שיחת המכלול:בירורים
מראה
תגובה אחרונה: לפני 3 חודשים מאת נריה בנושא לכאורה טעות
דויד, אולי תפנה אותי למקום שבו אפשר לבקש חסימה למשתמשים. יצמח פורקניה • שיחה • ד' בחשוון ה'תשפ"א • 11:33, 22 באוקטובר 2020 (IDT).
מדיניות בבירורים
- הועבר מהדף שיחת משתמש:איך
השאלה שלי היא האם כאשר מפעיל מערכת מחליט על מישהו שהוא טרול האם יש אפשרות לערער על זה או שמותר למפעיל המערכת למחוק לו את הבירור עזריאל3 (שיחה) 09:05, 16 באפריל 2025 (IDT)
- מתייג @מוטי @אפר עזריאל3 (שיחה) 11:48, 16 באפריל 2025 (IDT)
- משתמש:מוטי עזריאל3 (שיחה) 11:49, 16 באפריל 2025 (IDT)
- מתייג גם את @הכל לטובה מאחר שראיתי שהוא כתב שבמכלול החוק הוא מעל דעות אישיות, עזריאל3 (שיחה) 12:12, 16 באפריל 2025 (IDT)
- בעיקרון, הסמכות להכריז על משתמש כטרול נתונה בידי הקהילה. לאחר שמשתמש הוכרז כטרול, בסמכות המפעילים למחוק כל עריכה שלו, והוא הדין כלפי עריכות של משחיתים. אם מישהו חושב שהם טעו, הוא מוזמן לפנות אליהם באופן פרטי ולהסביר את טענתו. כאן לא המקום.
הנ"ל נכתב כתגובה לשאלתך מבלי להבין במה ובמי מדובר, ומה הקשר למשתמש הנוכחי, שלמיטב ידיעתי אינו מפעיל. הכל לטובה (שיחה) 12:49, 16 באפריל 2025 (IDT)
- בעיקרון, הסמכות להכריז על משתמש כטרול נתונה בידי הקהילה. לאחר שמשתמש הוכרז כטרול, בסמכות המפעילים למחוק כל עריכה שלו, והוא הדין כלפי עריכות של משחיתים. אם מישהו חושב שהם טעו, הוא מוזמן לפנות אליהם באופן פרטי ולהסביר את טענתו. כאן לא המקום.
- מתייג גם את @הכל לטובה מאחר שראיתי שהוא כתב שבמכלול החוק הוא מעל דעות אישיות, עזריאל3 (שיחה) 12:12, 16 באפריל 2025 (IDT)
- משתמש:מוטי עזריאל3 (שיחה) 11:49, 16 באפריל 2025 (IDT)
- @עזריאל3 ברוך שכיונתי? ממי • שיחה - בס"ד • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 14:59, 16 באפריל 2025 (IDT)
- ממי כן כיוונת.
- הכל לטובה בכל מקרה לא קיבלתי תשובה
- א. האם טרול יכול לערער על זה שהוא טרול בבירורים. ב. מי זה הקהילה האם מפעיל יכול להחליט לבד עזריאל3 (שיחה) 15:17, 16 באפריל 2025 (IDT)
- אני הבנתי שבירורים בא למנוע דיקטטורה, א"כ מי שהוכרז ע"י מפעיל כטרול מדוע שלא יוכל לערער
- מה מופיע בכתובים לגבי זה מה הכלל או המדיניות עזריאל3 (שיחה) 15:17, 16 באפריל 2025 (IDT)
- @עזריאל3 הקהילה זה הצבעה לחסימת משתמש ותיק (אם לדוגמא אפר ירצה לחום אותי עכשיו הוא יצטרך לפתוח דיון), ומפעיל יכול לחסום משתמש חדש. ובנוגע לבירור שהוא עשה, אז א. הוא היה אמור לפנות קודם אל מקוה באישי, ב. בירור זה על מעשה שלא נעשה כהוגן, הוא נחסם כראוי לכן לא זה המקום, ואגב, שפשוט ישכח מהעבר יפתח חשבון חדש וזהו.
- ממי • שיחה - בס"ד • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 15:22, 16 באפריל 2025 (IDT)
- ממי א. גם אתה לא יכול להחליט שהוא עשה לא כהוגן זה הדיון בשביל זה נועד בירורים (או שלא הבנתי משהו).
- ב. אני חושב שיש אפשרות לחסום משתמשים שעם כתובת האינטרנט (הכוונה לפי הסים או משהו כזה ולא לפי חשבון גוגל) שלהם לא יוכלו לפתוח חשבון (או לכה"פ אחרי שהוא פותח יודעים שזה הוא לפי כתובת האינטרנט וחוסמים אותו). או שאני טועה ואין כזאת אפשרות. עזריאל3 (שיחה) 15:31, 16 באפריל 2025 (IDT)
- אגיב רק לגבי פתיחת חשבון חדש – רעיון טוב ויפה מלבד העניין הפעוט שזה מנוגד למדיניות מכל צד שמסתכלים עליה. נריה - 💬 - 18:36, 16 באפריל 2025 (IDT)
- נריה לא הבנתי? עזריאל3 (שיחה) 18:44, 16 באפריל 2025 (IDT)
- ממי הציע "שפשוט ישכח מהעבר ויפתח חשבון חדש וזהו". תגובתי נוגעת למשפט הזה. נריה - 💬 - 19:27, 16 באפריל 2025 (IDT)
- נריה לא הבנתי? עזריאל3 (שיחה) 18:44, 16 באפריל 2025 (IDT)
- נעשה קצת סדר. יש שני סוגי חסימה: 1. חסימת משתמש שעובר על הכללים, כל מפעיל יכול לחסום משתמש לפרק זמן של עד 24 שעות, לפ"ז ארוך יותר נדרש אישור בירוקרט. 2. הכרזה על טרול, זהו מהלך הרבה יותר דרמטי, שמשמעותו חסימה אוטומטית של כל משתמש שהטרול יפתח לזמן בלתי מוגבל, מחיקה של כל עריכה עתידית - טובה כרעה ועוד. הכרזה על טרול נעשית לאחר הצבעה, וזה אכן אמור להיעשות בבירורים. (אני מדבר על משתמש ותיק ומועיל שהוחלט שהוא טרול ולא על משחית מזדמן שהמפעילים מגדירים אותו כטרול מיידית)
אם מישהו מרגיש שנעשה לו עוול, הצורה הטובה ביותר לפתור את זה (מנסיון העבר) היא לפנות באופן אישי למפעיל שחסם אותו ולהסביר את עצמו. הכל לטובה (שיחה) 16:58, 16 באפריל 2025 (IDT)- הכל לטובה אני מדבר על משתמש חדש לא וותיק שהוכרז כטרול ע"י מפעיל או בירוקרט, האם מותר לו לערער על זה. כלומר האם מותר למחוק לו את הערעור. עזריאל3 (שיחה) 17:02, 16 באפריל 2025 (IDT)
- ברגע שהמפעיל הגדיר אותו כטרול, מוחקים את כל העריכות שלו. שוב, @בודקין את הזרעין אתה מוזמן לפנות למקוה באמצעות המייל הכל לטובה (שיחה) 17:08, 16 באפריל 2025 (IDT)
- בעצם יוצא: הבירורים מגנים רק על משתמשים חדשים, איך נגן על משתמשים חדשים מדיקטטורה, כמובן אני מדבר בכללי, או שמא לא מניחים שיהיה דיקטטורה בכלל וסומכים על יושרם של המפעילים.
- נ.ב. אשמח לקבל קישור לדף שמסכם את הכללים האלו עזריאל3 (שיחה) 17:28, 16 באפריל 2025 (IDT)
- הבירורים לא נועד להגן על אף אחד, הוא יותר נועד להחליט על טרול, וכמעט שהדף הזה לא לידי שימוש (כמדומני פעם אחת).
למיטב ידיעתי אין דיקטטורה, גם אם אני חולק על המפעילים בנקודות כאלה ואחרות.
כפי שכתבתי שוב ושוב, המקום לבירורים מהסוג שאתה מתכוון, הוא בהודעה פרטית למפעיל הספיציפי.
נ.ב. בהודעתי היו מספר קישורים, תקרא אותם ואם חסר לך משהו - פרט. הכל לטובה (שיחה) 17:34, 16 באפריל 2025 (IDT)- הבנתי בעצם אתה אומר שאין הגנה אם מפעיל מערכת נדלק על משתמש חדש בלי סיבה אין לו מה לעשות. אני חשבתי שיש לזה פטרון אבל טוב.
- בכל אופן תודה על המידע עזריאל3 (שיחה) 18:09, 16 באפריל 2025 (IDT)
- לא זאת אמרתי אבל אכמ"ל, אם תרצה, בפרטי הכל לטובה (שיחה) 19:03, 16 באפריל 2025 (IDT)
- הבירורים לא נועד להגן על אף אחד, הוא יותר נועד להחליט על טרול, וכמעט שהדף הזה לא לידי שימוש (כמדומני פעם אחת).
- ברגע שהמפעיל הגדיר אותו כטרול, מוחקים את כל העריכות שלו. שוב, @בודקין את הזרעין אתה מוזמן לפנות למקוה באמצעות המייל הכל לטובה (שיחה) 17:08, 16 באפריל 2025 (IDT)
- הכל לטובה אני מדבר על משתמש חדש לא וותיק שהוכרז כטרול ע"י מפעיל או בירוקרט, האם מותר לו לערער על זה. כלומר האם מותר למחוק לו את הערעור. עזריאל3 (שיחה) 17:02, 16 באפריל 2025 (IDT)
- רק כמה דיוקים, הסמכות להכריז על טרול היא של הבירוקרטים ולא של הקהילה, הם יכולים לקיים דיון כדי לשמוע את דעת הקהילה. משכך דף הבירורים לא נועד דווקא למטרה הזו (במכלול אין לו ממש שימוש, בויקיפדיה הוא משתמש פתיחת דיונים ציבוריים על משתמשים). לגבי הדיקטטורה, כעקרון בירוקרט ממונה על ידי הצבעת קהילה ואם הוא קיבל תמיכה כנראה סומכים עליו שלא ינצל את סמכותו לרעה. במוסגר, בדרך כלל קודם להחלטה כזו הבירוקרטים מבצעים דיון (לעיתים בשיתוף מפעילים או אפילו מנטרים) מוטי ~ שיחה • י"ח בניסן ה'תשפ"ה • 19:44, 16 באפריל 2025 (IDT)
- @נריה אני מסכים, אבל אחרי הכל אם משתמש שלטענתו סה"כ היה אי הבנה, יפתח חשבון חדש ויועיל יש סיכוי טוב שזה לא יפריע לאף אחד, אבל בין כה הוא פתח חשבון כדי לפתוח בירור ולכן אמרתי שבמקום להצית את הלהבות מחדש שפשוט ישכח מזה, אבל אין בכוונתי לעודד א"א לעבור על הכללים. ו@עזריאל3 אסיר שנמצא בכלא גם יטען שזה דיקטטורה? (בהנחה שהוא ערער כבר בביהמ"ש העליון) אחרי הכל אנחנו מדברים על אחד שעבר על הכללים מקוה נהג כשורה, ולכן לא לזה מיועד הבירורים והדף הוא מכ:מדיניות החסימה ממי • שיחה - בס"ד • י"ט בניסן ה'תשפ"ה 22:36, 16 באפריל 2025 (IDT)
- את דברי כולם הבנתי וקבלתי, אבל ממי מה שטענתי הוא מה קורה אם בירוקרט או מפעיל התלבשו על מישהו שע"פ האמת הוא בסדר, וזה לא דומה לאסיר שם יש הרבה אנשים והדברים גלויים. אני חשבתי שבשביל זה נועד בירורים. החברה פה טענו בטוב טעם שלא חיישינן להזה מהרבה סיבות, ואם מסכימים שזה הכללים אז זה הכללים עזריאל3 (שיחה) 02:04, 17 באפריל 2025 (IDT)
- @נריה אני מסכים, אבל אחרי הכל אם משתמש שלטענתו סה"כ היה אי הבנה, יפתח חשבון חדש ויועיל יש סיכוי טוב שזה לא יפריע לאף אחד, אבל בין כה הוא פתח חשבון כדי לפתוח בירור ולכן אמרתי שבמקום להצית את הלהבות מחדש שפשוט ישכח מזה, אבל אין בכוונתי לעודד א"א לעבור על הכללים. ו@עזריאל3 אסיר שנמצא בכלא גם יטען שזה דיקטטורה? (בהנחה שהוא ערער כבר בביהמ"ש העליון) אחרי הכל אנחנו מדברים על אחד שעבר על הכללים מקוה נהג כשורה, ולכן לא לזה מיועד הבירורים והדף הוא מכ:מדיניות החסימה ממי • שיחה - בס"ד • י"ט בניסן ה'תשפ"ה 22:36, 16 באפריל 2025 (IDT)
אפר
- סוף העברה
כל הזמן חוסם!!!
לכאורה טעות
אני לא יודע את מי לתייג, אז אני מתייג את מפעילי מערכת לכאורה המילה הנילון היא טעות וצ"ל הנידון. שטינמן (שיחה) 20:26, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- הנילון= מי שמלינים עליו. מוקיר רבנן (שיחה) 20:27, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- האם זה מילה ברורה וידועה בעברית? (כי אני לדוגמא לא הכרתי אותה). אולי עדיף לשנות למילה אחרת כדי שכולם יבינו. דולה ומשקה • שיחה • י"א בטבת ה'תשפ"ו • 20:52, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- מילה מוכרת. נריה - 💬 - 20:59, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- האם זה מילה ברורה וידועה בעברית? (כי אני לדוגמא לא הכרתי אותה). אולי עדיף לשנות למילה אחרת כדי שכולם יבינו. דולה ומשקה • שיחה • י"א בטבת ה'תשפ"ו • 20:52, 30 בדצמבר 2025 (IST)