שיחה:אוונכרי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 9 ימים מאת עמוס חדד בנושא ערך נפרד?
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ניקוד

בקשר לעריכה זו, אשמח לדעת על פי מה קבעת צורת ניקוד זו. אינני חולק מידיעה. אלא לשם הבירור. עמוס חדד (שיחה) 01:43, 13 ביוני 2025 (IDT)תגובה

מן המסורת.
יש לי ידיעה בדקדוק, ואין כל כך צורה אחרת לנקד באופן תקין. אולי אֲוָנְכַּרֵי, אבל לא מסתבר.
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 02:00, 13 ביוני 2025 (IDT)תגובה
בעולם הישיבות, כמדומני, מקובל לומר ריש צרויה. אך זו אינה ראיה. מה גם שאינני בטוח בדבר. עמוס חדד (שיחה) 02:06, 13 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אכן, כך מקובל, ואם יורשה לי לומר כי זו כמעט ראיה שהריש חרוקה... (וכבר שמעתי מברכים: 'מְזוֹנֶות')
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 02:11, 13 ביוני 2025 (IDT)תגובה
ואלי נהגו לסגל הכל משום שנאמר: 'עם סגולה'...
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 02:13, 13 ביוני 2025 (IDT)תגובה
חוזרני בי, לדעתי אתה צודק, לשון רבים בארמית - צרויה.
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 18:16, 15 ביוני 2025 (IDT)תגובה

ערך נפרד?

לא הבנתי לשם מה נצרך ערך זה. מה בין אוונכרי לרוכל? והרי יש ערך רוכל. אפשר להכניס שם קטע המדבר על איזכורים שונים של רוכל בתלמוד לעניני הלכה, ובתוכם אוונכרי, ולציין בהערה(?) את פירוש הערוך. ספרי קודש שיחה י"ז בסיוון ה'תשפ"ה • 02:54, 13 ביוני 2025 (IDT)תגובה

@מסכים. בסה"כ מדובר במילה ארמית לרוכלים או סוחרים ותל"מ. שמש מרפא (שיחה) 06:54, 17 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אני מזמן לא מתווכח על שום דבר. אם ברור לכם שזה מה שנכון לעשות. התכבדו ועשו זאת. עמוס חדד (שיחה) 13:44, 17 ביוני 2025 (IDT)תגובה
על בעל הבור לסלק... ספרי קודש שיחה כ"א בסיוון ה'תשפ"ה • 15:50, 17 ביוני 2025 (IDT)תגובה
אני לא מתווכח, רק דן כתלמיד לפני רבו....
אפשר להעביר לערך סוחר או רוכל. שמש מרפא (שיחה) 16:36, 17 ביוני 2025 (IDT)תגובה
ספרי קודש, ”חפר ופתח ומסר לרבים פטור” (תלמוד בבלי, מסכת בבא קמא, דף נ' עמוד א').
שמש מרפא, ”ומתלמידי יותר מכולן” (תלמוד בבלי, מסכת תענית, דף ז' עמוד א'). עמוס חדד (שיחה) 00:04, 18 ביוני 2025 (IDT)תגובה