אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815
מראה
| Avio Costruzioni 815 | |
| מאפיינים כלליים | |
|---|---|
| נקרא גם |
|
| יצרן | פרארי |
| שנות ייצור | 1940 |
| יחידות שיוצרו | 2 |
| הרכבה |
|
| מודל קודם | אין |
| מודל אחריו | פרארי 159 / 125 |
| משקל | 625 ק"ג |
| בסיס גלגלים | 2,420 מ"מ |
| מפרט טכני | |
| מנוע | 8 צילינדרים, 1,496 סמ"ק המפיק 72 כ"ס ב-5,500 סל"ד |
| הילוכים | תמסורת ידנית - 4 מהירויות |
| מהירות מרבית | 175 קמ"ש |
| צריכת דלק | 13-15 ליטר ל-100 ק"מ |
| מעצב | אנצו פרארי |
אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815 (באיטלקית: Auto Avio Costruzioni 815, קרוי גם: AAC Tipo 815 וגם: AAC 815 וגם: Ferrari 815) היא מכונית הספורט הראשונה שנבנתה על ידי אנצו פרארי[1], מייסד ומנהל יצרנית רכבי הספורט וולטר בראון שמאוחר יותר שינה את שמה לפרארי[2][3]
"אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815"
- בראש פרויקט ייצור הדגם עמד המהנדס "Alberto Massimino" (אנ')
- יוצרו 2 יחידות[7]
- דגם פתוח ללא שמשות, מלבד שמשה קדמית רוחבית
- 2 מושבים[8]
- מנוע קדמי
- מנוע בנזין
- 4 מאיידים מתוצרת "וובר"
- מוטות החבור במנוע נלקחו מדגם פיאט 1100 (דור ראשון שיוצר בין השנים 1939–1953
- שלדת הדגם נלקחה מדגם פיאט 508 באלילה מתוצרת פיאט
- מערכת היגוי - מצד ימין
- הדגם היה קרוי "815" בעקבות מנוע 8 הצילינדרים בנפח 1.5 ליטר
- "אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815" השתתפה במרוץ מילה מילייה בשנת 1940. בין השנים 1940–1948 הדגם נטל חלק ב-14 מרוצי מכוניות בהשתתפות נהגי המרוצים: "Lotario Rangoni" (אנ'), אלברטו אסקרי, "Enrico Beltracchini" (איט')
תמונות
-
"אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815"
-
"אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815"
-
"אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815" - מבט לתא הנהג ולוח מחוונים
-
"אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815" - מבט למנוע
-
"אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815"
-
"אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815"
-
"אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815"
-
"אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815"
-
לוגו הדגם, מעל מכסה (רשת) הרדיאטור
ראו גם
קישורים חיצוניים
אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815, סרטון באתר יוטיוב
אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815, סרטון באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ↑ היסטוריה - אנצו פרארי corporate.ferrari.com//en/about-us/history
- ↑ Yates, Brock (1991). Enzo Ferrari: The Man, the Cars, the Races. Doubleday. מסת"ב 0-385-26319-8
- ↑ "אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815" topspeed.com/cars/ferrari-815
- ↑ Hill, Phil (January 1992). Bryant, Thos. L (ed.). "Salon: The First Ferrari". Road & Track. Newport Beach, CA USA: Hachette Magazines. 43 (5): 96–99.
- ↑ "אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815" classicdriver.com/en/article/cars/auto-avio-costruzioni-815
- ↑ "אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815" topspeed.com/cars/ferrari/1940-ferrari-auto-avio-costruzioni-815
- ↑ "אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815" automotivemasterpieces.com/1940autoaviocostruzioni815
- ↑ "אאוטו אביו קוסטרוזיוני 815" - היסטוריה historicautopro.com/1940-auto-avio-costruzioni-815
| פרארי | ||
|---|---|---|
| אישיים | אנצו פרארי - מייסד החברה • ג'ון אלקן יו"ר ומנכ"ל החברה הנוכחי • פיירו פרארי - סגן היו"ר (בנו של אנצו פרארי) • פלאביו מאנזוני (המעצב הראשי) | |
| כלי רכב נוכחיים | פרארי 812 סופרפאסט • פרארי פורטופינו • פרארי מונזה SP • פרארי F8 טריבוטו • פרארי SF90 סטרדלה • פרארי רומא • פרארי 296 GTB • פרארי דייטונה SP3 | |
| פארקים | פרארי וורלד • פרארי לנד | |
| מוזיאונים | מוזיאון פרארי • מוזיאון קאסה אנצו פרארי | |
| מפעלים | מפעל פרארי במרנלו | |
| מרוצים | פיוראנו (מסלול מרוצים) • סקודריה פרארי • אקדמיית פרארי לנהגים | |
| מנועי פרארי | V6 F1 טורבו • F163 • F160 • F154 • F140 | |
| שונות | פרארי בהתאמה אישית • פרארי אן. וי - חברת החזקות המחזיקה בבעלות פרארי | |
| קטגוריה:פרארי | ||
אאוטו אביו קוסטרוזיוני 81542195410Q784859