מוצר פרימיום
מוצר פּרימיוּם (מאנגלית: Premium) הוא מוצר הנמכר במחיר גבוה ביחס למוצרים דומים בשוק, תוך הדגשת איכותו, עיצובו, ייחודיותו או יוקרתו. לעיתים מדובר במוצר בעל מאפיינים משופרים או חומרי גלם איכותיים יותר, ולעיתים הערך הנתפס נובע מהמותג, מאריזתו או ממעמדו הסמלי. הגדרת מוצר כפרימיום מתייחסת לפלח של מותגים, מוצרים או שירותים של חברה הנושאים ערך עודף מוחשי או דמיוני בטווח המחירים העליון הבינוני עד הגבוה של מוצריה.[1][2]
לעיתים, ההבדלים הממשיים בין מוצר פרימיום למוצר רגיל קטנים יחסית, אך המיתוג, הסיפור שמאחורי המוצר והציפיות מהשימוש בו מגבירים את תחושת ההנאה והסיפוק של הצרכן.
אסטרטגיית תמחור פרימיום משמשת למיקסום הרווח בתחומים בהם הלקוחות נוטים לשלם יותר, שבהם אין תחליפים למוצר, שבהם יש חסמים לכניסה לשוק או כאשר היצרן אינו יכול לצמצם עלויות על ידי ייצור בנפח גבוה.
הערות שוליים
- ↑ Laura Ries, Here is How to Position Your Product as a Premium Brand, Entrepreneur, 2016-02-24 (באנגלית)
- ↑ Gerardo A Dada, Taking a premium position in the market
מוצר פרימיום41273534Q7240481