שיחה:הרב צבי אלימלך פדווא
מראה
תגובה אחרונה: לפני חודשיים מאת מוקיר רבנן בנושא פאדווא או פדווא
דיון חשיבות
בעלי זכות הצבעה, ע"פ הערך לא ברור מדוע יש חשיבות אנצי' אפר (שיחה) 07:27, 29 בינואר 2026 (IST)
- ע"פ מכ:רב הוא לא זכאי. מקוה • שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו 08:08 (IDT)
- רב קהילה מאוד גדולה, מוכר מאוד באירופה, בעיקר החסידית אבל לא רק. ההכשר שלו עשוי להיות סיבה לחשיבות. מוקיר רבנן (שיחה) 09:00, 29 בינואר 2026 (IST)
- הענין הוא שהוא לא רק רב של קהילה אחת, אלא הוא הרב של קהלה המאגדת תחתיה מגוון רב של קהילות, ובעצם הוא נקרא הרב של ציריך, כפי שהיו נקראים חותנו וזקינו בעל החלקת יעקב --תפארת אבות (שיחה) 09:13, 29 בינואר 2026 (IST)
- לפי המידע כאן נראה שיש עוד קהילות מרכזיות חוץ מהקהילה שלו, על כמה משפחות מדובר סה"כ? (יותר מרב שכונה בישראל?), לגבי ההכשר, לא מופיע בערך מידע על כך, כדאי להוסיף את המידע בערך כדי שיוכל להיות לו משקל בדיון החשיבות. אפר (שיחה) 09:17, 29 בינואר 2026 (IST)
- אני מצוטט כאן מתוך הערך יהדות שוייץ: קהילת "אגודת אחים" (AA) נוסדה מאוחר יותר ואיגדה את רוב בתי הכנסת החסידיים בציריך מיסודו של הרב מרדכי יעקב ברייש, ולאחר פטירתו כיהן כרבה בנו הרב שאול ברייש. ולאחריו חתנו הרב צבי אלימלך פדווא. --תפארת אבות (שיחה) 09:20, 29 בינואר 2026 (IST)
- אני מביא כאן קישור מהכתבה בJDN שבו אפשר לראות כי התואר הבלתי רשמי שלו הוא רבה של ציריך https://www.jdn.co.il/j_world/2201996/ --תפארת אבות (שיחה) 09:20, 29 בינואר 2026 (IST)
- @תפארת אבות, רב של ציריך זה גם לא סיבה לחשיבות, כלומר בלי נתונים מספריים, או חשיבות חריגה אחרת. (אגב, @תפארת אבות, היה שווה לפתוח את הדיון רק כדי לפגוש אותך
) אפר (שיחה) 09:25, 29 בינואר 2026 (IST)
- @תפארת אבות, רב של ציריך זה גם לא סיבה לחשיבות, כלומר בלי נתונים מספריים, או חשיבות חריגה אחרת. (אגב, @תפארת אבות, היה שווה לפתוח את הדיון רק כדי לפגוש אותך
- יש את הקהילה היקית שהרב שלהם הוא הרב לוי. אין עוד קהילות חוץ מזה. תכלס מדובר על כמה אלפים. ההכשר שלו נפוץ ממש והרבה מהנופשים בשוויץ ובאירופה כולה משתמשים בו (נראה לי, אשמח שעוד מישהו יאמת). מוקיר רבנן (שיחה) 09:20, 29 בינואר 2026 (IST)
- @מוקיר רבנן, שוב, השאלה היא מספרית, ולגבי ההכשר זה באמת יכול להיות משמעותי, אבל זה חייב להופיע בערך. אפר (שיחה) 09:26, 29 בינואר 2026 (IST)
- עניתי לגבי המספרים, יש יותר מלרב שכונה בישראל. מה הרף שאתה דורש? לגבי ההכשר- עדיף מישהו שמכיר יותר ממני, רואה שהערך של @המלקט. מוקיר רבנן (שיחה) 09:31, 29 בינואר 2026 (IST)
- על פי הכללים "רבני ערים בחו"ל ככלל אינם זכאים לערך, למעט רבנים מפורסמים כגון רבנים יחידים בערים עם אוכלוסייה יהודית מוצקה, או רבנים שבנוסף הם בעלי תפקידים בארגונים יהודיים משמעותיים." לא חושב שאפשר להגדיר את ציריך עיר עם "אוכלוסייה יהודית מוצקה" השאלה בגלל ארגון יהודי משמעותי, האם ההכשר שלו נחשב כזה? לפי איזה קריטריון? זה שסומכים עליו אנשים ששוהים בציריך לא אומר שמדובר ב"ארגון" מקוה • שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו 09:42 (IDT)
- אוכלוסיה מוצקה לדעתך זה כמו בורו פארק? לדעתי זה בדיוק הדוגמה הזו של קהילה ותיקה ומבוססת. מוטי ~ שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו • 11:37, 29 בינואר 2026 (IST)
- סורי, חשבתי שהוא בקריטוריון של רב עיר עם אוכלוסיה יהודית מוצקה, שזה בדיוק ההגדרה. הוא מתואר כחותנו וזקינו כגאב"ד ציריך. זה כמו רבי יצחק טוביה וייס נקרא גאב"ד ירושלים אפילו שהוא רק הגאב"ד של העדה החרדית, או הרב אפרים פאדווא שהוא נקרא גאב"ד לונדון אפי' שהוא הגאב"ד של התאחדות קהלות החרדים.
לגבי ההכשר אין לי מידע. המלקט • שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו 12:39 (IDT) 12:39, 29 בינואר 2026 (IST)
- סורי, חשבתי שהוא בקריטוריון של רב עיר עם אוכלוסיה יהודית מוצקה, שזה בדיוק ההגדרה. הוא מתואר כחותנו וזקינו כגאב"ד ציריך. זה כמו רבי יצחק טוביה וייס נקרא גאב"ד ירושלים אפילו שהוא רק הגאב"ד של העדה החרדית, או הרב אפרים פאדווא שהוא נקרא גאב"ד לונדון אפי' שהוא הגאב"ד של התאחדות קהלות החרדים.
- אוכלוסיה מוצקה לדעתך זה כמו בורו פארק? לדעתי זה בדיוק הדוגמה הזו של קהילה ותיקה ומבוססת. מוטי ~ שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו • 11:37, 29 בינואר 2026 (IST)
- כלומר יש שם (לצורך הדוגמה) יותר שותו"מ מבשכונת רמות? אפר (שיחה) 14:30, 29 בינואר 2026 (IST)
- חכם מצידך להביא את השכונה שיש בה לכאורה הכי הרבה חרדים בפרט ואנשים בכלל כדוגמא מייצגת. :)
אני לא מכיר את יהדות ציריך ברמה שאדע לתת לך מספרים מדוייקים, אני יודע שמדובר בקהילה גדולה ומפותחת היטב, עם מוסדות וכל מה שצריך לחיים יהודיים, לגמרי על המפה של הקהילות היהודיות הרציניות באירופה. הרב הזה מאוד מוכר, גם בזכות עצמו וגם בזכות המשפחה שלו וההכשר שלו נחשב טוב. לדעתי הוא זכאי לערך במכלול. אין לי עוד במה לתרום לדיון, בהצלחה :) מוקיר רבנן (שיחה) 14:37, 29 בינואר 2026 (IST)- התכוונתי לכתוב הר נוף, סורי, טעות שלי.אפר (שיחה) 14:50, 29 בינואר 2026 (IST)
- חכם מצידך להביא את השכונה שיש בה לכאורה הכי הרבה חרדים בפרט ואנשים בכלל כדוגמא מייצגת. :)
- על פי הכללים "רבני ערים בחו"ל ככלל אינם זכאים לערך, למעט רבנים מפורסמים כגון רבנים יחידים בערים עם אוכלוסייה יהודית מוצקה, או רבנים שבנוסף הם בעלי תפקידים בארגונים יהודיים משמעותיים." לא חושב שאפשר להגדיר את ציריך עיר עם "אוכלוסייה יהודית מוצקה" השאלה בגלל ארגון יהודי משמעותי, האם ההכשר שלו נחשב כזה? לפי איזה קריטריון? זה שסומכים עליו אנשים ששוהים בציריך לא אומר שמדובר ב"ארגון" מקוה • שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו 09:42 (IDT)
- עניתי לגבי המספרים, יש יותר מלרב שכונה בישראל. מה הרף שאתה דורש? לגבי ההכשר- עדיף מישהו שמכיר יותר ממני, רואה שהערך של @המלקט. מוקיר רבנן (שיחה) 09:31, 29 בינואר 2026 (IST)
- @מוקיר רבנן, שוב, השאלה היא מספרית, ולגבי ההכשר זה באמת יכול להיות משמעותי, אבל זה חייב להופיע בערך. אפר (שיחה) 09:26, 29 בינואר 2026 (IST)
- לפי המידע כאן נראה שיש עוד קהילות מרכזיות חוץ מהקהילה שלו, על כמה משפחות מדובר סה"כ? (יותר מרב שכונה בישראל?), לגבי ההכשר, לא מופיע בערך מידע על כך, כדאי להוסיף את המידע בערך כדי שיוכל להיות לו משקל בדיון החשיבות. אפר (שיחה) 09:17, 29 בינואר 2026 (IST)
- הענין הוא שהוא לא רק רב של קהילה אחת, אלא הוא הרב של קהלה המאגדת תחתיה מגוון רב של קהילות, ובעצם הוא נקרא הרב של ציריך, כפי שהיו נקראים חותנו וזקינו בעל החלקת יעקב --תפארת אבות (שיחה) 09:13, 29 בינואר 2026 (IST)
- רב קהילה מאוד גדולה, מוכר מאוד באירופה, בעיקר החסידית אבל לא רק. ההכשר שלו עשוי להיות סיבה לחשיבות. מוקיר רבנן (שיחה) 09:00, 29 בינואר 2026 (IST)
פאדווא או פדווא
@המלקט? מוקיר רבנן (שיחה) 09:36, 29 בינואר 2026 (IST)
- פאדווא. עי' רבי חנוך דב פאדווא, הרב משה חיים אפרים פאדווא הרב יוסף פאדווא.
יש לשנות אצל הרב פנחס ליבוש פדווא המלקט • שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו 12:40 (IDT) 12:40, 29 בינואר 2026 (IST)- @המלקט הרחבת את השאלה שלי על כולם :) לדעתי אמור להיות פדווא, שכנע אותי למה לא. מוקיר רבנן (שיחה) 12:59, 29 בינואר 2026 (IST)
- לטעמי בעברית בכלל אמורים לכתוב פדווה, אבל יש מקום לבדוק איך נשוא הערך מאיית את שמו. מוטי ~ שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו • 13:37, 29 בינואר 2026 (IST)
- מסתמא פאדווא, האמת לא ידעתי שזה הכלל... @מוטי איפה זה כתוב? מוקיר רבנן (שיחה) 13:56, 29 בינואר 2026 (IST)
- אין כזה כלל. זה משמש במקרים שאין הכרעה חלוטה בין שמות, אז קובעים לפי איך שהוא קורא לעצמו. אני נוטה שכאן זה יותר דומה ללכתוב פריעדמאן. מוטי ~ שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו • 14:01, 29 בינואר 2026 (IST)
- אז אם רב קורא לעצמו פריעדמאן אנחנו נכתוב ככה? לא אהבתי... המכלול כותב בעברית כידוע לי, והא' הזו השתרבבה משפה אחרת. מוקיר רבנן (שיחה) 14:40, 29 בינואר 2026 (IST)
- אנו בדרך כלל נצמדים בשמות משפחה לכתיב עברי, ובשמות פרטיים לכתיב האינדבידואלי. ספרא - שיחה 14:51, 29 בינואר 2026 (IST)
- ממש לא, התכוונתי שזה מסוג הדברים שלא תלוים באישיות. @ספרא מה דעתך בנידון עצמו, פדווא או פדווה? מוטי ~ שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו • 18:11, 29 בינואר 2026 (IST)
- לכאורה פדווא. אם פדווה, זה יצטרך להיות פדובה... ספרא - שיחה 19:54, 29 בינואר 2026 (IST)
- אם נצמדים לכללי הכתיבה בעברית אז "פדווא". אם כן יש לשנות אצל כולם. המלקט • שיחה • י"ב בשבט ה'תשפ"ו 11:57 (IDT) 11:57, 30 בינואר 2026 (IST)
- אבל אז זה הבדל מויקיפדיה •נעם1•💬•רימון הרמטית• ט"ו בשבט ה'תשפ"ו • למניינם: 17:43, 2 בפברואר 2026 (IST)
- שומע. מה אומר @ספרא? מוקיר רבנן (שיחה) 11:00, 3 בפברואר 2026 (IST)
- לא הבנתי את הטיעון. אנו דנים כאן בדיוק על זה. אם יש צורך להבדיל מויקיפדיה, נבדיל. יש לנו דרך לשמור על אפשרות העדכונים במקרה כזה. ספרא - שיחה 13:30, 3 בפברואר 2026 (IST)
- אני לא הבנתי משהו אחר. רק אחד מהערכים המקושרים כאן בדיון מיובא כל השאר מקומיים. גם לגבי המיובא צריך לבקש ממשמש בויקי שידאג להעברה. מוטי ~ שיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"ו • 17:26, 3 בפברואר 2026 (IST)
- צודק, מוטי. עוררתי על זה דיון שם •נעם1•💬•רימון הרמטית• י"ז בשבט ה'תשפ"ו • למניינם: 18:45, 3 בפברואר 2026 (IST)
- שיניתי בכל השמות שהביאו לעייל. @מוטי אם יש משהו שצריך לעשות כדי לשמור על קשר ישיר מול ויקיפדיה, לטיפולך. מוקיר רבנן (שיחה) 09:46, 4 בפברואר 2026 (IST)
- צודק, מוטי. עוררתי על זה דיון שם •נעם1•💬•רימון הרמטית• י"ז בשבט ה'תשפ"ו • למניינם: 18:45, 3 בפברואר 2026 (IST)
- אני לא הבנתי משהו אחר. רק אחד מהערכים המקושרים כאן בדיון מיובא כל השאר מקומיים. גם לגבי המיובא צריך לבקש ממשמש בויקי שידאג להעברה. מוטי ~ שיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"ו • 17:26, 3 בפברואר 2026 (IST)
- לא הבנתי את הטיעון. אנו דנים כאן בדיוק על זה. אם יש צורך להבדיל מויקיפדיה, נבדיל. יש לנו דרך לשמור על אפשרות העדכונים במקרה כזה. ספרא - שיחה 13:30, 3 בפברואר 2026 (IST)
- שומע. מה אומר @ספרא? מוקיר רבנן (שיחה) 11:00, 3 בפברואר 2026 (IST)
- אבל אז זה הבדל מויקיפדיה •נעם1•💬•רימון הרמטית• ט"ו בשבט ה'תשפ"ו • למניינם: 17:43, 2 בפברואר 2026 (IST)
- אם נצמדים לכללי הכתיבה בעברית אז "פדווא". אם כן יש לשנות אצל כולם. המלקט • שיחה • י"ב בשבט ה'תשפ"ו 11:57 (IDT) 11:57, 30 בינואר 2026 (IST)
- לכאורה פדווא. אם פדווה, זה יצטרך להיות פדובה... ספרא - שיחה 19:54, 29 בינואר 2026 (IST)
- אז אם רב קורא לעצמו פריעדמאן אנחנו נכתוב ככה? לא אהבתי... המכלול כותב בעברית כידוע לי, והא' הזו השתרבבה משפה אחרת. מוקיר רבנן (שיחה) 14:40, 29 בינואר 2026 (IST)
- אין כזה כלל. זה משמש במקרים שאין הכרעה חלוטה בין שמות, אז קובעים לפי איך שהוא קורא לעצמו. אני נוטה שכאן זה יותר דומה ללכתוב פריעדמאן. מוטי ~ שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו • 14:01, 29 בינואר 2026 (IST)
- מסתמא פאדווא, האמת לא ידעתי שזה הכלל... @מוטי איפה זה כתוב? מוקיר רבנן (שיחה) 13:56, 29 בינואר 2026 (IST)
- לטעמי בעברית בכלל אמורים לכתוב פדווה, אבל יש מקום לבדוק איך נשוא הערך מאיית את שמו. מוטי ~ שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו • 13:37, 29 בינואר 2026 (IST)
- @המלקט הרחבת את השאלה שלי על כולם :) לדעתי אמור להיות פדווא, שכנע אותי למה לא. מוקיר רבנן (שיחה) 12:59, 29 בינואר 2026 (IST)