YafaRay
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מפתח | מפתחי YafaRay |
---|---|
גרסה אחרונה | 0.1.1 (23 ביוני 2009) |
מערכת הפעלה | חוצה פלטפורמות |
סוג רישיון | LGPL |
קטגוריה | מעקב קרניים |
www.yafaray.org |
YafaRay היא תוכנה חופשית, בקוד פתוח למעקב קרניים, שמשתמשת בשפת XML לתיאור הסצנה. היא משתלבת בתוכנת התלת ממד "בלנדר" בגרסתה 2.49, אבל דורשת תוסף חיצוני לשימוש בעיצוב החדש של בלנדר בגרסה 2.5.
היא מופצת תחת הרישיון הציבורי הכללי המוקטן של גנו (LGPL).
היסטוריה
YafaRay נקראה תחילה YafRay ר"ת Yet Another Free Raytracer (תרגום: אכן תוכנת מעקב קרניים חופשית נוספת). התוכנה נכתבה על ידי אלחנדרו קונטי אסטבז, ושוחררה לראשונה ביולי 2002. הגרסה האחרונה של YafRay הייתה YafRay 0.0.9, ששוחררה ב-2006. בשל מגבלות של התכנון המקורי, מעקב הקרניים נכתב מחדש על ידי מתיאס וויין. הגרסה היציבה הראשונה אחרי השכתוב הייתה YafaRay 0.1.0, והיא שוחררה באוקטובר 2008.
תכונות
רינדור
- תאורה גלובלית
- YafaRay משתמשת בתאורה גלובלית בשביל לייצר הדמיות אור מציאותי של סצנות בתלת ממד, בעזרת נגזרות של שיטת מונטה קרלו.
- תאורת כיפת-שמיים
- מערכת תאורה זו מתבסס בעיקר על האור המגיע מפליטת השמים, תוך כדי לקחת בחשבון את חישוב הצללים הרכים שמעורבים. מהתאורה זאת ניתן להשיג תמונת טווח דינמי רחב.
- Caustics
- YafaRay משתמשת במיפוי פוטון שמאפשר יצירת Caustic (עיוות האור שנוצר בשתקפות או באובייקטים שקופים בזמן שקרן אור פוגעת בהם).
- עומק שדה
- ניתן לשחזר את אפקט הפוקס עומק שדה. בעזרת קביעת נקודה בתוך הסצנה, חפצים אחרים יהיו מחוץ לפוקוס.
- השתקפות מטושטשת
- אם למשטח אין השתקפות מושלמת, נוצר עיוות באור שחוזר. עיוות זה גדל ככל שהשתקפות האובייקט רחוקה יותר. YafaRay יודעת לדמות את התופעה הזאת.
ארכיטקטורה
- מסגרת מודולרית
פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו למכלול והשלימו אותו.
- חוצת פלטפורמות
- YafaRay פותחה במלואה באמצעות שפת C++. תודות לזה היא מאפשרת ניידות טובה עבור הפלטפורמות הנפוצות: GNU/Linux, Windows 9x/XP/2000, Mac OS X ו-Irix.
ראו גם
- POV-Ray, תוכנת מעקב קרניים חופשית נוספת.
- LuxRender, מערכת רינדור בלתי משוחדת.
- Kerkythea, תוכנת רינדור חופשית אשר תומכת במעקב קרניים.