כביש 5710

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
כביש 5710
מידע כללי
כינוי דרך הים, כביש עוקף דרום
סיווג כביש מקומי
מיקום
ערים ראשיות שושנת העמקים, צוקי ים, חבצלת השרון, ביתן אהרון, כפר ויתקין
נקודת התחלה שושנת העמקים
נקודת סיום כיכר החקלאים, כפר ויתקין

כביש 5710 הוא כביש בצפון מישור החוף המחבר את שושנת העמקים, צוקי ים, חבצלת השרון, ביתן אהרון, כפר ויתקין, ומחלף חבצלת. בעבר, חיבר גם את צפון נתניה.

הכביש כולל שלושה מקטעים עיקריים:

מחלפים וצמתים לאורך הכביש

שם סוג מפגש מיקום דרכים מצטלבות
צומת ללא שם שושנת העמקים רחוב החוף
צומת ללא שם צוקי ים רחוב הדקל
צומת ללא שם צוקי ים רחוב האשל
צומת ללא שם חבצלת השרון דרך הים
צומת ללא שם חבצלת השרון דרך הזיתים
צומת ללא שם חבצלת השרון דרך השונית
צומת ללא שם חבצלת השרון דרך אלמוג
צומת ללא שם חבצלת השרון דרך הבנים
צומת ללא שם חבצלת השרון דרך הנרקיסים
צומת ללא שם חבצלת השרון דרך הפרדסים, כניסה לתחנת דלק
מחלף חבצלת חבצלת השרון כביש 2
צומת ללא שם כניסה ל-ביתן אהרון דרך הבאר
כיכר ללא שם כניסה למרכז המסחרי "ביתן" רחוב ללא שם
צומת ללא שם כניסה ל-בת חן א' רחוב התאנה
צומת ללא שם כניסה ל-בת חן ב' רחוב רימון
צומת ללא שם כניסה ל-ביתן אהרון דרך הפיקוסים
צומת ללא שם כניסה ל-כפר ויתקין דרך בית הראשונים
כיכר החקלאים כפר ויתקין כביש 5720 (דרך הבאר), דרך החי

הקטע המערבי

משנת 1966 מחבר קטע כביש המשתרע מצפון לדרום את קצהו המערבי של כביש 5710 לקצה הצפוני של נתניה. עם התפתחות העיר נתניה התגברה התנועה לצפון נתניה על דרך 5710 דרך חבצלת השרון באופן שלטענת תושבי חבצלת השרון היה למטרד סביבתי ובטיחותי. בשנת 2008 פנו תושבים מצוקי ים וחבצלת השרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה להורות על סגירת הקטע הדרומי של הכביש המאפשר מעבר לתוך נתניה. בית המשפט נענה לבקשה לאחר שהועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה שמדובר בכביש לא חוקי וקבע שהכביש ייסגר תוך שלושה חודשים[1]. לבקשת מלון בלו ביי ועירית נתניה הושהתה הסגירה עד בירור העניין בערעור[2] ובאוקטובר 2010 הושב התיק לבית המשפט המחוזי לבירור נוסף[3]. בדיון החוזר טענו מלון בלו ביי ועירית נתניה שאם הקטע הדרומי אינו חוקי, גם כלל הכביש מצפון לדרום אינו חוקי. במענה לכך, נציגם של תושבי צוקי ים וחבצלת השרון הסכים לסגירת כל קטע הכביש צפון-דרום. לבסוף הוסכם בפשרה שהכביש ייסגר תוך שלוש שנים, בסוף שנת 2013.[4] במהלך שלוש השנים אמור להסתיים הליך אישור וסלילת כביש עוקף שיחבר את צפון נתניה לכביש החוף. תכנון כביש זה הוחל בשנת 1988 אך התנהל בעצלתיים, לטענת אנשי חבצלת השרון בגלל שעיריית נתניה פעלה לטרפד אותו. בתור חלופה לתושבי צפון נתניה נבנה מחלף חדש בין מחלף נתניה למחלף חבצלת על כביש 2, שנקרא מחלף איינשטיין[5].

הערות שוליים