סייבר מאנדיי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.

סייבר מאנדייאנגלית: Cyber Monday, מילולית: "יום שני המקוון") הוא כינוי שיווקי ליום שני שחל לאחר חג ההודיה בארצות הברית מדי שנה[1]. הוא נוצר על ידי חברות שיווק כדי לעודד קניות ברשת.

המונח הופיע לראשונה ב-28 בנובמבר 2005 נטבע על ידי אלן דייוויס בהודעה לעיתונות של האתר Shop.org. בהודעה נכתב כי סייבר מאנדיי הופך במהירות לאחד מימי הקניות באינטרנט הגדולים ביותר בשנה, בהמשך סייבר מאנדיי אכן הפך לכינוי שיווקי בינלאומי, והתרחב גם לקנדה, לבריטניה, לפורטוגל, לגרמניה, לצ'ילה, לקולומביה, וליפן.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא כלכלה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

סייבר מאנדיי38381540Q112055