J-2X
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
הדמיית אמן של ה-J-2X | ||||||||||
הדמיית אמן של ה-J-2X | ||||||||||
ייעוד | מנוע רקטי | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
משפחה | J-2 | |||||||||
יצרן | רוקטדיין | |||||||||
ארץ ייצור | ארצות הברית | |||||||||
שימוש | בלוק II ב-SLS | |||||||||
היסטוריית שיגורים | ||||||||||
סטטוס | בפיתוח | |||||||||
יכולת | ||||||||||
כוח (בריק) | 1,307 קילו ניוטון | |||||||||
מתקף סגולי (בריק) | 448 שניות | |||||||||
|
J-2X הוא מנוע דלק נוזלי רקטי שמתוכנן לשמש ב-SLS של נאס"א. ה־J-2X הפועל על מימן נוזלי כדלק וחמצן נוזלי כמחמצן נבנה בארצות הברית על ידי חברת "רוקטדיין". המנוע יהיה בעל מסה של כ-2,470 קילוגרם - כבד בצורה משמעותית מקודמיו. ה־J-2X הוא הממשיך של ה־J-2 ששימש ב־S-II וב־S-IVB בטילי הסטורן שימשו בתוכנית אפולו. פיתוחו החל בשנת 2007 במסגרת תוכנית קונסטליישן שבוטלה. ה־J-2X היה אמור לשמש בשלבים העליונים בטילים ארס 1 וארס 5 ובעתיד ב־SLS בלוק II - היורש של תוכנית קונסטליישן. המנוע אמור להיות יעיל יותר ופשוט יותר לבנייה מאשר ה־J-2 ועלותו אמורה להיות יותר נמוכה מאשר ה־RS-25 - המנוע הראשי של מעבורת החלל. שינויי התצורה כוללים את הסרת הבריליום ושינוי רכיבים אלקטרוניים.
ראו גם
קישורים חיצוניים
תוכנית קונסטליישן | ||
---|---|---|
מפעילת התוכנית | סוכנות החלל האמריקאית | |
חלליות | אוריון • אלטאיר | |
משגרים ומנועים | ארס 1 • ארס 5 • שלב העזיבה של כדור הארץ • J-2X • RS-68 • SRB | |
משימות | ארס 1-X (טיסת מבחן) | |
אתר שיגור | מרכז החלל קנדי | |
נושאים קשורים | תוכנית החלל האמריקאית • החזון לחקר החלל • מושבת ירח • משימות מאוישות למאדים |
30452811J-2X