תותח אוטו מלרה 76 מ"מ
| תותח 76 מ"מ אוטו מלרה על אח"י חרב (סער 4.5) | |
| מידע כללי | |
|---|---|
| סוג | תותח ימי |
| מדינת מקור |
|
| משתמשים משניים |
|
| שנת ייצור | 1964–היום |
| מערכה מרכזית | מלחמת לבנון השנייה, מבצע עופרת יצוקה, מבצע צוק איתן, מלחמת חרבות ברזל |
| מידע טכני | |
| משקל | ריק 7.5 טון |
| מערכות נשק | |
| קליבר | 76.2 מילימטרים (3.00 אינץ') |
| משקל פגז | 12.34 קילוגרם (27.2 ליברות) |
| זווית צידוד | 360°, במהירות 60° בשנייה |
| זווית עלרוד | -15°/+85°, במהירות 35° בשנייה |
| קצב אש | 85–120 פגזים בדקה |
| מהירות לוע | 925 מטר לשנייה |
| טווח מקסימלי | 20 קילומטרים (12 מיל) |
תותח אוטו מלרה 76 מ"מ הוא תותח ימי שמקורו באיטליה, המותקן על גבי אניות מלחמה ונמצא בשימוש ציים רבים בעולם. התותח מיועד להפגזת חוף וכן לשימוש בקרבות ים-ים. לתותח קצב אש גבוה ביותר ובעזרת מערכות הקיימות כיום מגיע לדיוק רב. זהו תותח חשמלי הידראולי בעל 7 לוחות חשמל ו-3 מערכות הנעה לצידוד והגבהה וכן מערכת שליטה ובקרה. מערכת הקירור של התותח מבוססת על מי ים.
לאוטו מלרה יש דגם מתקדם, הנקרא Super-Rapid, ולו קצב אש גבוה יותר לצד שיפורים נוספים.
שימוש בצה"ל
תותחים מדגם זה מותקנים ברוב ספינות הטילים של חיל הים הישראלי, פרט לספינות סער 5 וספינות נגד צוללות.
בספינות מסדרת סער 6 מותקן תותח ימי מדגם Super-Rapid, דגם משופר ומהיר-ירי של האוטו מלרה 76 מ"מ.
העתקים
בספטמבר 2006, נחשפה לתקשורת מערכת פג'ר 27 - תותח ימי מתוצרת איראן, המבוסס על תותח אוטו מלרה 76 מ"מ.
גלריה
-
תותח 76 מ"מ בירכתי ספינת סער 4.5 בתרגיל ירי.
-
תותח אוטו מלרה 76 מ"מ על אח"י תרשיש (סער 4.5)
קישורים חיצוניים
תותח אוטו מלרה 76 מ"מ37663698Q1465760