13 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
אהרן אופיר, עשיתי כעצתך ושלחתי בקשה. מריה דאיגרתא איהו ליעביד פרוונקא... הכל לטובה! (שיחה) 12:53, 13 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה
שמש מרפא כפי שציינתי, אין לי כרגע זמן כמעט להשקעה בעניין, לקחתי על עצמי את פתיחו של הערך הנוכחי, שיש בו תועלת רבה לדעתי, אני לא פנוי להרמת כפפות נוספות... מחוסר בקיאותי לצערי, אין לי הבנה מה יש לכתוב על רובא דאיתא קמן מבחינה אינציקלופדית (אתה לא מתכוון לכתוב שם חקירעס של אחרונים בעניני רוב וקרוב, כן?) ש"שווה" ערך. אשמח כמובן לעזרה בהרמת הכפפה הנוכחית.הכל לטובה! (שיחה) 13:11, 13 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

עכשיו אני רואה שקיים ערך כללי הפסיקה, אני מעדיף להמשיך לעבוד על הכל פה כל עוד זה טיוטה, כשזה יהפוך לערך אני חושב שכדאי להעביר לשם את החומר שיש כאן על כללי הפסיקה, ששם הוא מינורי, ולהשאיר תבנית הפניה.הכל לטובה! (שיחה) 13:27, 13 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

אהרן אופיר, יישר כח על הספר, הוספתי כמה דברים משם, אני מקווה להוסיף עוד, אשמח שתעזור לי בעבודה הזו. הכנסתי גם את הספר ב"לקריאה נוספת" עם קישור למייל שלך.הכל לטובה! (שיחה) 11:51, 14 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

מכלולאים פעילים‏ הזמן שיש לי להקדיש לערך הולך ופוחת... אשמח לעזרה:-)הכל לטובה! (שיחה) 08:38, 20 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

מנטרים האמת שאין לי מושג את מי צריך לתייג... האם הערך בשל להעברה למרחב הערכים? מתוך תקווה ששם יעזרו לי איתו... הפיסקה "כללי הפסיקה" תשולב כנראה בערך פסיקת הלכה, ותעבור שיפוץ קטן לפני ההעברה למרחב הערכים.הכל לטובה! (שיחה) 01:51, 27 באוקטובר 2020 (IST)תגובה
תוכל להבהיר מה ההבדל בין הטיוטה לבין מושגי יסוד בתלמוד הבבלי? ואגב - בדפי שיחה מסוג זה, נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש סימן אחד או יותר של נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים, מוסיפים : אחד יותר. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. ספרא - שיחה 02:15, 27 באוקטובר 2020 (IST)תגובה
ספרא, תודה על ההסבר אודות הזחה, על הדרך אולי תבאר לי מדוע איני יכול לערוך את הטיוטה באמצעות העורך החזותי? לגוש"ע, עיין שם בדף השיחה ותראה שדווקא משם באתי. מושגי יסוד אינם כוללים למשל חזקה, ובטח לא אין אדם חוטא. היה מישהו שכתב בזמנו אולי לשלב את מונחי יסוד לתוך הערך החדש, אבל זה עוד ענין.הכל לטובה! (שיחה) 02:21, 27 באוקטובר 2020 (IST)תגובה
לא ניתן לערוך בטיוטה בעורך החזותי. הוספתי את כל הערכים שיש לנו הרלוונטיים, תוכל להסיר חופשי. צריך לערוך את זה עם הסבר קצר. ספרא - שיחה 02:35, 27 באוקטובר 2020 (IST)תגובה
גם אני חשבתי כך, עד שפתחתי את: משתמש: הכל לטובה!/מחלוקת בהגות היהודית וגיליתי שאפשר... תודה על ההוספות, הרבה עבודה השארת... תודה רבה!הכל לטובה! (שיחה) 03:36, 27 באוקטובר 2020 (IST)תגובה
הכל לטובה! בטיוטה אי אפשר לערוך בעורך החזותי. במרחב המשתמש אפשר. דויד (שיחה) י"א בחשוון ה'תשפ"א 15:39 (IDT)

דויד אז אולי אפשר להעביר את זה למרחב המשתמש, או פשוט למרחב הערכים?הכל לטובה! (שיחה) 23:36, 29 באוקטובר 2020 (IST)

הכל לטובה לצערי אין לי פנאי לעבור על הכל, פעלת לי ההערות שנתנו לך המנטרים? בינתיים העברתי לך למרחב המשתמש כדי שתוכל לערוך חזותית. דויד (שיחה) ט"ו בחשוון ה'תשפ"א 19:49 (IDT)
דויד תודה מתייגים יקרים! שימו לב לשינוי הקל...הכל לטובה - שיחה 08:52, 2 בנובמבר 2020 (IST)תגובה
הכל לטובה, אני מודע לכך שהשארתי עבודה. אולם, ערך לא יכול להכיל רשימה של מושגים. הוא אמור לכלול פיסקת מידע על המושג הזה. תוכל להיעזר בפתיח של כל ערך. תודה רבה! ספרא - שיחה 20:03, 1 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

ספרא אתה צודק, זה יאלץ לחכות להזדמנות שיהיה לי זמן לזה... בינתים אני עסוק בדברים החשובים באמת, כמו אילו אדמו"רים זכאים לערך והמסתעף..😉 מתייגים יקרים! שימו לב לשינוי הקל...הכל לטובה - שיחה 08:59, 2 בנובמבר 2020 (IST)תגובה

מפרשי התלמוד

שמואל חיים, הפיסקה הזו קשורה לערך? אני חושב שזה צריך להיות בתלמוד בבלי, הערך הזה הוא למונחים בתוך התלמוד, לא? תודה רבה! על העזרה הרבה!הכל לטובה! (שיחה) 20:32, 28 באוקטובר 2020 (IST)תגובה

גם המילים "תוספות", "עין משפט נר מצווה" וכו' הם גם חלק מהמושגים בתלמוד, אבל לא משנה תעשה כרצונך --שמואל חייםשיחההיום בי"א בחשוון ה'תשפ"א מגיע משיח! 08:13, 29 באוקטובר 2020 (IST)תגובה
שמואל חיים, אלו לא מונחים בתלמוד עצמו, אלא בצורת הגמרא כפי שמוכרת לנו היום, ובשביל זה יש ערכים אחרים כמדומני. שוב תודה רבה!. הכל לטובה! (שיחה) 08:23, 29 באוקטובר 2020 (IST)תגובה

הפניה

עיין תוס' קידושין נב. ד"ה ביע"ל, שדן מהו הל' ביע"ל קג"ם, וחולקים על רש"י שאת שיטתו הבאת כאן.

תודה שאתה עוזר לפתח את הערך הזה! לא רציתי להכביד בערך שעניינו תימצות, לכן ציינתי בהערה שזו שיטת רש"י וישנן דעות נוספות, ראה יע"ל קג"ם. אגב, בדפי שיחה נהוג לחתום בארבעה סימני טילדות (~) כדי שאפשר יהיה לדעת מקולמוס מי יצאו פנינים אלו. זכור! הכל לטובה 😊 שיחה י"ג בכסלו ה'תשפ"א • 08:35, 29 בנובמבר 2020 (IST)תגובה