מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
GP2 Osprey I / X-28 |
| X-28 |
|
מאפיינים כלליים |
|---|
|
סוג |
מטוס ימי |
|---|
|
מדינת מקור |
ארצות הברית ארצות הברית |
|---|
|
יצרן |
הומבילט (אנ') |
|---|
|
טיסת בכורה |
12 באוגוסט 1970 |
|---|
|
צוות |
1 |
|---|
ממדים |
אורך |
5.2 מטרים |
|---|
|
גובה |
1.6 מטרים |
|---|
|
מוטת כנפיים |
7 מטרים |
|---|
|
שטח כנפיים |
9 מ"ר |
|---|
|
משקל ריק |
272 ק"ג |
|---|
|
משקל טעון |
408.2 ק"ג |
|---|
|
ביצועים |
מהירות מרבית |
217 קמ"ש |
|---|
|
טווח טיסה מרבי |
595 ק"מ |
|---|
|
סייג רום |
18,000 רגל (5,500 מטר) |
|---|
|
הנעה |
1 × Continental C-90-12 piston | |
X-28 היא סירה מעופפת חד-מושבית המשתייכת לסדרת מטוסי ה-X. המטוס נבנה על ידי ג'ורג' פריירה (George Pereira) שכינה אותו אוספרי 1 (Osprey I). הוא הונע על ידי מנוע יחיד בעל דחף של 90 כוח סוס עם מדחף דוחף דו-להבי.
ה-Naval Air Development Center של הצי האמריקני רכש אותו לצורך בחינתו כחלק מתוכנית ה-Air Skimmer שנועדה לבחון את השימוש בסירות מעופפות לביצוע משימות פטרול משטרתי בדרום-מזרח אסיה. על-פי דרישות התוכנית, המטוס היה צריך להיות קל משקל, ניתן להטסה בכללי טיסת ראייה (VFR), עולה פחות מ-5,000 דולר אמריקני בייצור סדרתי, וניתן לייצור בדרום-מזרח אסיה ללא צורך בהשקעה רבה במפעלים.
טיסות ניסוי במטוס בוצעו בין ה-12 באוגוסט 1970 עד ה-22 באוקטובר 1971. הטיסות הראו שהמטוס היה נוח להטסה באופן כללי ושביצועיו היו מצוינים. למרות זאת, לבסוף לא נכנס המטוס לייצור סדרתי וה-X-28 היחיד שנבנה מוצג, נכון ל-2021, במוזיאון Air Zoo שבמישיגן.
קישורים חיצוניים
X-2841638337Q1718953