שיחה:הרב יוסף שרייבר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני יומיים מאת חד מבתראי בנושא כינוי הרב
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אני לא יודע מי הוסיף בדף שיש ועד בליל שישי בנושאים שונים. אבל כתלמיד הישיבה אני יודע שאין ולא היה.....
דבר ראשון כדאי לחתום

אתה תלמיד הישיבה? אם כן איך יתכן שכתבת שיש בישיבה כ-40 תלמידים בעוד המניין האמיתי הוא קצת מעל 30? ועוד דבר מסתבר שיש ועד כזה תברר אצל שאר תלמידי הישיבה (וזה לא בליל שישי אלא בשעות הצהריים המאוחרות של יום חמישי) ברטרנד ראסל (שיחה) 12:18, 9 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

עוד משהו על אף שכיום לומדים משלי לפני כן למדו כל מיני דברים אחרים וזה נקרא ועד בנושאים שונים ברטרנד ראסל (שיחה) 12:21, 9 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
דבר נוסף בייעוד המקורי הועד אמור להתקיים כל שבוע אלא שמידי פעםם הוא מתבטל כך שהוא מתקיים אחת לשבועיים פחות או יותר ברטרנד ראסל (שיחה) 12:23, 9 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
תודה לא ידעתי סתם עוד אחד (שיחה) 03:38, 1 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
הידע פה הוא אנציקלופדי ולא מתאים לעדכן על כל בחור שעזב לכן כתבתי בערך מהשנים האחרונות סתם עוד אחד (שיחה) 03:37, 1 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה


בישיבת דיסקין

שמעתי שבזמן הייותו ראש ישיבת דיסקין, גם ר אשר דוויטש היה ר״מ שם האם זה נכון? משהו אבריימלה מלמד (שיחה) 19:49, 6 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

פוניבז'

הרב עולם חדש אשמח להבין מדוע מחקת את העובדה כי לרוב תלמידי מהרי"ל מגיעים מפוניבז? ברטרנד ראסל (שיחה) 02:39, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

א, כי זה לא מדויק. ב. זה לא רלוונטי. ג. זה משייך אותו לפוניבז, והוא ממש לא קשור לפונביז לא בסגנון לימוד ולא בדרך, וזה יכול להווה לקוראים קישור לא נכון לישיבה הזו עולם חדש (שיחה) 21:36, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
א. תפרט מה לא מדויק? ב. זה די רלוונטי כמו שבכל ערך על כל ישיבת קיבוץ צריך להסביר מאיפה רוב תלמידיה באים (נפק"מ פשוטה לגבי סגנון) ג. מכיר את הסגנון של ר' דוד מילר? זה לא דומה?, חוצמזה כולם מבינםי שמישיבה של 2000 ש20 מתוכה לומדים במהרי"ל אין אינדקציה על כלום, אבל החמור מכל שאתה פשוט טועהאם היה אפשרות חופשית בפוניבז' לילך למהרי"ל בכל ועד בסביבות 10% היו הולכים משם למהרי"ל, אם אתה מבקש פירוט תבאר לי קודם מהיכן אתה שואב מידע ואז אענה (כי אין לי עניין להתווכח עם מי שמכיר 10 בוגרי פוניבז' בני 30 וכל כדומה). ברטרנד ראסל (שיחה) 05:29, 15 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
סליחה אבל כעת יש מסורוצקין מגיעים יותר. אף שאתה צודק שסגנון הישיבה יותר פונוביז'אי סתם עוד אחד (שיחה) 03:39, 1 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

תלמידיו

לכאו' פשוט שיש להוסיף את הרב יהודה ברמן שנחשב לגדול מנחילי דרכו של הרב שרייבר ור"מ חשוב בעטרת שלמה

בנוסף ידוע שהרב שלו' בער סורוצקין ביקש מהרב שרייבר לשמש אצלו כר"י

ולא אדע מדוע מחקו זאת הסופר (שיחה) 01:28, 18 באפריל 2025 (IDT)תגובה

כינוי הרב

@הכל לטובה תלמידיו מכנים אותו הרב כמו שהיה לרב מפוניבז כינוי זה כינוי שלו זה לא רק תואר. אבריימלה מלמד (שיחה) 14:51, 25 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

למשל הרב בספר כתב הרב בשיעור אמר ועוד אבריימלה מלמד (שיחה) 14:52, 25 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
מסכים עם אבריימלה, השימוש בכינוי חריג. מוקיר רבנן (שיחה) 15:45, 25 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
ככל והשימוש בכינוי הזה לא חורג מעבר לתלמידיו, אין בכך שום ייחודיות הכל לטובה (שיחה) 18:19, 25 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
@ יש בזה יחודית, אם כי זה מפורסם רק אצל תלמידיו. וגם מוקיר רבנן הסכים על כך אבריימלה מלמד (שיחה) 18:51, 25 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
אני לא מסכים עם זה, אבל אין בכוונתי לריב על כך הכל לטובה (שיחה) 04:09, 26 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
זה דבר מפורסם שמכהים אותו בשם 'הרב' בצורה חריגה מכל רב אחר עלה ארי מסיבכו (שיחה) 18:40, 29 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
הכינוי "הרב" הוא עניין מקומי ופנים ישיבתי, אין לה שום מקום באנציקלופדיה ציבורית, מקסים (שיחה) 14:34, 14 ביולי 2025 (IDT)תגובה
מתייג לשמוע את דעת המכלולאים פעיליםמקסים (שיחה) 14:36, 14 ביולי 2025 (IDT)תגובה
מסכים עם מקסים. אין לי בעיה עם הוספת העניין ש"תלמידיו מכנים אותו בשם "הרב" בלבד ללא שמו. יכול להיות בגוף הערך (אולי כהערת שוליים במקום זניח או סתם בתוך אחד הפסקאות). המיקום הנוכחי בפתיח לא מתאים. אפר, לדעתי הקטנה, ההשוואה לרבי רפאל אליהו אליעזר מישקובסקי אינה נכונה (לטעמי). לא מדובר כאן בתואר ממוסד של עיירה שלמה עם מוסדות הנושאים את התואר ללא שמו. צריך מרחק של שנים לעניין כזה. • מטעמים18:31, 14 ביולי 2025 (IDT)תגובה
@אפר, @חד גדיא, @חד מבתראי, ברשותכם אמשיך כאן את הדיון מדף השיחה שלי.
אין לי מושג למה הגירסא שהמציא אפר באוגוסט 24 (כ-6 שנים לאחר שיובא מויקיפדיה) כשהוא מתבסס על הדיון הקודם כאן נקרא גירסא יציבה, הדיון כאן נסוב אודות אזכור העניין ולא אודות פתיח הערך.
מלבד זאת, אציגה נא את סיכום הדעות בנושא:
אבריימלה מלמד (טרול), מוקיר רבנן, אפר, עלה ארי מסבכו, - בעד.
מקסים, מטעמים, הכל לטובה, חד מבתראי (בדף השיחה שלי) - נגד.
נראה שזה מצריך אותנו לכל הפחות להשיב לגירסא יציבה (דהיינו קודם אוגוסס 24).
או אפילו למחוק את הנתון הנ"ל לגמרי מהערך.
בברכת התורה, מקסים (שיחה) 21:22, 17 ביולי 2025 (IDT)תגובה
גירסה יציבה, זו הגירסה האחרונה שהייתה כאן במשך חודש שלם - טרום הויכוח הנוכחי. להרחבה ראה המכלול:מלחמת עריכה. (אין קשר לותק קודם של גירסאות אחרות).
שום דבר אינו נחוץ. הבעת את דעתך, תן לדיון להתנהל. דעתו של כל אחד לגיטימית וכל בעלי הדעה הרלוונטים תויגו (פעמיים). גירסה יציבה אינה תורה מסיני היא בסה"כ ברירת ביניים. בסוף תוכן הערך יכיל את תוצאת הדיון של דף השיחה כאן. • מטעמים22:15, 17 ביולי 2025 (IDT)תגובה
ח"ו אני לא נגד שום דבר בעולם. דעתי היא שאת רוב הרבנים תלמידהם מכנים אותם "הרב" אא"כ זה חריג ביותר (כמו הפונביזער רוב שכונה "הרב" הבריסקע'ר רוב שכונה "דער רוב" וכן בעוד קהילות סגורות כמו גריינמן וזילברמן. אז כאלו הבקיאים בדבר - זה המצב אצל נשוא הדיון? חד מבתראישיחה - אולי תעזור? • כ"ב בתמוז ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 10:05, 18 ביולי 2025 (IDT)תגובה