תחנת הרכבת וילמינגטון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

Wilmington station
מידע על הבנייה
אדריכל פרנק פורנס

תחנת הרכבת ג'וזף רובינט "ג'ו" ביידן הבןאנגלית: Joseph R. Biden, Jr., Railroad Station, המכונה גם תחנת וילמינגטון (באנגלית: Wilmington station), היא תחנת רכבת נוסעים בוילמינגטון שבדלאוור. התחנה היא אחת מהתחנות העמוסות ביותר של אמטרק, כמו כן התחנה משרת כ-9 קווי רכבת של תאגיד אמטרק והיא חלק מהפרוזדור הצפון מזרחי.

היסטוריה

תצלום אווירי של התחנה שצולם באפריל 1977

התחנה, נבנתה בשנת 1907 בעלות של כ-300,000 דולרים ונקרא אז "תחנת פנסילבניה", התחנה תוכננה על ידי האדריכל פרנק פורנס[1], כחלק משימוש בחומרים חדשים ומימוש הצהרותיו בעניין בחר פורנס להעביר את רציף הרכבות בקומה השנייה של התחנה וזאת בסמוך לכניסה לאזור בו ניתן לרכוש כרטיסים ומזון לפני הנסיעה, מלבד זאת בצפון התחנה נבנה גם מגדל שעון בעל צורה מלבנית שמעוטר בעבודות אבן וטרקוטה.

חניכת התחנה נערכה ב-29 ביוני 1908.

תחנת הרכבת וילמינגטון רשומה במרשם הלאומי למקומות היסטוריים מאז 1976[2].

עבודות שיפוצים נרחבות נערכו בתחנה ב-1984.

ביוני 1987, הסנטור ג'ו ביידן הודיע רשמית על ריצתו לבחירות לנשיאות והגשת המועמדות לבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-1988 והכריז זאת בתחנת הרכבת, אך בהמשך פרש מהמירוץ.

שמה של התחנה שונה ב-2011 והוחלט לשנות את שמה על שם סגן הנשיא בתקופת ממשל אובאמה, ונשיא ארצות הברית ה-46 ג'ו ביידן אשר תמך בהגברת המימון לתאגיד רכבות הנוסעים הלאומי ("אמטרק") ולאבטחת מסילות רכבת בדלאוור, ביידן אף העיד כי השתמש בה באופן תדיר בעת נסיעות לוושינגטון די. סי.[3] ואכן כך, על פי נתונים עשה ביידן יותר מכ-7,000 נסיעות מהתחנה לוושינגטון די. סי. במהלך הקריירה שלו בסנאט האמריקני[4].

השלט שנושא את שמה של התחנה שנקראת מאז 2011 על שם סגן נשיא ארצות לשעבר, ג'ו ביידן

מבנה התחנה

התחנה כוללת מפלס פנימי עם מספר חנויות, בית קפה, דוכן עיתונים, משרדים בהם נמכרים גם כרטיסי נסיעה (משרד הכרטיסים SEPTA / DART First State אשר נסגר ב-2020), משרד להשכרת רכבים וכן שירותים ציבוריים. נוסעים עולים על רכבותיהם מרציפי הרכבת מהקומה השנייה.

תנועה ותחבורה בתחנה

על אף היותה רק 25 ק"מ דרומית לתחנת השדרה ה-30 בפילדלפיה, התחנה היא תחנת האמטרק השלישית העמוסה ביותר במדינה, בנוסף לכך זו תחנת הרכבת השביעית העמוסה ביותר באזור אטלנטיק.

התחנה מונגשת גם על ידי קו הרכבת בין וילמינגטון לניוארק. כמו כל התחנות בדלאוור, השירות של תאגיד התחבורה SEPTA ניתן בחוזה וממומן באמצעות DART First State, המספקת גם שירות אוטובוסים מקומי נרחב באזור התחנה עוד מאז 1994.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Taylor, Adam (3 באפריל 2010), "Delaware transportation: For now, it's a headache on all sides of the tracks", The News Journal (delawareonline), Wilmington: Gannett, נבדק ב-9 בדצמבר 2010 {{citation}}: (עזרה) (נדרשת הרשמה)
  2. ^ New Castle County Listings at the National Register of Historic Places (Building – #76000581)
  3. ^ Travers, Karen (16 במרץ 2011). "'Amtrak Joe' Biden Gets His Own Train Station". ABC News. אורכב מ-המקור ב-19 במרץ 2011. נבדק ב-16 במרץ 2011. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Bothum, Kelly (19 במרץ 2011). "Biden: 'I don't deserve' Amtrak station honor". The News Journal. נבדק ב-19 במרץ 2011. {{cite news}}: (עזרה)
ערך זה הוא קצרמר בנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

29866984תחנת הרכבת וילמינגטון