לדלג לתוכן

שיחה:הרב אלעזר שטרן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 21 ימים מאת דולה ומשקה בנושא הפסק

דיון חשיבות

המלקט, נראה שרצית לצרף נימוק חשיבות ביצירת הערך, זה משום מה לא נשמר. (אגב, ממליץ להבא לוודא חשיבות לפני השקעה בערך, זה סתם יוצר אי נעימות מיותרת לפתוח את הדיון אחרי שהשקיעו כבר בערך) לגוש"ע, על פניו נראה שנשוא הערך אינו עומד ברף החשיבות הנדרש במכלול ("רבני יישובים שרוב תושביהם שות"מ", מירון הוא מושב -פחות מיישוב). מתייג בעלי זכות הצבעה.אפר (שיחה) 14:49, 8 במאי 2026 (IDT)תגובה

מושב זה פחות מישוב? לדעתי ישוב כולל את כל הסוגים - כפר, מושב, קיבוץ, עיר.
אם כי באמת ההגיון אומר שרב של מקום כה קטן לא מקנה חשיבות, אך אני לא רואה שזה כתוב במדיניות. דויד (שיחה) כ"א באייר ה'תשפ"ו 15:15 (IDT) 15:15, 8 במאי 2026 (IDT)תגובה
כיום מקובל לקורא "יישוב" ל"יישוב עירוני" (לפחות מ2,000 תושבים) ולא "יישוב כפרי", החלוקה בין המונחים נמצאת כאן, לכן ההנחה הפשוטה וההגיונית (כפי הסברא שציינת) היא ש"רב יישוב" הוא מה שנקרא כיום "יישוב". אפר (שיחה) 15:35, 8 במאי 2026 (IDT)תגובה
לא נראה לי הגיוני להתייחס לרב מושב מירון כאל עוד איזה רב מושב קבצר (שיחה) 23:55, 9 במאי 2026 (IDT)תגובה
ןלכן גם אביו רבי מאיר זאב שטרן היה זכאי קבצר (שיחה) 23:57, 9 במאי 2026 (IDT)תגובה
לא השתכנעתי שזו היתה כוונתנו בהצבעה על המדיניות להתייחס למילה ישוב כאל ישוב עירוני בלבד. אני גם לא רואה איפה כתוב שמקובל לקרוא "יישוב" ל""ישוב עירוני". דויד (שיחה) כ"ג באייר ה'תשפ"ו 00:03 (IDT) 00:03, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
@דויד בלי לחוות דעה לגוש"ע, רב מאחז של 10 משפחות ו-100 כבשים גם זכאי? ברור, אף אם זה לא מעוגן במדיניות, שלא לזא התכוון המשורר.
@קבצר מה מייחד את רב המושב מירון? נכון שמירון הוא מקום מפורסם, אבל זה רק ציון הרשב"י, והמושב הוא נספח. המושב כשלעצמו אינו בעל חשיבות מיוחדת לדעתי. הכל לטובה (שיחה) 02:25, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
בכללי המדיניות של המכלול רשום כי כל רב ישוב זכאי לערך. נקודה. לא רשום כל הגבלה נוספת איזה ישוב מזכה את רבה בערך, אי לכך הוא זכאי לערך ללא עוררין.--תפארת אבות (שיחה) 07:30, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
קטגוריה:רבני מושבים מוקיר רבנן (שיחה) 08:38, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
@מוקיר רבנן, שתי תשובות בדבר:
א- חשיבות רבנים היא החלטה מכלולאית פנימית, ערכי ויקיפדיה לא רלוונטיים.
ב- עיון קל מעלה שלרובם (ממי שפתחתי) יש חשיבות נוספת או פרסום חריג. אפר (שיחה) 09:00, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
למעשה אני לא יודע מה לומר.
די ברור לי שהמדיניות לא התכוונה לכל רב יישוב קטנטן, גם כי זה לא סביר בייחס לשאר מדיניות הרבנים (אדמו"רים, רבני שכונות גדולות ועוד) שדורשת רף גבוה בהרבה, וגם כי המספרים שכן הוזכרו שם (לא במכוון) דיברו על כמות גבוהה בהרבה. אפר (שיחה) 09:08, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
מסכים עם היסוד של אפר, אבל חושב שלמירון חשיבות יתר (כנראה שזו גם זכות הערך של אביו הנזכר), גם אם המושב נספח לציון, למעשה הוא מוגדר כרב המקום וזה כולל את הציון, המעמיק (שיחה) 09:33, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
אם הוא מוגדר כרב הציון, כלומר, הוראה שלו לגבי הציון נחשבת להוראת "מרא דאתרא" יתכן שיש חשיבות. אבל אני לא חושב שזאת המציאות... הכל לטובה (שיחה) 10:29, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
במדיניות אין יחס לאיזה יישוב כן ולאיזה לא. @הכל לטובה, כן. לדוגמא, במוצאי ההילולא שנה זו היה הוראה שלו שאפשר להמשיך באירוע עם מוזיקה עד עלות השחר, והוראה זו התקבלה על פי פסקו וכך באמת עשו. המלקטשיחה • כ"ג באייר ה'תשפ"ו 13:27 (IDT) 13:27, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
מקריאת התגובות עד כה עולה שישנם שני נידונים:
א. מה הגדרת "יישוב" - האם רק יישוב עירוני או גם יישוב כפרי
ב. אם רק יישוב עירוני מזכה בערך, האם למושב מירון יש יחודיות
לדעתי הדיון הראשון מצריך דיון רוחבי, וכיון שפשטות הלשון יישוב מדברת על כל סוגי היישובים,כל עוד שלא מנהלים על כך דיון נפרד, אין הצדקה למחוק את הערך.
במידה ויוחלט ע"פ הצבעה לשנות את המדיניות שלא כל רב של יישוב זכאי לערך אלא רק יישוב עירוני/עיר, אז צריך לדון על הנידון השני מה דין רב מושב מירון. דולה ומשקהשיחה • כ"ג באייר ה'תשפ"ו • 14:15, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
@דולה ומשקה ישנה בעיה ידועה, שאנחנו לא מתייעצים עם עו"ד לפני קביעת מדיניות.
ואני חוזר, האם גם רב מאחז בלתי חוקי נחשב לרב יישוב? (זאת דוגמא קיצונית, אבל תבין שיש את כוונת המחוקק) הכל לטובה (שיחה) 18:22, 10 במאי 2026 (IDT)תגובה
אפשר להסתכל בדיוני המדיניות, אני לא רואה שזו היתה כוונת המחוקק (אני גם הייתי מבין המחוקקים), נראה שיש פה טעות המחוקק. דויד (שיחה) כ"ד באייר ה'תשפ"ו 00:13 (IDT) 00:13, 11 במאי 2026 (IDT)תגובה

דויד, לא מצאתי בדיונים תמיכה לאחד מן הצדדים. אני חושב שהחוק בפשוטו חל גם על יישובים קטנים, ויש כאן גם היבט ייחודי. מוטי ~ שיחה • כ"ד באייר ה'תשפ"ו • 11:25, 11 במאי 2026 (IDT)תגובה

אני מסכים. דויד (שיחה) כ"ה באייר ה'תשפ"ו 22:58 (IDT) 22:58, 11 במאי 2026 (IDT)תגובה
@מוטי, לדעתי עדיין דרוש לבצע הצבעה על מספר תושבים מינימלי, המעמיק (שיחה) 01:21, 12 במאי 2026 (IDT)תגובה
לא הבנתי, אתה רוצה לתקן את החוק? או הצבעה על המקרה הספציפי? מוטי ~ שיחה • כ"ו באייר ה'תשפ"ו • 20:25, 12 במאי 2026 (IDT)תגובה
לגבי החוק, יבוא מחר מישהו וייצור ערך על רב מאחז בן 8 תושבים (כנזכר לעיל), צריך שיהיה ברור מהו המינימום, המעמיק (שיחה) 00:42, 13 במאי 2026 (IDT)תגובה
בהחלט. דויד (שיחה) כ"ו באייר ה'תשפ"ו 15:14 (IDT) 15:14, 13 במאי 2026 (IDT)תגובה

הפסק

@מוקיר רבנן בקשר לעריכה זו, אני מסופק אם באמת אין לכך משמעות, לא בגלל עצם ההוראה, אלא בגלל שזה מראה שאותו שואלים בענין הציון. ראה כאן דולה ומשקהשיחה • כ"ז באייר ה'תשפ"ו • 13:38, 14 במאי 2026 (IDT)תגובה

אתה חושב שכל אלה שעלו לציון אחרי השקיעה שאלו אותו? :)
זה היה חשוב להבהרת התחשיבות אבל כמידע לטווח הארוך החשיבות שלו אפסית. פסק נקודתי בסיטואציה נקודתית. מוקיר רבנן (שיחה) 13:44, 14 במאי 2026 (IDT)תגובה
אולי האחראים על התזמורת שאלו אותו? אין לי מושג מה קורה שם והאם זה נכון. רק הצגתי את הצד השני של המטבע. דולה ומשקהשיחה • כ"ז באייר ה'תשפ"ו • 13:51, 14 במאי 2026 (IDT)תגובה