סטדלר טינה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

סטדלר טינה (TINA) היא רכבת קלה וחשמלית המיוצרת בחברת רכבות סטדלר. הטינה בעלת רצפה נמוכה המורכבת משלושה, חמישה, ושבעה מודלים. לרוב עם מפרקים תלויים וחוגון מסתובב. היא מגיעה למהירות מרבית של 80 קמ"ש. הטינה שהוצגה לראשונה בשנת 2020 היא הדגם החדש והמתקדם ביותר של החברה ומציגה מגוון שדרוגים טכנולוגיים[1] ביחס לדגם הקודם סטדלר ואריובאן.

סטדלר טינה, בזל

מפעילים

  • דרמשטט (HEAG Mobilo),[2] הראשונה מתוך 25 רכבות נכנסה לשירות בסוף 2023.
  • בזל (BLT),[3] הראשונה מתוך 25 רכבות נכנסה לשירות בשנת 2024.[4]
  • רוסטוק (RSAG), הראשונה מתוך 28 רכבות תיכנס לשירות ב-2025.[5]
  • האלה (HAVAG), הרכבת הראשונה מתוך 56 תיכנס לשירות ב-2025.
  • האג (HTM), הראשונה מתוך 56 רכבות תיכנס לשירות ב-2026.
  • גרה (GVB), החשמלית הראשונה מתוך 6 תיכנס לשירות ב-2026.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטדלר טינה בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. TINA Stadler מפרט טכני, (אנגלית)
  2. "Häufige Fragen zu den neuen Straßenbahnen (Baureihe ST15)". HEAG mobilo. אורכב מ-המקור ב-2022-12-12. נבדק ב-2025-03-29.
  3. "Basel awards interurban contract - The International Light Rail Magazine". tautonline.com. נבדק ב-2025-03-29.
  4. "BLT: TINA Trams im Fahrgastbetrieb". Bahnonline.ch. נבדק ב-2025-03-29.
  5. "28 TINA trams headed to RSAG Rostock's fleet". sustainable-bus.com. נבדק ב-2025-03-29.
ערך זה הוא קצרמר בנושא רכבות. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

סטדלר טינה40937248Q104233194