מה ההבדל בין ערך זה לערך מאכלים אסורים?
שיחה:איסורי אכילה/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
כאן זה נושא הלכתי
אם כבר אז עם כשרות
אתה מתכוון שהערך ההוא עוסק במושג הכללי ולא רק בפן היהודי?
אם כן, יש לשנות שם את הניסוח, בדומה לוויקיפדיה (שם הפתיח: ”מאכלים אסורים ... הם מאכלים שיש איסור או הגבלה על אכילתם, בהתאם לכללים של דת או תרבות”, לעומת זאת בערך כאן משמע מהפתיח שהערך עוסק בדיני הכשרות, ורק בדרך אגב, להבדיל, בנצרות ובאסלאם).
אני רואה שהניסוח שם שונה ע״י שרגא.
זה אכן מבולבל שם הערך
עדין לא ירדתי לעומק דעתך הרי כל או רוב מסכת חולין מדברת על איסורי אכילה וכן בשו"ע כל הסימנים שציינתי מדברים על איסורי אכילה וכן ברמב"ם
אבל זה חסר טעם להפנות מישהו שמחפש מידע על הנושא של איסורי אכילה, ללמוד מסכת חולין ועשרות סימנים בשו"ע. תוכל לבדוק בערך מה המקורות העיקריים שלו ואותם לציין למשל את הסוגיה בחולין שנחלקו האם השיעור נקבע לפי הנאת גרונות או מעיו. כפי שכתבתי לך בדף שיחתך בתבנית רמב" אי אפשר להשתמש להפניה להלכות מאכ"ס אלא לקישור לפרק/הלכה ספציפי.
יש טעם ליצור ערך על כלל דיני אכילה בהלכה (איסורים, מצוות)
מיכי להלן מספר הערות: א. הפסקה איסורי_אכילה#טעם_כעיקר איננה נכונה. האיסור הוא על אכילת תערובת (לאו דוקא רותח) בזמן שהטעם מורגש למרות שהרוב הוא היתר. צריך לנסח מחדש.
כמו כן בעניין שיעור יש גם שרץ ששיעור איסורן בכעדשה כטומאתן ראה רש"י עבודה זרה ריש דף ס"ט
תשוח"ח על דעת רש"י. בנוגע להערה הראשונה, הסייג של רותח נמצא בחלקו הראשון של המשפט, שעוסק בדרך ההבלעה של הטעם. אבל אנסה לנסח מחדש.
אני לא בטוח שזו רק שיטת רש"י פשוט זה המראה מקום שפגשתי בדיוק השבוע...
צודק
אטריח אותך לבדוק את השינויים אם תוכל
מכלולאים פעילים מנטרים שם הערך בויקי איסור אכילה לעומתה באנצ"ת איסורי אכילה, חוו דעתכם מה שם מדויק יותר.
מיכי, לדעתי 'איסורי אכילה'. זה המונח המקובל יותר (מקביל ל'איסורי הנאה').
הנידון קיים גם שם ראה איסור הנאה
בכל מקרה, צריך שתהיה אחידות.
אם איסורי - אז בשניהם.
בוצע
בספרות התורנית בוודאי מקובל יותר 'איסורי הנאה'.
איסור אכילה נשמע קצת איסור ספציפי בזמן מסוים
למה לא מאכלות אסורות?
עיין בפתיח
אולי כדאי להוסיף בין ההיתרים לאיסורי אכילה גם 'אכילה גסה'.
אין נושאים ישנים יותר