שיחת משתמש:על שפת
|
כדי לסייע לך להצטרף לעורכים, מומלץ לקרוא את עשרת הטיפים להשתלבות בקהילת המכלול. להרחבה באפשרותך לגשת:
|
||
| כדאי מאד להקדיש שעה לעבור על כל הקישורים המופיעים כאן. הם יועילו לך רבות בהמשך עבודתך. | ||
בברכה, אומר מעט • שיחה • כ"ה בחשוון ה'תשע"ח • 14:13, 14 בנובמבר 2017 (IST)
הערות בנוגע לייבוא
בבחינת "אין מזרזין אלא למזורזין", ואחר ההערכה העמוקה על ייבוא הערכים, רציתי להעיר את תשומת לבך לכמה פרטים חשובים באופן ייבוא הערכים מוויקיפדיה:
- ייבוא אותנטי - יש מקודם לייבא את הערך ללא כל עריכה, ולשמור אותו כפי שהוא במקור. את השינויים, אפילו ההכרחיים, יש לערוך לאחר מכן, בעריכות נפרדות. כך אפשר לעקוב בקלות אחר העריכות (אם יש תוכן שאינו ראוי להופיע אף לא בהיסטוריה, אפשר לבקש בדף בקשות ממפעילים ממפעילי המערכת למחוק את הגרסאות שבהן אתה מסיר את תוכן זה). חשוב גם להקפיד על ייבוא דרך קוד המקור, אחרת בורח הרבה תוכן דרך העורך החזותי.
- תיאור בתקציר - בתקציר העריכה יש לתאר את הפעולה על ידי הכפתור "יבוא מוויקיפדיה" המופיע בסרגל התחתון (בקבוצת "כללי")
- קרדיט - יש לזכור לתת תמיד קרדיט על כל ערך (על ידי הוספת הקוד
{{קרד}}בסוף הערך, לערך שכבר יובא ונשמר. במקרה ששם הערך שונה משמו בוויקיפדיה יש להוסיף בתבנית הקרדיט גם את השם המקורי בצורה זו -{{קרד|השם המקורי מוויקיפדיה}}. למעט תוספת הרב או רבי, בהם תבנית הקרדיט מפנה באופן אוטומטי לערך המקורי). - הפניות - לאחר השלמת הייבוא, יש לשקול איזה עוד שמות יכולים להיות לערך, כאלו שהקוראים עשויים לחפש באותם שמות (אפשר למצוא דוגמאות כאן), וליצור להם הפניות. דבר זה ימנע יצירת דפים כפולים שעשויים לבזבז משאבי עריכה מחמת עריכות מקבילות.
- התאמה - אחר השלמת הייבוא, יש לסרוק עם העין את הערך ולראות אם יש בו תוכן או תמונה שאינם תואמים את רוח המיזם. רצוי גם להשתמש באפשרות "בדוק מילים חשודות", הממוקמת בסרגל הצד. במקרה שיש כאלו, יש לטפל בהם בהתאם למדיניות (ראה עוד כאן). במקרה של תמונה בעייתית, יש לסנן אותה על ידי תבנית (ראה כאן); אם הסינון מונע ממך לראות את התמונה ולבודקה, ניתן לבקש את בדיקת התמונה כאן, או על ידי תיוג של בודקי תמונות באמצעות {{בודקי תמונות}} באופן זה:
{{בודקי תמונות}}.
תודה לך והמשך פעילות מבורכת!--יהודה • שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשע"ח • 18:53, 14 בנובמבר 2017 (IST)
- תודה רבה. אני מנסה ללמוד את הממשק כאן לאט לאט, בעזרת השי"ת תוך כמה ימים אני מקווה יותר להתמצא. נראה לי שעשיתי עד עכשיו די בסדר (לא שעשיתי כל כך הרבה שאפשר היה ליפול...). לילה טוב, אולי מחר אמשיך פה עוד. על שפת (שיחה) 20:04, 14 בנובמבר 2017 (IST)
- מחזק את ידיך. גם אם משהו נראה קצת מורכב, כשמתרגלים - זה רץ. תוכל תמיד להיעזר במכ:די.
לילה טוב! מוסיף והולך • שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשע"ח • 20:32, 14 בנובמבר 2017 (IST)
- תודה לך משתמש:מוסיף והולך. על שפת (שיחה) 13:23, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- מחזק את ידיך. גם אם משהו נראה קצת מורכב, כשמתרגלים - זה רץ. תוכל תמיד להיעזר במכ:די.
ייבוא ערכי לונדון
מישהו יכול לבדוק מה קורה? ישנה אצלי בעיית תצוגה חמורה בכמה ערכים האחרונים שייבאתי. למשל "בלגרביה". על שפת (שיחה) 13:54, 5 בדצמבר 2017 (IST)
גם ונציה הקטנה. אני מפסיק את עבודתי עד לבירור העניין. מוסיף והולך - נמצא פה? על שפת (שיחה) 13:56, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- אני רואה שנמחק. אני משער שתיוגי מיותר כעת. מוסיף והולך • שיחה • י"ט בכסלו ה'תשע"ח • 20:42, 6 בדצמבר 2017 (IST)
קרדיט
שלום לך, ותודה על התגייסותך למכלול.
חשוב! שים לב שבעת ייבוא תבניות, הוספת הקרדיט חייבת להיות מוקפת בתגיות באופן הבא: <noinclude>{{וח}}</noinclude>. שים לב לתקן ערכים קודמים. אשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה, דוד (שיחה) 14:11, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- Davidnead, יש לך הסבר סביר לבעיות שנוצרו בערכים הנ"ל? על שפת (שיחה) 14:22, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- Davidnead, הסתכל נא על הוברן. לא נעים לי להשאיר ככה ערך וללכת. על שפת (שיחה) 14:36, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- איך זה קרה? ובאלו עוד ערכים? דוד (שיחה) 15:38, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- ראשית, כל הכבוד על האחריות שאתה לוקח על מרחב המכלול, כך ראוי. שנית, מחקתי בינתיים ערכים אלו, מפני שלא הצלחתי לפתור. שלישית, חושבני שהבעיה היא בערכים שבראשם מוצגת התבנית {{מיקום מפורט בלונדון}}, אצטרך להתעמק בתבנית זו על מנת לגלות את מקור הבעיה. דוד (שיחה) 15:48, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- דוד, מיד אבדוק ואתן לך רשימה מלאה. גם אני חשבתי שזו הסיבה לבעיה, אבל דף התבנית ההיא כבר יובא לכאן ונראה תקין. תעדכן. על שפת (שיחה) 16:56, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- בייזווטר. זהו. על שפת (שיחה) 16:58, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- למרות שדף התבנית תקין, זה עשוי ליצור בעיות כאלו. הבעיה בטיפול.
- הערה חשובה: חשוב להקפיד מעתה ואילך, וחשוב לידע את כולם: בעת ייבוא מוויקיפדיה בהעתקת קוד מקור, התקציר חייב לכלול את המילים "ייבוא מוויקיפדיה" (בכתיב מלא). דוד (שיחה) 17:31, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- ראשית, כל הכבוד על האחריות שאתה לוקח על מרחב המכלול, כך ראוי. שנית, מחקתי בינתיים ערכים אלו, מפני שלא הצלחתי לפתור. שלישית, חושבני שהבעיה היא בערכים שבראשם מוצגת התבנית {{מיקום מפורט בלונדון}}, אצטרך להתעמק בתבנית זו על מנת לגלות את מקור הבעיה. דוד (שיחה) 15:48, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- איך זה קרה? ובאלו עוד ערכים? דוד (שיחה) 15:38, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- Davidnead, הסתכל נא על הוברן. לא נעים לי להשאיר ככה ערך וללכת. על שפת (שיחה) 14:36, 5 בדצמבר 2017 (IST)
טיפ לבקרת ייבוא
ממליץ לך להתקין את הסקריפט המופיע כאן, לסימון מילים חשודות, עוזר מאוד לבדוק שאין בעיות בערכים אותם אתה מייבא. בהצלחה! איש גלילי • שיחה • י"ח בכסלו ה'תשע"ח • 19:27, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- איש גלילי, איך עושים סקריפטים? כבר Davidnead שלח אותי לשם וקראתי, אבל אין שם רמז איך מתקינים. כשמסבירים לי לאט אני מבין מהר. לך על זה. על שפת (שיחה) 19:31, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- לגבי סקריפט זה, זה פשוט למדי. אתה נכנס להעדפות שלך>>גאדג'טים>>אספקלריה, מסמן V על 'בדיקת מילים חשודות', ואחר כך תראה בסרגל הצד - מתחת 'עזרה' - קישור 'בדוק מילים חשודות'. איש גלילי • שיחה • י"ח בכסלו ה'תשע"ח • 19:38, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- אני ממליץ בחום לעבור כעת על כל הערכים שייבאת ולתקן את הערותיי (ואלה שתראה לבד) ורק אז לעבור להמשך ייבוא דוד (שיחה) 19:41, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- תיקנתי כל איפה שרשמת, אנסה לבדוק אם פספסתי משהו. תודה על הסובלנות והסבלנות. על שפת (שיחה) 19:43, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- עשיתי זאת. תודה רבה. חשבתי שזה משהו של תוכנות. תודה עוד פעם. על שפת (שיחה) 19:43, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- תיקנתי כל איפה שרשמת, אנסה לבדוק אם פספסתי משהו. תודה על הסובלנות והסבלנות. על שפת (שיחה) 19:43, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- אני ממליץ בחום לעבור כעת על כל הערכים שייבאת ולתקן את הערותיי (ואלה שתראה לבד) ורק אז לעבור להמשך ייבוא דוד (שיחה) 19:41, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- לגבי סקריפט זה, זה פשוט למדי. אתה נכנס להעדפות שלך>>גאדג'טים>>אספקלריה, מסמן V על 'בדיקת מילים חשודות', ואחר כך תראה בסרגל הצד - מתחת 'עזרה' - קישור 'בדוק מילים חשודות'. איש גלילי • שיחה • י"ח בכסלו ה'תשע"ח • 19:38, 5 בדצמבר 2017 (IST)
תיקון הערות
שלום לך ידידי, אבקש תשומת לבך להערותי בדפי השיחה.
- להימנע מייבוא ערכים נוספים לפני שגמרת לטפל בישנים - לא משאירים ערך ללא טיפול.
- לא למחוק טקסט מסיבות אספקלריה ללא שימוש ב{{מהדורות}}, אם יש לך ספק תוכל להתייעץ.
בברכה ובתקוה להבנה, דוד (שיחה) 21:59, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- חשבתי שטיפלתי. מה שכן אני מאד מקפיד בחדשים.
- לא יקרה. אשעה את עצמי מתרומה במכלול אם זו תהיה דרישה מחייבת (אני לא כופה את דעתי, ואכבד את זה, למרות שזו נראית לי התעקשות מיותרת ותמוהה). לא מסוגל לעשות שימוש בתבנית הזו, לא מצליח לקלוט אותה, לכל היותר אוכל להשתמש בתבנית פשוטה שתסתיר את מה שאני רוצה למחוק. אבל גם זה לא טוב, לפעמים שינוי מיקום של שתי אותיות מסדר הכל, ובשביל התיעוד יש את היסטוריית הגירסאות ותקצירי החרדים. על שפת (שיחה) 23:32, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- כבוד ר' על שפת. למרות שאני לא משתמש במהדורות אני מייבא הרבה. יש מספיק ערכים שאפשר לייבא שאין בהם צורך למהדורות, (אפשר לבדוק בויקיפדיה מה מצב הערך לפני שמייבאים). אומר מעט • שיחה • י"ח בכסלו ה'תשע"ח • 23:44, 5 בדצמבר 2017 (IST)
- השימוש במהדורות אכן מתיש בתחילת השימוש בו (גם אני התקשיתי בו זמן רב), אבל הוא נצרך בשביל שיוכלו לבקר את הדברים בתועלתיות יתירה בעתיד הפחות קרוב. אם אתה מרגיש שאינך מסוגל להשתמש בו, אמץ נא את עצת ר' אומר מעט בינתיים לייבא רק ערכים שאתה רואה לפני כן שאינך צריך להשתמש במהדורות. במשך הזמן, לדעתי, תתרגל גם לזה. איש גלילי • שיחה • י"ח בכסלו ה'תשע"ח • 01:03, 6 בדצמבר 2017 (IST)
- כשמדובר בשתי אותיות וכדומה אין סיבה שלא למחוק. אפשר להשתמש בתבנית מהדורות מבלי להקליד טקסס חילופי. דוד חשוב ליצור תבנית שתהיה קלה לשימוש --אלי • שיחה • י"ח בכסלו ה'תשע"ח • 12:16, 6 בדצמבר 2017 (IST)
- אלי - אתה צודק, השקעתי מאמצים רבים מאוד שהתבנית תהיה קלה במקסימום, אך אין שום חלופה לצורך למלא את הפרמטרים - או לפחות את הפרמטר היחידי של הטקסט המוקרי שמוחק אותו. מה יותר פשוט מכלתוב {מהדורות/שורה|טקסט מקורי}}? הדבר היחיד שעלה בדעתי להקל על זה, ובזע"ה יגיע הזמן, הוא ליצור אשף שבלחיצה עליו תוכל למלא את הפרמטרים, משהו כמו אשף התבניות רק מותאם ונוח יותר לשימוש. אבל זה יעזור רק למי שרוצה שימוש מתקדם בכל הפרמטרים - למחוק לבד אין פשוט יותר ממה שתיארתי קודם. דוד (שיחה) 13:45, 6 בדצמבר 2017 (IST)
- דוד, אני ממליץ מאוד על אשף זה. קל לומר מה הבעיה, אבל זה באמת מורכב. בפרט שבשביל שימוש מלא בתבנית צריך גם לבדוק את רשימת הסיווגים הארוכה. אשף יחסוך זאת. שימוש המוני בתבנית מחייב בניית אשף כזה. אולי כדאי לפנות לאור בעניין זה. מוסיף והולך • שיחה • י"ט בכסלו ה'תשע"ח • 02:26, 7 בדצמבר 2017 (IST)
- מוסיף והולך כשאמרתי קל, פירושו שאם אתה משתמש בזה רק למחיקה ולא למילוי פרמטרים או אפילו לא לסיווגים, אזה זה מילוי פרמטר אחד בלבד כמו כל תבנית אחרת, בדיוק כמו תבנית התיוג. אמנם אשף כזה הוא בתכנון, בין השאר בגלל רשימת הסיווגים ועוד סיבות. אם אור יתנדב מצויין, ואם לא זה ימתין עד שאתפנה או אגייס מישהו אחר. דוד (שיחה) 08:40, 7 בדצמבר 2017 (IST)
- דוד, אני ממליץ מאוד על אשף זה. קל לומר מה הבעיה, אבל זה באמת מורכב. בפרט שבשביל שימוש מלא בתבנית צריך גם לבדוק את רשימת הסיווגים הארוכה. אשף יחסוך זאת. שימוש המוני בתבנית מחייב בניית אשף כזה. אולי כדאי לפנות לאור בעניין זה. מוסיף והולך • שיחה • י"ט בכסלו ה'תשע"ח • 02:26, 7 בדצמבר 2017 (IST)
- אלי - אתה צודק, השקעתי מאמצים רבים מאוד שהתבנית תהיה קלה במקסימום, אך אין שום חלופה לצורך למלא את הפרמטרים - או לפחות את הפרמטר היחידי של הטקסט המוקרי שמוחק אותו. מה יותר פשוט מכלתוב {מהדורות/שורה|טקסט מקורי}}? הדבר היחיד שעלה בדעתי להקל על זה, ובזע"ה יגיע הזמן, הוא ליצור אשף שבלחיצה עליו תוכל למלא את הפרמטרים, משהו כמו אשף התבניות רק מותאם ונוח יותר לשימוש. אבל זה יעזור רק למי שרוצה שימוש מתקדם בכל הפרמטרים - למחוק לבד אין פשוט יותר ממה שתיארתי קודם. דוד (שיחה) 13:45, 6 בדצמבר 2017 (IST)
- כשמדובר בשתי אותיות וכדומה אין סיבה שלא למחוק. אפשר להשתמש בתבנית מהדורות מבלי להקליד טקסס חילופי. דוד חשוב ליצור תבנית שתהיה קלה לשימוש --אלי • שיחה • י"ח בכסלו ה'תשע"ח • 12:16, 6 בדצמבר 2017 (IST)
- השימוש במהדורות אכן מתיש בתחילת השימוש בו (גם אני התקשיתי בו זמן רב), אבל הוא נצרך בשביל שיוכלו לבקר את הדברים בתועלתיות יתירה בעתיד הפחות קרוב. אם אתה מרגיש שאינך מסוגל להשתמש בו, אמץ נא את עצת ר' אומר מעט בינתיים לייבא רק ערכים שאתה רואה לפני כן שאינך צריך להשתמש במהדורות. במשך הזמן, לדעתי, תתרגל גם לזה. איש גלילי • שיחה • י"ח בכסלו ה'תשע"ח • 01:03, 6 בדצמבר 2017 (IST)
- כבוד ר' על שפת. למרות שאני לא משתמש במהדורות אני מייבא הרבה. יש מספיק ערכים שאפשר לייבא שאין בהם צורך למהדורות, (אפשר לבדוק בויקיפדיה מה מצב הערך לפני שמייבאים). אומר מעט • שיחה • י"ח בכסלו ה'תשע"ח • 23:44, 5 בדצמבר 2017 (IST)
איפה אתה?
מתגעגעים. עידו (שיחה) 14:20, 29 במרץ 2018 (IDT)
- הי, משתמש:עידו היקר. מה בכל מה שעשיתי גרם לך להתגעגע. ריגשת אותי אחי. על שפת (שיחה) 23:10, 2 במאי 2018 (IDT)
- לא עריכה ספציפית, אלא התחושה הכללית של איש ירא שמיים. עידו (שיחה) 07:27, 3 במאי 2018 (IDT)
טקסט מוגן בזכויות יוצרים
בדף המשתמש שלך מופיע טקסט של שיר של עדי רן. זהו טקסט המוגן בזכויות יוצרים, ואסור לצטט אותו כאן. וזה לא עוזר לכתוב "כל הזכויות שמורות". נאלצתי להסיר את הטקסט. שבוע טוב ובהצלחה.--שלמה (שיחה) 22:20, 28 במרץ 2020 (IDT)
- יכלת להיות נחמד ולהתייעץ. במקום להיאלץ. תודה על הערנות מכל מקום, פסח שמח. על שפת (שיחה) 00:29, 8 באפריל 2020 (IDT)
- אין לי חיוב כזה. גם הודעה זו היא לפנים משורת הדין.--שלמה (שיחה) 00:31, 8 באפריל 2020 (IDT)
- אין חיוב להיות נחמד שלמה המלך, זה או שיש לך את זה או שאין. כנראה שאתה מאלה שאין להם. לא נורא. המכלול וקוראיו יסתדרו יפה גם ביום שאחריך. על שפת (שיחה) 03:48, 16 באפריל 2020 (IDT)
- הפרת זכויות יוצרים הינה דבר חמור ביתר. עם זה, יודגש כי לא היה בכוונתי לפגוע, וחבל שאתה לוקח את זה אישית. המשך יום נפלא!--שלמה (שיחה) 12:11, 16 באפריל 2020 (IDT)
- התעקשות אחרי שהבנת שזו שגיאה, חמורה בהרבה יותר במיזם שיתופי כמו המכלול שלנו. אנשים כמוך בהתנהגותם ממאיסים על אחרים את המיזם ופוגעים ברקמה החיה שיוצרת אותו. ממש חבל. על שפת (שיחה) 12:19, 16 באפריל 2020 (IDT)
- לגופו של עניין - אני לא בטוח שהציטוט החלקי שהבאת פותר את הבעיה שכן איני בטוח שמדובר ב”מחקר או ביקורת ספרותית”. אני מציע שתסיר זאת לבינתיים לחומרא, עד שיכריע מוטיאל שהוא המומחה אצלנו לזכויות יוצרים.
- אני מסכים ששלמה יכל להיות יותר נחמד בהודעה השניה, ואמרתי לו את דעתי זאת. עם זאת נראה לי שהגזמת בתגובות שלך (אני מפרש זאת לפי הבהרתך בדף משתמש שלך), ואני גם מבין את הסרתו החוזרת, זהו ספק לחומרא. לא היית צריך להחזיר זאת עד לבירור מלא. דויד (שיחה) כ"ב בניסן ה'תש"ף 13:01 (IDT)
- אצלנו אמרו שלהחמיר על חשבון השני זו הקולא הכי גדולה. אני לא רואה כאן שום ספק, הסרתי בכוונה את הקטע עם "מחקר או ביקורת ספרותית" שכן אינו רלוונטי למקרה דנן, ובמקומו הדגשתי את רוח הדברים הכללית המאפשר לבנאדם לצטט גם בכתב משהו שהוא מעוניין להבהיר. כדאי לקרוא קצת על זכויות יוצרים ובדגש על שימוש הוגן, עשיתי זאת בעבר ולא הפסדתי. החוק אינו שרירותי, והוא נועד בראש ובראשונה לאפשר תקשורת נורמלית בין אנשים בלי לחשוש מתביעה על כל שעל ושיעול. בניאדם! על שפת (שיחה) 16:11, 16 באפריל 2020 (IDT)
- התעקשות אחרי שהבנת שזו שגיאה, חמורה בהרבה יותר במיזם שיתופי כמו המכלול שלנו. אנשים כמוך בהתנהגותם ממאיסים על אחרים את המיזם ופוגעים ברקמה החיה שיוצרת אותו. ממש חבל. על שפת (שיחה) 12:19, 16 באפריל 2020 (IDT)
- הפרת זכויות יוצרים הינה דבר חמור ביתר. עם זה, יודגש כי לא היה בכוונתי לפגוע, וחבל שאתה לוקח את זה אישית. המשך יום נפלא!--שלמה (שיחה) 12:11, 16 באפריל 2020 (IDT)
- אין חיוב להיות נחמד שלמה המלך, זה או שיש לך את זה או שאין. כנראה שאתה מאלה שאין להם. לא נורא. המכלול וקוראיו יסתדרו יפה גם ביום שאחריך. על שפת (שיחה) 03:48, 16 באפריל 2020 (IDT)
- הרשה לי להחזיק לך אצבעות, נעבור את זה יחד
. באהבה ובידידות גדולה. עמוס חדד (שיחה) 01:18, 28 באפריל 2020 (IDT)
- אין לי חיוב כזה. גם הודעה זו היא לפנים משורת הדין.--שלמה (שיחה) 00:31, 8 באפריל 2020 (IDT)
חצי מיליון יהודים צריכים אותך!

