תחזוקת תוכנה
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
הנדסת תוכנה |
---|
ערך זה שייך לקטגוריית הנדסת תוכנה |
פעילויות ושלבים |
דרישות • ניתוח • אפיון • ארכיטקטורה • עיצוב • תכנות • ניפוי שגיאות • בדיקה • אימות • בנייה • פריסה • תפעול • תחזוקה |
מתודולוגיות |
זריזות • מפל המים • תכנת ותקן • Crystal Clear • Scrum • Unified Process • Extreme Programming • אינטגרציה רציפה • DevOps |
תחומים תומכים |
ניהול פרויקטים • ניהול תצורה • תיעוד • הבטחת איכות • Profiling |
כלים |
מהדר • מקשר • מפרש • IDE • ניהול גרסאות • אוטומציית בנייה |
בהנדסת תוכנה, תחזוקת תוכנה היא תהליך ההרחבה, המיטוב ותיקון הפגמים של גרסת תוכנה שפיתוחה הסתיים, והיא מוצבת בשטח. תחזוקת תוכנה היא השלב האחרון בתהליך פיתוח התוכנה, ותחילתו לאחר שהתוכנה הוצבה בשטח והופעלה. שלב תחזוקת התוכנה הוא לרוב הארוך והיקר ביותר במחזור חייה של תוכנה, ופעמים רבות מגיע לכדי שני שלישים מהעלות הכוללת[1]. לרוב, בשלב זה נעשים שינויים שמטרתם תיקון באגים, הוספת פונקציונליות חדשה, וכן שיפור השימושיות. אתגרי תחזוקה עלולים להתעורר כאשר מערכת תוכנה פועלת ללא תמיכת יצרן, ללא תיעוד עדכני או כאשר הידע הטכני הדרוש לשם הפעלתה או לשם הכנסת שינויים בה - מוגבל. מצבים אלו עלולים להוביל להוצאות תחזוקה גבוהות אף יותר, לסיכוני אבטחת מידע, לקשיים בעמידה בדרישות רגולציה ולפגיעה בהמשכיות עסקית.[2]
קישורים חיצוניים
תחזוקת תוכנה, דף שער בספרייה הלאומית
הערות שוליים
- ↑ Meilir Page-Jones (1980). The Practical Guide to Structured Systems Design. New York: Yourdon Press. מסת"ב 0-917072-17-0.
- ↑ אורי אלון, "תחזוקת מערכות מחשוב מאתגרות: הגדרות, סכנות ומה אפשר לעשות", מגזין הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל, 29 בדצמבר 2024, לכתבה המלאה
מחזור פיתוח תוכנה | |
---|---|
|
תחזוקת תוכנה41749271Q940053