X-28
שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס
פרמטרים ריקים [ משתמשים משניים, משתמש ראשי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |||||||||||||
X-28 | |||||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס ימי | ||||||||||||
מדינת מקור |
![]() | ||||||||||||
יצרן | Homebuilt | ||||||||||||
טיסת בכורה | 12 באוגוסט 1970 | ||||||||||||
צוות | 1 | ||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
|
X-28 היא סירה מעופפת חד-מושבית המשתייכת לסדרת מטוסי ה-X. המטוס נבנה על ידי ג'ורג' פריירה (George Pereira) שכינה אותו אוספרי 1 (Osprey I). הוא הונע על ידי מנוע יחיד בעל דחף של 90 כוח סוס עם מדחף דוחף דו-להבי.
ה-Naval Air Development Center של הצי האמריקני רכש אותו לצורך בחינתו כחלק מתוכנית ה-Air Skimmer שנועדה לבחון את השימוש בסירות מעופפות לביצוע משימות פטרול משטרתי בדרום-מזרח אסיה. על-פי דרישות התוכנית, המטוס היה צריך להיות קל משקל, ניתן להטסה בכללי טיסת ראייה (VFR), עולה פחות מ-5,000 דולר אמריקני בייצור סדרתי, וניתן לייצור בדרום-מזרח אסיה ללא צורך בהשקעה רבה במפעלים.
טיסות ניסוי במטוס בוצעו בין ה-12 באוגוסט 1970 עד ה-22 באוקטובר 1971. הטיסות הראו שהמטוס היה נוח להטסה באופן כללי ושביצועיו היו מצוינים. למרות זאת, לבסוף לא נכנס המטוס לייצור סדרתי וה-X-28 היחיד שנבנה מוצג כיום במוזיאון Air Zoo שבמישיגן.
מטוסי ה-X האמריקניים | |
---|---|
|
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] X-2821198683