בקשר לעריכה זו, יש הסבר כזה באברבנאל ויקרא כז. גם ברש"י מובא מחז"ל שיש זיקה בין הערך שנקצב לבין השווי לעבודה, ולכן זקן יורד בערכו מצעיר יותר ממה שזקנה פוחתת מצעירה, כיון שיכולה לעשות מלאכה. (לפי ערך הנפש בלבד היה מתאים שזקן יהיה שווה יותר מצעיר). יש עוד הסבר, שערך אשה מופחת מפני שחייבת פחות במצוות (ספורנו, רדצ"ה). ראה גם כאן.
שיחה:מעמד האישה ביהדות/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
לא מצאתי בארבנאל הבנה כזו. אם כבר ההסבר שלו שהתורה ריחמה יותר על המוחלשים משום שאין להם יכולת להרוויח כמו אדם חזק. - יכול בהחלט להכנס לערך.
סבא בביתא - פחא בביתא , זו גמרא מפורשת, אבל אין מקור לכך שזה לפי השווי לעבודה לאחרים.
נפש של זקן שפועל פחות בעולם (כלפי עצמו) שווה פחות מאדם גדול. זה מובן, אין שום קשר לשווי של עבד.
ההסבר של הספורנו, הוא ההסבר המקובל בכוונת "שלא עשני אשה" באופן כללי.
אגב, כל התוכן שהבאת כאן בדף השיחה יכול להיות עמוד השדרה של כל הערך, במקום כל הניסוחים והשטויות עליהם מבוסס הערך הזה, שניכר שנכתב עם אג'נדה חזקה ומגמתית. (ומסולפת).
תקרא שוב בבקשה ובסבלנות מתחילת הקטע, זה ממש לא ההבנה בדברי האברבנאל.
זה הטקסט שמחקתי מהערך (ציטוט מדויק)
מכיוון שהערכים הם על פי שווי האדם לו היה נמכר לעבד, ובזמנם שווי העבודה של האישה היה נמוך משל הגבר.
תראה מה הוא כותב כמה שורות קודם.
קיבלתי את דבריך, והכנסתי ללא התוספת.
יישר כח על העבודה לאיזון ההטיות בערך.
אין נושאים ישנים יותר